Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto taas lapsella edessä

Vierailija
28.08.2024 |

Olen työtön yh, sairasloma takana ja masennuksen hoito meneillään. Elämme Kelan toimeentulotuella lapsen 10 v kanssa. Muutimme kevättalvella halvempaan asuntoon (Heka) 10 km lapsen koulusta, kulkee nyt kahdella bussilla kouluun. Nyt Heka on ilmoittanut taas vuokrankorotuksista, eli muutto on taas edessä. Tämä tilanne masentaa entisestään, lapsi ei haluaisi taas muuttaa. Vuokran suuruutta ei vielä tiedetä, mutta jo 50 e korotus kk on meille liikaa.

Ajattelin jos haen nyt yksiötä koulun läheltä jotta edes koulumatka lyhenisi ja nousuvaraa vuokraan olisi. Olen koulunkäyntiavustaja, ja nettopalkka on niin pieni että joudun hakemaan työssäkäydessäkin toimeentulotukea. Töitä varmaan taas saisin kun vointi paranee.

Toinen vaihtoehto on muuttaa johonkin maaseudulle lähelle jotakin koulua halpaan asuntoon. Ei ole ajokorttia joten palvelut pitäisi olla lähellä ja isää lapsi tapaa joka toinen vkl joten pitäisi olla yhteydet Helsinkiin. Ehdottakaa paikkakuntaa missä minä voisin myös työllistyä ja lapsella olisi koulu ja harrastuset lähellä?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän sairausloman jälkeen sun kannattaisi harkita kuntouttavaa työtoimintaa. Saisit 9 euroa / päivä lisää eli kuukaudessa 180 euroa. Pääsisit ihmisten pariin ja pois kuplastasi. Pitkä kotona oleminen ei tee hyvää. Kannattaa ajatella lastakin. Ei ole lapsen edun mukaista vaihtaa koulua koko ajan. 

Vierailija
102/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palsta auttaa avutonta.

Haemme sijaisia kouluohjaajien lyhytaikaisiin sijaisuuksiin Vihdin kunnan perusopetukseseen.

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/3aa3a60f-…

Tuosta sitten saunallinen rivaripätkä, joka sopii Vihdin toimeentulon vuokranormeihin, 729e/kk/2 henkilöä.

2 h + k + s (RT) , rivitalo, 698 €/kk, 62,5 m

Tuonne luulisi lapsen isän pääsevän Helsingistä tulemaan.

Pikku googlettamisella ap:n ongelmat on ratkaistu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haemme sijaisia kouluohjaajien lyhytaikaisiin sijaisuuksiin Vihdin kunnan perusopetukseseen.

Tuosta sitten saunallinen rivaripätkä, joka sopii Vihdin toimeentulon vuokranormeihin, 729e/kk/2 henkilöä.

Vakityöstä lyhytaikaisiin sijaisuuksiin?

Vierailija
104/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo. Ap.n lapsen isä on kuulemma tavannut lasta valvotusta ja on kuitenkin hyväpalkkainen ja akateeminen.  Ei nämä nyt jotenkin täsmää, nämä vastaukset.

Vierailija
105/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakityöstä lyhytaikaisiin sijaisuuksiin?

Jos kerran on sairastellut, niin lyhytaikaiset sijaisuudet ovat keino palata työelämään. Taatusti mielekkäämpää kuin kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
106/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että lapsi saa käydä vanhaa tuttua koulua! Sitä kautta pysyy muu ympäristö ja kaveripiiri vakaana.

Älä missään tapauksessa muuta eri kaupunkiin.

Joko pysytte tuossa ja etsit lisärahan jostain, tai muutatte siihen yksiöön lähemmäs koulua. Se voisi olla paras lapselle, kun nyt joutuu kulkemaan kouluun 2 bussilla. Lapsen kannalta olisi hyvä, jos koulumatka lyhenisi.

Yksiössä voi ihan hyvin asua, älä kuuntele noiden maalaisten valituksia. Tiedän korkeakoulutetun 4-hrnkisen perheen, jolla on hyvät tulot ja jotka ovat asuneet jo 20 v kaksiossa. Ovat mieluummin sijoittaneet yli jäävät rahat kuin käyttäneet kaiken asumiseen. Jos muutatte yksiöön, niin sisusta niin, että lapsella on omaa rauhaa. Esim jos on alkovi, niin se lapselle ja jos keittiö on erillinen huone, niin sinne pöydän ääreen vuodesohva, jossa sinä nukut.

Tsemppiä!

Vierailija
107/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuitenkin niin, että ap ei kehtaa pyytää lapsen isältä lisää elatustukea, koska mies on arvostellut jotain ap:n valintaa esimerkiksi talousaioissa tai jossain ja ap pelkää, että mies nostaa asian esille sossussa ja vastuu lapsesta voidaakin siirtää miehelle.

Tosiasia on, että vanhemmat ovat vastuussa lapsensa elatuksesta ja vaika miten lapsen isä olisi haluton osallistumaan, niin hänen on pakko osallistua. Jos ennen x määrä rahaa riitti juuri ja juuri kohtuulliseen elämään, niin se ei tarkoita sitä, että sama raha riittää tänään, tai huomenna. Silloin pitää elatustukea nostaa.

Sisi ette saa toimeentulotukeakaan, koska lapsen isälläkin on vastuu ja hänellä rahaa.

Ei auta nyt muu kuin pyytää isältä lisää rahaa. Ota asia puheeksi sosiaalitoimessa, niin ne virkailijatkin voi muistuttaa lapsen isää velvollisuuksistaan eikä sinun tarvitse ottaa kaikkea niskaasi sitten isän suunnalta. Ja jos isä päättää kostoksi lopettaa yhteyden lapseensa, niin sitten hän sen tekee. Tosi ikävää lapsen kannalta, mutta et sinäkään ap nyt lapsesi etua ajattele kuitenkaan, kun et ota isän kanssa raha-asiaa puheeksi ja vaadi lisää rahaa. Pahimmillaan sinä menetät lapsen, kun joudut ulosottoon ja saat häädön kodistasi maksamattomien vuokrien vuoksi (suomessa ei ole mitään velvollisuutta tarjota perheella asuntoa. Vain alaikäisille järjestetään majoitus, mutta vanhemmat voi sitten asua vaikka sillan alla ja tämähän merkitsee sitä sitten, että ensi sijassa lapsi määrätään isälle ja kun isä sanoo, että ei suostu ja sinulle sitä ei voi antaa, koska olet asunnoton, niin lapsi meettää sitten myös äitinsä). Siis ymmärrän, että et ole ulosotossa vielä, mutta oikeasti ajattele, että tuo voi olla pahin skenaario. kun sen tajuat, niin tajuat, että isän ON osallistuttava vuokrankorotukseen.

Siinä on sinun vaihtoehtosi, niitä on tässä hetkessä yksi: isä maksaa enemmän elareita.

Vierailija
108/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla provo. Ap.n lapsen isä on kuulemma tavannut lasta valvotusta ja on kuitenkin hyväpalkkainen ja akateeminen.  Ei nämä nyt jotenkin täsmää, nämä vastaukset.

? Luuletko todella, että hyväpalkkainen, akateeminen mies ei voi olla esim. väkivaltainen? Tulot ja koulutus ei vaikuta siihen, että ovatko tapaamiset valvotusti.

Vierailija
109/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ao on jankuttanut täällä monta kertaa ennenkin.

Vierailija
110/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut palstaa paljon, enkä ole koskaan ennen nähnyt ap:ta.

Sen sijaan täällä on sekopää, ehkä sinä, joka väittää kaikkia ketjuja provoiksi.

Ap, älä välitä ilkeistä kommenteista, monilla on näköjään paha olla ja purkavat sen ihmisiin, joita pitävät heikompina.

Jos lisätuloja ei vaan saa mistään, niin muuttakaa siihen yksiöön lähemmäs lapsen nykyistä koulua. Se että lapsella pysyy vanha koulu on nyt tärkeintä.

Vierailija
111/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että elämäni kuulostaa provolta. Olisikin. Ei tämä mun unelma elämää ole usko pois:/ kyllähän minä sitä viimeistä ratkaisua olen miettinyt usein yksin,käyn terapiassa. Lapselle olen esittänyt ettei mikään ole vialla. Sydäntä raastaa se että huomaan kuinka oma mielialani vaikuttaa lapsen elämään ja esim miten koulussa menee. Jos olen ärtyisä ja poissaoleva lapsi itkee ettei osaa esim läksyjä. Jos on parempi päivä lapsella menee paremmin koulussa. 

Vierailija
112/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan pokkana täällä ollaan samaa mieltä ap.n kanssa, että kouluikäisen etu on asua yksiössä äitinsä kanssa. Voi lapsiparkaa..

Vierailija
113/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan pokkana täällä ollaan samaa mieltä ap.n kanssa, että kouluikäisen etu on asua yksiössä äitinsä kanssa. Voi lapsiparkaa..

Minä olen asunut lapsen kanssa yksiössä. Olen akateeminen ja nykyään hyvätuloinen, lapsi on pärjännyt hyvin. Mietipä sitä. Asunnon koko ei korreloi lapsen hyvinvoinnin kanssa mitenkään.

Vierailija
114/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että elämäni kuulostaa provolta. Olisikin. Ei tämä mun unelma elämää ole usko pois:/ kyllähän minä sitä viimeistä ratkaisua olen miettinyt usein yksin,käyn terapiassa. Lapselle olen esittänyt ettei mikään ole vialla. Sydäntä raastaa se että huomaan kuinka oma mielialani vaikuttaa lapsen elämään ja esim miten koulussa menee. Jos olen ärtyisä ja poissaoleva lapsi itkee ettei osaa esim läksyjä. Jos on parempi päivä lapsella menee paremmin koulussa. 

Oletko ap muistanut tänään käydä reippaalla kävelylenkillä. Jos asut Hesan liepeillä siellä on valtavasti ikäihmisiä ,joille voit käydä kaupassa, tai ulkoiluttaa päivittäin, tehdä ruuan siivota. Helposti se 50 e kerääntyy. Sinunkin masennus  paranee ,kun havaitset miten hyvin asiasi on,kun näet ikäihmisten ongelmat ja yksinäisyyden.

Vierailija
115/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Lohjalle. Esim Routiolle, Ojamolle tai Virkkalaan. Helpot bussiyhteydet Helsinkiin ja kämpät paaaljon halvempia kuin hekalla. Ja tuntuu, että koulunkäyntiavustajaksi palkataan ketä vaan, myös ilman koulutusta. Lapseni lähikoulussa avustajina/ip-ohjaajina ihan välivuottaan pitäviä ylioppilaita. Ja pääsisit myös päiväkoteihin töihin tuolla koulutuksella. 

Vierailija
116/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja asuntoja löytynee Hyvinkää, Riihimäki, Tervakoski, Turenki, Leppäkoski, Ryttylä, Mäntsälä jne. Bussilla/junalla puoli tuntia/ tunti hkiin.

Vierailija
117/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kunnassa enää on KOULUNKÄYNTIAVUSTAJIA???

Lähes kaikkialla ollaan jo nykyajassa. 

Kyllä Kaarinassa ja Turussa ainakin on.

Vierailija
118/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kunnassa enää on KOULUNKÄYNTIAVUSTAJIA???

Lähes kaikkialla ollaan jo nykyajassa. 

??? Kerro missä EI ole?

Vierailija
119/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon 50 eur kerää helposti kuukaudessa jo pulloilla jos vaan pystyy ensin jalkautumaan ulos. Auttaa myös masennukseen.

en ole fyysisesti siinä kunnossa että pystyn keräämään pulloja eikä täällä meilläpäin kyllä mitään pulloja missään näy. en voi turvautua siihen pelkästään, kyllä menot pitää suhteuttaa tuloihin eikä laskea onnen varaan... olen jo 45 v joten kaikkea on tullut nähtyä

T: ap

Kyllä se yhteiskunnan tuilla eläminen on nimenomaan onnen varaan laskemista. Niin kuin nähdään, niitäkään ei voi loputtomasti saada omien menojen mukaan.

Vierailija
120/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu alkoi vasta. Eikö lapsi muka voinut vaihtaa koulua lähempänä olevaan kouluun nyt uuden kouluvuoden alkaessa?  Kannattaa nyt ainakin hakea asuntoa juurikin läheltä lapsen koulua niin lapsi pääsee helpommin kouluun, koulumatka lyhenee ja lapsi voi nukkua pidempään.

ei suositella koulunvaihtoa hänelle, opettajan mukaan. ollut niin paljon kaikkea ikävää elämässään. ja ongelma ei ole koulu ja matka sinne vaan uusi vuokrankorotus, ei ole varaa tässä asua ensi vuonna,

T: ap

Ainut vaan, että JOKAISESSA vuokra-asunnossa vuokra korottuu joka vuosi. 

Jaa. 3 vuotta asunut samassa, eikä nousua tässä ajassa. Tosin olen yksityisellä vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi