Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto taas lapsella edessä

Vierailija
28.08.2024 |

Olen työtön yh, sairasloma takana ja masennuksen hoito meneillään. Elämme Kelan toimeentulotuella lapsen 10 v kanssa. Muutimme kevättalvella halvempaan asuntoon (Heka) 10 km lapsen koulusta, kulkee nyt kahdella bussilla kouluun. Nyt Heka on ilmoittanut taas vuokrankorotuksista, eli muutto on taas edessä. Tämä tilanne masentaa entisestään, lapsi ei haluaisi taas muuttaa. Vuokran suuruutta ei vielä tiedetä, mutta jo 50 e korotus kk on meille liikaa.

Ajattelin jos haen nyt yksiötä koulun läheltä jotta edes koulumatka lyhenisi ja nousuvaraa vuokraan olisi. Olen koulunkäyntiavustaja, ja nettopalkka on niin pieni että joudun hakemaan työssäkäydessäkin toimeentulotukea. Töitä varmaan taas saisin kun vointi paranee.

Toinen vaihtoehto on muuttaa johonkin maaseudulle lähelle jotakin koulua halpaan asuntoon. Ei ole ajokorttia joten palvelut pitäisi olla lähellä ja isää lapsi tapaa joka toinen vkl joten pitäisi olla yhteydet Helsinkiin. Ehdottakaa paikkakuntaa missä minä voisin myös työllistyä ja lapsella olisi koulu ja harrastuset lähellä?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut siis Helsingissä. Ei muuta kuin hattu kouraan ja Alepan eteen kerjäämään tai avunpyyntö facebookiin.

Mikäli se masennuksesi estää työnteon hamaan tappiin asti, oletko miettinyt olisiko lapselle parempi vaihtoehtoa asua kokonaan isänsä luona?

Vierailija
22/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan muuttaa johonkin pikkukaupunkiin. Monessa niissä on halpoja asuntoja ihan kaupungin keskustassa.  Joku 20 000 asukkaan kaupunki olisi varmaan hyvä. Pohjoiseen ei kannata muuttaa eikä pohjanmaalle.

olen selannut asunto-ilmoituksia päivittäin täytyy laajentaa 150 km Helsingistä nyt olen katsonut vain 100 km säteellä

No katso 300km.  Mitä väliä kun et töihin kumminkaan mene.  Tuolta etäisyydeltä löytyy jo paikkoja, mistä löytää kavereitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Se olet taas sinä ap. Anna se lapsesi huostaan.

Joo, avuttomilta lapset pois, tai kasvattavat uusia avuttomia. Lapsi ansaitsee hyvän alun elämälleen, ei mitään jaksamatonta tukilusmua.

olen ollut töissä 15 v alkaen, nyt vuoden sairaslomalla anteeksi siitä! mulla palkka niin pieni että on pakko hakea tukia!!!

Vierailija
24/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, avuttomilta lapset pois, tai kasvattavat uusia avuttomia. Lapsi ansaitsee hyvän alun elämälleen, ei mitään jaksamatonta tukilusmua.

Tämä ap.han kerjäsi täällä lapsen synttäreihin rahaa ja hänellä ollut vaikka mitä ongelmia. 

Vierailija
25/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut siis Helsingissä. Ei muuta kuin hattu kouraan ja Alepan eteen kerjäämään tai avunpyyntö facebookiin.

Mikäli se masennuksesi estää työnteon hamaan tappiin asti, oletko miettinyt olisiko lapselle parempi vaihtoehtoa asua kokonaan isänsä luona?

olen ollut sairaslomalla vuoden. isänsä ei pysty lapsesta huolehtimaan eikä halua. tapaamiset onnistuvat nyt, nekin olivat aluksi valvottuna. en voi elämääni laskea kerjäämisen varaan, kiitos vaan vinkistä. kyllä menot täytyy suhteuttaa tuloihin.

Vierailija
26/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pieni asunto haittaa. Miksi muuttaisitte pois jos Helsingissä on kuitenkin töitä paremmin tarjolla vai mitä maaseutua tarkoitit? Lahti-Heinola- Hollolaa vai kauemmaksi?

Mitä lapsi on mieltä koulusta ja kavereista, koulumatkoista?

Vierailija
27/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi moniongelmainen, jolle mikään ratkaisu ei kelpaa. Ei tätä kukaan usko. Muuta jonnekin keski-Suomen pikkukaupunkiin, saat yksiön varmasti sellaisella hinnalla minkä pystyt maksamaan.

Vierailija
28/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap.han kerjäsi täällä lapsen synttäreihin rahaa ja hänellä ollut vaikka mitä ongelmia. 

??? mitä ihmettä selität? en ole tosiaan mistään tuollaisesta tänne kirjoittanut! luuletko että olen ainoa taloudellisessa ongelmissa oleva yh Suomessa???

Vierailija
29/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kumppani nyt kun olet vapaalla, sulla on aikaa etsiä vaikka salilta tai kirjastosta, joltain kutssilta tai muualta, jakamaan elinkustannukset. 

Vierailija
30/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap on maksimivuokra, minkä pystyisit maksamaan?

Vierailija
31/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan aika kurjalta ja vaaralliseltakin, että noinkin pienen lapsen pitää joka aamu kulkea kahdella bussilla toiselta puolelta kaupunkia toiselle puolelle kouluun. Nyt ei ole vielä pimeää, mutta syksy etenee, valo vähenee ja pimeys ja väsymys lisääntyy ja silloin tuo matka on entistä vaikeampi. Varsinkin noina aamuina lapsi varmasti mielummin nukkuisi tuonkin ylimääräisen ajan kotonaan, jonka joutuu bussissa pimeässä väsyneenä aikaisin aamulla olemaan. Lisäksi bussien kanssa on helposti ongelmaa, josta lapsi voi herkästi hätääntyä. Helsingissä on kuitenkin paljon ala-asteita, eikä noin pitkä koulumatka ole välttämätöntä kuten jossakin pienemmällä paikkakunnalla on. 

Vierailija
32/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi kumppani nyt kun olet vapaalla, sulla on aikaa etsiä vaikka salilta tai kirjastosta, joltain kutssilta tai muualta, jakamaan elinkustannukset. 

kiitos ei, sitä en tee lapselleni ikinä. en aio koskaan asua kenenkään kumppanin kanssa, en nyt enkä tulevaisuudessa. joku naisten soluasuminen olisi kyllä ok.

Vierailija
33/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on nyt niin, että sinä laitat lapsesi etusijalle. Lapsen etu ei ole, että muutetaan jatkuvasti. Piste.

Oletko vajaaälyinen vai esitätkö vain?

Vierailija
34/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan aika kurjalta ja vaaralliseltakin, että noinkin pienen lapsen pitää joka aamu kulkea kahdella bussilla toiselta puolelta kaupunkia toiselle puolelle kouluun. Nyt ei ole vielä pimeää, mutta syksy etenee, valo vähenee ja pimeys ja väsymys lisääntyy ja silloin tuo matka on entistä vaikeampi. Varsinkin noina aamuina lapsi varmasti mielummin nukkuisi tuonkin ylimääräisen ajan kotonaan, jonka joutuu bussissa pimeässä väsyneenä aikaisin aamulla olemaan. Lisäksi bussien kanssa on helposti ongelmaa, josta lapsi voi herkästi hätääntyä. Helsingissä on kuitenkin paljon ala-asteita, eikä noin pitkä koulumatka ole välttämätöntä kuten jossakin pienemmällä paikkakunnalla on. 

niin, emme voi jäädä nykyiseen kotiimme asumaan kuten kerroin joten koulunvaihto muutamaksi kk ei olisi järkevää. 

Vierailija
35/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko lisätienestiä kaupan kassalta tai etäpuhelinmyyjänä? Ainakin aikana kun lapsi on isällään? Kassalla tapaisi muita ihmisiä ja voisit piristyä. Meidän Prismassa ainakin on jopa mummeleita töissä. Marjakausi meni jo mustikoiden osalta, muuten olisin ehdottanut niiden keräämistä ja myymistä.

Vierailija
36/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan muuttaa johonkin pikkukaupunkiin. Monessa niissä on halpoja asuntoja ihan kaupungin keskustassa.  Joku 20 000 asukkaan kaupunki olisi varmaan hyvä. Pohjoiseen ei kannata muuttaa eikä pohjanmaalle.

olen selannut asunto-ilmoituksia päivittäin täytyy laajentaa 150 km Helsingistä nyt olen katsonut vain 100 km säteellä

Etäisyydellä Helsingistä ei ole mitään merkitystä. Aivan hyvin voitte muuttaa vaikka Pohjois-Savoon.

Vierailija
37/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäisyydellä Helsingistä ei ole mitään merkitystä. Aivan hyvin voitte muuttaa vaikka Pohjois-Savoon.

tapaamisspimus on isän kanssa joka toinen vkl. ei isä tule kauas tiedän jo nyt.

Vierailija
38/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Itse myös yh, dg vaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Silti vaan 2 työtä teen. Miksi? Koska on pakko ja lapset ei siitä saa kärsiä, että mulla on vaikeaa. Eikä se kotona pörrääminen kyllä ketään paranna. Ei ehkä heti pysty 100%, työaikaan, mutta jostain kannattaa aloittaa.

Lapselle todella traumaattista muuttaa koko ajan. Ja muuten, vuokrat nousee joka vuosi kaikkialla. 

Vierailija
39/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapaamisspimus on isän kanssa joka toinen vkl. ei isä tule kauas tiedän jo nyt.

Tapaamissopimus ei voi velvoittaa lähivanhempaa tiettyyn asuinpaikkaan. Jos isä ei suostu tapaamisiin, niin se on isän ja lapsen välinen asia, ei sinun.

Vierailija
40/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto kauemmas ei mitenkään automaattisesti teitä auta koska asumistuet on sidottu alueiden yleiseen hintatasoon eli halvemmalla alueella saa myös vähemmän tukea.

Ota siis selvää siitä miten muutto vaikuttaa tukiisi ennen kuin teet mitään hätiköityjä päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän