Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ventovieraan ostosten kommentointi

Vierailija
28.08.2024 |

Tuntuuko muista siltä, että toisten, täysin ventovieraitten ihmisten tekemisten kyttääminen on viime aikoina yleistynyt? Ihan kuin jonkun random-tyypin elämä kuuluisi kenellekään muulle?

Oma kokemukseni kaupan kassajonosta: Nostin hihnalle tavallisia ostoksia, jotka minulla ovat usein kasvisvoittoisia. Ostoksinani oli porkkanaa, kyssäkaalia, lehtikaalia, varsiselleriä, paprikaa... ja hedelmiä, mm. kotimaista omenaa. Oli kuivattuja kidneypapuja ja kikherneitä, kaurahiutaleita ja kahvia.

Takanani tullut keski-ikäinen mies katsoi oikeudekseen kommentoida minua ja ostoksiani: "Ei ihme, että olet noin hoikka ja sirpakka (!), kun ostoksetkin on noin terveellisiä."

Mulkaisin häntä niin tulikivenkatkuinen ilme naamallani, että hän lähes perääntyi. Mairea ilme katosi hetkessä naamalta. Pakkasin ostokseni selin häneen.

Minusta kenenkään ostoksia, saati ulkonäköä, ei kuulu kommentoida pyytämättä.

N54

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki ei mene niinkuin nainen haluaa hänestä tulee vihainen kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit. Kehtasikin puhua sinulle. 

Vierailija
62/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin. Kehtasikin puhua sinulle. Ja tuo teatteerinen selän kääntäminen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat kiljua tehdä. Ei noilla vielä kuuhun päästä.

Vierailija
64/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt unohda sitä mulkaisua. :D 

Vierailija
65/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lähestyy naista mairea hymy naamallaan...:D

Vierailija
66/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eräs noin 30-vuotias nainen katsoi pitkään kun ostin Tuntu XL-kondomeja.

Vierailija
67/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritti kehua, tehdä tuttavuutta suhun. Selvästi miellytit häntä. Tai sitten halusi vaan jutella muutaman sanan. Mutta kaikestahan nykyään pitää verisesti loukkaantua, eihän se muuten ole ollut edes normaali päivä. N53

P.S: ja miten toi on nykyään yleistynyt? Kun sulle YHDEN kerran on noin joku sanonut.  

Ei ole yleistynyt minun kokemukseni mukaan. Ei  ole kukaan kommentoinut koskaan, vaikka kuinka merkillisiä ostoksia olisi ollut.

Vierailija
68/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se reaktio syntyy sussa itsessä, se ei oikeasti johdu siitä, mitä toinen ihminen sanoo tai tekee Se toinen ihminen ei ole vastuussa siitä, miten sä reagoit asioihin, vaan sä itse. 

Totta, toinen ei ole vastuussa siitä, miten mä reagoin. Mutta hän on vastuussa siitä, miten hän kohtelee muita.

VEi siitä kommentista tullut yhtään semmoinen olo, että olisi tehnyt mieli vastata: "Kiitos kehuista" tai jotain sen tapaista.

Oliskohan tuo sirpsakka joku murresana. Ajattelisin sen olevan kehu, koska simpsakkaa taasen kuulee vanhoissa Suomileffoissa, jossa kehutaan naista pirteäksi ja iloiseksi ehkä myös sopusuhtaiseksi. Näin tämä täti arvelee.

Miesparka, mikä ap:n reaktio ystävällisyyteen oli.

Vierailija
69/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minua eräs noin 30-vuotias nainen katsoi pitkään kun ostin Tuntu XL-kondomeja.

Olen 154cm senttinen nainen ja olen joutunut pyytämään apua esim oluen ja kondomien ostossa joskus 90-luvulla. Kummallakin kerralla on ehdotettu, että voitaisiin lähteä yhdessä näistä nauttimaan. Olin naimissa ja ihan kohteliaasti kieltäydyin.

Ap, olet oikeassa. Meidän käytös on muuttunut.

Vierailija
70/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minua eräs noin 30-vuotias nainen katsoi pitkään kun ostin Tuntu XL-kondomeja.

Olen 154cm senttinen nainen ja olen joutunut pyytämään apua esim oluen ja kondomien ostossa joskus 90-luvulla. Kummallakin kerralla on ehdotettu, että voitaisiin lähteä yhdessä näistä nauttimaan. Olin naimissa ja ihan kohteliaasti kieltäydyin.

Mihin tarviit kumeja jos olit naimisissa?

Vierailija
71/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kaatanut sen kaupan eteen kuralätäkköön, pyöritellyt sitä kurassa, puristanut poskista suun väkisin auki, tunkenut sellerit sinne ja pakottanut nielemään. Kun äijä olisi kakistellut maassa kyyneleet valuen, olisit painanut kenkää kurkulle ja kysynyt: "Kukas nyt on sirpakka? Häh? HÄH!!"

Vierailija
72/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa kaurapuurohyllyllä. Otin käteeni halvimman paketin ja joku nainen ryntäsi siihen ja sanoi että ota aina täysjyvää ja lykkäs elovenapaketin kouraan. Vertailin tuotetietoja ja koostumukset olivat kummassakin täysin samat täysjyvää myöten. Hinta vain elovenassa tuplat. Että sillee.

Vierailija
73/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen mulkaisee tulikivenkatkuinen ilme kasvoillaan. Tästähän voisi hyvin alkaa joku jännityselokuva tai -kirja.

Vierailija
74/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#metoo+ kaikki muut Amerikassa keksityt muotisanat

Vierailija
75/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaupassa kaurapuurohyllyllä. Otin käteeni halvimman paketin ja joku nainen ryntäsi siihen ja sanoi että ota aina täysjyvää ja lykkäs elovenapaketin kouraan. Vertailin tuotetietoja ja koostumukset olivat kummassakin täysin samat täysjyvää myöten. Hinta vain elovenassa tuplat. Että sillee.

Tuotetiedot voi olla samat mutta koostumuksessa voi olla eroa. Eräät kaurapuurot aiheuttaa minulla oksennusrefleksin.

Vierailija
76/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarviit kumeja jos olit naimisissa?

Olimme juuri saaneet lapsen.

Vierailija
77/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glygeeminen indeksi ei selviä tuoteselosteesta. 

Vierailija
78/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä hapannaama aloittaja on! Ollaanko me suomalaiset todella tuollaisia että jos joku tuntematon jotain sanoo meille niin reagoidaan negatiivisesti? Ihan pelottavalta kuulostaa.  En asu enää Suomessa (onneksi) ja muualla kyllä jutellaan leppoisaati randomien kanssa niitä näitä. En käsitä mitä suuttumista siinä on jos joku kommentoisi ostoksiani. Hän voi vaan olla sosiaalisesti kömpelö eikä parempaa keksinyt.  Keksisin vaan jonkun ystävällisen vastauksen. 

Vierailija
79/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritti kehua, tehdä tuttavuutta suhun. Selvästi miellytit häntä. Tai sitten halusi vaan jutella muutaman sanan. Mutta kaikestahan nykyään pitää verisesti loukkaantua, eihän se muuten ole ollut edes normaali päivä. N53

P.S: ja miten toi on nykyään yleistynyt? Kun sulle YHDEN kerran on noin joku sanonut.  

No ehkä pelkkä tapahtuman selostaminen aloitukseni tyyliin ei kerro koko totuutta ja sitä, miltä tuo minusta tuntui. Ehkä mies tosiaan yritti tehdä tuttavuutta mutta jotenkin niljakkaan tuntuisella tavalla. Minulle ei tullut kiva, kehuttu olo, vaan sellainen, että minun elämääni puututtiin ja rajani oli ylitetty. Voi olla, että joku toinen jollain toisenlaisella äänensävyllä olisi saanut samat sanat kuulostamaan kehulta. Paitsi se "sirpakka", tuommoinen sana

Sinä olet uhri! Sinä olet uhri! Sinä olet uhri! Elämme uhriutumisenkultuurissa. Lähes jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liittoiteelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. Menepä sanomaan jollekin, että syyllinen on hän ihan itse. Kyllä se oli julmaa muutama vuosi sitten itsekin tajuta, että omaa vikaa ne omat teot ovat

Syyllinen löytyy harvoin peilistä, vaikka siellä se todellinen perkele usein luuraa.

Vierailija
80/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla on muistikuva, että täällä on aiemminkin ollut tällainen aloitus ja ap oli kauhean loukkaantunut kun häntä kohtaan noin kehdattu toimia. Kun suurin osa ihmisistä osaa ohittaa tuollaiset olankohautuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi