Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ventovieraan ostosten kommentointi

Vierailija
28.08.2024 |

Tuntuuko muista siltä, että toisten, täysin ventovieraitten ihmisten tekemisten kyttääminen on viime aikoina yleistynyt? Ihan kuin jonkun random-tyypin elämä kuuluisi kenellekään muulle?

Oma kokemukseni kaupan kassajonosta: Nostin hihnalle tavallisia ostoksia, jotka minulla ovat usein kasvisvoittoisia. Ostoksinani oli porkkanaa, kyssäkaalia, lehtikaalia, varsiselleriä, paprikaa... ja hedelmiä, mm. kotimaista omenaa. Oli kuivattuja kidneypapuja ja kikherneitä, kaurahiutaleita ja kahvia.

Takanani tullut keski-ikäinen mies katsoi oikeudekseen kommentoida minua ja ostoksiani: "Ei ihme, että olet noin hoikka ja sirpakka (!), kun ostoksetkin on noin terveellisiä."

Mulkaisin häntä niin tulikivenkatkuinen ilme naamallani, että hän lähes perääntyi. Mairea ilme katosi hetkessä naamalta. Pakkasin ostokseni selin häneen.

Minusta kenenkään ostoksia, saati ulkonäköä, ei kuulu kommentoida pyytämättä.

N54

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasinpa näköjään tehdä mitäänsanomattoman aloituksen. Ap

Vierailija
2/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauniistihan tuo oli sanottu. Mutta joo mitäpä se muille kuuluu. Saahan sitä ajatella, mutta onko pakko kommentoida. Kyllä itsekin pääni sisällä kauhistelen lihavien ostoskoreja, mutta en todellakaan ääneen kommentoi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit katsonut kommentoijan mahaa ja sanonut "tekisi hyvää sinullekin"...

Vierailija
4/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti kehua, tehdä tuttavuutta suhun. Selvästi miellytit häntä. Tai sitten halusi vaan jutella muutaman sanan. Mutta kaikestahan nykyään pitää verisesti loukkaantua, eihän se muuten ole ollut edes normaali päivä. N53

P.S: ja miten toi on nykyään yleistynyt? Kun sulle YHDEN kerran on noin joku sanonut.  

Vierailija
5/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tämmöistä ilmiötä. Ulkonäköä kommentoivia ukkoja kyllä riittää.

Vierailija
6/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin normaalit ihmiset ovat kaupassa omilla asioillaan ...  jokunen moukka kyytiin ihmisten kärryr ja ostoshihnat  mutta niistä ei kannata välittää niin kauan kun pitävät suunsa kiinni.

Vierailija
7/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehui ostoksiasi ja ulkonäköäsi, niin sinä loukkaannuit ja mulkoilit vihaisena. Tyypillinen suomalainen.

Vierailija
8/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyi viime viikolla joku mies, että mistä päin maailmaa olen kotoisin kassajonossa? Ihmettelin, että miten niin, ihan Suomesta, Turussa Heidekenillä syntynyt 50 vuotta sitten. Sitten kyselijä sanoi, että katsoi vaan että kun niin paksu tumma tukka ja vähän eksoottisempia ostoksia (mulla oli siinä esim. tahinia, latva-artisokkia, fetajuustoa, oliiveja, paljon vihanneksia, bulguria). Ihan ystävällisesti juttelin hetken, että olen laihtunut aikanaan Välimeren ruokavaliolla ja sellaista noudatan, mutta vähän creepy olo siitä tuli että joku oli niin tarkkaan mun ostoksia katsellut.

Vierailija
9/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa herättää kauhua kun joku tuntematon juttelee tai tokaisee jotain.

Vierailija
10/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tarvitte jonkun harrastuksen...

Vierailija
11/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle neuvo, että älä vain ikinä mene Etelä-Amerikkaan, vaikkapa Brasilaan! Siellä jopa kassa saattaa kysyä, nauraa, ihmetellä, kommentoida ostoksiasi. Puhumattakaan muista asiakkaista jonossa, tai tavaroiden pakkaajasta.

Vierailija
12/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto siinä on, että toisten puheista tehdään aina se pahin mahdollinen tulkinta?

Mitä jos itse edes miettisit, että on mahdollista tulkita kommentti kahdella tavalla, on myös suotavaa tulkita kommentti sen esittäjälle edullisemmalla tavalla. Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on pikemminkin päinvastainen, ulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun "raivostut" toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin? Ehkä hän tarkoittikin hyvää.

Vierailija
13/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag🙄🙄

Vierailija
14/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä näin lähi-Alepassa hauskan kommentoinnin ja reaktion. Joku täti-ihminen kommentoi mahakkaan keski-ikäisen miehen kaljaostoksia pisteliäästi, johon mies vastasi päästämällä pitkän pierun. Totesi perään, että se oli haiseva vastalause :D

Vierailija
15/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaa, paskallako aattelit käydä?"

Vierailija
16/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella junttia kommentoida toisen kehoa tai ostoksia. Ei kukaan ole velvollineen ottamaan kiitollisena vastaan urpoja heittoja heitä miellyttääkseen. Jos haluaa tehdä tuttavuutta, niin jutellaan neutraaleista asioista, kuten vaikka säästä aloitetaan juttelemalla tms. Silloin saa myös ystävällisen vastaanoton.

Vierailija
17/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritti kehua, tehdä tuttavuutta suhun. Selvästi miellytit häntä. Tai sitten halusi vaan jutella muutaman sanan. Mutta kaikestahan nykyään pitää verisesti loukkaantua, eihän se muuten ole ollut edes normaali päivä. N53

P.S: ja miten toi on nykyään yleistynyt? Kun sulle YHDEN kerran on noin joku sanonut.  

No ehkä pelkkä tapahtuman selostaminen aloitukseni tyyliin ei kerro koko totuutta ja sitä, miltä tuo minusta tuntui. Ehkä mies tosiaan yritti tehdä tuttavuutta mutta jotenkin niljakkaan tuntuisella tavalla. Minulle ei tullut kiva, kehuttu olo, vaan sellainen, että minun elämääni puututtiin ja rajani oli ylitetty. Voi olla, että joku toinen jollain toisenlaisella äänensävyllä olisi saanut samat sanat kuulostamaan kehulta. Paitsi se "sirpakka", tuommoinen sana nostaa kaikki karvani pystyyn ja hälytyskellot soi, pakene tai taistele. :D - Ap

Vierailija
18/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan oli vielä kiva kommentointi. Itse kun olen lihava, niin saan vähän eri tyylistä, erityisesti keski-ikäisiltä ja sitä vanhemmilta hoikilta naisilta. Se nyt vaan on huonotapaista alkaa pyytämättä esim. kritisoida mun syömisiä tai antaa ravitsemusneuvontaa kassajonossa. Tyyliin olet sinäkin jo leipää tarpeeksi puputtanut, eikö olisi parempi jättää moinen turha hiilihydraatti ostamatta. Tai jos ostan suklaata, niin voi tulla analyysi, miten kaikki lihavat syö aina vain suklaata ja sipsejä ja muuta epäruokaa.

Vierailija
19/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se reaktio syntyy sussa itsessä, se ei oikeasti johdu siitä, mitä toinen ihminen sanoo tai tekee Se toinen ihminen ei ole vastuussa siitä, miten sä reagoit asioihin, vaan sä itse. 

Vierailija
20/102 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humble brag🙄🙄

Luin aloitukseni uudelleen ja sellaiselta tuo saattaa kyllä vaikuttaa! *nolo* -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme