Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

//MAALIsQ ja perjantai//

09.02.2007 |

Edelleenkään en osaa linkittää...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmotan olevani tietokoneen kanssa just yhtä käsi kun Möhkiskin, eli en osaa edes linkittää, saati sitten päivitellä pinoa.

HANAN;

Se keittosuolaliuos...öööö, totaa, mä luulen et se tarkotti niitä tippoja, siis niitä joita muksulle tungetaan nenuun jos iskee nuha. Sanovat että on hyvä olla varuilla kun ei sen nuhan iskemistä osaa aavistaa ja pieni ei sitten hyvin imekään kun on nenu tukossa..ymmärsin että ne siihen tepsii, jotenkin..

RAISA;

Mitäs treenejä sä oikein suunnittelet siellä koirines? Mä haaveilen ajattavani pikkupiskillä verijälkeä taas kun maa on sula (joo, se on ihan väärää rotuakin, mut ei näytä nenään vaikuttavan) - kai se nappula mökillä sen aikaa uinailee isin kanssa kun mamma vetäsee ihan lyhyet jälkipätkät..kun meillekin on tilattu sellanen tosi kiltti vauva :)

Mä vihaan autoilua nykyään! Voi itku että oli tuskaa taas istua autossa pitkin päivää, ekat 20km meni ihan ok, mutta seuraavat oli jo tukalat, ja vaikka väliin istuskeltiin kaupungissa niin paluumatkan ekat 20km anoppilaan oli taas tooosi tuskaa, tuntu että Puksu paino päätään tonne ihan alas, ja se sattu ihan saakutisti. Kotimatka anoppilasta olikin sitten yhtä supistusta ja tukalaa ähinää..puolesta matkasta alko jo jomottaa alaselkääkin siihen malliin että päätin jättää huomenna autoilut väliin.

uuuh, täytyis vääntäytyä keittelemää kananmunia ja pinaattikeittoa..iski pinaattikeittohimo :) namiiii...mistähän sekin yht' äkkiä päähän tuli. Mut nyt puita uuniin ja keitot tulille..

Tappitaatti..piinaa teitä taas huomisen :)

Vierailija
42/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan perjantai leskenä :-(( Mies meni suoraan työpaikalta kavereiden kanssa ' muutamalle' tulee kotiin tuossa about 20-21, mutta kuitenkin, olisi sitä juttuseuraa kaivunnut yksi sun toinen. Mietinkin jo, että lähtisikö kaverille pulisemaan, mutta en taida, kun on tuota pakkastakin noin paljon ja matkaan menisi n. tunti-siis julkisilla ..

G: Meillä äiti synnytti veljeäni n. 24h eli kaksi vuorokautta, ja mä tulin hieman nopsemmin VAIN 18h koetuksen jälken, toivottavasti ei mene oma synnytys äitini synnytysten mukaisesti. Muutenkin koko odotukseni on ollut äitini odotusten vastakohta, eli olen voinnut kohtalaisen ok, ja painokaan ei ole karannut ihan niin käsistä kuin äidilleni kävi, ja kuulemma vatsankaan muoto ei samanlainen ..

Mulle tuli tänään Kelan päätös ja puutaheinää se oli. Soitin jo Kelaankin ja ihmettelin asiaa virkailijan kanssa. Maanantaina mene käymään Kelassa. Mulla on ollut yhtä takkuamista Kelan kanssa, ja tämän selvennyksen jälkeen lähtee kyllä kirjallinen valitus astetta ylemmälle taholle .. Alkaa jo ihmetyttämään miten samassa toimistossa voi tapahtua vain virheitä, ja aina samalle ihmiselle. Että silleen-valitusta valitusta :-))

Caiuskin oli yhtenä kappaleena .. Saas nähdä milloin vaavi sitten syntyy, taitaa tulla kuitenkin pian jos noin napakoita supistuksia on ollut (?)

Raisa: On varmaan mennyt ohi silmien, mutta mitä koiria teillä on ?? Mielenkiinnosta kyselen, niin ja tietty koirat on ihania :-)) Kokemuksia lappalaisista (paimensukuisista) ja karjalan karhukoirasta .. Muuten tuohon verenpaineeseen, kurjaa kun se nousee, mutta sama juttu täälläkin, välillä on ala-arvot olleet yli 90, mutta se ei riitä Kättärille, yli raja-arvon pitää mennä jatkuvasti, ei satunnaisesti. Mä ostin mittarin kotiin ja mittailen arvoja aamuin/illoin ja ihan on hyvin pysyneet kuosissa kotosalla, mutta kaikenmaailman neuvolat ja lääkärit aina jännittävät, joten paineet nousee, eli mulla on jännityspaineita .. Toivotaan, että sun paineet pysyvät kohtalaisina, ja Petriinalla samoin !!!

Otatteko omat ' siteet' sairaalaan mukaan ?? Sairaalan siteet kuulemma todella kovia ja epämiellyttäviä, mutta th- sanoi, että vuoto saataa olla hurjaa muutama ensimmäisenä päivänä, ja sidekoko pitäisi olla iso, eli käykö yöside, vai vieläkö isompaa pitää olla ??

Palaan taas huomenissa kirjoittelemaan ! t. emmi rv-33+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MULLA ON UUSI TUKKAA.. lal lal lal laa...

Tulikin ihan erilainen kun olin suunnitellut, mutta hyvä näin olen tyytyväinen. Laitettiin kiharaa ja leikattiin eteenpäin pitenevä polkka, tästä on hyvä jatkaa kasvattelua.

Joo se keittosuolaliuos on tarkoitettu nenään, sillä aukee hyvin vauvan tukkoinen nenä ja se pehmentää sitkeää limaa.

Ai Caiuksella supparit hellitti, on se jännää tää odottelu ja miten erilaisia eri raskaudet onkaa. Voimia ja jaksuja sinne.

En oo koskaan kysynyt kauan äiti joutui kärvistelemään ennenkun todettiin ettei alakautta synny. Molemmat ollaan synnytty sektiolla. Mun molemmat synnytykset kestäneet n.7h, toinen luomuna ja toinen käynnistetty. Molemmissa ponnistusvaihe 7min.

Nyt laittelemaan iltapalaa. Vk-loppuna on touhua, joten en varmaan hirveesti koneelle ehdi.

Hauskaa vk-loppua siskoille, koittakaa kuitenkin pysyä kasassa.

-m- ja Hippu rv 36+2

Vierailija
44/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokakaupassa tuli käytyä. Niin hitaasti edettiin siellä, että mies jo sanoi kaikkien muiden asiakkaiden pälyilevän meitä epäluuloisina... Ja päätin, että suklaa EI kohota verenpainetta, joten nyt suussa mokeltaa pähkinä-rusinasuklaata!

Meillä on siis tuommoisia noutajatyttöjä kaksi kappaletta (toistaiseksi), täysin metsästys- ja käyttöharrastuksiin suunnattuja, ei siis mitään näyttelytähtiä. Tappert, verijälki on meilläkin kova sana, ja ei siihen olekaan väärää rotua! Pääasia, että koiralla on nenä kiinni päässä ja se tietää, miksi sillä semmoinen kapistus on. No, jäljen treenaus on meillä hiukan vähäisempää, lähinnä keskityn noutajien metsästyskokeisiin treenaamiseen ja toko-hommiin. Noissa meikäläisten metsästyskokeissa kun koiran pitäis olla täydellisesti hallinnassa, seurata irti vieressä ja käydä käskystä riistaa hakemassa. Helpommin sanottu kuin tehty, kun vietit jyllää, joten sen takia pitäis treenata ahkerasti. Sitten käyn vielä opettamassa muidenkin koirille näitä samoja asioita, virallisesti oon toko-kouluttaja. Tosin se ei todellakaan takaa täydellisesti koulutettuja omia koiria... Suutarin lapset jne... :) Ja tietenkin meidän tärkein harrastuskausi on sitten syksyllä, kun käydään lintumetsällä.

Minä sain myös verenpainemittarin kotiin lainaan, joten nyt oon muutaman kerran päivässä sitä huruuttanut. Aamuarvot on hyvät, mutta päivällä pomppii yli 140/90. Toivon niin kovasti, että muita oireita ei tule. Tsemppiä teille muillekin paineiden kanssa painiville.

Raisa

Vierailija
45/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitanpa äitipolikuulumisilla, meillä siis oli aika tänään äitipolille ultraan ja diabeetes lääkärille.

Diabeetes lääkäri sanoi vaan että helvetin hyvät arvot (siis... oikeesti se setä kiros!!! :) )

Mutta siis muutamia hyppyjä on ollut noissa paasto sokereissa ja sanoi, että ne ei vaikuta. Otettiin pitkäkestoinen/aikainen (tms.) sokeri ja sekin siinä 5 eli kuulemma oikein hyvä.

Ei kuulemma muuta, kun samalla lailla jatketaan loppuun saakka ja mitään insuliinia tms. ei tosiaankaan kuulemma edes tarvitse harkita :)

Sitten siihen ultraan... sukupuoli jäi salaisuudeksi edelleen :) Ei näkynyt ja ei osattu tulkata. Ei kyllä meiltä kysytty, että halutaanko tietää ja se sai olla miehen mieliksi sitten salassa syntymään saakka :)

Verenpaineet oli aika hurjat mennessä! 150/101 ja sit ne vielä nousi siinä kun koetettiin saada alhaisempaa lukemaa. No, onneks sitte käyrällä vielä kattoivat uudelleen ja sit oli jo normaalit, muistaakseen jotain 136/80.

Pissa puhdas ja sykkeet hyvät. Siinä ne taisi olla 130-140 välillä ja sitten kun vauva liikkui niin tietenkin korkeammat.

Koko arvio oli n. 3 kiloa tällä hetkellä ja kuulemma menee ihan keski käyrällä. Noin 3,5 kiloiseksi veikkasi lasketulle ajalle kokoa olevan...

Sisätutkimusta ei tehty :( Ja uusi aika lasketulle ajalle vielä saatiin ultraan jos ei ole syntynyt. Vissiin sitä kokoa silti tarkkaileevat...

Pitää nyt neuvolaan soittaa että tekisivät siellä sen viimesen lääkärintarkastuksen, saisi edes jotain faktaa tilanteesta!

Kaikki siis oli hyvin kaikinpuolin ja 3 tuntia saatiin menemään äitipolilla jonotellessa.

Mutta nyt on niin väsy olo, että pakko mennä nukkumaan!!!

t. K@tju rv: 36+2

Vierailija
46/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas taivastelen miten innokkaita kirjoittajia täällä on tänään oltu. Pinon kahlasin läpi ja Caiuskin meinasi jo lähteä mutta ei sitten kumminkaan. Hyvä niin, pinnistele vielä jotta saisi edes sen 37 viikkoa täyteen

Emmi kyseli siteistä. Minä olen käyttänyt niitä sairaalan isoja siteitä ihan suosiolla, eivät ole tosiaan mitään luxuslaatua mutta imevät hyvin. Siteitä saa vaihtaa niin usein, että omia en ole viitsinyt tuhlata, sairaalassa välttää nämä supersuuret :) Kotona olen käyttänyt myös alkuun ihan näitä perussiteitä, en mitään slim-malleja. Vuotoa tulee kumminkin sen verran, että niitä kuluu alkuun aika tavalla.

Omaa napaa. Olo on tuskainen, särky alapäässä säteilee pakaroihin ja kipu on ajoittain sietämätöntä. Olen joutunut tänään ottamaan sen sallitun määrän Panacodeja mutta tuntuu, ettei niistä saa kuin pään sekaisin. Kun jaksaisi odottaa keskiviikon lääkäriaikaa niin kysyisin neuvoa sieltä.

Massussa potkitaan ja liikutaan kovasti, maha heiluu ihan hurjana ja välillä oikein sattuu kun jalkapohjaa pukkaa kyljestä ulos. Villi vauva vatsassa :)

Näillä eväillä mennään kohti viikonloppua.

Z 35+6

Vierailija
47/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna on aikanen lähtö anoppilaan. Tulin vaan miettineeksi, että taitaa olla viimonen viikonloppu ku " uskallan" sinne asti mennä yökylään, ku sieltä on kuiten laitokselle sellaset melkeen pari tuntia. Noh jospa en huomenna vielä synnyttäis...

Tämä päivä on mennyt leipoessa ja selän vihloessa ja silleen. Pitää tehdä jotain kun tuo lapaluu alkaa olla sellainen pahoinvoivan kipee... en tiedä uskallanko edes mainita, että ei muuten oo kipee öisin. Ensi yönä oon tietenki kipee :/ No joka tapauksessa se on ihan sama missä kärvistelen tän kivun kanssa, vaikka sielä anoppilassa.

Mua vaivaapi toi koiruus juttu, ois kiva jos ois koira, mutta sitten tarvittais isompi auto, kun nykyseen joudutaan jo tekeen hieman muutoksia, jotta saadaan vaunut mahtumaan. Mutta eiköhän meille vuoden siään tule sellanen metsästyslinjanen labradori, jostain päin maailmaa... Anoppilassa ois koiruus, mutta veto on niin kova, ettei uskalla enään lenkille lähteä, vaikka sillä uudet vetovaljaat onkin, mutta ku niitä hirvejä on vielä liikkellä ja porojakin, niin oisin pian mettähallituksen puolella nokallani kyntämässä. Ja tämä koira löytää jälkensä ite, ei tarvi mennä tekemään :/

Mutta juu, lohikeitto sai tänään aikaiseksi sellaisen pyörityksen masussa, että hetken aikaa pelkäsin, että tämä pieni masuasukki kääntyy istumaan. Ihan mahdoton myllerrys ja kun makasin sohvalla selälläni, niin maha velloi puolelta toiselle :D

Mutta nyt loppuu taas tämä istumisaika, alkaa vihlomaan pahemmin nämä istumiset. Saa nähdä miten nuo viikonlopun autoreissut vaikuttaa, toivottavasti masuasukki ei käänny... tuttavalla kääntyi automatkalla, eikä kääntynyt koskaan takaisin ja siitä seurasi sektio. :/

Hauskaa viikonloppua kaikille !

t.punkeli