//MAALIsQ ja perjantai//
Edelleenkään en osaa linkittää...
Kommentit (47)
Onkohan Zeldatar nyt mennyt vai normalisoituiko olo??Tsemppiä!
Ja Möhkikselle voimia pöpöjen nujerrukseen!
Aika moni näytti eilen olevan lähtökuopissa,kuka onkaan seuraava jakaantuva Maalimasu!!??
Minä en ainakaan,en haluuuuu...Maaliskuun puolella sitten vasta=)
Olotila on omituinen, jos ei suorastaan rasittava. Nukun yöt hyvin, vain yölliset vessareissut ovat " kankeita" . Mutta hyvä kun ehtii aamupalan syödä niin alkaa vihlomaan tuolta oikean lapaluun alta. Selällään makaaminen auttaa siihen ja venyttely, mutta siten tuo selällään makaaminen aiheuttaa ristiselässä kipua. Edellisessä raskaudessa käyttämäni tukiliivi ei oikein osu kohdalleen, eli maha on eri mallinen kuin edellisessä raskaudessa ja istuminen tuon liivin kanssa on yhtä tuskaa. En todellakaan käsitä minkä kokoinen olen ollut edellisessä raskaudessa, kun tukiliivissä on parikin jatkopalaa, mutta nyt ei tarvi yhtäkään ja silti jää liivin yläosa tyhjäksi :/ Masu on kai jotenkin taaempana kuin edellisessä raskaudessa, äitinikin sanoi, että pienemmältä näyttää. Liitoskivut on myös lisääntyneet, jos erehtyy olemaan liian kauan paikoillaan, niin liikkeelle lähteminen on kamalaa.
Pakkanen on laskenut ja vois käydä taas potkuroimassa pienen mutkan. Jotain pientä ompelua vois kehitellä, imetyspaidat on vielä hieman puolitekoisia. Mies jo kyseli, että missäs vaiheessa aion kerätä nuo ompeluvehkeet tuolta pois ja ajattelin, että pitäis kai ne jo hiljalleen lopetella... Ettei tarvi kerätä niitä just ennen laitokselle lähtemistä ;) Ikävää vaan kun en voi kutoa kun vasemman käden sormet puutuu peukalosta lähtien noin 5 minuutin kutomisen jälkeen. Pitää kai sitten käydä kirjastossa ja hakea jotain kirjoja, kun ei telkkaristakan mitään katsottavaa tule päivisin. Tuon selkäkivun takia tässä koneellakaan ei voi istua kuin vähän aikaa kerrallaan.
Mutta nyt leivinuunin lämmitykseen ja jos vielä ompelis tämän päivän ainakin ;)
t. punkeli 35+4 31 päivää jäljellä !
mä taas valvoin puolet yötä ja nukuin aamusella..mikähän siinä on että kumminkin päin kyljellään on niiiin tukala olla että vaan ähkii ja puhkii, ja kun yrittää kääntyä selälleen edes hetkeksi niin se taas kivistää niin julmetusti että mies joutu työntämää mut pariin kertaan takas kyljelle kun en itse pystyny kivistykseltä kääntymään. Ai kun ihana jos nää yöt alkaa olla tälläsiä että tulee nukuttua jostain 23;sta puol kolmeen ja loppu valvottua. :(
CAIUS;
Kai sä laitoit koivet ristiin ja seisoskelet päälläs siellä? Muistutanko vielä että on VASTA HELMIKUU!! Elkää nyt viel mänkö..
Taas pitäs tänää huristaa anoppilaan ja sieltä kaupunkiin - mä en tod. tienny että sukupolvenvaihdos on näin pirun monimutkasta..tai ei se ehkä itsessään oliskaan, mutta kun pitää ajatella sitte seuraavan vuoden rakennusprojektia ja sen investointitukia ja niiden hakuprosessia kans..ihan pihalla olen minä - mut onneks noi fiksummat tietää mitä tekee.
Äh, kai se on nostettava persiinsä tän pallon päältä ja valuttava kahville ja laittamaa auto piuhaa..enää vaivaset -25 pakkasta...melkein ku kesä!! :)
Tappert ja Puksu 35+5
En mä malttanut pysyä poissa :). Äiti leipoo ja poika katsoo tomi traktoria, joten mä pujahdin koneelle!
Zeldatar: Ei kyllä käy kateeksi, kun tuollaiseen remonttiin joudutte pienen vauvan kanssa! Ei taida auttaa, kun ostaa paljon puhdistupyyhkeitä ja ottaa monta kanisteria vettä talteen, ennen kuin veden katkaisevat!
Jokohan caius on laitoksella, vähän nuo oireet siltä kuulosti, onneksi sulla on jo paljon viikkoja kasassa! Mites mammuliini ja ruusunpiikki, vieläkö olette täällä?
Enhän mä sitten eilen päässyt sinne kylään, kun ei auto startannut! Kyllä se sitten starttas kun oli jo myöhäistä lähtee, akku on huono, mutta ei ole varaa vielä vaihtaa, kun nyt vaihdetaan hihna ja vesipumppu... Kävin sitten itsekseni kaupassa ostamassa lohdutus suklaata, oli pakko päästä ulos kämpästä! Eilen illalla supisteli kipeästi, ei mitään synnytyssupistuksia, mutta ikävältä tuntui. Loppuivat sitten kun nukkumaan menin. Aamulla olikin sitten älytön mylläys mahassa ja vielä kun vatsa on kipeä eilisestä, niin sattui.
On mullakin maha tosi alhaalla ja vaavilla pää kanavassa ja kiinnittynyt, vaikka toista odotellaan.
möhkis ja tiitiäinen 34+0
Leanna:tervetuloa flunssaisten kerhoon, mulla alkaa helpottaa, mutta meilläkin lapset taas niiskuttaa ja röhisee, plääh.
Sainpa nukuttua ja KAHDELLA vessakäynnillä, mitä luxusta. Tosin tää flunssa kyllä vielä väsyttää, joten taidan pikkupäikkärit yrittää ottaa.
Cauis: Huhuu, joko lähtö tuli???
Z: mullakin masu tippunut, mutta meinasin sitä, että mun tietojen mukaan vauvan pää ei uudelleensynnyttäjillä enää välttämättä kiinnity/laskeudu niin alas ennen synnytystä. LEANNA onko sullä tästä tietoa??? Siks mä ihmettelin sitä lääkärin juttua, kun sanoi että pää on vielä ylhäällä eikä kiinnittynyt (tai jotain).
Kukas se manaili pientä sf-mittaa, eikä vielä halunnut synnyttämään, mulla muistaakseni rv34 oli nippanappa 28 eli siellä alakäyrillä. Enkä usko tohon eiliseen lääkärin mittaamaan 33 (mulla lääkärit aina mitanneet isomman luvun kun terkat). Tosin en minäkään ihan vielä haluais synnyttää ihanteellista olis päästä rv 38-40, niin vois luottavaisin mielin mennä. En kyllä halua enää sinne 42 odotella.
Mä saan tänään uuden tukan, jippii!!! Kyllä tätä pehkoa onkin tullut kärsityksi. Taidan pikkasen kiharaa laittaa, niin ei mee ihan päätä pitkin liiruletti.
-m- ja Hippu rv 36+2
Neuvola kuulumiset het alkuun:
verenpaineet oli ihan ok ja hemoglobiinikin pysynyt hyvänä oli 112, viimeksi 111.
Sf-mitta oli 34cm, vähän pompsahti käyrällä mutta sen se nyt vain kuitenkin oli vaikka pariinkin kertaan sitä mittaili uusiksi :)
Painoa oli tullut reipas kilo kolmen viikon aikana, nyt siis on yhteensä 11+kg..
Vauveli on siellä ihan pääalaspäin niinku pitääkin ja kohdunkaulaa ei ollut enää ollenkaan!! Aivan pehmeät paikat oli muutenkin mutta vain sen sormelle auki mutta siis hyvin kypsä tilanne :) Nyt kuulemma pitää loppuaika ottaa mahdollisimman rennosti ja rauhallisesti ja levätä aina kun voi koska lähtö voi tulla milloin vain ja jos supistelee niin saa supistella eikä tarvi enää " pidätellä" :)
Taisi olla CAIUS jolla oli lähdön tunnelmaa siellä eilen..kuulumisia odotellaan..vai saadaankohan niitä vasta muutaman päivän kuluttua ;)
Oli mulla jotain muutakin mutta miten nyt ei yhtään enää tule mieleen mitä tuolla eilisessä pinossa oli :/....
Sinna 36 ..taas poksuu..
eli ei ole tullut vielä lähtöä.
pientä supistelua on ollut. ei kuitenkaan kunnollisia, kivuliaita tai säännöllisiä. eli noinkohan minäkin täällä sitten odottelen maaliskuulle asti. vähän sitä kuitenkin uskallan epäillä.
meinasin tulla laittamaan tämän päivän avauksen jo neljän maissa, mutta ajattelin sit olla teitä säikyttämättä. mullakin on tämä rytmi sellainen että muutamia tunteja valvon aamusta ja sit nukahdan uudelleen. tänään valvoin kolmesta puoli kuuteen.
mut nyt on pakko mennä kahville. jos vaikka tänään heräisin... ainakin hetkeksi ennen päivänokosia.
ruusunpiikki 36+3
Nää kiinalaiset kidutussähköiskut jatkuu edelleen. Kyselinkin niistä joskus muutamia päiviä sitten täällä, mutta ei tainnut muilla sitten sellaisia olla...
Eilen illalla supisti ekan kerran sillai synnytysmäisesti myös selän puolelta. Ja sama " vaiva" täällä on kuin joillain muillakin oli, eli vatsa tyhjenee vähän liiankin tehokkaasti. Tänään jo 3 kertaa :/
Painoa tulee nyt oikeen rytinällä. Viikossa oli tullut yli pari kiloa ja koti vaaka näytti tänään sellasta lukemaa että pitää vissiin patterit vaihtaa ;)
Kävin eilen synnärillä sellaisen synnytyskeskustelun synnytyssalissa. Masukki ei siitä salissa olosta tykännyt sitten yhtään. Ihan karmeeta riehuntaa piti koko tunnin ajan. Se keskustelu oli lähinnä sen takia, kun viimeks tuplasynnytyksessä jäi vähän sellainen olo että sitä oli yksi niistä välineistä siellä salissa. Piti vaan maata ku tukki sängyllä, ja välillä joku kävi ronklaamassa jalkoväliä, hyvä että sai luvan vettä juoda. No nyt toivon että saan liikkua ja muutenkin olla aktiivisempi siinä avautumisvaiheessa. Ponnistaahan viimeksi sain kyllä kahden edestä ;)
No lähden tästä jatkamaan siivoiluja!
t.raikku&outokumpu 36+4
Tosiaan CAIUS oli lähtötunnelmissa ei Zeldatar ja Möhkiksellä oli taloon tulossa mykytys,miten mä jotenkin luin ja ajattelin jotain ruokamyrkytystä=)
Raskauden pehmittämä pää!Ja flunssan!
Kauppaan olen lähdössä,ei kyllä yhtään iske laittaa nenää ovesta ulos ja siksi tässä viivyttelen!
Ihmettelin tässä juuri muuten kun isoa vauvaa lupaavat mutta mittasin masun ympäryksen joka edelleen sen 94cm jonka ollut jo monta viikkoa.Sf mitasta ei tietoa,seuraava neuvola vasta ens pe.Mutta ei näemmä iso vauva tarkoita isoa vatsaa ja toiste päin...Vai?
Leanna
kaikille!
Kuulostaapa jännittävältä nuo teidän lähtölaskennat! Itse olen omassa päässä pyöritellyt, että jos nämä miun verenpaineet pyörii jatkossakin aina vain yli 140/90, niin luulisi että ilman muitakin raskausmyrkytysoireita käynnistäävät synnytyksen mahdollisimman ajoissa. Vai mitä mieltä te olette asiasta? Onko täällä muita joilla on tai on ollut paineet koholla? Tuskin se kauhean terveellistä on antaa paineitten pyöriä näissä lukemissa vielä yli kuukauden...
Eilinen meni hyvin pitkälti omaan tilanteeseen tuijotellessa ja sitä märehtiessä, mutta eipä se ainakaan sillä märehtimisellä parane. Tänään oon päättänyt ajatella vain onnellisia asioita ja olla niiiin oksettavan seesteinen että yrjö ja kaverit vain lentää! :)
Mietin tuossa apteekkiostoksia, ja kertokaahan viisaammat ja kokeneemmat, että kannattaako imetykseen ja kipeisiin tisseihin varautua mieluummin sillä lammasihralla vai punaisella Bepanthenilla? Lammasjuttu olisi luonnonyuotetta, ja vähän epäilyttää lääkeaineita sisältävää tököttiä vauvan imeskeltäväksi laittaa. Saahan sen tietty pestyä aina pois ennen imetystä, mutta epäilen, että laiskuus iskee ainakin täällä.
Nyt pitää mennä lisäämään puita uuniin. Rauhallisesti ja seesteisesti. :)
Raisa 34+6
Kyllä se Lansinoh(lampaan rasva)on mielestäni paras ja jo siksi että kun olin synnyttämässä kolmattani 99,silloin vielä sanottiin että pebanthen (miten sitten kirjoitetaan)täytyy pestä pois ennen imetystä!Miksei muka nykyään kun tuoteseloste aivan sama????
leanna,ei vieläkään päässyt ovesta ulos
LEANNA;
Ei se iso masu - iso vauva mulla ainaka pitäny paikkaansa, vatsa on valtava mutta Puksu on (kai yhä) ihan normikokoa :) Eiköhän se ole kiinni ihan äidin kehon rakenteesta sun muusta..kun funtsii että mulla on jättisuper-suuri masu ja lapsivettä kuitenki ihan normaalisti, ja Puksu on keskikokoa..se vaan on niin iso masu. Kai se riippuu siitä mihinpäin se masu kasvaa..vai?
Lammasihraa? Härre gyyd, mistä te revitte noita?? Alkaa kuulostaa vähän samalta kun masulin ruokajutut kaikkine häränhäntinee.. eikö niihin kipeisii tisseihin pitäny tunkea vaseliinia ja kaalinlehtiä..jos siihen sotketaa vielä lammasihraa ni tenavahan saa ehtaa lammaskaalin esiastetta!! :D
Ai saakutti, oikeesti..mun pitäs alkaa mennä jo ja täällä vaan hihittelen. Taidan roudata lappalaisenkin mennessäni anoppilaan, nököttäköt siellä liekan päässä ja vahdatkoon kissoja niin saa ees jotain aktiviteettia..jos vaik appi ottas sen mukaa majalle tjn..
Btw, asiasta kukkaruukkuun..se Anna Nicole Smith vai miten se nyt raapustettiinkaan, meni sitte kans kuolemaan. Eikös se ollu narkki? Sääli vaan sitä 5kk ikästä tyttöä :( (ei siis sillä että kuolema nyt muutenkaan olis vähäpätösempi, mutta tyttö säälittää silti enempi kun äitinsä) *hitto että mä oon julma*
Taatti
Eilen olin siis Nlassa, joten kuulumiset heti alkuun:
Kaikki hyvin, sykkeet olivat 155krt/min, pisu puhdas, kaikki arvot muutenkin hyviä, paino oli pudonnut 2kg( eilen ei mm. ollut käsiturvotusta) sf-mitta 34cm (sama kuin ed.viikolla) Ajatelkaa ja mä olen vasta rv-33+5 .. Ja sf-huitelee siellä jossakin. Itse mittailin vyötärönympärystää, ja sain 100cm .. Että silleen. Tyttö edelleen pää ylöspäin ja pian alkaa olla kiirus jo meinaa kääntyä, KÄÄNNÖS yrityksiin en suostu, sitten on vain vaihtoehtona-sektio- Kurjaa, jos ei pääsisi kokeilemaan alakautta synnyttämistä.
Leannalla on upean kokoinen masu-asukki :-)) Mutta ymmärrän huolesi vauvan koosta. Millä aikovat käynnistää synnytyksen, jos tulevat siihen lopputulokseen, että käynnistävät sen ?
Täälläkin on välillä sellainen tunne, että vauva on iso, mutta en osaa sanoa, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Olen kiinnittänyt huomioni vain liikkeisiin ja potkuihin ja ne vaikuttavat aika ' tehokkailta' ja ' kipeiltäkin' ollakseen tämän ikäisen lapsosen aikaansaamia. Mutta aikaisempaa kokemusta kun ei ole niin vaikea on arvioida tai verrata.
Nyt kaupalle! Kaikille hyvää viikonloppua .. t. emmi rv-33+
raikku: Niin minkälaisia ne " kidutussähkärit" sulla siis on? ..mulla on ainakin tainnut nyt jäädä väliin joku juttu.. kyllä mull on sellaisia ikäviä vihlaisuja " sähkäreitä" ..polttelua tuolla aivan kohdunsuulla tai jossain.. ja kyllä ne vaan on kypsyttäneet nuo paikat niin ettei siitä kohdunkaulasta ole kait enää tietoakaan.. Vai onko sulla ne sähkärit tuolla liitoksissa-häpyluussa? Kun mulla on sielläkin sellaisia, " tajut-lähtee" iskuja aina tietyissä asennoissa :/
Voiteista: Kyllä se Lansinoh on munkin mielestä hyvä, riittoisa ja sitä voi ainakin aivan huoletta käyttää eikä tarvi pestä pois.. Voi sitä Bepantheniakin käyttää pois pesemättä mutta mun mielestä se on niin ohkanen voide kuitenkin, se rasvaisempikin että tuo Lansinoh on jotenkin parempi..hyvä voide muuten todella rohtuneisiin huuliinkin!
Nyt päikkäreille! ..ja kyllä jänskättää Caiuksen tilanne!!
Sinna
Ihan oli pakko kirjoittaa, kun juuri luin tapin viestin. Onkos se hörhökin kuollut A.N.S ? No häneltä jäi pieni vauva, mutta aivan varmasti vauva tulee saamaan paremman ' korvike' äidin kuin mitä oma äitinsä oli. Taisi syyllisyys painaa, kun poika kuoli 5kk sitten .. Tavallaan säälittääkin, mutta nuo ' rikkaat' kun elävät sen mukaisesti, eli huumeita käytetään ja muutenkin elämä on yhtä ' partya'
Ja vatsan koosta: Mulla on myös ISO-masu, sf-mitta 34cm ja vyötärö 100cm, mutta en ole kuitenkaan levinnyt sivuille taakse tmv vaan masu pömpöttää suoraan eteenpäin, ja sivusta katsottuna vasta näkeekin masun oikean koon, edestä katsottuna masu on normaali ja takaa ei näe mittään, mutta sivuprofiili onkin jo ihan eri luokkaa .. Joten välttämättä ei kuitenkaan ole iso-vauva masussa vaan ihan keskikokoinen sanoi ainakin th.
t. taas emmi
Huomenta kaikille!
Tai no oonhan mä jo tunnin ollut hereillä.. =) Päivitin tuon listankin pitkästä aikaa.. Ja ajattelin tässä samalla tiedustella että olisiko täällä halukkaita ottamaan tuon listan päivityksen hoidettavakseen. Kun itse en tässä koneella pysty pahemmin istumaan, alkaa tuo painontunne tuntumaan heti niin kovana, joten en sitä siis hirmuisesti ehtisi päivittelemään, ja pian kun sitä varmaan saakin alkaa päivittelemään reippaampaan tahtiin kun alkaa noita maalisvauvoja ilmaantumaan.
Mulla on muuten mennyt hyvin, mutta tosiaan on tuo vauva ollut jo kolmisen viikkoa tuolla ihan alhaalla, pää on jo ihan kiinni kohdunkaulassa, muttei kuitenkaan kiinnittynyt, ja painontunne alapäässä on aikas mahtava. Kävelykin on nykyään sellaista vaappumista, ja mies vaan naureskelee mulle.. Tosin ihan sillai hyväntahtoisesti. =) Toissapäivänä kävin jälleen ultrassa, ja tehtiin taas sisätutkimuskin. Kohdunsuun tilanne oli onneksi pysynyt ennallaan, eli se on pehmeä, mutta onneksi vielä kiinni 2cm (tosin alunperin oli 3,5cm), ja ens viikolla katsotaan sitten tilanne taas uudestaan. Vauvan painoarvio oli nyt 2600g, tosin lääkäri sanoi että tuli liian iso, kun ei saanut oikein sitä keskivartalon mittaa kunnolla, ja tuli kuulemma se varmasti yläkanttiin koska vauva ei kait niin iso ole. Jos synnytän laskettuna aikana niin sitten paino olis kait jonkun 3500-3600g. Pää vastasi viikkoja 36 ja jotain.. Apua, kuinka se voi niin iso olla?!
Sitten kysymystä teille kaikille: Eli tiedättekö kuinka nopeasti äitinne synnytys on mennyt? Ja jos olette saaneet itse lapsia niin ovatko synnytykset olleet suurinpiirtein yhtäpitkiä? Eli siis onko synnytyspituus jollain tapaa periytyvää?
Tämä siksi että tuli tällä viikolla puheeksi äitini kanssa että kuinka kauan hänen synnytyksensä ovat kestäneet, ja täytyy kyllä sanoa että hieman yllätyin kun kuulin että minä (olen esikoinen) olen syntynyt 4 tunnissa, ja siskoni noin 2 tunnissa. Tätini sai esikoisensa 2,5 tunnissa. Ja kuulemma meidän suvussa on olleet nopeat synnytykset, ja äitini epäili että näin olisi minullakin. Hiukan alkoi hirvittämään että vauvahan voi tulla tosi vauhdilla, eikös tuo 4 tuntiakin ole kuitenkin todella nopea synnytys, ja siis nimenomaan niin että äitini lähti kotoa viiden maissa iltapäivällä kävelemään sairaalaan ja minä synnyin 21.17, eli se 4 tuntia on sitten kait koko synnytyksen kesto. Mies vaan ei sitten välttämättä ehdi mukaan jos ei ole kotona.. =( Toki onhan sekin mukavaa ettei siellä tartte vuorokautta huhkia.
sohvi84 34+3
Mä olen kököttänyt jo monta tuntia koneen vieres,kun olen odottanut että se mun " rakas" mies sais perseensä ylös sängystä ja tulis nettiin,mulla olis meinaan sillekin ukkelille vähän asiaa...
Ottaa päähän tää väliaikainen nettisuhde,kun tuntuu ettei saa kaikkee aina sanottua mitä ois niinku oikeesti pitänyt sanoa.
Hajuakaan ei vieläkään ole milloin se rontti sieltä taas kotiutuu tänne päin,mä en jaksa odottaa.
Käynnistyis vaik mun synnytys niin sitten mä saisin miehenkin pikapostina kotia,plääh!!!!!
(.) Mä en siis todellakaan tiedä mis päin mun vauveli oikein tuol masus menee.Hikasta päätellen viel istuttais,mutta jotkut potkut (oletan siis et ne on potkuja ei nyrkin iskuja) taas " sanoisivat" et välillä kaveri roikkuis pää alaspäin. Mä en todellakaan jaksa odottaa enää maanantain neuvolaan asti.
Mä olen huomannut viime aikoina et mun vauvani ei tykkää enää kun äitinsä ajaa autolla.Joka kerta kun mä istun ratin taakse alkaa samantien möyrinät ja työnnöt,mut eipä mulla paljon vaihtoehtojakaan ole.Viel on vaan pakko ajaa ihan itte kun se mokoma autonkuskikin on toisella *piip piip* mantereella.
Tappi;
Mihinkäs sä olet ajatellut käyttää sitä keittosuola liuosta(?),mä en viimex käyttänyt mitään septidiiniä ihmeellisempää??
Muistaakseni sun tarvike listas oli toi liuos,tai sitten mä muistan väärin.
Nyt tarttee lähtee äiteetä tapaamaan ja jos samal poikkeis ikeaan kuikuileen ennen kuin haen pojan päiväkodista.
Hanan ja huomenna pox pox
Eilen yritin kirjoitella mutta ei tämä sivusto laske minua tänne terrorisoimaan.
Eilen oli mullakin neuvola. Painoa tähän mennessä nätti 16 kiloa ( hiukan liikaa), hb 140 saan olla nyt syömättä rautaa. Vauvelin sykkeet huiteli 130-156 välillä. Sain ylimääräisen ja pikaisen ultraus kerran kun eivät olleet varmoja miten päin siellä oleskellaan. Pää oli alaspäin ja sain nätin kuvan kasvoista sivusta.
Ens viikolla ois se synnytystapa arvio. Sit näkee vauvelista varmaan enempikin.
Nyt tilaa muille
Dumle rv35+6
Yskivät kamalasti ja räkä vaan lentää.Eipä ole montaa päivää siitä kun kehuin miten terve olen ollut koko tämän odotuksen...Ja nyt aivan tukossa!
Ultrassa siis tuli käytyä ja kyllä se menee saman kaavan mukaan että isohkoa vauvaa kuitenkin lupaavat mulle...En oikeen tiedä miten pitäis suhtautua.Olla iloinen ku kaikki hyvin ja terveen oloinen lapsi tulossa...
Olin niin siinä ajatuksessa että tällä makean ja rasvan välttämisellä voisin nyt saada hieman keveämmän vauvan ja en joutuisi käynnistettäväksi tai ylipäätään stressaamaan vauvan kokoa.Mutta ei...
Eli vauva oli eilen rv 33+6 kooltaan 2800g!!Pää ja vartalo vastasivat mitoiltaan rv 36+,vain reisiluu meni lasketun ajan mitoissa...
Oli mukava kätilö joka ultrasi ja kauan juteltiin ja hän varasi mulle rv 37+5 ajan lääkärille ja uusintaultraan jossa katsotaan onko kasvu tasoittunut tai jos saatais käynnistystä eteenpäin...Ihan ihanasti otti huomioon ja ajatteli,kun vaan en haluaisi sitä käynnistystä=/
Koko yön on nyt nämä ajatukset valvottanut+tukkoinen nokka.
Ja mä päätin YRITTÄÄ olla murehtimatta.Kyllä sieltä syntyy ihana vauva aikanaan oli sitten 3,5kg(toive)tai 4,2 kg(ennuste)Katsotaan osaanko rauhoittua asian suhteen=)
Hyvä pointti tässä on se että pääsen vielä ultraan=)!!
4 lapsista istuu sohvalla ja katsoo aamun piirrettyjä ja sellainen kuoro köhinää ja aivastusta kuuluu,että...
Tässä aamun valitukset.
Leanna ja viisikko kera rv 34*poks*