Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

//MAALIsQ ja perjantai//

09.02.2007 |

Edelleenkään en osaa linkittää...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin taas kantaisin korteni kekoon.

Täällähän alkaa olla jo hurjan jännät paikat, kun niin monella on tuntemuksia siitä että vauva saattaa syntyä hetkenä minä hyvänsä.

Onkohan Caius saanut jo nyytin kainaloonsa, kun ei ole kuulunut mitään?

Ruusunpiikilläkään ei varmaan ainakaan ihan hirveen montaa viikkoo mee kun jo limatulppaakin on tullut. Tiedä häntä vaikka tulisi kuitenkin jo aivan lähiaikoina. Muistelisin, että meillä taisi olla samoihin aikoihin tuo laskettuaikakin, niin siksi rupesin jo itsekin jännäämään että milloinkohan meidän nyytti päättä tupsahtaa maailmaan.

Missäköhän päin maailmaa tuo meidän esittelypino oikein majailee, kun en sitä haulla löytänyt....

Sieltä ois vähän voinut noita immeisten LA:ta lunttailla.

Ei viittis ihan sivusivulta käydä läpi ja etsiä.

Mullakin oli tänään viimeinen neuvolalääkäri.

Turhan vähäsanainen oli lääkäri ja jäi vähän vajaaksi fiilikset siltä käynniltä, mutta kyllähän nuo tärkeimmät tiedot tuosta neuvolakortista käy ilmi.

Paikat on siis edelleen kiinni ja kiinteät. Kohdunkaulakaan ei ole lyhentynyt, joten ehkäpä tässä mennään kuitenkin maaliskuulle niin kuin olisi tarkoitus

Pikkuinen on pysytellyt raivotarjonnassa ja laskeutunut kuulemma jo todella alas, joten ainakin sieltä ollaan pikku hiljaa alas päin tulossa.

Paineet 116/80

Pissa puhdas

sf 34

hemoglobiini 134

sykkeet n.130

liikkeet ++

Semmoista keskikokoista vauvelia siis kasvatellaan, näillä näkymin.

Yhden oudon merkinnän teki tuo lääkäri tuohon neuvolakorttiin jota en oikein ymmärrä mitä se meinaa..

eli siihen muuta huomioitavaa kohtaan kirjoitti " cx takana" ???

Jos nyt oikein osasin lukea, niin noin siinä mielestäni luki.

Jep.

Nyt tarttee hakea kahveeta, jotta pysyy hereillä.

Nauttikaahan auringon paisteesta. =)

-viivi ja onnimöttönen rv36+0

Vierailija
22/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs alkaa kuulostaa jo jännältä, caius varmaankin on lähtenyt, kun ei mitään ole kuulunut... ja yhdellä jos toisella supistaa... myös täällä, viime yönä ekaa kertaa tuli muutama niin napakka supistus, ett heräsin niihin, kävin sit ottaa panadolia, ja sain nukuttua, mut kuitenkin. Ja nyt kun sit oikein rupesin miettimään, niin jos samoilla viikoilla syntyy kuin kuopus, niin kolmen viikon päästä meillä on vauva, HUI!

Viivi: cx takana; cx on lyhenne sanasta cervix, mikä takoittaa tässä tapauksessa kohdun kaulaa, joka sulla on siis takana, joskus cervix voi olla niin takana, varsinkin uudelleensynnyttäjällä, ettei lääkäri käsin ylety tunnustelemaan.

Hanan: Koitahan nyt houkutella se miehesi kotiin sieltä, valita sille ettet pysty enää autoakaan ajamaan, että täällä kipeästi kaivattais. On kyllä varmasti kamalaa olla niin pitkä aika erossa, ja vieläpä viimeisillään.

Raisa: Mulla on myös verenpaineongelmia, ja on ollu niitä jokaisessa raskaudessa. Mun kokemuksen mukaan verenpainetta seurataan, ja tarvittaessa aloitetaan lääkitys, vaikka viikkoja olisikin jo paljon ( 38-39), mut harvoin kai annetaan kovasti yli lasketun ajan mennä, tai ainakin mulla on kaksi synnytyksistä käynnistetty paineiden takia, toinen viikolla 40+2 ja toinen viikolla 39+0, keskimmäinen älysi syntyä itsekseen viikolla 39+4.

Mut nyt siirryn sohvalle...

Petriina rv 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaa löytyis tuolta: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9529226&t=9316375&appid=&…

ja se, cx= Cervix= Kohdunkaula

http://www.nicehouse.fi/lastenhu/odotus/info/aitiysko.htm < ja tuolla vielä lisää kaikenlaisia outoja nimityksiä ihan perusasioille :)

Maatessa lapaluun pistos poistuu, mutta kun nousen ja mietin mitä alkasin tehdä niin eiköhän tuo tule takaisin heti :/ Pakko se on kuiten alkaa tehdä jotain, kun ei jaksa koko päivää maata. Jostain syystä en saanut edes nukuttua... Leivinuuni alkas olla lämmin, nyt pitäs hiillos oottaa hieman pienemmäksi ja tehdä sitten jotain helppoa... siis leivottavaa..vuokaleipiä vois tehdä niin ei tarvis pyöritellä :) minkähänlainen pulla ois helppoa... vaniljavadelma oli poikain toiveena, mutta on hieman työläs... onkohan meillä edes vaniljakastikejauhetta... pitää lähtiä kahtomaan.

t. punkeli

Vierailija
24/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listan olen tänään päivittänyt, ja se majailee tuolla 2. sivulla, tässä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9559707&p=2&tmode=1&smode… Jos sitä hausta joskus vielä haet, niin löytyy ainakin mulla aina kun kirjoittaa hakusanaksi maalismasujen. Ja tosiaan toivon että joku olisi innokas sitä päivittelemään, kirjoitin siitä tänään aiemmin.

Pistän vielä tuon kysymykseni uusiksi, kun niin kiinnostaa: Eli tiedättekö kuinka nopeasti äitinne synnytys on mennyt? Ja jos olette saaneet itse lapsia niin ovatko synnytykset olleet suurinpiirtein yhtäpitkiä? Eli siis onko synnytyspituus jollain tapaa periytyvää?

sohvi84 taasen

Vierailija
25/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille!En saanut lupausta käynnistyksestä mutta harkintaan siis ja sen lääkärin silloin rv 37+5.Tyksissä ei jokatapauksessa käynnistetä ennen rv 38 painoarvion takia.

Mutta siis,arviohan tuo oli vain ja ainahan voi olla ollut juuri joku kasvuspurtti vauvalla ja tasoittaa kasvuaan loppua kohden(toivossa hyvä elää)Käynnistystä en kyllä millään ottais,kaksi edellistä liiankin tuoreina mielessä.Kovat supistukset eikä ehitty antaa kivunlievitystä.Neljäs syntys ekasta sup.1,5h ja viides ekasta sup.55min ja se olikin vauhdikasta kaiken kaikkiaan.Hyvä jos itse kerkes mukaan menoon...

G.

Mun äitini on ollut ns normi synnyttäjä.Isosisko ja minä ollaan synnytty noin 10h(vaikka välissä 9.5v) ja pikkuveikka käynnistyksellä nopeasti,oliko jotain 3h?!

Me lapset ollaan painettu,tytöt siinä 3200g ja poika 3700g ja kaikki 2 viikkoa yliaikaisina.

Mun synnytykset ollut nopeampia äitiin verraten ja ykskään ei ole mennyt noin paljon yli(rv 38+6,39,40+3,40+3,39)

Mutta isompia on mun lapset olleet vaikka itse olen pienempi ja lyhkäsempi kun äitini.Ei ymmärrä!

Miehen syntymä koollahan ei oo merkitystä(?)mutta kun sekin oli 2 viikkoa yli ja vain 2800g.

Leanna

Vierailija
26/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti...

G: Äitini synnytykset on olleet pitkähköjä, paitsi minä tulin 3:ssa tunnissa. Itse synnytin 6 1/2-7 tuntia

Minulta ei ainakaan päivitys luonnistu, kun en tyhmä osaa edes linkittää :)

Vierailija
27/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän alkaa olla jännät tunnelmat! Pian alkaa varmasti tapahtua ja me maalikset saamme nyyttimme kainaloon, en malta odottaa! Toivon todella että ei mene ainakaan yli kovasti, ne ylimenopäivät vaatii varmasti paaaaljon kärsivälisyyttä.

Täällä oli käyty ultrassa ja saatu painoarvioita. On se jännä juttu mitkä asiat siihen vauvan kehitykseen loppujen lopuksi vaikuttaa. LEANNA totesikin että ei sillä vaikka söisi suht vähäsokerista ja rasvaista ruokaa, ole ollut vaikutusta..on tää aika mystistä. Mä kävin ultrassa viikolla 27 jolloin painoarvio oli 965g ja sitten viikolla 32, jolloin se oli 1800g, eli jos katsois tuota kasvuvauhtia niin n. 200 g/vko tullut pikkuiselle lisää painoa. Tuon mukaan jos laskee niin täysaikaisena syntyessään painaisi n. 3400 g, mutta voihan se kasvuvauhti kiihtyä tai muuttua eli en laske kyllä sen varaan. Syönyt olen ihan normaalisti, myös pullaa ja karkkia suhteellisen usein...

Mikä käsitys teillä on, kiihtyykö vauvan painon kasvu kun laskettu aika lähenee vai kuinka? Mulle neuvolan kokenut kätilö sanoi että kyllä se luonto hoitaa homman niin ettei vauva kasva niin isoksi ettei äiti saisi sitä synnytettyä, mutta kai niitä poikkeuksiakin on..

Aika monella on synnytysvalmennukset meneillään. Meillä oli eka kerta eilen. Oli kyllä ihan mukavaa, katsottiin myös se synnytysvideo ja meikäläinen herkistyi ihan liikutukseen asti kun vauva sitten viimeinkin näki päivänvalon. Kyllä sitä jotenkin on niin herkistyny tässä viime viikkoina että ihan pienetkin jutut saattaa aiheuttaa kunnon vetistelyn..hmm.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Lilia rv 33+4

Vierailija
28/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin vanhoja nla kortteja ja esikon kohdalta löysin painoarvion rv 34+4

Ja se oli 2700-2800g!!!!!!!!!Eikä muistissa ole kyllä että olisin itse ajatellut että on iso tai että lääkäri olis sanonut olevan iso.Tyttö syntyi rv 38+6 ja painoi 3180g!!!!Eli jos toi pa osunut oikeaan olis vauva kasvanut 4:ssä viikossa vain noin 400g eli 100g/viikko??????!!!!!!!!

Voi kun tämäkin menis niin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
29/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainakaan osaa päivitellä tuota pinoa.. Kuka sitä jatkaa?

Sinna

Vierailija
30/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset petriinalle ja puuenkulille selvennyksestä tuon cx takana suhteen, nyt mäkin ymmärrän. =)

Sohville kiitokset listalinkistä (ja puuenkulikin sen oli laittanut).

Mustakaan ei kyllä valitettavasti ole päivittelijäksi, kun en aina tässä koneen äärellä majaile. Oon vähän turhan ummikkona mitä kenellekin kuuluu enkä sitten muistaisi päivitellä mitään.. heh..

Muutoinkaan en kyllä mikään haka tämän koneen kanssa ole.

Toivottavasti löytyisi joku innokas päivittelemään.

-viivi-

Vierailija
31/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaksi lasta synnyttäneenä olin aivan varma, että eilen olisi se päivä. Vielä koko illan odotin supistusten napakoituvan, ja olib varma, että kohta lorahtaa lapsivedet. Illalla menin nukkumaan klo 23, mutten saanut nukutuksi, oksetti (en oksentanut kuitenkaan) ja supisti, ja vatsaa särki ja nipisteli. Vessassa kävin tunnin välein. Klo 03.00 nousin ylös ja söin banaanin, kun nälätti niin..ja TUON JÄLKEEN OLEN NUKKUNUT! Olin oikeasti tosi hämmästynyt, kun heräsin aamulla klo7, ilman supistuksia. Tänään olo ollut taas parempi. Merkillistä! Jos odottaisin ekaa, niin en ihmettelisi, mutta kaksi lasta olen jo synnyttänyt, joten LUULIn tietäväni milloin lähdetään :)) Nyt vaan pelottaa, että kun lähtö tosissaan tulee niin se on varmasti nopea. Meiltä synnärille ajo kestää n. 1h 15min, joten hieman laittaa tytön totiseksi :(

G. Meillä äitini kanssa ei ole synnytykset osuneet yksiin. Minua (esikoinen) äitini synnytti n. 12 tuntia ja veljeäni n. 16 tuntia, joten melko pitkät synnytykset.

Minä taas olen nopea synnyttäjä, esikoista synnytin 6h, joista ponnistusvaihetta 1h 38min, joten aukesin nopeasti esikoisestakin!

Kuopusta synnytin 2h 10min, josta ponnistusvaihetta 20min. Eli ehdimme juuri synnärille, kun ponnistustarve tuli! Kyllä oli kivulias automatka, muistan.

Nyt olen alkanut jo touhuta normaaliin malliin, teen kotihommia enkä istu sohvalla. Jotenkin kun on kahdesti jo luullut lähtevänsä, niin alkaaa tulla itselle olo, että saisi syntyä oikeasti jo. Puunnuttavaa kipuilla monta tuntia, ja sitten se meneekin ohi :) Kun ensi viikkoon pääsisi niin vauvakin olisi jo täysiaikainen!

Mutta kuivausrumpua tyhjentämään!

Voikaa hyvin!

Caius ja ilona 36+4

Vierailija
32/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin tuolla synnärillä eilen tarkistuttamassa itseni mut ei onneks tapahdu vielä mitään.... painoarvioks tuli 2,5kg ja kaikki on muutenkin hyvin. vähän supisteli eilen ja tuntu kun joku olis lirahdellut mut ei se ainakaan lapsivettä ollu...

ei mustakaan ole listaa päivittämään kun en edes omista omaa konetta..

pitäis lähteä uimaan pojan kanssa mut en tiä jaksanko tänään...

Meillä äiti on synnyttänyt mua (kuopus ekasta sarjasta) kaikista pisimpään. isosiskon synnytys kesti vähän alta 4 tuntia ja isoveljestä en tarkkaa aikaa muistakaan. pikkusiskon synnytys keti jonkun 10 tuntia muistaakseni.

oman esikon synnytys kesti 13tuntia.

joko alkaa vauvan tavarat olla kaikilla valmiina?

Me saatiin pinnasänkykin vihdosta viimein kotiin. vielä täytyy vaunuja odotella jonkun aikaa.

Jaksamisia kaikille!

-Careless- rv 35ja5

Vierailija
33/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriina, kummasti helpottaa, kun kuulee muidenkin kokemuksia tai juttuja omista huolenaiheista. Etenkin kun tämä kaikki - raskaana oleminen, siihen liittyvät napit ja nippelit - on uutta. Varmaankin sitä sitten ottaa pienetkin huolet isoina ja pohtii ja pähkäilee sitten niitä.

Tässähän oikein alkaa innostua odottamaan synnytystä, kun lueskelee teidän juttuja! Ei kai siihen tosiaan enää kovin pitkä aika ole... Mie olen niin täpinöissäni tässä suunnitellut jo loppukevään ja kesän treenejä ja kokeita ja kilpailuita noitten koirien kanssa, että miten sitten vauva Ergossa keikkuen tai metsäpolun päässä vaunuissa kauniisti nukkuen (niin, sehän ON kiltti lapsi...) teen ja touhuan koirien kanssa. Kokeissa lapsi hurmaa tuomarit, ja hupsista heijaa, koirat saa ykköstuloksia! :) Mutta perskules, se aikahan ON IHAN KOHTA! Huh, kipristää ihan mahasta.

Tänään mahakakara on ollut tavallista hiljaisempi. Tosin nyt viime aikoina se on tuntunut harrastavan sitä, että joinakin päivinä se puksii ja muksii ja heittää kuperkeikkaa kymmeniä kertoja päivässä pitkiä ajanjaksoja kerrallaan, ja sitten taas toisina vain vähäsen unissaan kääntyilee. Mutta hermostuttavaa on kytätä, millon se liikkuu ja miten paljon! Pitääkin aina aika-ajoin vähäsen tönäistä vauhtia siihen, mutta välttämättä silloinkaan se ei aina reagoi. Saa nähdä, millainen jästipää sieltä oikein tulee ulos!

Nyt pitää lähteä antamaan noille meidän blondiprinsessoille sapuskaa, etenkin vanhempi kuulemma on jo nälkäkuoleman partaalla.

Raisa

Vierailija
34/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzan laitoin just uuniin ja sen kypsymistä odotellessa piti tulla kurkkimaan, ett mitäs tänne kuuluu.

Mulla synnytykset on kestäny, eka 6h, toinen 4,5h, ja kolmas käynnistyksen rajuudesta johtuen vajaa 2h. Äidin synnytysten kestoista en ole koskaan tullut kysyneeksi.

Raisa: Vielä siitä verenpaineasiasta... Mulla siis se lääkitys on jouduttu aloittamaan jokaisen kanssa. Ekassa raskaudessa viikolla 32+(silloin riesana oli raskausmyrkytys, muilla kerroilla vain korkea verenpaine), toisessa viikolla 38+, ja kolmannessa viikolla 10+, Kahden ensimmäisen jälkeen lääkitys voitiin lopettaa heti synnytyksen jälkeen sairaalassa, kuopuksen syntymän jälkeen mulle jäi kevyt lääkitys päälle, ja nyt kun aloin odottaa tätä neljättä, se vain vaihdettiin raskauden aikana sopivaksi.

Petriina

Vierailija
35/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sitten pojan kanssa taas yhdessä ja meni aika hyvin. Verenpaineen mittaus meinasi mennä hänellä yli hilseen, tuijotti mittaria HIUKAN epäluuloisena huuli väpättäen, mutta ei itkenyt. Mahaa mitatessa istui vieressäni lavitsalla ja itki ensin vähän, mutta rauhoittui. Seuraavalla terkkarireissulla tulee taas mukaan. Ensi viikon lääkäriin ja synnytystapa-arvioon en häntä ota, sentään.

Verenpaine (yläpaine) oli noussut kahdessa viikossa 100-->120, mutta alapaine oli edelleen 66.

Hb oli 131, painoa tullut 750 gr/viikko eli yhteensä nyt tasan 10 kiloa.

Sf-mitta on alla kaikkien käppyröiden vain hiukan yli 26. Tosi vähän. Terkkarikin oli kyllä heti sitä mieltä, että ipana on laskeutunut ja samaa mieltä olen minäkin. Maha suorastaan " roikkuu" . Esikosta laskeutuminen tapahtui vasta 2 päivää ennen synnytystä rv 41+2.

Minä en tiedä kuinka nopeasti olen maailmaan tullut, mutta 10 vuotta vanhempi siskoni ei meinannut tulla ollenkaan. Meni 2 viikkoa yli ja lapsivesi oli mennyt jo muutaman päivän aiemmin kun sitten vihdoin leikkasivat pois. Minä olen mennyt yli yhden päivän ja syntynyt alakautta. Minulla esikko syntyi myös yliaikaisena 41+4, mutta synnytys kesti vain 5,5 tuntia.

Siskoni on ollut 3,3 kiloinen ja minä 3,5 kiloinen. Oma esikkomme oli 3,1 kiloa vaikka on poika.

Noista painoarvioista sen verran, että esikosta arvio rv 36 oli n. 3 kiloa ja kuitenkin " valmis" paino oli vain reilut 100 grammaa enemmän melkein 6 viikkoa myöhemmin. Ei siis voi kauheasti laskea tuollaisten arvioiden varaan. Tässä tapauksessa onneksi :)

Ensi viikolla sitten lääkärissä selviää tämän seuraavan tarkemmat mitat. Hauskaa viikonloppua!

t: rouva ja vatsa 36+1

Vierailija
36/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kai se on tuokin mutta auttakaa sisaret mua nyt....

Neuvolasta kotiuduttu ja vauva mitä ilmeisemmin istua nököttää mahassani, mikä tarkoittanee maanantaina äitipolille menoa ja voi surkeus.Jos todellakin istuu, edessä maanantaina käännösyritys ulkokautta tai vaihtoehtoisesti voin valita suoraan sektion.Mutta mitä ihmettä teen??Sektiota en haluaisi, henkilökohtaisista syistä,mutta kääntäminen pelottaa.Mulla kuitenkin takana yksi sektio, joten tiedän miten siitä toipuu.Auttakaa!Tosin turhaan tässä vielä murehtii, kun kaikki varmistuu vasta maanantaina.Mutta luonne on mikä on ;)

Muuten kaikki hyvin neuvolassa.

Ja pakkanenkin hiukan lauhtunut, joten enää ei raasta ulos pääsemättömyys.

Hyvää viikonloppua kaikille!Tulen maanantaina kertomaan kuulumiset.Mutta luen viikonlopun pinot kuitenkin, joten jos hyviä vinkkejä ja kokemuksia, kiitos niistä!

uupu jolla huomenna paukahtaa rv 37

Vierailija
37/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran lisäystä,et kun mä olin synnyttämässä poikaani,ni koko synnytyksen kesto oli 18h ja jotain 45min.Ponnistus vaihe kesti vain 9min,imukupin avulla tuli todella nopsaan sit ulos.Imukuppia käytettiin sen takia kun mulla nousi synnytyksen lopussa kova kuume,olin ihan tukos ja en todellakaan jaksanut yhtään mitään.

Nyt menen syömään,heippa.

Hanan

Vierailija
38/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli lääkärissä ok. verenpaineet (jotka oli taivaissa esikoisen aikana) on hyvät, hemppa oli noussut. oma paino ei nouse, mistäkähän sekin johtuu. viimeksi oli noussut 90g/viikko, nyt 80g/viikko, vaikka syön paljon, koko ajan ja isoja annoksia... sais kuulemma syödä enemmänkin, joten hyvällä omalla tunnolla jäätelöä :)

vauva on pää alaspäin, mutta ei kiinnittynyt, mikä on kyllä hyvä asia, sillä painoarvio 2400g, eli pieni vauva on tulossa. sais kasvaa vielä 3-4 viikkoa ja syntyä sitten kolmikiloisena. (esikoinen, poika 2800g).

ilmeisesti vauvalla on tilaa liikkua aika lailla, sillä liikettä riittää!

anniliinu 36+1

Vierailija
39/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli säännöllisiä supistuksia 16 h ennen kuin olin 3 cm auki ja sain epiduraalin. Synnytys kesti 19h 19 min joista toi 19 min meni ponnistamiseen. Toivossa eletään, että vähän nopeemmin jos tää toinen menis.

Nuhassa ja kurkkukivussa ollaan taas pojan kanssa. Miksi toi mies ei tuu kipeeksi ikinä? Parempi tietty niin, on joku joka hyppää, hoitaa ja passaa :)

rimma 35+2

Vierailija
40/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uupu: täällä sama tilanne, eli ensi viikolle tuli aika synnärille, kun vauva lienee perätilassa. Mulla nyt rv 33+0, mut siksi ollaan näin " ajoissa" liikkeellä, kun esikoinen päätti syntyä rv 35+jotain

Kävin lääkärillä neuvolassa tänään ja sieltä siis tuo lähete, vauvan syke oli aluksi tosi hidas, kun dopplerilla kuunneltiin, mut normalisoitui sit. Vähän se mietityttää, että onko kaikki ok. No, liikkeet ainakin on tuntuneet pitkin päivää, joten pitäisi kai vaan osata ottaa rennosti...

Mukavaa viikonloppua!