Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävälle on noussut tunteita exäänsä kohtaan. Miten asiaan suhtautuisitte?

Vierailija
27.08.2024 |

Kun alettiin tapailemaan, kaikki oli ok, erosta aikaa muutamia vuosia, mutta ex ja mies yhteyksissä lasten takia.  Muutama kuukausi sitten miehelle tuli terveyshuolia ja oli niistä alamaissa ja ex oli ollut tässä tukena. Mies kertoi mulle että oli siinä alkanut miettä että rakastaako sittenkin vielä exää. Ajattelin silloin että kyse on jostain vaiheesta joita miehellä on muutenkin. Nämä puheet kuitenkin ovat jatkuneet ja nyt kertoi että mun kanssa oleminen tuntuu valheelliselta, koska on ne tunteet exää kohtaan. Muuten meillä menee hyvin. Ei riitoja yms.

Kuinka pitkään tällaista katselisitte? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kai se on. En itse usko, että niillä on yhteistä tulevaisuutta kuitenkaan, kun tiedän eron taustat. Harmittaa, kun oli kiva mies ja hyvä suhde. Voihan viddu.

On se niin. Enkä jättäis ukkoa edes rehellisyyden takia vaan tyhmyyden takia. Tyhmä oli ku kertoi sulle, tyhmä oli kun pohti sulle ääneen nuo tunteet. Olisi pitänyt vaan salaisuutena! Älä suostu olemaan vara-akka ja siinä asemassa että sut hylättäis jos ex ottais takas. 

Eri asia ois ollut jos se olis sun selkäs takana vehkeilynsä tehnyt, mutta nythän sinä tavallaan tiedät mitä tuleman pitää. 

Tietenkin jos mies olisi toiminut oikein niin ok hänellä niitä tunteita olisi ollut mutta hän ei olisi tehnyt niille mitään

Vierailija
42/45 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katselisit yhtään hetkeä?

Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa, tosin mies ei ole suoraan sanonut asiaa, mutta jos hänellä on huolia tai uutisia, soittaa aina ensimmäisenä eksälleen ja muutenkin kertoo hänelle kaikki asiansa. On minulle perustellut asiaa lastensa edulla. (Esim. jos eksä on sairas, käy hoitamassa tätä, koska lasten etu on, että äiti voi hyvin) ja esimerkiksi taloudellisia asioitaan miettivät aina yhdessä. Tarkoituksenaan ehkä taata lapsille parhaat mahdolliset perinnöt.

Olen jo vuosia katsellut ja ymmärtänyt, mutta nyt minusta tuntuu, että olen mieluummin yksin kuin tällaisessa parisuhteessa, jossa eksä ikään kuin on kolmantena osapuolena koko ajan.

Omgd! Soittaa ensimmäisenä eksälleen ??

Eihän tuo nyt ole tottakaan että käy hoitamassa exäänsä kun sairas vai onko ne jotain 60- vuotiaita ns ystäviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuulut jo kalustoon. Olet itsestäänselvyys ja häntä kyllästyttää. Egoa hivelee, jos saisi exän takaisin. Voihan olla, että sopi paremmin yhteen ja nyt silmät avautui ja katuu eroa.

Voi olla että unohtaa exän, mutta sinun kanssa tuskin jatkaa uskollisena, ruoho vihertää muualla. Kaipaa vaihtelua. Tämäntyyppisiin miehiin ei kannata satsata.

Vierailija
44/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui pari päivää sitten vuoden kestänyt suhde vastaavanlaisessa tilanteessa. Miehelle iski joku kriisi, minkä aikana hän alkoi haikailemaan ydinperhettä, jota heillä ei exänsä kanssa käytännössä koskaan ollut. Nyt hän ei halua mitään muuta kuin ydinperheen lapselleen, missä vietetään joulut ja kesälomat yhdessä. Uusperhe ei ole kuvio, jonka hän haluaa.

Miehellä ei ole erityisen vahvoja tunteita exäänsä kohtaan vaan potee jäätävää syyllisyyttä siitä kun on aikoinaan rikkonut lapsen ydinperheen. Ja varmaan naiivina nyt ajattelee, että se riittää tekemään kaikki onnellisiksi kun hoitaisivat yhdessä vanhemmuutta. Epäilen suuresti ettei hän koskaan tule saamaan haluaamansa. Tiedän heidän eronsa taustat ja ne ovat tosi ikävät. En usko että exä haluaa häntä enää takaisin.

Tuntuu kyllä tosi pahalta kun mies ei ollutkaan käsitellyt eroaan ja nyt ihan puskista iski tällainen kriisi päälle. On tosi huijattu ja petetty olo. 

Vierailija
45/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katselisit yhtään hetkeä?

Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa, tosin mies ei ole suoraan sanonut asiaa, mutta jos hänellä on huolia tai uutisia, soittaa aina ensimmäisenä eksälleen ja muutenkin kertoo hänelle kaikki asiansa. On minulle perustellut asiaa lastensa edulla. (Esim. jos eksä on sairas, käy hoitamassa tätä, koska lasten etu on, että äiti voi hyvin) ja esimerkiksi taloudellisia asioitaan miettivät aina yhdessä. Tarkoituksenaan ehkä taata lapsille parhaat mahdolliset perinnöt.

Olen jo vuosia katsellut ja ymmärtänyt, mutta nyt minusta tuntuu, että olen mieluummin yksin kuin tällaisessa parisuhteessa, jossa eksä ikään kuin on kolmantena osapuolena koko ajan.

Onko tällaista oikeasti? Miksi he ylipäätään erosi? Mun ex ei välitä tippaakaan mun terveydestä. Ei ole varmaan edes ajatellut, että se vaikuttaisi lapsiin mitenkään missä kunnossa olen. Ei korona aikana, ei silloin, kun olin sairaalassa. Korkeintaan miettii ettei hän ja hänen uusi perhe saa tartuntaa meiltä (ei koko korona-aikana uskaltanut tavata lapsiaan, koska avovaimo on riskiryhmää). Ja taloudelliset asiat käytiin läpi lastenvalvojalla piste. Mulla ei ole pienintäkään käsitystä exän rahatilanteesta eikä hänellä minun. Kai sitä ihmiset eroaa ihan syystä. Miten kestät vuosikausia tuollaista yhteistaloutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme