Tajusin just. ett' vuokra-antajastani ei ole kuulunut mitään 5 vuoteen, onko ihan normaalia?
Miten usein te olette yhteydessä vuokra-antajiinne? Olen kyllä ollut huoltoon yhteydessä erilaisten vika ilmoituksien takia, mutta vuokran-antajaan ei ole ollut tarvetta olla. Nyt aloinkin miettiä. mitä jos hän on vaikka kuollut/joutunut sairaalaan? vuokran olen kyllä maksanut ja on varmasti mennyt perille, sieltä ei ole mitään ilmoitusta tullut. Tuli yhtäkkiä tälläinen fiilis vain?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä tulisi kuulla? Yleensä vuokranantaja on yhteydessä vain jos vuokraa tarvitsee esim. korkojen tms. takia vähän nostaa tai jos vuokralainen on yhteydessä jostain ongelmasta asuntoon / taloyhtiöön liittyen tai taloyhtiöllä olisi tarve johonkin remontteihin tms.
Mulle ei vuokraisäntä edes ilmoittanut remonteista ... Ihan yllärinä tuli.
Asuu varmaan ulkomailla, ei rahasta puutetta.Ihme kun vuokra ei ole noussut yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17 vuotta sitten näin viimeksi kun kirjoitin sopimuksen.
Onhan tässä tullut sille maksettua 142 000€.
Niin mietippä että tolla rahalla sulla vois olla oma asunto jo maksettuna.
Tuolla rahalla ei josta vähennettäisiin vastikkeet ja remontit ei saisi asuntoa kuin Kemistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kokemus vuoteen ei kuulu, jättää toki ilmoittamatta myös tärkeät tiedot kuten remontit. Ihan mielelläni ottaisin toisen joka kertoisi kaikesta tärkeästä, ettei tulisi esim. Remontti joka alkaa seuravana päivänä ilman tietoa.
Pitää saada hyvitystä vuokraan! Myös oikeuksia hyvään asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan et saa Helsingistä minkäänlaista murjua. Vuokrahan on ollut halpa eikä se raha ole hukkaan mennyt. Asuminen ei ole ilmaista.
Höpö höpö. Tuttu osti vuosaaresta kaksion alle 100 000€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan et saa Helsingistä minkäänlaista murjua. Vuokrahan on ollut halpa eikä se raha ole hukkaan mennyt. Asuminen ei ole ilmaista.
17 vuotta sitten sillä summalla olisi saanut tosi kivan kämpän hyvältä paikalta
Vastikkeet päälle muitakin kuluja voi olla. Remppaa ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Asuu varmaan ulkomailla, ei rahasta puutetta.Ihme kun vuokra ei ole noussut yhtään?
Tää asunto on kyllä niin nuhjunen että olis aika noloa jos nostaisi vuokraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tuttu osti vuosaaresta kaksion alle 100 000€
Minä vuonna? Mitkä remontit tehty?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi ilmi että vuokranantaja oli kuollut kun tein muuttoa pois asunnosta. Hänen tyttärensä vastasi kun ilmoitin että muutan. Olihan se vanha mies jo mutta....olihan se silti erikoinen yllätys.
Voihan tuo olla että sun vuokranantaja on potkaissut tyhjää. Ei siitä välttämättä kukaan keksi kertoa vuokralaisille.
Minulle kävi suurinpiirtein samalla tavalla. Vuokrasopimuksen tein kauan sitten vanhan rouvan kanssa ja hänen miehensä kävi näyttämässä paikkoja. Vuokranantajasta ei kuulunut mitään vuosiin ja valuuttakin vaihtui euroksi. Kerran kännipäissäni hävitin avaimet ja yritin tavoitella mutta en saanut yhteyttä joten lukkosepän avustuksella mentiin sisälle.
Pari vuotta myöhemmin vuokranantajan poika otti yhteyttä. Selvisi että hänen äitinsä oli kuollut vuosia aikaisemmin ja nyt hänen isänsä oli kuollut. Vuokra toki nousi tuolloin. Asuin vielä pitkään samassa osoiteessa ja siinä vaiiheessa kun muutin pois oli asunnon omistajaksi tullut pojanpoika.
Ei ole kuulunut minunkaan vuokranantajasta muuton jälkeen eli 3,5 vuoteen. Mitäpä kumpikaan ottamaan yhteyttä jos ei mitään asiaa ole.
Minulla oli sitten varmaan vähän neuroottinen vuokranantaja kun parin kuukauden välein laittoi viestiä tyyliin "miten menee, onko asunnossa kaikki ok". Pelkäsin että tulee ongelmia takuun saamisessa takaisin, että varmaan tulee suurennuslasin kanssa tutkimaan kaiken, mutta poismuuttaessani meni onneksi kaikki hyvin.
Mä olen vuokranantaja. Olen yhteydessä vuokralaiseen kerran vuodessa ja kerron nouseeko vuokra vai ei. Joskus joudun olemaan yhteydessä muutenkin asunnon kunnossapidon tiimoilta. Mulle on omituinen ajatus että vuokranantaja ei olisi vuosikausiin yhteydessä. Siinähän pitää huolta omaisuutensa kunnosta ja suhteista vuokralaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vuokranantaja. Olen yhteydessä vuokralaiseen kerran vuodessa ja kerron nouseeko vuokra vai ei. Joskus joudun olemaan yhteydessä muutenkin asunnon kunnossapidon tiimoilta. Mulle on omituinen ajatus että vuokranantaja ei olisi vuosikausiin yhteydessä. Siinähän pitää huolta omaisuutensa kunnosta ja suhteista vuokralaiseen.
No sä olet ilmeisesti tarkka asuntosi kunnosta yms... Joitakin vuokrantajia ei vain kiinnosta, eivät teetä mitään remontteja tai kunnosta yms. Hälläväliä tyyppejä
Kerran vuodessa sähkön tasauslasku, ei mulla muuta asiaa ole jos olet elänyt ihmisiksi. Istun hallituksessa ja naapurisi myös, joten kuulen kyllä ongelmista.
Viimeksi vuokralainen kysyi kopiota sopimuksesta. Ja sitä ennen taisin tiedottaa vaihtolavasta jos on hänellä jotain hävitettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä olet ilmeisesti tarkka asuntosi kunnosta yms... Joitakin vuokrantajia ei vain kiinnosta, eivät teetä mitään remontteja tai kunnosta yms. Hälläväliä tyyppejä
Kyllä olen tarkka asuntoni kunnosta. Sehän on tuottavaa omaisuutta. Hyväkuntoinen asunto houkuttelee paremmin maksavia vuokralaisia. Molemminpuoleinen hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Se ap vuokranantaja eikä vuokra-antaja.
Tuo jälkimmäinen taitaa olla kela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eipä ole tarvinnut murehtia putkirempoista, yhtiökokouksista tai siitä pitääkö asunto arvonsa. Voin olla vapaampi. Voin vaihtaa asuntoa koska vain. Se tuo mukavan rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä miten pienituloinen vuokralainen voi saada asuntolainan? Mä laskin että oon maksanut vuokraa jo 150 000 edestä mutta ei mulla olisi ollut mitään mahkuja saada asuntolainaa yksin eikä 150 000 saa täältä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärinliinoissa ei ole taskuja. Rahaa tulee ja rahaa menee. Kuollessa olisi parasta olla rutiköyhä. Mieluiten paljon velkaa.
Mitä siitä tulisi kuulla? Yleensä vuokranantaja on yhteydessä vain jos vuokraa tarvitsee esim. korkojen tms. takia vähän nostaa tai jos vuokralainen on yhteydessä jostain ongelmasta asuntoon / taloyhtiöön liittyen tai taloyhtiöllä olisi tarve johonkin remontteihin tms.