Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden tulen välissä mummona lapsen hoidossa

Vierailija
27.08.2024 |

Pojallani on juuri koulunsa alkaneet kaksospojat joita hoidan välillä. Asun noin 50km päässä ja kuljen junalla matkan joten tarvitsen aikaa jonkin verran hoidon järjestämiseen. 

Poikani vaimoineen tekee yleensä etätyötä että pystyvät lähettämään pojat kouluun ja ottamaan vastaan. Koulumatka on lyhyt mutta pojat ovat vielä kovasti vanhemmista riippuvaisia. Poikani saattaa lapsensa usein kouluun ja jonkun pitää olla poikia kotona vastassa. Heidät on toteutettu tähän. 

Luulisi että kahden lapsen hoito onnistuisi avioparilta mutta kun ei. Miniäni soitti juuri että voitko olla täällä klo 13 kun poikani Hannu menee hammaslääkäriin ja miniän pitää mennä kokoukseen. 

Soitin pojalleni. Tämä sanoi  että hän hoitaa itse pikkupojat ja pysy vaan mummo kotona. Tule mummo huomenna mikä on sovittu ennalta. Pojastani vaimo vain sotkee taas kaiken. Poikani haukkuu minulle vaimoaan mikä on kiusallista. Miniäni ei minulle valita kotiolojaan mutta on siellä ikävä henki ja parisuhde.

Olen kiusallisessa tilanteessa. Mummille soitetaan että tule nyt heti. Olen pari päivää viikosta työssä. Sen kyllä tietävät. Mutta ikävä olla kahden vihaisen välissä. Hoidan poikia mielelläni mutten riidassa. Päiväkoti jo valitti pikkupoikien kotiriidoista mikä heijastui poikiin.

Pikkupojat ovat kivoja ja rakkaita mutta äärimmäisen riippuvaisia vanhemmistaan. Heille ei ole annettu vastuuta. Ei edes avaimia vaan kotona olevat vanhemmat avaavat oven. Eivät tunne kelloa eivät osaa lukea. Mutta pelata osaavat netissä.

Mihin tämä maailma menee. Miniäni isomummi oli lypsanyt 8v lehmät ennen kansakoulun menoa ja hoiti pikkusisarukset illalla. Joutui naapuritalon piiaksi ja sai lapsen isännälle. Oli sodan aikana miilun poltossa. Eli on siinä eroa mihin koulualokkaat joutuvat. Itselläni oli siltä väliltä. 

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus avaaminen on hankalaa..Olen 50v nainen ja saan tehdä töitä saadakseni ulko oven auki kotiin tullessa. Ovea pitää pökkiä päällä tai työntää lantiolla samall kun avaa. Naapurini ei saa ditä itse auki vaN ln soittanut huoltomiehen.

Vierailija
62/63 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on arvatenkin eronnut?

Mitä se tähän kuuluu?

Tulee vain aika vahvat wt-vibat aloituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset on kyllä aika homma. Vanhemmat on uupuneita saisiko kotiin hoitajaa muualta avuksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan