Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on nettotulot vain 6200 euroa kuukaudessa, mutta omistusasunnosta menee pelkkä vastike 211 €/kk. Eipä kaduta, että ostimme oman. 🍾

Vierailija
27.08.2024 |

Kun kuuntelee tätä ihmisten jatkuvaa valitusta elämisen kalleudesta ja ruoan hinnasta ja alv:n korotuksen vaikutuksesta, niin ihmettelen miksi pitää tuhlata rahat vuokra-asumiseen, jos se raha on muka niin kallisarvoista?

Meillähän jää asumiskulujen jälkeen joka kuukausi noin 6000 euroa käyttörahaa + lapsilisät + sijoitukset. Siis vaikka emme todellakaan ole mitään isotuloisia.

Ainakin meillä 6000 euroa riittää hyvin kuukaudeksi eikä tarvitse itkeä meneekö ruokaan enemmän tai vähemmän tai nouseeko joku hinta 1,5%. Riittää itse asiassa niin hyvin, että joka kuukausi jää kivasti sijoitettavaksi.

Että eiköhän lopeteta se itku ja valitus ja oteta itseä niskasta kiinni. Omistusasunto kannattaa ostaa ajoissa, koska ne kallistuvat pitkässä juoksussa tosi paljon ja samalla ehtii mennä järkyttävä summa vuokraan. Ja koulussa kannattaa opiskella alalle, jossa riittää työtä. Mitä "tyhmempi pää", sitä kovemmin siellä koulussa on tarve tehdä töitä.

Että lopettakaa itku ja valitus.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävä aloitus. Minulla ja miehelläni on toistakymmentä velatonta sijoitusasuntoa hyvillä sijainneilla. Niistä saadut tuotot ja hyvät eläkkeet takaavat mukavan elämän ihanassa ok- talossamme. 

N65

Nuo ne vasta pommeja on kun vastikkeet nousee remonttien myötä.

Pommit ohjataan vuokralaisille vuokrankorotuksina. :)

Vierailija
62/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000e tulot meillä?.eipä ole kummoiset tulot jos tossa 2 ihmisen tulot kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu 1000 euron vuokralla koko elämänsä eli 20-vuotiaasta 90-vuotiaaksi, vuokraan ehtii mennä rahaa

70 vuotta x 12 kuukautta/vuosi x 1000 euroa/kuukausi = 840 000 euroa!

Jos ostaisi samankokoisen asunnon omistusasuntotalosta ja asuntolainan korkoon menisi 20 000 €, säästäisi 820 000 €. Sillä maksaisi kuules aika kevyesti vastikkeet ja paljon muutakin kivaa elämänsä aikana. :D

Lisäksi tarvittaessa asunnosta saisi kivat taskurahat, jos sen myisi pois. Vuokrakämpästä lähtiessä saa olla tyytyväinen, että saa edes takuuvuokran takaisin. :D

On se vaan hullua, että moni pienituloinen valitsee tämän paljon kalliimman asumisratkaisun! Ihmekös nyky-suomalaiset ovat niin persaukisia.

Vierailija
64/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon (myös osin rivitaloon) asumisen hyvät puolet:

-naapuri narkomaani

-kellarivarasto taas ryöstetty

-taas tule sosiaalitoimen lähettämä uusi rappunaapuri

-seinänaapuri väkivaltainen juoppo huutaja

-kerrostalokyttääjä taas kimpussa

-tulossa ja menossa seuraavat remontit: putkiremontti, hissiremontti, julkisivuremontti, ovi-ja ikkunaremontti, lukkojenvaihtoremontti (taas), pihakaivon remontti, pihakannen korjaus, leikkipaikan uusiminen, sähkönousujen ja keskuskaapin uusiminen, datakaapeliremontti,kattoremontti,yhtiön asunnonremotti tuhojen jälkeen jne.

-sitten on se vakio: joltain on taas jäänyt vastikkeet maksamatta ja niitä karhutaan, käräjöidään ja muuta jatkuvaa

-sitten on sisäiset tappelut, jopa oikeudenkäynnit hallitusta tai akusta kohtaan.

On se vaan idiootti, joka tienaa 6000€/kk ja asuu kommunistisesta siirtolassa, eli kerrostalossa ja noin pienessä murjussa.

Mutta provohan tähän taas oli?

T. Kaiken jo kokenut, entinen kerrostaloasukki

Vierailija
65/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuokralla ja kertyneen säästön sijoitin Coca-Colan osakkeisiin 80-luvulta alkaen. 

Olen edelleen vuokralla mutta, pankissa osake- ja rahavarallisuus 2,4 miljoonaa.

Onneksi en laittanut rahoja asuntoon ja aiheuttanut itselleni 25 vuotista velkavankeutta.

Olen kunnalla ihan tavallinen työntekijä, pian eläkkeellä.

Vierailija
66/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittamien oli joskus kohtalainen bisnes. Ei ole enää. Vuokratuotto olematon, jopa tappiollinen. Yhä kalliimmat remontit syövät tuotot. Asuntojen arvo ei enää nouse, päinvastoin.

Vierailija
67/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnossa on ennemmin tai myöhemmin edessä kymmenientuhansien remontit. Se kyllä tasaa paljon lukemia.

Meidän okt on nyt 5v vanha ja minä 64v, ehdin hautuumaalle ennenkuin tässä tulee mitään kalliimpaa remppaa. Maalipurkki maksaa 50e

Vierailija
68/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen arvo nousee vain kasvupaikkakunnilla.

Vierailija
69/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö että jos ostat asunnon niin maksat pankkilainan ja yhtiövastikkeen. Moni pienituloinen ei saa pankkilainaa. 

Vierailija
70/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6000e tulot meillä?.eipä ole kummoiset tulot jos tossa 2 ihmisen tulot kuukaudessa.

Ap onkin köyhyysrajalla. Siksi noin pieni osake, vastike 200€ luokkaa on mitätön yksiö.

Vierailija
71/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan asumisesta muitakin kuluja, kuin vastike.

Kuten sähkö, vesi ja netti.

Vierailija
72/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu 1000 euron vuokralla koko elämänsä eli 20-vuotiaasta 90-vuotiaaksi, vuokraan ehtii mennä rahaa

70 vuotta x 12 kuukautta/vuosi x 1000 euroa/kuukausi = 840 000 euroa!

Jos ostaisi samankokoisen asunnon omistusasuntotalosta ja asuntolainan korkoon menisi 20 000 €, säästäisi 820 000 €. Sillä maksaisi kuules aika kevyesti vastikkeet ja paljon muutakin kivaa elämänsä aikana. :D

Lisäksi tarvittaessa asunnosta saisi kivat taskurahat, jos sen myisi pois. Vuokrakämpästä lähtiessä saa olla tyytyväinen, että saa edes takuuvuokran takaisin. :D

On se vaan hullua, että moni pienituloinen valitsee tämän paljon kalliimman asumisratkaisun! Ihmekös nyky-suomalaiset ovat niin persaukisia.

Meinaatko että omakotitalossa ei ole muita kuluja? On ja paljon.

Vierailija
73/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onkin köyhyysrajalla. Siksi noin pieni osake, vastike 200€ luokkaa on mitätön yksiö.

Helsingin keskustassa 211€ vastike tarkoittaa noin 20 m2 koppia, eli vanhaa piian tai rengin asuntoa. Ahtaanpaikan kammoa poteville en suosittele.

Vierailija
74/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnossa on ennemmin tai myöhemmin edessä kymmenientuhansien remontit. Se kyllä tasaa paljon lukemia.

Meidän okt on nyt 5v vanha ja minä 64v, ehdin hautuumaalle ennenkuin tässä tulee mitään kalliimpaa remppaa. Maalipurkki maksaa 50e

Juuri näin. Omistusasuja päättää täysin itse mitä remontoi ja milloin. Kerrostalo-osakkeen haltija ei, on aina muiden vietävissä.

Vierailija
75/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhut omistusasunnosta ja vastikkeesta? Sehän on yleensä mahdotonta. 

Olet vain osakehuoneiston haltija. Luepa se osakekirja ja yhtiöjärjestys. Olisi aika tutustua mikä on asemasi.

Rajummin sanottuna omistat vain tapetit ja maalipinnan.

Vierailija
76/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen arvo nousee vain kasvupaikkakunnilla.

Sekin on loppu, nousee korkeintaan inflaation verran. Nyt ollut laskua.

Vierailija
77/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omakotitalo on paljon parempi kun joku ankea kerrostalo- tai rivarikämppä, josta joutuu vastikkeita makselemaan, eikä oikeasti saa itse päättää isoista asioista. Sääliksi käy teitä, siellä osakkeessanne kökötätte taloyhtiön armoilla😂

Vierailija
78/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, puhut omistusasunnosta ja vastikkeesta? Sehän on yleensä mahdotonta. 

Olet vain osakehuoneiston haltija. Luepa se osakekirja ja yhtiöjärjestys. Olisi aika tutustua mikä on asemasi.

Rajummin sanottuna omistat vain tapetit ja maalipinnan.

Ap:n tekstiä analysoiden, on melko selvää, että kyseessä on asioista ymmärtämättömän ihmisen huono provo. Ehkä mielikuvituksessaan luulee "omistavansa" jotain.

Vierailija
79/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omakotitalo on paljon parempi kun joku ankea kerrostalo- tai rivarikämppä, josta joutuu vastikkeita makselemaan, eikä oikeasti saa itse päättää isoista asioista. Sääliksi käy teitä, siellä osakkeessanne kökötätte taloyhtiön armoilla😂

Miksi? Ymmärrätkö että kaikki ei halua elää samalla tavalla. Olen asunut koko elämäni vuokralla koska olen asunut neljässä eri maassa ja vuokra-asunnosta on helppo lähteä pois. Kaikki ei halua kököttää samassa mökissä ja samassa paikassa koko elämäänsä. 

Vierailija
80/148 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ymmärrätkö että kaikki ei halua elää samalla tavalla. Olen asunut koko elämäni vuokralla koska olen asunut neljässä eri maassa ja vuokra-asunnosta on helppo lähteä pois. Kaikki ei halua kököttää samassa mökissä ja samassa paikassa koko elämäänsä. 

Nyt en ollenkaan arvostellut vuokralla oloa, vaan osakekämppiä, niissä ei ole mitään järkeä, mieluummin olisin vuokralla kuin sellaisessa kämpässä jonka ns.omistaa, maksaa sen kämpän omaksi, kuitenkin maksaa aina vastiketta, eikä saa päättää mistään asioista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi