Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä normaalia, että isä ei tiedä lapsensa päiväkodista mitään?

Vierailija
26.08.2024 |

Tietää missä päiväkodissa kolmevuotiaansa on, mutta ei tiedä mikä on ryhmän nimi, minkä nimisiä lastenhoitajat on, ei ole koskaan käynyt päiväkodilla jne. Ja lapsi on aloittanut siellä tammikuussa eli yli puoli vuotta ollut. Siskoni perhettä sivusta seuraan kun siskoni minulle usein puhuu, ja heillä on tuollainen tilanne. Asiahan ei minulle sinänsä kuulu, mutta mietinpä tässä vain onko tuollainen normaalia ja tavallista. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin normaalia. Miksi isää ei lapsen asiat kiinnosta? 

Isällä on yleensä tärkeämpiäkin asioita mietittävänä kuin joku lapsi ja päiväkoti.

Ja kun tulee ero syytellään, sä estät mun ja lapsen yhteyden....mitään välejä omaan lapseen olekkaan, kun ei itse niitä luo😶

Vierailija
62/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä voi mistään mitään tietää jos ei käy siellä eikä kukaan kerro myöskään mitään. Ei kaikki vain tiedä niitä asioita. Osa lähihuoltajista on aika omistuksenhaluisia eivätkä kerro lastensa asioista vaikka kuuluisi kertoa. Kusinen Suomi.

Osa lähihuoltajista omistushsluisia?? Kuulostaa siltä, että olet etäisä. Jos on yhteishuoltsjuus, niin kumpikin vanhempi on oikeutettu lasta koskeviin tietoihin pk:ssa, neuvolassa, koulussa, lääkärissä ym ym. Miks lähihuoltajan pitäs sulle viestittää asioita, joista voit itsekin helposti saada selvää? Ai joo, sun pitäs viitsiä soittaa. 

Tämä! Kunhän tiedän kaiken, mutta en tee mitään, enkä halua nähdä vaivaa minkään asian eteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallista on. Ei isät  yleensä lapsista tiedä mitään. Olen terveydenhuollossa töissä ja 99,9 % ajasta isät ei tiedä lapsen henkilöturvatunnusta. Osa ei edes syntymäpäivää. Sitä en tajua, miksi naiset suostuu kakaroita tämmöisten tyyppien kanssa hankkimaan.

What? Hullua. 

mutta älä nyt naisia syytä siitä että he on tuollaisten miesten kanssa tehnyt lapsia. Mistä nainen voi etukäteen tietää millainen isä kustakin miehestä lopulta tulee. Toisen lapsen tekeminen tuollaisen isän kanssa on sitten jo omaa tyhmyyttä.

Ihan oikeastiko luulet,että tuollainen tyhmyys miehessä ei näy muissakin asioissa?Ja etenkin kun niitä lapsia tehdään useampi.

Aikuisilla lapsia halua olla ihmisillä on tässä kaksi vaihtoehtoa. Joko tehdä sen saman torven kanssa ne lapset tai hankkia useampi baby daddy. Aika moni nainen valitsee sen yhden jonka kanssa vääntää asioista usean miehen sijaan.

Vierailija
64/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein huolestuttavina tässä on se, eivätkö nämä ihmiset, jotka eivät tiedä hoitajien nimiä koskaan puhu lastensa kanssa? Jos lapsen kanssa jutellaan siitä, miten hänen päivänsä on mennyt, ei hoitajien nimiä voi välttyä oppimasta.

Vierailija
65/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan vienyt tai hakenut lapsia hoidosta, koska päiväkoti ei ollut julkisen liikenteen varrella, ja perheen auto oli miehen käytössä. Mies vei ja haki, mutta ei tiennyt tarhan asioista mitään. Minulle lapset kertoivat päivän tapahtumat ja muissa asioissa soitin, kun mies ei ollut niitä kysellyt. Kiinnostus lapsista ei vaadi kuskaamista, vaan kiinnostusta.

Vierailija
66/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli aika pitkälti tällainen. Teki uraa, oli todella paljon pois kotoa ja minä hoidin lapsipuolen ja yhteisten lasten asiat.

Nyt on sitten eron jälkeen kiinnostunut nuorimmasta lapsesta ja hänen kasvatuksesta, liekö sitten iän mukanaan tuomaa, kun tajuaa itse ikääntyvänsä. Parempi kai se on myöhään kuin ei milloinkaan

Vierailija
67/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia jos äiti on kuitenkin yleensä se, joka hoitaa päiväkotiin viennit ja haut.

Vierailija
68/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia jos äiti on kuitenkin yleensä se, joka hoitaa päiväkotiin viennit ja haut.

Mitä normaalia on siinä, että äiti hoitaa kaikki viennit ja haut eikä isä osallistu ollenkaan?

Vierailija
69/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä normaalia kun se että naisia ei kiinnosta miehiä kiinnostavat asiat ja miehiä ei kiinnosta naisia kiinnostavat asiat. 

Vierailija
70/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä normaalia kun se että naisia ei kiinnosta miehiä kiinnostavat asiat ja miehiä ei kiinnosta naisia kiinnostavat asiat. 

Jos näin on, niin miesten ei pidä tehdä lapsia.

Vierailija
71/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä millään mittapuulla normaalia.

Vierailija
72/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ihan tavallinen, huomaa kaiken liikenteessä, naapurustossa ja työpaikalla.  Mutta kun lapset oli tarhassa niin oppi kyllä oven mistä kuljettiin muttei hoitajien nimiä tai ryhmiä, sanoi aina että "punatukka" tms ja kantoi tyhjiä reppuja edes takas kodin ja päikyn väliä. Jos opettaja joskus sattui kysymään jotain niin vastasi että kuule kysy vaimolta noin tärkeää asiaa. 

No tuo on käytännössä jotain seksismiä/musogyniää, ei koe naisia sen verran edes arvostaneen,että nimet edes kannattaisi opetella.

Voi hyvää päivää taas av-mammojen järjenjuoksua! Mies on yksinkertaisesti rakennettu eri tavalla ja vaikka he eivät tunne päiväkodin tätejä nimeltä yms. niin ei silti tarkoita, etteikö lapsi olisi heille tärkeä. Näistä kommenteista näkee miten kauas on maalaisjärki kadonnut niistä ajoista kun miehen annettiin olla mies eikä oletettu että miehen pitää ns. miesten töiden lisäksi osata myös kaikki naisten työt.

t. Nainen 42v

Vierailija
73/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että äiti omisi lapset, on täyttä potaskaa. Kyse on siitä, että isä itse jättäytyy sivurooliin, ja koska vauva ja lapsi on pakko hoitaa, niin äiti sitten tekee sen, vaikka kaiken, koska jonkun on pakko ja isä vetäytyy ja jättää tekemättä. 

Valitettavasti voi omia lapset tai lapsen ja päättää lähes kaiken: nimi, syöttäminen, juottaminen, hoitaminen, ulkoilu, listaa voi jatkaa loputtomiin. Enkä siskon puolesta huutele, satun vain olemaan tällaisen äidin lapsi :(

Vierailija
74/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä normaalia on siinä, että äiti hoitaa kaikki viennit ja haut eikä isä osallistu ollenkaan?

Se on kuule täysin normaalia, jos esimerkiksi työt sen vaatii. En näe siinä mitään ihmeellistä, mutta nykyään mammat ihmettelee jatkuvasti kun mies ei tee sitä eikä tätä, mitä he eivät yleensäkään ole tehneet. Tänä päivänä mammojen mielestä miehen pitäisi olla kaikkialla ja hoitaa miesten töiden lisäksi myös mammojen työt.

-nainen vm. -84

Vierailija
75/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidduako se isiä kiinnostaa kun tarha"tädit" kuitenki vain isille valittaa kersojen tekemisistä kun äideille ei uskalla kun menis kissatappeluksi.

M. 69 ja puoli

Vierailija
76/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Mutta kun av-mammat vaatii, että miesten pitää tulla mukaan myös naisten joogaan, sukankutomiskerhoihin, perhekokkikerhoihin yms. yms. koska miehen pitää olla nykyään sekä mies että nainen!

Vierailija
77/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ihan tavallinen, huomaa kaiken liikenteessä, naapurustossa ja työpaikalla.  Mutta kun lapset oli tarhassa niin oppi kyllä oven mistä kuljettiin muttei hoitajien nimiä tai ryhmiä, sanoi aina että "punatukka" tms ja kantoi tyhjiä reppuja edes takas kodin ja päikyn väliä. Jos opettaja joskus sattui kysymään jotain niin vastasi että kuule kysy vaimolta noin tärkeää asiaa. 

No tuo on käytännössä jotain seksismiä/musogyniää, ei koe naisia sen verran edes arvostaneen,että nimet edes kannattaisi opetella.

Voi hyvää päivää taas av-mammojen järjenjuoksua! Mies on yksinkertaisesti rakennettu eri tavalla ja vaikka he eivät tunne päiväkodin tätejä nimeltä yms. niin ei silti tarkoita, etteikö lapsi olisi heille tärkeä. Näistä kommenteista näkee miten kauas on maalaisjärki kadonnut

Minusta kyllä olennaisinta aloituksessa oli se, että lapsen isä ei ole koskaan käynytkään siellä päiväkodilla. Ei niinkään se, että hän ei muista että minnan nimi on minna.

Vierailija
78/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule täysin normaalia, jos esimerkiksi työt sen vaatii. En näe siinä mitään ihmeellistä, mutta nykyään mammat ihmettelee jatkuvasti kun mies ei tee sitä eikä tätä, mitä he eivät yleensäkään ole tehneet. Tänä päivänä mammojen mielestä miehen pitäisi olla kaikkialla ja hoitaa miesten töiden lisäksi myös mammojen työt.

-nainen vm. -84

Mä olen asunut 20 vuotta yksin omakotitalossa ja hoitanut lapset sekä toki käynyt työssä. Teen siis "miesten" ja "naisten" työt. Osaan siis aika hyvin arvioida kummankin sukupuolen työkuormaa ja kyllä se niin vaan on, että perinteiset naisten työt vie huomattavasti enemmän aikaa kuin miesten työt. Toki jos miehen hommana on, vaikka rakentaa talo tai remontoida se lattiasta kattoon, niin on reilua, että nainen hoitaa naisten työt. Myös ennen vanhaa monen elinkeino oli maanviljelys, joten siinä varmaan myös perinteinen jako oli ihan reilu kummallekin. Muussa tapauksessa miehen täytyy osallistua myös naisten töihin, jos halutaan jonkinlainen tasapaino säilyttää työkuormassa. Ja onhan se isänkin etu, saada niitä yhteisiä arjen hetkiä lapsensa kanssa. Itselläni menee esimerksi ruohonleikkaukseen n. 2 h/viikko ruohon kasvuaikaa. Ruuan laittoon menee vähintään 30 min-1 h/päivä.

Vierailija
79/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, koska päiväkoti on ihan järjestelmänäkin kiinnostava samoin kuin koululaitos. Ite oon kasvatustieteitäkin opiskellut juuri siitä syystä. Lapsen kehittyminen on niin uskomaton prosessi, vaikka ei omia lapsia olekaan.

Vierailija
80/82 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia vielä nykyään ja tulee olemaan jatkossa kanssa. Naiset hoitaa kodin sekä lapset. Siitä ei päästä mihinkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi