Onko teistä normaalia, että isä ei tiedä lapsensa päiväkodista mitään?
Tietää missä päiväkodissa kolmevuotiaansa on, mutta ei tiedä mikä on ryhmän nimi, minkä nimisiä lastenhoitajat on, ei ole koskaan käynyt päiväkodilla jne. Ja lapsi on aloittanut siellä tammikuussa eli yli puoli vuotta ollut. Siskoni perhettä sivusta seuraan kun siskoni minulle usein puhuu, ja heillä on tuollainen tilanne. Asiahan ei minulle sinänsä kuulu, mutta mietinpä tässä vain onko tuollainen normaalia ja tavallista.
Kommentit (82)
On se aika tavatonta, ettei ikinä vie tai hae lasta. Olisin aika uupunut, jos jokaikinen haku ja vienti pitäisi hoitaa itse. Tavallisesti se vie, joka lähtee myöhemmin töihin tai joka menee autolla, ja se hakee, joka on ensimmäisenä kotona. Aika kummaa, että se on aina äiti, ellei äiti sitten tee lyhennettyä työaikaa. Mutta kokemukseni mukaan miehet kiinnittävät vähemmän huomiota tuollaisiin asioihin, kuten ryhmän ja varhaiskasvattajien nimet.
Tavallista on. Ei isät yleensä lapsista tiedä mitään. Olen terveydenhuollossa töissä ja 99,9 % ajasta isät ei tiedä lapsen henkilöturvatunnusta. Osa ei edes syntymäpäivää. Sitä en tajua, miksi naiset suostuu kakaroita tämmöisten tyyppien kanssa hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Noin käy aina, kun nainen omii alussa koko lapsen ja lapsenhoidon itselleen. Aikuinen mies kun ei kovin kauaa viitsi olla se äidin pikku apulainen.
"Teen kyllä, kun sanot mitä."
Tämmösiä apulaismiehiä kyllä riittää.
Lasteni isä vei ja haki, mutta ei koskaan keskustellut pk:n hlökunnan kanssa siitä, miten päivä oli mennyt tai ylipäätään miten lapsilla menee pk:ssa. Aika outoa käytöstä vanhemmalta minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Tavallista on. Ei isät yleensä lapsista tiedä mitään. Olen terveydenhuollossa töissä ja 99,9 % ajasta isät ei tiedä lapsen henkilöturvatunnusta. Osa ei edes syntymäpäivää. Sitä en tajua, miksi naiset suostuu kakaroita tämmöisten tyyppien kanssa hankkimaan.
What? Hullua.
mutta älä nyt naisia syytä siitä että he on tuollaisten miesten kanssa tehnyt lapsia. Mistä nainen voi etukäteen tietää millainen isä kustakin miehestä lopulta tulee. Toisen lapsen tekeminen tuollaisen isän kanssa on sitten jo omaa tyhmyyttä.
No ei sitä voi mistään mitään tietää jos ei käy siellä eikä kukaan kerro myöskään mitään. Ei kaikki vain tiedä niitä asioita. Osa lähihuoltajista on aika omistuksenhaluisia eivätkä kerro lastensa asioista vaikka kuuluisi kertoa. Kusinen Suomi.
On normaalia! Ei muakaan vois vähänpää kiinnostaa, pojan päiväkodin ryhmä tai jotkut tantat vahtimas sitä siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin käy aina, kun nainen omii alussa koko lapsen ja lapsenhoidon itselleen. Aikuinen mies kun ei kovin kauaa viitsi olla se äidin pikku apulainen.
"Teen kyllä, kun sanot mitä."
Tämmösiä apulaismiehiä kyllä riittää.
Minun mieheni halusi olla juuri tuollainen isä. Sanoi aina, että teen kyllä kun sanot mitä. Jonkun aikaa jaksoin sanoa. Ja tekikin. Mutta kun pariin vuoteen ei tullut yhtään mitään oma-aloitteisuutta lapsen suhteen eikä tehnyt koskaan yhtään mitään ellen käskenyt ja vieressä neuvonut, niin en jaksanut enää. Ja hänkin on nyt katkera minulle kun hänen tapa olla isä ei kelvannut vaan halusin eron.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset huomaa sen liian myöhään l. mugero on jo tehty. En minäkään edes tullut ajatelleeksi, että oma mies vois olla täys tumpelo mitä lasten hoitoon tulee. Todellisuus oli kuin märkä rätti vasten kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä voi mistään mitään tietää jos ei käy siellä eikä kukaan kerro myöskään mitään. Ei kaikki vain tiedä niitä asioita. Osa lähihuoltajista on aika omistuksenhaluisia eivätkä kerro lastensa asioista vaikka kuuluisi kertoa. Kusinen Suomi.
Siskoni on kyllä ihan naimisissa lapsen isän kanssa. Ei ole mikään lähi eikä mies etä. Ap
Vierailija kirjoitti:
On normaalia! Ei muakaan vois vähänpää kiinnostaa, pojan päiväkodin ryhmä tai jotkut tantat vahtimas sitä siellä
Oot ALFA! :)
Vierailija kirjoitti:
Osa lähihuoltajista omistushsluisia?? Kuulostaa siltä, että olet etäisä. Jos on yhteishuoltsjuus, niin kumpikin vanhempi on oikeutettu lasta koskeviin tietoihin pk:ssa, neuvolassa, koulussa, lääkärissä ym ym. Miks lähihuoltajan pitäs sulle viestittää asioita, joista voit itsekin helposti saada selvää? Ai joo, sun pitäs viitsiä soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset huomaa sen liian myöhään l. mugero on jo tehty. En minäkään edes tullut ajatelleeksi, että oma mies vois olla täys tumpelo mitä lasten hoitoon tulee. Todellisuus oli kuin märkä rätti vasten kasvoja.
En tullut minäkään etukäteen ajatelleeksi, että muuten vastuullinen ja työnsä hyvin hoitava mies aikoisi olla ihan pihalla lapsensa asioista kun tulee isäksi. Olen miettinyt asiaa paljon, enkä näin jälkikäteenkään keksi mitään ennusmerkkiä, josta minun olisi pitänyt asia tajuta. Luulenpa, että ei mieheni itsekään asiaa etukäteen tajunnut.
En kyllä tiedä minäkään missä lasten päiväkoti sijaitsee. Koska en ole kertaakaan edes käynyt siellä, vaan sen on aina tehnyt vaimo. Hyvin on miellä silti pyyhkinyt, vielä pitäisi yhtä lasta yrittää ainakin vaimon mukaan :). Kolme lasta löytyykin jo mieltä.
Päiväkodin viestit menee nykyään lähes kaikkialla molemmille huoltajille tiedoksi, koska lähes kaikki päiväkodit käyttää nykyään sähköistä järjestelmää, jossa on automaationa viestien vastaanottajina molemmat huoltajat. Jokaisen huoltajan täytyy siis vain itse sen verran nähdä vaivaa ja kiinnostua lapsestaan, että klikkaa ne viestit auki ja lukee. Ihan oma valinta jos ei lue. Silloin ei siis vain kiinnosta.
Monelle vieraannutetulle isälle arkipäivää, että tiedonsaantioikeus(kaan) ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä minäkään missä lasten päiväkoti sijaitsee. Koska en ole kertaakaan edes käynyt siellä, vaan sen on aina tehnyt vaimo. Hyvin on miellä silti pyyhkinyt, vielä pitäisi yhtä lasta yrittää ainakin vaimon mukaan :). Kolme lasta löytyykin jo mieltä.
Tyhmä vaimo sulla.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele miten noloa olisi ollut, jos vaimosi olisi yllättäen estynyt hakemasta lapsia, päiväkoti ei olisi saanut häntä kiinni ja olisivat soittaneet sinulle, isälle siis. Että tuus hakeen nämä lapsesi täältä. Ja joutuisit kysymään mistä, en nimittäin tiedä edes missä päiväkodissa lapseni ovat.
Täällä selkeästi monta vieraannuttavaa äitiä, jotka pimittää lapsensa isältä lapsen tietoja, jotta voisi käyttää sitä aseena häntä vastaan. Tunnen empatiaa lastanne ja lastenne isejä kohtaan, että joutuvat kestämään teitä.
Niin hajamielinen, ettei muista koskaan käydä päiväkodilla? Ei ole muistanut koko puolen vuoden aikana? Saa olla tuossa kyllä jo oikea hajamielisyyden kuningas, kun se oma lapsi siellä päiväkodilla kuitenkin lähes joka päivä on.