Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ja sähkökulutus

Vierailija
22.12.2022 |

Köyhänä käytän vajaa 2500 kilowattia vuodessa ja sähkö kallistunut huomattavasti mutta jää alle 100 kuussa . Kaukolämpö kallistunut johon kuukaudessa kuluu talven aikaan n. 300 - ja bensa kallistunut , nut hieman laskenut . Miksi minulta ei lasketa sähköä , kaukoolämpöä ja bensaa yhteen ja sitten yli sata euroa menevältä osalta saisin myös korvauksen kuten sähkölämmitäjät ja sähköautoilijat . Ruuan hinnan ja muunkit nousut voisivat kompensoida .

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin.

Vierailija
2/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt riittää tämä tukien vinkuminen. Kohta maksellaan kaikille tukia vessapapereiden ja maidon ostoonkin. Jonkun pitäisi ne tuet maksaakin. Persaukisille syydetään nyt jo kaiken maailman asumistuet sun muut, ja samaan aikaan parempituloiset makselevat veroja niin että veri valuu persereiästä samaan aikaan kun iso osa jengistä elelee siivellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helou, sähkölämmittäjillä on kallistuneen sähkön LISÄKSI kaikki nuo samat kustannusten nousut (kaukolämpöä lukuunottamatta). Ala valittaa siinä vaiheessa, kun kaukolämpölaskusi on talvella 600-1000€ enemmän, kuin ennen.

Se on oma valinta asua kerrostalossa, jossa on vastike.

Omakotiasujilla taas on kattoremontit, julkisivuremontit, ikkunaremontit ym.

Vierailija
4/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit katsonut koulussa taululle, etkä kirjoittanut matikanvihkoon sitä luokan pahispojan nimeä.

Vierailija
5/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää jo se turpanne kiinni ja tyytykää osaanne. 

Vierailija
6/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa.

T. lähihoitaja, joka tunnisti ne elämän realiteetit jo opiskeluaikana.

Vierailija
7/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa tämä vinkuminen sähkötuesta! Jos sähkölaskuni olisi alle 100 euroa kuussa (kulutus) niin olisin todella tyytyväinen ja pysyisin aivan hiljaa.

Vierailija
8/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt riittää tämä tukien vinkuminen. Kohta maksellaan kaikille tukia vessapapereiden ja maidon ostoonkin. Jonkun pitäisi ne tuet maksaakin. Persaukisille syydetään nyt jo kaiken maailman asumistuet sun muut, ja samaan aikaan parempituloiset makselevat veroja niin että veri valuu persereiästä samaan aikaan kun iso osa jengistä elelee siivellä.

Syytä pörssisähkösysteemiä, älä tavallista ihmistä.

Vierailija
9/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei saisi hyötyä mitenkään, että käy ne koulut ja tekee ympäripyöreitä työpäiviä? Pitäisi pitää kunnia asiana että saa maksaa veroja 38,5% hyötymättä itse mitenkään?

Vierailija
10/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun tod näk väliinputoajajiin, edullinen sähkö loppuu tammikuun lopussa ja helmikuussa sitten pompsahtaa. Onneksi olen kaukolämpöasiakas joten sähköä ei mene paljoa edes koko vuona, noin 4000 kWh joten itse makselen kaikki.

Vierailija
11/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokopäiväisestä työstä jos työnantaja maksaa sellaista palkkaa että sitä pitää valtion kompensoida asumistuella, niin kuka kusettaa ja ketä?

Vierailija
12/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joukolla köyhtymään. Kielletään yrityksiä tekemästä voittoja ja laaditaan kaikelle hintakatto!

Vierailija
13/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavaa tämä vinkuminen sähkötuesta! Jos sähkölaskuni olisi alle 100 euroa kuussa (kulutus) niin olisin todella tyytyväinen ja pysyisin aivan hiljaa.

Kulutuksen voi itse säätää  , käytetään niin että jää sataseen . Maksetaanko muille lämmityksestä kompensaatiota ? Ei kannata ostaa sähkölämmitystaloa. Kiva säästää ja maksella muiden sähkölämmitystä  , ei kiitos .

Vierailija
14/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokopäiväisestä työstä jos työnantaja maksaa sellaista palkkaa että sitä pitää valtion kompensoida asumistuella, niin kuka kusettaa ja ketä?

Se nyt vaan on niin, että kaikki työ ei ole arvokasta.

Vierailija
15/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun tod näk väliinputoajajiin, edullinen sähkö loppuu tammikuun lopussa ja helmikuussa sitten pompsahtaa. Onneksi olen kaukolämpöasiakas joten sähköä ei mene paljoa edes koko vuona, noin 4000 kWh joten itse makselen kaikki.

Sama , aina jään ulkopuolelle ja säästeliäästi elän . Nyt rupesi ärsyttämään ja en välitä talkoista tai muista .

Vierailija
16/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sinäkin pystyisit vielä sähkönkulutustasi tinkimään.

- 1100kwh/vuosi

Vierailija
17/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta on aika merkityksetön asia jos kulutus on noin vähäistä.

Vierailija
18/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama , aina jään ulkopuolelle ja säästeliäästi elän . Nyt rupesi ärsyttämään ja en välitä talkoista tai muista .

Sinun talkoillasi ei ole mitään väliä. Sammutatko eteisenvalot vaiko et ei tee sinusta mitään yhteiskunnan sankaria.

Vierailija
19/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivellä eläjiä suurin osa niinkö?

Etuuksiin liittyy aina väärinkäytön riski ja väärinkäyttöä epäillään noin 2 000:ssa tapauksessa vuosittain. Arviolta puolet vuosittaisista väärinkäyttöepäilyistä etenee poliisitutkintaan. Vuonna 2021 väärinkäytösepäilyjä oli noin 10,6 miljoonan euron edestä, mikä vastaa 0,068 prosenttia kaikista maksetuista etuuksista.3.11.2022

Epäilyjä, 0.068%.

Tutkitaas sitten sikariportaan kikkailuja seuraavaksi eikös vaan?

Vierailija
20/47 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kuluttavat aivan liikaa sähköä, siksi hintakatot ja sähkötyöt ovat täysin typerä ajatus koska se ei vähennä sähkönkulutusta vaan ainoastaan vain lisää ja moninkertaistaa sen. Kuten Kuluttajaliitto tässä sanoi, niin ihmisten sähkön kulutusta pitäisi ohjata nostamalla sähkön hintaa: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuluttajaliitto-tyrmaa-sahkon-hintak…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän