Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmotivaatio on täysin poissa

Vierailija
25.08.2024 |

Ahdistaa mennä töihin huomenna. Mulla ei ole yhtään työmotivaatiota . Mielialastani kärsii jo parisuhdekin. Tuntuu että on vain työt eikä mitään muuta. Työt vie kaiken energian. Sinnittelen ja sinnittelen harrastukset yms. Harrastuksissa käyn jotta en jää vaan kotiin sohvalle makaamaan. Kokoajan mietinasioita tehdessä, että olen niin poikki, haluan vaan lepäämään , huomenna on töitä 8 tuntia, miten ihmeessä jaksan, milloin saan levätä.. tätä joka päivä. Toivottomuus suorastaan valtaa kun ajattelen, että 10 kuukautta seuraavaan pitkään lomaan eli ensi kesälomaan. 

pakko jaksaa kuitenkin enkä halua olla mikään uhriutuja.. tää on vaan niin kamalaa että tuntuu että alan suorastaan vihata mun työtä. Ennen pidin työstäni mutta viimeisen vuoden aikana kuormittavuus on lisääntynyt 30%. Ja nyt olen alkanut vihata.. 

viha auttaa jaksamaan vähän paremmin. 

Kohtalotovereita?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ja useamman kollegankin työmotivaation puute näkyy varmasti pomolle siinä että me ollaan turhaantuneita. Me valitetaan, nostetaan esille negatiivisia asioita ja jankutetaan samoista asioista vähän turhankin kärkkäästi.  Tai osa meistä. Yksi on sellainen joka ei sano koskaan mitään mihinkään, muuta kun kertoa omia ja läheistensä sairauskertomuksia seikkaperäisesti (ketään ei kiinnosta eikä me edes haluttais niitä kuula).

Mä pelkään että millon mulla tulee suusta ulos jotain sellaista mistä joudun edesvastuuseen kun olen niin kypsä tähän vaatimattomaan työhön jossa ei ole juuri mitään hasatetta eikä tää kiinnosta ylipäätäänkään yhtään, toimimattomaan vanhanaikaiseen firmana ja sen typeriin johtajiin jotka ei sano koskaan mitään, ei johdeta ei viedä asioita eteenpäin ja maaliin, vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee ja toisinpäin. Firma on täynnä täällä iät ja ajat olleita joilla ei ole mitään näkemystä muu

Onko ovet siis säpissä vai miksi ette lähde jos kaikki on noin paskaa? Voisi olettaa että tilalle kyllä löytyy tekijöitä.  

Vierailija
42/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Psyykkinen kuormitus on aivan kauhea. Jokainen asiakas kuvittelee olevansa työpäiväni ainoa asiakas. Jokaista pitää kuunnella, ymmärtää, hänen kipunsa, tuskansa ja kurjuutensa on pahempaa, kuin kenenkään muun missään. Mussa ei ole mitään jäljellä kenellekään. Pinnistän ja pinnistän. Jos epäonnistun pinnistämisessä, saan niskaani vihaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään että millon mulla tulee suusta ulos jotain sellaista mistä joudun edesvastuuseen kun olen niin kypsä tähän vaatimattomaan työhön jossa ei ole juuri mitään hasatetta eikä tää kiinnosta ylipäätäänkään yhtään, toimimattomaan vanhanaikaiseen firmana ja sen typeriin johtajiin jotka ei sano koskaan mitään, ei johdeta ei viedä asioita eteenpäin ja maaliin, vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee ja toisinpäin. Firma on täynnä täällä iät ja ajat olleita joilla ei ole mitään näkemystä muu

Tämä voisi olla täysin omasta kynästäni. Ihan hämmästyttävää, miten samalla tavalla voi joku toinenkin työnsä kokea. Ihan todella turhauttava tilanne, johon olen itse yrittänyt suhtautua siten, että teen vaan mitä pyydetään, en yritä kehittää mitään tai vaikuttaa mihinkään mikä ei suoraan työhöni liity. Ankea tilanne, mutta toisaalta opettanut pitämään nykyistä työtä vain työnä, aiemmassa työssä oli enemmän iloa ja yhteisiä onnistumisen kokemuksia.

Vierailija
44/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin kovin ja tehokkain. Oli rauha saada lepo ja päätyä lopulta työttömäksi, mutta koen jälkikäteen vuosienkin päästä ahdistusta siitä työnmäärästä mikä oli ja ahdistun sen miettimisestä, vaikka se kaikki on takana päin.

Tältäkö veteraaneista tuntui elää elämäänsä, kun paska oli takanapäin, mutta saattaa olla vielä edessä, siis jos joudun töihin.

Tuskin kaikki työt ja työpakat on niin hirveitä, mutta entä jos on?

Menetän yöunet taas ja näen  painajaisia ja koen sen shitin uudestaan. Miksi se ei mee pois?

Vierailija
45/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olin kovin ja tehokkain. Oli rauha saada lepo ja päätyä lopulta työttömäksi, mutta koen jälkikäteen vuosienkin päästä ahdistusta siitä työnmäärästä mikä oli ja ahdistun sen miettimisestä, vaikka se kaikki on takana päin.

Tältäkö veteraaneista tuntui elää elämäänsä, kun paska oli takanapäin, mutta saattaa olla vielä edessä, siis jos joudun töihin.

Tuskin kaikki työt ja työpakat on niin hirveitä, mutta entä jos on?

Menetän yöunet taas ja näen  painajaisia ja koen sen shitin uudestaan. Miksi se ei mee pois?

No toi. Sitten se että siitä ei kertynyt mitään turvaa itselle. Oli käytännössä täysin turhaa työtä, kun ei säästöjäkään jäänyt.

Täysin perseraiskattu fiilis henkisesti koko hommasta. Menetti terveyden ja mielenterveyden siihen puurtamiseen.

Vierailija
46/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on elämänmotivaatiokin ainakin minulla.

Vierailija
47/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo. 

Tämähän se on. Ja tästä on pidettävä kiinni. Ja se oma levontarve tunnistettava. Ehkä mä olen vain levon tarpeessa ? Ap

Masennusdiagnoosia hakemaan ja eläkepaperit vetämään. 

Tuo on Suomessa pahasti vialla, että ihminen leimataan masentuneeksi, jos on uupunut ja masentuneisuutta taas irvaillaan laiskuudeksi. Minulla ei ole mielialassa mitään vikaa, mutta työ saa niin loppuun, etten jaksa tehdä mitään muuta ja jos illalla teen muuta kuin lepään, olen seuraavana päivänä täysin tokkurassa. On ollut pakko jättää harrastukset ja sosiaalinen elämä, korkeintaan lauantaisin joku yksi meno. Ulkoilu on ainoa, jota tulee hyötyliikuntana harrastettua työmatkoilla, siitä olen pitänyt kiinni vaikka välillä meinaa loppua kävellessäkin voimat kesken. Mitään fyysistä vikaa ei löydy, lääkärillä olen käynyt monta kertaa asian selvittämiseksi.

Vierailija
48/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työpsykologilla. Hän käski kuvailla työpäivääni muutamalla sanalla.

Sanoin että :

- Liukastelua luistellen ripulipaskassa.

Käytännössä sätkitään koko päivä ja pyritään pysyä pystyssä, mutta koska vaatimukset ja odotukset on korkealla, niin roiskuu vähän joka suuntaan ja koskaan ei tule valmista. 

Joten jo aamusta tietää että tänään alkaa taas uusi epäonnistumisen sarja ja tuotetaan juosten kusten jotain ja näytetään päteviltä.

Sellaista että voisi tehdä päihtyneenä ja jossain transsissa. Sitten työpäivän jälkeen ottaisin takaisin ruumiini haltuun ja poistuisin paikalta. 

Vihaan työntekoa ja vihaan sitä hetkeä minkä menetän täysin turhaan paskavellissä sätkimiseen. 

Pelkkää teatteria koko paska.

Vierailija
49/49 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin työpsykologilla. Hän käski kuvailla työpäivääni muutamalla sanalla.

Sanoin että :

- Liukastelua luistellen ripulipaskassa.

Käytännössä sätkitään koko päivä ja pyritään pysyä pystyssä, mutta koska vaatimukset ja odotukset on korkealla, niin roiskuu vähän joka suuntaan ja koskaan ei tule valmista. 

Joten jo aamusta tietää että tänään alkaa taas uusi epäonnistumisen sarja ja tuotetaan juosten kusten jotain ja näytetään päteviltä.

Sellaista että voisi tehdä päihtyneenä ja jossain transsissa. Sitten työpäivän jälkeen ottaisin takaisin ruumiini haltuun ja poistuisin paikalta. 

Vihaan työntekoa ja vihaan sitä hetkeä minkä menetän täysin turhaan paskavellissä sätkimiseen. 

Pelkkää teatteria koko

Näin se mennee. Näin se Puppakin toteaisi.

Juosten kustua paskateatteria, josta saa paskan palkan ja työnjälkikään ei jätä mitään logiikkaa tekemiseen tai sen merkitykselle.

Milloin ihmiset saa perustulon ja voi ihan oikeasti harkita miten työviikkoaan värittää. 

Ei sellaista ripulitangoa yli puolta päivää viitsi vinguttaa. Syö ihmistä sisältä. 

Jokainen haluaa tehdä hyvin työnsä, eikä sille anneta mahdollisuutta.