Onko teidän kotiovella käynyt näitä Sector Alarm myyjiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/418e9e0c-0c50-470d-a02c-8e1d38d82241
Asun 40 neliöisessä kaksiossa ja heinäkuussa ovikello soi odottamattomasti illalla. Avasin oven ja siellä oli tällainen myyjä. Sanoi, että ollaan alettu kartoittamaan teidän taloyhtiön turvallisuusasioita ja milloin olisi sopiva aika tapaamiselle kotonasi. Sovittiin aika seuraavalle maanantaille kello 16. Jotenkin olin ihan jäässä ja kuvittelin tämän olevan joku sopimus vuokranantajan ja tämän kyseisen firman kanssa ja ajattelin, että tämä koskee jokaista asukasta. Sitten tajusin, että tästä olisi kyllä ilmoitettu isosti etukäteen. Rupesin googlettamaan ja tajusin, että tämä nuori mies oli ihan samaa kastia kuin joku imurikauppias tai puhelinmyyjä. Soitin heidän asiakaspalvelunumeroon ja peruin tapaamisen.
Onko teillä muilla kokemusta heistä? Aika röyhkeästi tulevat ja jättävät aika paljon kertomatta ensi kohtaamisella.
Kommentit (173)
Jep, ikkunan takaa yrittivät kurkkia naapuriin kun eivät avanneet ovea.
Ahdistavaa. Mistä lie oppinsa kopioineet.
Oisko mitään vartiointifirmaa, jonka voisi tilata valvomaan ettei SectorAlarm-myyjät pääse tontille, tai ainakaan ovelle asti?
Vierailija kirjoitti:
Joo ovella kävivät, koirat toki ilmoitti ovikellosta ja nuori mies ovella sitten kysyi et ollaanko kiinnostuneita jostain turvallisuuspaketista. Sanoin et meillä on neljä kappaletta näitä laadukkaita saksalaisia ovivahteja et nää perinteiset varmaan tällä kertaa riittää. Kohtelias nuori mies, rapsutti koirat ja toivotti hyvät päivänjatkot.
Meillä kävi vähän vastaavasti, mutta valitettavasti ainoa koira on vanha noutaja, joka on ystävällinen kaikille. Sehän heittäytyi jo kuistilla kaupustelijan rapsuteltavaksi ja minun piti käyttää omia puhelahjojani, että sain myyjän lähtemään. Koiraa toruin, että olisit edes yrittänyt leipäsi eteen
On mutta siitä jo vuosia aikaa. Asun 50neliön rivarikaksiossa ja sanoin myyjälle "luuletko, että mulla on jotain varastettavaa?". Pitäis noillakin vähän älliä olla päässä kelle kauppaavat.
Myyntitaktiikka on niin ärsyttävä! Hakataan ovea hulluna klo 20-21 tai jopa jälkeen (juuri kun olet saanut lapset nukkumaan, mutta eivät vielä nuku vaan pelästyvät tätä hakkaamista niinkuin itsekin) "ettei lapset herää" !!
Kaikki naapurit ovat tätä systeemiä nyt tietenkin ottamassa ja hirmu kiinnostuneita on kaikki olleet.
Meillä kävi joskus, kun ei otettu niin heitti vielä lopuksi, että "ymmärrän kyllä, jos tämä on sitten lasten ruoasta pois". Ei tarvi tulla enää!
Hyvä kotivakuutus ajaa saman asian, vanhat romut kannetaan pois ja uudet tilalle👍👍😁😁
Pyydän poikaani Vihtoria viemään perunan tai banaanin kadunvarteen pysäköidyn vartiointiauton pakoputkeen samalla kun itse jututan myyjää! Pari kertaa ovat joutuneet tilaamaan hinausauton paikanpäälle.
Nuo firmat tekee laillistettus ryöstöä kovilla hinnoillaan. Perus rivari/kerrostalokämpässä ei paljon varastettavaa ole. Vanha telkkari ja läppäri ehkä. Ei kannata semmoisen takia maksaa mistään turvapalveluista. Yksi kaveri sanoi, että eihän varkaiden takia ovea pidä lukossa vaan siksi ettei kukaan tuo hänelle mitään romua! 😅
Ei ole kun liimasin Securitas tarrat oveen ja postilaatikkoon. Ei täällä mitään valvontaa silti ole, mutta ajaa rosvot toivottavasti naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kotivakuutus ajaa saman asian, vanhat romut kannetaan pois ja uudet tilalle👍👍😁😁
Katsopa vakuutusehdot montako prosenttia korvaavat vanhoista romuistasi. Saattaa tulla ikävä yllätys.
Vuosi sitten yritti tulla sisälle pitämään myyntipuhettaan. Tarpeeksi monta kertaa sanoin että ei kiinnosta, alkoi maalailemaan kaikki mahdolliset murtautumiset ja tulipalot, jotka voidaan ehkäistä vain ja ainoastaan heidän laitteillaan. Käskin painumaan matkoihinsa ja löin oven edestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Täällä (okt-alue) ramppaa jatkuvasti näitä kaupustelijoita. Sanon aina heti että en osta mitään. Todella ärsyttäviä ja häiritseviä. Jos joskus haluan kattoremontin, katon pinnoituksen, valokuidun, julkisivumaalauksen, viemärikuvauksen, uuden keittiön, hälytysjärjestelmän, kylppärin saumojen puhdistuksen tai mitä kaikkea nämä myyvätkin, en takuulla ota sitä yhdestäkään tällaisesta häirikköfirmasta!!!
Koska aika moni ottaa eli ostaa näitä remppoja, siksi eivät lopeta "pakkomyyntiä". Hinnat on moninkertaiset paikallisten tekemiin remppoihin verrattuna. Moni vanhus ei ymmärrä/uskalla vertailla kun myyjät uhkailevat kaikenlaisilla pelkokuvilla.
Onhan ne pari kertaa ovella käyneet. Saivat toisella kertaa jo vähän äkäiset lähdöt, kun oli jo ekalla kerralla sanottu että ei kiinnostele.
Mä sanon poikkeuksetta sekä puhelimessa että ovella myyville, että en osta mitään, kiitos hei, sitten luuri tai ovi kiinni. Olen ajatellut että tämä kaupustelu nyt on yksi miinuspuoli vanhassa talossa asumisessa, vähän kuin se että kylmäeteiseen jätetty maito jäätyy talvella ;)
Jos tarvitsen remonttia tai turvaa, niin osaan hankkia tarvittavan palvelun ihan itse. Myös vanhojen vanhempieni kanssa olen sopinut, että ketään vieraita ei päästetä sisälle, poikkeuksena Jehovat, isäni tykkää jutella jehovanpoikien kanssa ja keittää heille aina kaffet. Tämä sopimus tehtiin kun vanhemmille oli väkisin myyty joku viemärikuvaus ja kunnostus, viisi vuotta sitten uusittuihin putkiin. Onneksi ollaan lähes päivittäin yhteydessä ja ehdin perua ko. toimet, pyrkivät aloittamaan jo ennen peruutusajan umpeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa vakuutusehdot montako prosenttia korvaavat vanhoista romuistasi. Saattaa tulla ikävä yllätys.
No siinähän ei tule isoa vahinkoa jos vanhan töllön, läppärin ja leivänpaahtimen vie. Nuo usein päivitetään 3-5v välein joten paree vaan jos kelpais jolleki niin ei itse tarvi keräyslaitokselle kuskata. Turvapalvelu maksaa vuodessa helposti sen mitä perus kodinelektroniikka. Se on eri asia jos kauppaisivat varakkaiden omakotitaloihin mutta ei lähiökämpässä arvotavaraa ole.
Turvamafia jakanut kaupungin niin, että meidän kortteli kuuluu verisurelle.
Mut nyt pidempään on nurkissa pyörinyt vain aurinkopaneelikauppiaita.
Vierailija kirjoitti:
Pyydän poikaani Vihtoria viemään perunan tai banaanin kadunvarteen pysäköidyn vartiointiauton pakoputkeen samalla kun itse jututan myyjää! Pari kertaa ovat joutuneet tilaamaan hinausauton paikanpäälle.
Ei huono idea tuokaan, mutta pakoputkeen uretaanisaumausvaahto on ihan kingi. Toimii hyvin myös mopotraktoriin.
Kysy heiltä:Talar ni svenska?
Pääset niin helposti eroon.