Onko teidän kotiovella käynyt näitä Sector Alarm myyjiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/418e9e0c-0c50-470d-a02c-8e1d38d82241
Asun 40 neliöisessä kaksiossa ja heinäkuussa ovikello soi odottamattomasti illalla. Avasin oven ja siellä oli tällainen myyjä. Sanoi, että ollaan alettu kartoittamaan teidän taloyhtiön turvallisuusasioita ja milloin olisi sopiva aika tapaamiselle kotonasi. Sovittiin aika seuraavalle maanantaille kello 16. Jotenkin olin ihan jäässä ja kuvittelin tämän olevan joku sopimus vuokranantajan ja tämän kyseisen firman kanssa ja ajattelin, että tämä koskee jokaista asukasta. Sitten tajusin, että tästä olisi kyllä ilmoitettu isosti etukäteen. Rupesin googlettamaan ja tajusin, että tämä nuori mies oli ihan samaa kastia kuin joku imurikauppias tai puhelinmyyjä. Soitin heidän asiakaspalvelunumeroon ja peruin tapaamisen.
Onko teillä muilla kokemusta heistä? Aika röyhkeästi tulevat ja jättävät aika paljon kertomatta ensi kohtaamisella.
Kommentit (173)
Täällä (okt-alue) ramppaa jatkuvasti näitä kaupustelijoita. Sanon aina heti että en osta mitään. Todella ärsyttäviä ja häiritseviä. Jos joskus haluan kattoremontin, katon pinnoituksen, valokuidun, julkisivumaalauksen, viemärikuvauksen, uuden keittiön, hälytysjärjestelmän, kylppärin saumojen puhdistuksen tai mitä kaikkea nämä myyvätkin, en takuulla ota sitä yhdestäkään tällaisesta häirikköfirmasta!!!
Samassa rivitalossa asuu (vuokralla) tuon kaupustelija. Oli itselleen laittanut omistajan luvalla, mutta tietääkseni ei ole edes naapureille kaupannut ja muutenkin etämyyntinä hoitaa.
Ei ole käynyt, mutta teen kyllä selväksi heti että löydän tarvittavat palvelut ja remontit itse kun tarvitsen. On käynyt katto myyjiä, ulkoverhous myyjiä, ilmastointi huoltoja ym...
Aina kun kolkuttelevat porttia niin käynnistän pihatien yli ampuvat sadettajat. Kastuvat litimäriksi jos ei ole sadetakkia tai sateenvarjoa mukana!
On käynyt. Kun ovat kertoneet millä asialla ovat, niin olen sanonut ei kiitos ja sulkenut oven.
Hyvin helppoa.
Omasta mielestäni uutisissa ollut kuvaus päti paljon paremmin kaksi viikkoa sitten ovellani vierailleisiin Verisure myyjiin.
Yhden kerran kieltäydyn ystävällisesti, toisella kerralla kaadan ämpärillisen vettä parvekkeelta.
Pari viikkoa sitten kävi Verisuren myyjä 3. kerran kesän aikana. Sanoin, että en kaipaa nyt enkä tulevaisuudessa yrityksenne palveluksia. I'm verisure. Myyjä toljotti hetken hölmistyneenä. Potkasin jalan oven välistä pois, työnsin kekkeruusin sivuun ja tempaisin oven kiinni. Toivottavsasti nyt jättävät rauhaan. Seuraavalla kerralla teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä.
Meillä on verisure ja lupaavat, että jos joku suosittaa, niin suosittelija saa ilmaseksi muutaman kuukauden.
Kaverille ok-taloon pikkupaikkaunnalla murtauduttiin ja ne otti mun suosituksesta verisuren. Kaveri sanoi painokkaasti myyjälle, että mulle suosittelijana kuuluu ilmaiskuukaudet. Kaveri joutui soittamaan sinne monta kertaa ennen kuin lopulta monen kuukauden päästä tosiaan saimme ne luvatut ilmaiskuukaudet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on verisure ja lupaavat, että jos joku suosittaa, niin suosittelija saa ilmaseksi muutaman kuukauden.
Kaverille ok-taloon pikkupaikkaunnalla murtauduttiin ja ne otti mun suosituksesta verisuren. Kaveri sanoi painokkaasti myyjälle, että mulle suosittelijana kuuluu ilmaiskuukaudet. Kaveri joutui soittamaan sinne monta kertaa ennen kuin lopulta monen kuukauden päästä tosiaan saimme ne luvatut ilmaiskuukaudet.
Lisään viestiini vielä, että meilläpäin kiertää joukottain innokkaita verisuren myyjiä.
Meillekin tuli yksi myymään verisurea. Kysyin, että etkö huomaa ovikellon vieressä olevaa tarraa, että meillä on jo verisure. Ei ollut huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä (okt-alue) ramppaa jatkuvasti näitä kaupustelijoita. Sanon aina heti että en osta mitään. Todella ärsyttäviä ja häiritseviä. Jos joskus haluan kattoremontin, katon pinnoituksen, valokuidun, julkisivumaalauksen, viemärikuvauksen, uuden keittiön, hälytysjärjestelmän, kylppärin saumojen puhdistuksen tai mitä kaikkea nämä myyvätkin, en takuulla ota sitä yhdestäkään tällaisesta häirikköfirmasta!!!
Mä sanon aina että olen koiravahtina, talon omistaja ei ole paikalla. Jos kysyvät koska tulee, niin sanon että on kieltänyt kertomasta, ihan turvallisuussyistä.
Katson keittiön ikkunasta, tunnenko ovikellon soittajan ja jos en tunne, en avaa ovea.
Olen kyllästynyt kaupustelijoihin ja kerjäläisiin.
Meille ei tulla pihaan, aidassa on kyltti jossa rottweilerin kuva ja se "täällä vartioin minä, älä avaa porttia"- teksti.
Meillä ei ole koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Joo pyörivät meidän nurkilla, ei ole kauaakaan kun yritti mutta onneksi uskoi kaupustelu kielletty-kylttiä ovessa ja pyörsi pois. Tässä lähellä tehtiin pari asuntomurtoa niin välittömästi oli kauppiaat liikkeellä.
Meillä on kodinturvapäivystys 24h (koira), eiköhän tuo hälyttele epäilyttävät kulkijat.
Tulisihan tuo koiraa halvemmaksi ja siistimmäksi.
On. Useinkin. Heti kalenteri kädessä ehdottamassa jotain palaveria samalle päivälle.
Meillä on verisure, ei ole näkynyt kilpailijaa ovella.
Joo ovella kävivät, koirat toki ilmoitti ovikellosta ja nuori mies ovella sitten kysyi et ollaanko kiinnostuneita jostain turvallisuuspaketista. Sanoin et meillä on neljä kappaletta näitä laadukkaita saksalaisia ovivahteja et nää perinteiset varmaan tällä kertaa riittää. Kohtelias nuori mies, rapsutti koirat ja toivotti hyvät päivänjatkot.
Naapurin mummo hoitaa ilmaiseksi valvontatyöt, aina aamuyön pikkutunneilta alkuiltaan. Kuulemma edesmennyt miehensä on jättänyt vanhan sotilaskiväärin kodinturvaksi.
Muutama viikko sitten kävi myyjä oven takana. Minäkin sain hänen puheistaan käsityksen, että kyseessä oli jonkinlainen talo- tai vuokra-asuntoyhtiön sopima tarkistuskierros. Jälkikäteen tajusin, että näin ei ollut.
Sovimme juipin kanssa, että hän tulee seuraavana päivänä kello x. Minulle kuitenkin tuli "yllättävää menoa" ennen hänen saapumistaan joten en ollut lopulta paikalla. Oli hän naapurin mummelin mukaan hetken aikaa ovikelloani pimputellut.
Talvella kävi kaksi eri myyjää. Toinen soitti ovikelloa sen verran myöhään, että olin jo pyjamassa ja muistan ajatelleeni, että onneksi lapset eivät enää olleet ihan pieniä tai olisivat heränneet ovikelloon. Kumpikin myyjä jäi roikkumaan ovelle eikä uskonut kohteliasta kieltäytymistä, eikä sen perään tehtyä suorasanaista kieltoakaan. Kumpikin väitti, että rivitaloyhtiön naapurien kanssa on sovittu kauppoja ja ikään kuin koko naapuruston turvallisuus samalla päivitetään, ja meidänkin olisi pakko sopia keskusteluaika, no näin ei todellakaan ollut. Kun olin hivuttamassa ovea kiinni niin toinen alkoi sanoa, että tännehän voi iskeä murtovarkaat vaikka jo tänä yönä! Koin tuon ikäväksi vihjailuksi ja suoraan sanottuna vähän pelottavaksikin. Sitäpaitsi lapset olivat ihan vieressä keittiössä kuulemassa, jouduin sitten tyttöä nukkumaan laittaessani rauhoittelemaan häntä, ettei kukaan ole murtautumassa meidän kotiin. Kumpikin myyjä oli nuori, parikymppinen.