Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä
En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!
Kommentit (588)
Miten voi olla niin vaikeaa syödä normaalisti ruoka-aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy kadulla vastaavia, en usko hetkeäkään.
Et ole nähnyt minua.
Outoa omahyväisyyttä.
jotkut on läpipaskoja, eli voi syödä mitä tahansa ja paskoo tunnin päästä pois... aina saman painoisia.
Syö vähemmän, liiku enemmän. Näin yksinkertaista se on.
Jos on hoikka jo, riittää ettei ylitä tarvittavia painon ylläpitokaloreita. Terveellisellä ravinnolla, ilman sokeriherkutteluja, helppoa. Ei tarvitse olla edes vegaani. Liikkua toki kannattaa, muttei sitäkään tarvitse äärimmilleen viedä.
Kun katsoo rumaa ryppyistä naamaa
Voi rentoutua
Pitsaa, kaljaa , karkkia
Rypyt täyttyy kivasti:)
Siinä se syy..kalju on kalju
Ja vanhana oot ruma
Yleensä niillä hoikilla aikuisilla on kauniit kasvot
Esim Eini
AP:sta huomaa, että treenaminen on täysin vieras käsite. Kyllä me herkutellaan silloin tällöin kunnolla, mutta se ei ole meille mitenkään tärkeää. Elämä ei pyöri minkää safkan ympärillä. Koko ikänsä treenanneet ja kunnossa olleet nyt vaan on sitä myös vanhempana. Kun taas ikänsä läskeinä viettäneet harvoin näyttävät paremmalta vanhetessaan. Hyvin yksinkertaista.
Lihominen tapahtuu vaivihkaa..
Minä jouduin 16 vuotiaana opettelemaan syömisen uudelleen
Laihduin 10 kg..
Nyt 56v pitäisi taas laihduttaa se 10kg.
Eli paino pysyi samana ikävuodet 20-50
Painoin 59-62kg
Nyt en laihdu millään
Paino nyt 68kg:(
Vierailija kirjoitti:
AP:sta huomaa, että treenaminen on täysin vieras käsite. Kyllä me herkutellaan silloin tällöin kunnolla, mutta se ei ole meille mitenkään tärkeää. Elämä ei pyöri minkää safkan ympärillä. Koko ikänsä treenanneet ja kunnossa olleet nyt vaan on sitä myös vanhempana. Kun taas ikänsä läskeinä viettäneet harvoin näyttävät paremmalta vanhetessaan. Hyvin yksinkertaista.
Minä aloitin treenaamisen 2v sitten ,olin 54v
Minulla oli kaunis vartalo 50v asti
En treenannut koskaan...
Vanhusten kuten miinä on pakko treenata.
Hyvin yksinkertainen olet, nuori hoikka ihminen ei tarvitse salia mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy kadulla vastaavia, en usko hetkeäkään.
Et ole nähnyt minua.
Outoa omahyväisyyttä.
Taisit vastata minulle. Kyllä minulla on ikäisekseni, yli 60v., kaunis vartalo. Ehkä kaikkein yllättävintä on, että vyötäröni on säilynyt n. 60 sentin tienoilla. Mutta vartalo ei sinänsä ole tärkeä asia, terveys on.
Äitini on tällainen, eikä minullakaan ole näin 30v:nä ylimääräisiä kiloja
Minä kyllä herkuttelen välillä roskaruualla, mutta arkiruoka koostuu vähäkalorisesta, ravintoainerikkaasta ruuasta. Sokeriaddiktiota ei ole, joten pieni altistus sillekin on ok ilman että lähtee lapasesta
Homman juju on siinä, että mielihyvä pitää osata etsiä muista lähteistä, kuin makunautinnosta. Ruoka on energiaa ja ravintoaineita varten, nautintoon muut jutut
Ilmeisesti ap:n mielestä elämästä nauttiminen on sohvalla löhöäminen ja herkkujen syönti 24/7. Mutta taas täysin omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on sellaiset geenit, ei niiden tarvitse tehdä mitään sen eteen, syövät ihan normaalisti.
Vielä useammin erikokoisilla ihmisillä on vain tosiasiassa hirveän erilaiset elintavat ja ruokamäärät, juomismääristä puhumattakaan, ja ruokien ja juomien sisältö siihen päälle. Kun on koko ikänsä elänyt tietyllä tavalla, ei miellä esim. syövänsä väärin tai liikaa, tai toisaalta syövänsä vähän.
Eräs alusvaatefirma julisti käyttävänsä nyt normaalivartaloisia ja -kokoisia malleja. No sitten näin kuvia näytöksestä. Missähän ne normaalikokoiset mallit olivat. Kuvissa ainakin oli samanlaisia hernekeppejäkuin ennenkin.
Oletteko ottaneet huomioon sen, että ne kauhean laihat ihmiset potevat usein vanhempina luiden haurastumista. Sen sijaan hieman tukevammat eivät siitä juurikaan kärsi. Kai ne luut pysyvät paremmassa kunnossa, kun ympärillä on hieman enemmän lihasta.
Mä olen saanut vartaloni ilmaiseksi. Aina ollut hoikka. Ku en liikkunut niin olin jopa hoikempi, sellainen laihaläski. Nyt ikää 41 ja painoindeksi vähän noussut liikunnan myötä, mutta edelleen vain 18,5. Eli tuurista kiinni ainakin minun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Eräs alusvaatefirma julisti käyttävänsä nyt normaalivartaloisia ja -kokoisia malleja. No sitten näin kuvia näytöksestä. Missähän ne normaalikokoiset mallit olivat. Kuvissa ainakin oli samanlaisia hernekeppejäkuin ennenkin.
Oletteko ottaneet huomioon sen, että ne kauhean laihat ihmiset potevat usein vanhempina luiden haurastumista. Sen sijaan hieman tukevammat eivät siitä juurikaan kärsi. Kai ne luut pysyvät paremmassa kunnossa, kun ympärillä on hieman enemmän lihasta.
Mikä firma?
Viiniä, salaatteja, joskus harvoin pastaa.
Bmi20, ja ikää 40v. Eilen söin puuroa, mahukeittoa, marjoja, 2 mandariinia, lounaaksi lohta ja salaatin ja porkkanalettuja, sekä ison palan focacciaa, välipalaksi kaakaota, mokkapaloja ja omenarahkaa, päivälliseksi tofuwokkia ja iltapalaksi kotipizzan pizzan ja pussin karkkia. Koskaan en ole miettinyt syömisiäni ja olen ollut saman painoinen jo 20v. Sitä ennen olin vähän hoikempi, mutta menee ehkä iän piikkiin. Kiitän geenejä.
Jos haluat oppia oikeat ruokamäärät, niin oleskele sairaalassa muutama päivä potilaana. Siellä ruoka tuodaan nenän eteen säännöllisesti. Annos on sopiva. Päiväkahvilla saa myös keksin. Eikä ole nälkä.
Se määrä, mitä oikeasti tarvitsee syödä, on yllättävän pieni. Uskoisin, että suurin osa syö ihan terveellisesti, mutta annoskoko on 2-3 ihmisen annos. Se on se ongelma.