Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että kaveripariskunnat käy keskenään sekasaunassa?

Vierailija
25.08.2024 |

Naispuolinen työkaveri sanoi, että heidän kaveripiirissä se ei ole mitenkään tavatonta. Onko tämä yleistäkin? Omassa kaveripiirissä tuota ei ole harrastettu.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että olisi.

Vierailija
82/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka silmälasipäiset huomioidaan sekasaunassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jokainen käy ihan silmälasipäisen vieressä. Välimatka riippuu miten hyvästi näkee ilman laseja.

Vierailija
84/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään enemmän esim. italian tavasta jossa mennään kylään syömään pitkään ja hartaasti, ruokaa on laitettu alusta asti itse ja siitä nautitaan hyvässä seurassa. 

Eihän nämä kaksi ole toisiaan poissulkevia tapoja. Lähes aina suomalaiseen illanviettoon sisältyy myös ruoka. Ensin syödään ja sitten saunotaan. Niin me ollaan ainakin tehty. Vasta joku viikko sitten oli ystäviä kylässä. Paistettiin pizzaa monta pellillistä erilaisilla täytteillä. Jokainen sai vähän itse laittaa makunsa mukaan. Sitten saunottiin ja hauskaa oli. Niin ja oli meillä virvoittavia janojuomia myös. Holilla ja ilman.

Kauheaa mennä täydellä vatsalla saunaan.

Vierailija
85/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään enemmän esim. italian tavasta jossa mennään kylään syömään pitkään ja hartaasti, ruokaa on laitettu alusta asti itse ja siitä nautitaan hyvässä seurassa. 

Eihän nämä kaksi ole toisiaan poissulkevia tapoja. Lähes aina suomalaiseen illanviettoon sisältyy myös ruoka. Ensin syödään ja sitten saunotaan. Niin me ollaan ainakin tehty. Vasta joku viikko sitten oli ystäviä kylässä. Paistettiin pizzaa monta pellillistä erilaisilla täytteillä. Jokainen sai vähän itse laittaa makunsa mukaan. Sitten saunottiin ja hauskaa oli. Niin ja oli meillä virvoittavia janojuomia myös. Holilla ja ilman.

Kauheaa mennä täydellä vatsalla saunaan.

Älä ahmi.

Vierailija
86/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rillit huurussa joutuu käsikopelolla yrittää pärjätä.

Vierailija
87/129 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rillit huurussa joutuu käsikopelolla yrittää pärjätä.

Vaimoni ystävällä Tiinalla on aina rillit huurussa kun hän nousee lauteille käsikopelolla. Jotenkin aina sattuu meikäläisen haaroväli siihen kohdalle.

Vierailija
88/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Aina kun olen saunonut kenenkään kaverin kesken, niin aina on uimapuvut olleet itsestäänselvyys. Tämä selasaunominen on jokin urbaani legenda, johon en ole ikinä törmännyt.

n55, hki

Vierailija
89/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunat ei elä kuin palstarunkkareiden fantasioissa.

Vierailija
90/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käydään kyllä miehet/naiset erikseen, mutta jos on joku palju/poreallas niin sit on sekasaunat uikkarisillaan (joskus joku mies on ollut nakunakin).

En tiedä mikä muilla on tavallista, mutta näin mun piireissä. 

Vierailija
91/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nainen mennä miesten lenkkisaunaan?

Mielestäni ei. Miehillä tulee olla oikeus käydä saunassa ilman häirintää. Toki mistä sitä koskaan tietää, jos sinne miesten lenkkisaunaan tulee joku homo pelkästään kuolaamaan muiden miesten perseitä ja kaluja. Yhden mieshomoparin tiedän, jotka eivät käy lenkkisaunassa siksi, ettei muut kokisi oloaan vaivautuneeksi. En tiedä, onko sekään sit hyvä, että joutuvat rajoittamaan muiden vuoksi saunassa käyntiä.

Siinä kerrostalossa, jossa asun on tällä hetkellä ongelma se, ettei juuri kukaan käytä lenkkisaunaa. Itse käyn säännöllisesti, välillä olen yksin, välillä yhden tai max. kahden naapurin miehen kanssa yhtäaikaisesti lenkkisaunassa. Naisten vuorolla kuulema sama juttu, vaimoni käy siellä yksin tai joskus on joku muu nainen yhtäaikaa, koskaan ei tungosta. Vuorot voisi ihan hyvin lyhentää nykyisestä tunnilla. Varatuistakin vuoroista ehkä n. 40-50% käytetään.

Vierailija
92/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se alastomuus pukuhuoneessa, verannalla ym luonnistuu, kun vasta saunassa se kuin taikaiskusta muuttuu luonnolliseksi?

Saunomiseen liittyy paljon oheistoimintaa, jolloin ollaan myös alasti. Jos se Tiinan saunominen alasti esim. työkavereiden Matin, Heikin ja Kallen kanssa on ok, niin siis myös riisuutuminen yhdessä pukkarissa, patsastelu verannalla jne. Siinä ei olla saunassa, vaan eri huone- ja ulkotiloissa ilkosillaan. Onhan se nyt tosi outoa toimintaa. 

Vierailija
93/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää. Me miehet ollaan sovittu, että saadaan naida toistemme vaimoja. Aamulla se on parasta, kun on pienoinen krapula, mutta ei liikaa.

Vierailija
94/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Vain pervot tirkistelijäsedät väittävät moista normaaliksi.

Vierailija
95/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelu virkistää. Me miehet ollaan sovittu, että saadaan naida toistemme vaimoja. Aamulla se on parasta, kun on pienoinen krapula, mutta ei liikaa.

Käymme mökillä sekasaunassa mutta naimme pariskunnittain, ainakin vielä, tosin samassa huoneessa tai sängyssä.

Vierailija
96/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ylipäänsä hassu ajatus koko saunominen, jos mennään johonkin illanviettoon. Yleensä ennen sitä on jo peseydytty ja ehkä vähän meikattu, laitettu hiukset jne. Olisi ihan outoa lähteä kesken illanvieton saunaan hikoilemaan ja hiukset vettä valuvina sitten jatkaa illan viettoa. Voi olla että jossan porukoissa tämä on tapana, mutta omaan ystäväpiiriin se ei kuulu. Tosi monella nyt ei edes ole omaa saunaa ja aika harva taitaa ystävistäni saunoa muutenkaan. Meillä on ollut useita ulkomaalaisia vieraita, jotka ovat olleet kiinnostuneita saunomisesta, mutta alasti he eivät ole muiden nähden siellä halunneet kukaan olla, vaikka ei olisi mikään sekasaunakaan.

Vierailija
97/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessahan ei puhuttu mitään vaatetuksesta tai alastomuudesta, joten kyllä sauna ja uimaranta ovat varsin normaalit paikat viettää aikaa ja keskustella tuttujen kanssa.

Vierailija
98/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä säästää aikaa illanvietossa. Parempi köydä yhdessä tunti pari ku viettää koko ilta vuorotellen saunassa.

Ehkä vähän ohis, mutta miksi illanvietoissa pitää yleensäkään saunoa? Itse tykkään kyllä saunomisesta ja käyn uimahallissakin aika usein, mutta ongelma on se, että illalla saunoessa itseäni alkaa väsyttää. Minulla on matala verenpaine, minkä vuoksi pystyn olemaan saunassa ehkä 5 min, ettei ala pyörryttää. Itselleni saunominen on huonoin mahdollinen illanviettomuoto. Lisäksi kun yleensä asunnoissa on yksi suihku saunan yhteydessä, on ärsyttävää kun pitää odottaa sitä kun muut suihkuttelevat. Sitten kaikki istuvat hiukset kosteina ja naamat punaisina illallispöydässä - tosi epäviihtyisää. 

Vierailija
99/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä käydään kyllä miehet/naiset erikseen, mutta jos on joku palju/poreallas niin sit on sekasaunat uikkarisillaan (joskus joku mies on ollut nakunakin).

En tiedä mikä muilla on tavallista, mutta näin mun piireissä. 

Yyh, palju... En ikinä menisi millään porukalla sellaiseen, etenkään sen jälkeen kun luin Hesarista, miten paljon bakteereita paljuvedessä on. Ällöttävä ajatuskin lillua samassa kylpyvedessä kaveripariskuntien kanssa.

Vierailija
100/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessahan ei puhuttu mitään vaatetuksesta tai alastomuudesta, joten kyllä sauna ja uimaranta ovat varsin normaalit paikat viettää aikaa ja keskustella tuttujen kanssa.

Näin me ollaan erilaisia, ja hyvä niin. Kyllä mun tuttuni olisivat hämmästyneitä, jos kutsuisin heidät kyläilemään ja keskustelu ja ajanvietto tapahtuisi illan mittaan saunassa. Eivät taitaisi tulla meille enää uudestaan.