Onko normaalia että kaveripariskunnat käy keskenään sekasaunassa?
Naispuolinen työkaveri sanoi, että heidän kaveripiirissä se ei ole mitenkään tavatonta. Onko tämä yleistäkin? Omassa kaveripiirissä tuota ei ole harrastettu.
Kommentit (129)
Joidenkin kanssa käydään, joidenkin ei. Miten se kullekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen mennä miesten lenkkisaunaan?
Olet. sairas
No mutta - jos haluaa vertailla miesten lenkkejä?
Miksi pariskuntien miehet esittelevät alaosaansa toisille tai naiset osiaan. Katsooko miehet kiinnostuneena. Hyi? Entä jos nainen toteaa että vaihdan harmaan hiljaisen lyhyenlännän miehen siihen komeaan pitkään puhuvaan. Tai oman miehen naama ei miellytä, tuo toinen on parempi.
Mä tykkään enemmän esim. italian tavasta jossa mennään kylään syömään pitkään ja hartaasti, ruokaa on laitettu alusta asti itse ja siitä nautitaan hyvässä seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Juoppoporukoissa on, en usko että selvinpäin olisi yleistä.
No käydään ainakin meillä, raittiita ollaan eikä kaveritkaan meillä saunoessa juo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tää sauna juttu on suomessa? Eihän missään muualla maailmassa ihmiset mene kylään ja saunomaan.
Se on heidän häpeänsä.
Itse en lähtökohtaisesti liitä saunomiseen mitään seksuaalista, joten miksi en kävisi. En toki pakota ketään sekasaunaan, jos se ei ole hänelle luontaista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtökohtaisesti liitä saunomiseen mitään seksuaalista, joten miksi en kävisi. En toki pakota ketään sekasaunaan, jos se ei ole hänelle luontaista.
Käytkö sekasaunassa esim. omien vanhempiesi tai sisarustesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Edes näin teekkaritaustaisena en ole tuollaista harrastanut. Yleensä kyläilyt onnistuvat täysin ilman saunomista.
Itsekin entinen teekkari, meillä kävi sekasaunassa varmaan 80% porukasta (meillä oli myös poikkeuksellisen tasainen sukupuolijakauma, siihen aikaan sukupuolia oli kaksi) ja ne jotka eivät käyneet eivät kokeneet mitään painostusta tms.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tää sauna juttu on suomessa? Eihän missään muualla maailmassa ihmiset mene kylään ja saunomaan.
No prkl, se on kuule suomalaista kulttuuria, josta pitää olla ylpeä!
No varmaan jossain 18-vuotiaiden suhteissa, mutta en ole kuullut kenenkään vanhemman tekevän niin. Ehkä omassa ystäväpiirissä tuollainen ei ole tullut eteen, koska emme peseydy toisten kotona, vaan yleensä kun mennään johonkin illlanviettoon, ollaan käyty suihkussa jo kotona, eikä edes tulisi mieleen olla kylässä märällä tukalla naama punaisena, vaan ollaan vähän laittauduttu kun sinne mennään.
Mökillä meillä saunovat vieraatkin, johtuen siitä, että siellä ei ole suihkua, vaan vesi pitää lämmittää saunassa muutenkin. Miehet saunovat keskenään, ja naiset keskenään, tai sitten pariskunnat yhdessä, vuoronperään.
Joittenkin kanssa käydään ja joittenkin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes näin teekkaritaustaisena en ole tuollaista harrastanut. Yleensä kyläilyt onnistuvat täysin ilman saunomista.
Itsekin entinen teekkari, meillä kävi sekasaunassa varmaan 80% porukasta (meillä oli myös poikkeuksellisen tasainen sukupuolijakauma, siihen aikaan sukupuolia oli kaksi) ja ne jotka eivät käyneet eivät kokeneet mitään painostusta tms.
Niitä sukupuolia on edelleenkin ihan sama määrä, vaikka jotkut muuta leikkivätkin.
Kyllä - etenkin jos kokoonnutaan mökille viettämään aikaa. Sekasauna sopii minusta hyvin rentoon yhdessäoloon. Eikä siitä tarvitse tehdä numeroa. Olla ihan vaan rennosti ja luonnollisesti.
Täysin normaalia koska tätä paljon tapahtuu. Näppituntumalta sanoisin, että selvästi yleisempää on saunoa naiset ja miehet erikseen, muttei se mitenkään ennenkuulumatonta ole sekasaunoa. Etenkin jos on pieni porukka ja kaikki mahtuu hyvin samaan aikaan saunaan. Olisi hassua jättää hyvät keskustelut kesken ja jakaa porukka kahtia.
Vierailija kirjoitti:
Aina on käyty, eikä siinä ole mitään seksuaalista, ainakaan meillä.
Tylsäähän se sitten on, jos ei oo mitään seksuaalista vivahdetta
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään enemmän esim. italian tavasta jossa mennään kylään syömään pitkään ja hartaasti, ruokaa on laitettu alusta asti itse ja siitä nautitaan hyvässä seurassa.
Eihän nämä kaksi ole toisiaan poissulkevia tapoja. Lähes aina suomalaiseen illanviettoon sisältyy myös ruoka. Ensin syödään ja sitten saunotaan. Niin me ollaan ainakin tehty. Vasta joku viikko sitten oli ystäviä kylässä. Paistettiin pizzaa monta pellillistä erilaisilla täytteillä. Jokainen sai vähän itse laittaa makunsa mukaan. Sitten saunottiin ja hauskaa oli. Niin ja oli meillä virvoittavia janojuomia myös. Holilla ja ilman.
Kait se heille normaalia, mitä se muita heiluttaa.
Ihme jos siellä istutaan vaattet päällä.
Meillä savusauna. On kuumana pitkään, parhaat, kosteat löylyt saa viimeisenä. Usein naiset käy ensin. Miesten saunoessa naiset laittelee ruokia yms. Sit syödään. Seuraavaksi menee ne ketkä tahtoo toiset löylyt, leppeämmät. Sekasauna. Sit viel illemmalla saunoo jotkut innokkaimmat. Siel on mummot, papat, pikkukersat ja kaikki siltä väliltä. Uidaankin alasti, ujoimmat saattaa pitää pyyhettä. Saunassa on parhaat jutut, joskus oli jopa laulua tai leikkimielisiä teatteriesityksiä...