Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?
Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.
Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.
Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.
Kommentit (239)
En oo ihmeemmin pitänyt duunari/raksahommista , vaikka on tullut kaikenlaista rakennettua/korjattua.
Antaa muiden duunata ne.
En minäkään osaa tehdä tuollaisia asioita. En ole niin idiootti, että kritisoisin muita ihmisiä siitä että he eivät osaa tehdä remontteja, kun en itsekään osaa.
Se on sitä nykypäivää käteen Ei sovi kuinkalajatuoppi ja vehje
Jos esim.neurokirurgi ei osaa remontoida (eikä uskalla ansiotyönsä vuoksi ottaa edes työkaluja käteensä) en pitäisi sitä mitenkään negatiivisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että teetättää nuo työt ammattilaisella ja käyttää oman aikansa johonkin mielenkiintoisempaan niin kuin minä itsekin teen.
Vauvapalstailuun ?
Mieheni osaa tehdä käytännössä mitä vain. Ja jos ei osaa, opettelee tarvittaessa. Se on ihan äärettömän viehättävää, vaikken aiemmin mitenkään etsinyt tuollaista ominaisuutta miehessä. Jos nyt jäisin sinkuksi, haluaisin varmaan jonkun samanlaisen, tässäkin mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim.neurokirurgi ei osaa remontoida (eikä uskalla ansiotyönsä vuoksi ottaa edes työkaluja käteensä) en pitäisi sitä mitenkään negatiivisena asiana.
Ai ei vai? Ne poraa työkseen kalloja. Jos osaa siinä.hommassa käyttää poraa, niin eiköhän tuo onnistu remppaamisessa myös.
Vihaisen (vanhan) naisen syndrooma
Erityiset yhteiset nimittäjät vihaisen (vanhan) naisen oireyhtymässä erottavat sen kaikista nykyisistä vakiintuneista luokitteluista. Nämä oireet ovat jaksoittaiset provosoimattoman vihanpurkaukset, avioliitoon yhteensopimattomuus, vakavat itsemurhayritykset, alttius alkoholin ja huumeiden väärinkäytölle, sairaalloisesti suuntautunut kriittinen asenne ihmisiin ja päinvastainen pakkomielteinen tarve menestyä kaikissa pyrkimyksissä, sekä voimakas siisteyden ja täsmällisyyden tarve. Tämä jatkuva täydellisyyteen pyrkiminen on heidän tuhonsa. Hoito on parhaimmillaan lievittävää ja sitä yleensä vastustetaan. Esitämme kolme tapausta sekä heidän takiaan kärsivien miestensä seurausoireyhtymän, jotka reagoivat vihaan vahvistamalla heikkoja maskuliinisia halujaan.
Potilaissa, kaikki naisia, yleensä yli 40v vanhoja, havaitaan silmiinpistävän samankaltainen tausta, avioliittoon sopeutumattomuus, alttius alkoholin liikakäytölle sekä huumeiden käytölle, itsemurhauhkaukset ja tyypillisesti vihan äärimmäiset ja hallitsemattomat purkaukset. Seksistä nauttiminen kohentuu sen jälkeen kun vihaa puolisoa kohtaan on osoitettu ja puolisoa halvennettu. Heidän vihanpurkauksensa kestävät 24 tuntia tai enemmän ja niitä seuraa lievää itsensä tuomitsemista johon liittyy lievää katumusta, mutta hyvin vähän ymmärrystä itsestään, he eivät opi kokemuksesta ja heillä vaikuttaa olevan vain vähäinen mahdollisuus vaikuttaa vihanpurkauksensa syttymiseen. [...]
Journal of American Medical Association, 'The Angry Woman Syndrome':
Kun ei osaa, niin ei osaa. Itse olen täysi tumpelo remontoinnin suhteen. Pyörän renkaan, lamput ja sulakkeet osaan vaihtaa. Nuo taidot ovat riittäneet minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että teetättää nuo työt ammattilaisella ja käyttää oman aikansa johonkin mielenkiintoisempaan niin kuin minä itsekin teen.
Niinkuin meikkaamiseen.
Mun mieheni ei meikkaa, mutta lähdetään vaikka yhdessä lomalle ja sillä aikaa ammattilaiset laittavat kodin kuntoon.
No mikäs siinä, jos teillä on varaa lähteä lomalle joka kerta kun täytyy kotona jotain vähänkin nikkaroida. Harvalla on.
ai naulata jotain kattoa...emmä jaksa eikä kiinnosta,ennemin maksan proolle et tekee sen mun puolesta. Ja kaiken muunkin tarvittavan. Näe se mun akti työllistävänä tekijänä. Mä teen enemmän muiden puolesta kuin tee se itse mies.
Mä laitan mieluummin itse taulut seinille ja opettelen / teen tarvittavat pikkuremontit. Mun mies ei ole kovin kätevä käsistään, eikä niin muodoin tykkää tehdä remppaa. Mä taas tykkään. Sitten jos pitää tehdä jotain hankalampaa, palkataan joku tutuista ammattilaisista, että tulee varmasti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei vai? Ne poraa työkseen kalloja. Jos osaa siinä.hommassa käyttää poraa, niin eiköhän tuo onnistu remppaamisessa myös.
Kyllä ne on yleensä muut miehet jotka sen kallon poraamisen tekee. Mestari astuu vasta sen jälkeen areenalle. Edes patologit eivät itse yleensä niitä kalloja poraa/sahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun kaikkien pitäis osata tehdä kaikkea mahdollista itse, niin eikö voisi sitten kysyä että mikä on kun eivät osaa sitä neurokirurgiaa kun pitää ammattilaiselle mennä jos tarve on? Voitaisiin kaikki opiskella koko maailman ammattikirjo niin voi itse hoitaa kaiken. Meillä ihmisillä kun on erilaisia taitoja ja halua erilaiseen tekemiseen. Eikö naisten sitten pitäisi olla kotona hellan ääressä sitä ruokaa tekemässä ja lapsia hoitamassa? Eihän ne mitään kunnon naisia ole jotka eivät näin tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä ettei neurokirurgi osaisi remppahommiakin tehdä, vaan siitä että oma ammatti voi mennä jos kätensä loukkaa. Sitä riskiä haluaa harva kirurgi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun kaikkien pitäis osata tehdä kaikkea mahdollista itse, niin eikö voisi sitten kysyä että mikä on kun eivät osaa sitä neurokirurgiaa kun pitää ammattilaiselle mennä jos tarve on? Voitaisiin kaikki opiskella koko maailman ammattikirjo niin voi itse hoitaa kaiken. Meillä ihmisillä kun on erilaisia taitoja ja halua erilaiseen tekemiseen. Eikö naisten sitten pitäisi olla kotona hellan ääressä sitä ruokaa tekemässä ja lapsia hoitamassa? Eihän ne mitään kunnon naisia ole jotka eivät näin tee.
Yllättävä hiljaisuus tuli kun meni puhe naisten touhuihin.
Ihme mies. Jaloillaanko se sitten remontoi vai kuinka?
Mun mies ei osaa yhtään mitään "miesten töitä". Itse olen lähes yhtä tumpelo. Asia ei ole tuottanut pienintäkään ongelmaa.
Aikoinaan miehillä oli tarve suojella, naisilla oli tarve hoivata. Nämä piirteet korostuvat sodissa.