Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?
Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.
Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.
Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulee jos ei osaa.
ja sellaiset vielä ostaa ok-taloja....pari nähty
Mikään ap:n luettelema asia ei vaadi miestä tekijäksi. Kuka tahansa ihminen, joka on noista ollut kiinnostunut on voinut ne opetella tekemään. Osa ihmisistä ei ole kokenut tarvetta tai kiinnostusta opetellakseen. Joku voi osata, mutta silti valitsee teettää työt ammattilaisella.
Nämä on vähän sellaisia vaatimuksia, että jos vaatii näitä mieheltä, niin tarvis sitten itse osata kaikkia entisiä naisten töitä: vaatteiden ompelu ja korjaus, mattojen kutominen kangaspuilla, puikoilla neulominen/kutominen (millä nyt kukakin sitä kutsuu), silitys/mankelointi, ruuan laitto, leipominen, siivoaminen... onhan näitä ja osa nykypäivän naisista ei osaa näistä mitään.
Kirjoitin jo yli 20v. sitten jonnekin, että kerrostaloissa kasvaa ihmisiä joilla ei ole mitään kädentaitoja, koska eihän siellä voi tehdä mitään sellaista jossa jotain oppisi tekemään.Tuolloin vielä oli vanhempia jotka osasi tehdä, mutta lapsistaan kasvoi taitamattomia. Nyt nämä taitamattomat lapset alkaa olla niitä vanhempia jotka jatkaa taitamattomien kasvatusta...ei toki kaikki mutta valtaosa kuitenkin kerrostaloissa asuvista on näitä mitään osaamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole okt-asuminenkaan tuottanut näinä vuosina mitään ongelmia, vaikka kumpikin meistä täysin tumpeloita onkin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on vähän sellaisia vaatimuksia, että jos vaatii näitä mieheltä, niin tarvis sitten itse osata kaikkia entisiä naisten töitä: vaatteiden ompelu ja korjaus, mattojen kutominen kangaspuilla, puikoilla neulominen/kutominen (millä nyt kukakin sitä kutsuu), silitys/mankelointi, ruuan laitto, leipominen, siivoaminen... onhan näitä ja osa nykypäivän naisista ei osaa näistä mitään.
Osaan kyllä nuo kaikki ja jotain enemmänkin...eikä nuo mitään 'entisiä' töitä ole, kyllä samoja taitoja on syytä osata edelleenkin. Sujuu myös ns miestenhommat, osaan maalata, hioa, tapetoida, pohjatyöt em. hommiin. Myöskin erilaiset pienkoneet pysyy kädessä ja jotain myös niillä teenkin, ettei ihan pitelyksi mene,
Minusta varsin outo ja jotenkin junttimainen asenne sellainen, että ammattitaitoa vaativat työt hoituvat osaamattomaltakin kunhan vain tekee.
Sitten tulee näitä kuuluisia viimeisiä sanoja: ei tähän mitään sähkömiestä...tsäp!
Hometaloja -mutta kun tuli halvemmaksi tehä ite!
jne.
Hullu ajatus että "mies" tarkoittaa kaikkien miesten ammateiksi koettujen ammattilaista.
Minusta olis mukavampaa jos naiset hakisivat yleishyödykkeen sijasta ihmiskumppania
Ei munkaan mies osaa käsillään tehdä mitään, vaan jaloillaampa osaa, polkupyörällä polkee pitkin kaupunkia laatikko selässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri asuu yksin omakotalossa eikä osaa nikkaroida, mutta hyvin on pärjännyt. Hän tilaa apua tarvittaessa eikä missään nimessä halua ketään remonttireiskaa taloon asumaan, kun viihtyy yksin.
Ei haittaa yhtään, kun en itsekään nikkaroi. Ammattilaiset tehköön hommat. En edes haluaisi, että aletaan itse säätää ja mahdollisesti pilataan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo yli 20v. sitten jonnekin, että kerrostaloissa kasvaa ihmisiä joilla ei ole mitään kädentaitoja, koska eihän siellä voi tehdä mitään sellaista jossa jotain oppisi tekemään.Tuolloin vielä oli vanhempia jotka osasi tehdä, mutta lapsistaan kasvoi taitamattomia. Nyt nämä taitamattomat lapset alkaa olla niitä vanhempia jotka jatkaa taitamattomien kasvatusta...ei toki kaikki mutta valtaosa kuitenkin kerrostaloissa asuvista on näitä mitään osaamattomia.
Olen kasvanut maalaistalossa, mutta ei ole kädentaitoja, kun ei kiinnosta ne hommat. En ole koskaan niitä tarvinnut, remonttimiehen voi tilata kotiin tarvittaessa. Minä ostan mieluummin palveluita ja keskityn muihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö osaamattomalle juuri olisi parempi ostaa kuin tehdä itse?
Kumma miten naisilla aina tarkkailun alla miehen työmäärä, vaikka suurin osa naisista ei liene valtion työtehotarkastajia.
Japani - tuo maa, jossa särötön julkisivu ja maksimaalinen elämänsuorite ovat todella suuressa roolissa, on myös itsemurhatilastojen kärkikastia.
Opimmeko tästä mitään?
Emme tietenkään!
Woke feministien kyltymätön valkoisen miehen viha. 🤷
No, eivät kaikki voi osata kaikkea. Arvostan kyllä kovasti noita taitoja mutta eivät ne vaikuta esimerkiksi siihen kiinnostunko miehestä vai en.
Voishan se olla näkemisen paikka, kaksi lesboa ja ei ihan uusi omakotitalo. 😂
En halua itselleni remontti-reiskan imagoa.