Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?
Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.
Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.
Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.
Kommentit (239)
Näitä sormi keskellä kämmentä tapauksia näyttää olevan etenkin nuoremmassa sukupolvessa. Henkilökohtaisesti en koskaan valitse tällaista epämiestä.
Oikeasti tuollainen on hyvin harvinaista, sen sijaan paljon yleisempää on se että ihminen joko vähättelee omaa osaamistaan (eli oikeasti osaa enemmän kuin uskoo osaavansa) tai sitten hänellä on aivan ylimitoitetut käsitykset omasta osaamisestaan. Juuri näiden viimeksimainittujen jäljiltä onkin sitten rakennusvirheitä vaikka millä mitalla ja paha kyllä osa näistä on erehtynyt hakeutumaan töihin rakennusalalla minkä seurauksena rakennusvirheitä on ihan kaupallisesti rakennettavissa kohteissakin.
Ihminen saattaa olla hyvä tapetoimaan, maalaamaan, tasoittamaan, muuraamaan, listoittamaan ja tehdä hyvinkin siistiä jälkeä näissä mutta hän ei silti ymmärrä hölkäsen pöläystä rakennusfysiikasta vaikka se kuinka selitettäisiin hänelle. Tuollaiselle kaverille on ihan turha yrittää selittää miksi esim sokkelin sisäpuolinen eristäminen on kosteus- ja homeriski, ei hän sitä ymmärrä. Jossain rivarissa innokkaat talkoolaiset olivat erehtyneet poistamaan pintavesien ohjauksessa käytettyjä betonikouruja terassirakenteen tieltä, seurauksena oli pintavesien imeytyminen ylärinteen puolelle ja sitä kautta kosteusvahinko rinteessä olleeseen rivitaloon.
Hyvä nyrkkisääntö on se että älä luule osaavasi sellaista mitä et oikeasti osaa, tulee vähemmän vahinkoa.
Minun mieheni ei ole niin taitava käsistään eikä myöskään kiinnostunut. Hän on akateemisesta järvenrantatalo-perheestä jossa autot ostetaan uusina ja lomat vietetään aina ulkomailla. Minä, nainen, olen duunariperheestä jossa on rempattu niin taloja kuin autoja itse. Minulla on luontaisesti enemmän ymmärrystä ja kiinnostusta erilaisiin kunnostusprojekteihin. Mieheni taas viihtyy paremmin sisällä ja ottaa enemmän vastuuta esimerkiksi ruuanlaitosta. Tienaa myös moninkertaisesti enemmän kuin minä. Asiat on ratkaistu niin että talo on uudehko ja sähköautoa nyt ei varmaan kukaan tavallinen ihminen edes osaa korjata ilman koulutusta. Minä vastaan kaikesta pihan hoidosta, koska tykkään siitä. Eli perinteiset miesten ja naisten työt on meillä toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta varsin outo ja jotenkin junttimainen asenne sellainen, että ammattitaitoa vaativat työt hoituvat osaamattomaltakin kunhan vain tekee.
Sitten tulee näitä kuuluisia viimeisiä sanoja: ei tähän mitään sähkömiestä...tsäp!
Hometaloja -mutta kun tuli halvemmaksi tehä ite!
jne.
Mutta kai se mies nyt oli sitten hyvä kun itse teki vaikka ei osannutkaan. Kyllä todellisuudessa tuossa vaiheessa ei sieltä naisen suusta tule yhtään positiivista kommenttia.
Kävin tänään tilauksesta laittamassa asiakkaiden kotiin kolme liikevalotunnistinta, jotka eivät tarvitse sähkömiestaitoja, kun vain laitoin ne paikoilleen toimivaksi, sekä laitoin muutaman puuttuvan lattialistan. Yhden ikkkunan kahva oli vähän epäkunnossa ja laittelin tämän kuntoon pienellä fiksauksella. Saunan ovi oli pudonnut pois sijoiltaan ja ruuvasin tämän takaisin paikoilleen. Ulkona oli vinossa muutamia aitatolppia, jotka korjaantui rautakankea käyttäen. Lisäksi sisällä oli mennyt paristo palovaroittimesta sekä pari lamppua oli pimeänä. Vaihdoin nämä ja mielessäni ihmettelin, miksi ihmeessä eivät itse näitä ole laittaneet paikoilleen, kun kuitenkin kotona olivat katsomassa vieressä ja näkemässä kaiken tämän. Mutta samapa se minulle. Laitoin heille tästä "mitättömästä työstä itselleni" ihan aika isohkon laskun tehtyyn työmäärään verrattuna. Nämä olisi voinut tehdä myös talon asukkaat itse, mutta he tilasivat nämä tekemään. Ja itse ihmettelivät vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta varsin outo ja jotenkin junttimainen asenne sellainen, että ammattitaitoa vaativat työt hoituvat osaamattomaltakin kunhan vain tekee.
Sitten tulee näitä kuuluisia viimeisiä sanoja: ei tähän mitään sähkömiestä...tsäp!
Hometaloja -mutta kun tuli halvemmaksi tehä ite!
jne.
Mutta kai se mies nyt oli sitten hyvä kun itse teki vaikka ei osannutkaan. Kyllä todellisuudessa tuossa vaiheessa ei sieltä naisen suusta tule yhtään positiivista kommenttia.
Vain oikein se on junttimainen asenne, jos ei itse osaa tehdä mitään omilla käsillään ns. perustaitoja ja pitää käsissään työkaluja.
Tässä ketjussa yllättävän paljon toistuu ettei halua tehdä itse tai ei viitsi tehdä, tehkööt muut yms. Kun todellisuudessa eivät itse osaa ihan perustaitoja.
Käsistään kätevät miehet ovat erittäin seksikkäitä!
Ne on hyviä jossain muussa ja käyttävät aikansa siihen minkä osaavat ja mistä tykkäävät.
Täysiä uuvatteja, en kauan kattelisi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei ole niin taitava käsistään eikä myöskään kiinnostunut. Hän on akateemisesta järvenrantatalo-perheestä jossa autot ostetaan uusina ja lomat vietetään aina ulkomailla. Minä, nainen, olen duunariperheestä jossa on rempattu niin taloja kuin autoja itse. Minulla on luontaisesti enemmän ymmärrystä ja kiinnostusta erilaisiin kunnostusprojekteihin. Mieheni taas viihtyy paremmin sisällä ja ottaa enemmän vastuuta esimerkiksi ruuanlaitosta. Tienaa myös moninkertaisesti enemmän kuin minä. Asiat on ratkaistu niin että talo on uudehko ja sähköautoa nyt ei varmaan kukaan tavallinen ihminen edes osaa korjata ilman koulutusta. Minä vastaan kaikesta pihan hoidosta, koska tykkään siitä. Eli perinteiset miesten ja naisten työt on meillä toisinpäin.
Hän on siis perheen nainen ja sinöä mies, jännä asetelma. Itse en kyllä kestäisi, yäk. Noh, insinööri.
Samat naiset täällä vinkuu että miehet eivät osaa remontoida mökkiä, mutta samalla pitäisi olla korkeasti koulutettu ja sivistynyt.
En itse osaa juurikaan mitään kädentaitoja. Käytin aikani opiskeluun, en siihen että voin olla teidän ilmaistyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään, kun en itsekään nikkaroi. Ammattilaiset tehköön hommat. En edes haluaisi, että aletaan itse säätää ja mahdollisesti pilataan kaikki.
Siis ette edes maalaa seiniä, vaihda lamppuja/listoja, poraa seinään reikiä itse?? Jo on uusavutonta :D
Vierailija kirjoitti:
Samat naiset täällä vinkuu että miehet eivät osaa remontoida mökkiä, mutta samalla pitäisi olla korkeasti koulutettu ja sivistynyt.
En itse osaa juurikaan mitään kädentaitoja. Käytin aikani opiskeluun, en siihen että voin olla teidän ilmaistyövoimaa.
Ai se koulutusko tekee miehestä tai ihmisestä yleensäkin sivistyneen? Salli minun nauraa. Harva tuntemani korkeasti kouluttautunut tietää yhtään mitään oman kuplansa ulkpuolelta.
Just samaa ajattelen, että eihän koulutus poista sitä että osaa tehdä elämässä tarvittavia kädentaitoja. Se on uusavuttomuutta, jos ei osaa muuta kuin pelkästään oman alan koulutustaidon.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään tilauksesta laittamassa asiakkaiden kotiin kolme liikevalotunnistinta, jotka eivät tarvitse sähkömiestaitoja, kun vain laitoin ne paikoilleen toimivaksi, sekä laitoin muutaman puuttuvan lattialistan. Yhden ikkkunan kahva oli vähän epäkunnossa ja laittelin tämän kuntoon pienellä fiksauksella. Saunan ovi oli pudonnut pois sijoiltaan ja ruuvasin tämän takaisin paikoilleen. Ulkona oli vinossa muutamia aitatolppia, jotka korjaantui rautakankea käyttäen. Lisäksi sisällä oli mennyt paristo palovaroittimesta sekä pari lamppua oli pimeänä. Vaihdoin nämä ja mielessäni ihmettelin, miksi ihmeessä eivät itse näitä ole laittaneet paikoilleen, kun kuitenkin kotona olivat katsomassa vieressä ja näkemässä kaiken tämän. Mutta samapa se minulle. Laitoin heille tästä "mitättömästä työstä itselleni" ihan aika isohkon laskun tehtyyn työmäärään verrattuna. Nämä olisi voinut tehdä myös talon asukkaat itse, mutta he tilasivat nämä te
Hävettäis jos tuollaisiin joutuisin ulkopuolisen palkkaamaan.
Ottakaa huomioon, että monet nykyihmiset eivät voi ylipainon takia tehdä tiettyjä asioita. Tai ainakin sen tekeminen olisi vaivalloista ja aiheuttaisi kipuja ja jopa vammoja.
Ei mitään. Jos on ammatti tai vastaavaa osaamista, niin ihan sama osaako laittaa taulun tai vaihtaa renkaat. Voi asua kaupungissa ja ostaa palvelut rahalla
Jos henkilö pitää esim. Ruuanlaittoa tai nikkarointia tosi merkittävänä ja tärkeänä, ennemminkin herää kysymus että elääkö jossain 1800-luvulla. Taloja on vaikka muulle jakaa, eikä siihen sisusteluunkaan kovin montaa vuotta saa käytettyä parhaalla tahdollakaan, ellei tieten tahtoen tee asioista hankalia. Ruuan kypsennys on tärkeä taito, mutta siinäkin tärkeämpää on ymmärrys raaka-aineista kuin se että kuinka paljon aikaa siellä keittiössä kuluu
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään tilauksesta laittamassa asiakkaiden kotiin kolme liikevalotunnistinta, jotka eivät tarvitse sähkömiestaitoja, kun vain laitoin ne paikoilleen toimivaksi, sekä laitoin muutaman puuttuvan lattialistan. Yhden ikkkunan kahva oli vähän epäkunnossa ja laittelin tämän kuntoon pienellä fiksauksella. Saunan ovi oli pudonnut pois sijoiltaan ja ruuvasin tämän takaisin paikoilleen. Ulkona oli vinossa muutamia aitatolppia, jotka korjaantui rautakankea käyttäen. Lisäksi sisällä oli mennyt paristo palovaroittimesta sekä pari lamppua oli pimeänä. Vaihdoin nämä ja mielessäni ihmettelin, miksi ihmeessä eivät itse näitä ole laittaneet paikoilleen, kun kuitenkin kotona olivat katsomassa vieressä ja näkemässä kaiken tämän. Mutta samapa se minulle. Laitoin heille tästä "mitättömästä työstä itselleni" ihan aika isohkon laskun tehtyyn työmäärään verrattuna. Nämä olisi voinut tehdä myös talon asukkaat itse, mutta he tilasivat nämä te
Onpa sulla ikävä asenne asiakkaita kohtaan. Hyi
Kuole
N25