Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?

Vierailija
25.08.2024 |

Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.

Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.

Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, kunhan on varaa ostaa remontti- y.m. palvelut ammattilaisilta. 

Miksi et itse maksa vaan maksatutat miehellä?

Vierailija
22/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei mitään perusasioita osaa niin kyllähän se ketuttaisi, että minun pitäisi itse tehdä kaikki. Isompiin hommiin voi aina tilata ammattilaisen, mutta joku seinien maalaus tms on niin helppoa ja nopeaa, ettei ammattilaiseen viitsi kuluttaa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän epäviehättävää, kieltämättä. Varsinkaan jos ei halua opetella ja remontoida yhdessä. Mutta ilmeisesti moni ei osaa. 

Vierailija
24/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoani ei tarvitse remontoida, tai ei ole tarvinnut 15 vuoteen, mutta jos tulee tarve, niin ammattilaisia löytyy. Osaan toki porata kalusteiden kiinnityksiä seinään, nikkaroida jotain pientä tarvittaessa, mutta eipä ole juuri tarvinnut. Autoon lähinnä lisään tuulilasin pesunestettä tai öljyä tarvittaessa. Ammattilaiset tekevät korjaukset.

Eli toisin sanoen, mielenkiinnon kohteeni ovat muualla, eikä elämässäni ole tarvetta tehdä tuollaisia asioita kuin harvoin.

Vierailija
25/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri miehen pitäisi noita hommia tehdä?

Ei remppahommia munilla tehdä.

Vierailija
26/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko on kirvesmies ja on todennut pojalleen eli miehelleni aikoinaan, että ikinä et raksalle lähde ja työkalut on pidetty piilossa, niin eipä sillä kasvatuksella käsistään kätevää tule, kun kotikin on kerrostalossa.

Vierailija
27/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhakkeita. Sen takia mulla on mies, että se osaa nuo asiat tehdä. Ja mä taas teen ne missä olen itse hyvä sekä tietty autan kaikissa remonteissa. Meillä on ns vanhanajan diili mä pesen miehen kalsarit ja mies hoitaa autot jne. Ollaan keski-ikäisiä joten olemme myös tällaiseen maailmaan kasvaneet ja se toimii meillä hyvin. Harmittaa jossei nykylapsille opeteta perusasioita vaan sitten ollaan heti sormisuussa jos pitää tehdä jotain perushuoltoa/remppaa. Ja sama se onko ne taidot opetettu tytölle vai pojalle. Mä en sitä mahdollisuutta saanut koska 70/80 luvulla naiset teki kotityöt jne. Mun veljelle kyllä opetettiin kaikki. Ja joo nykymaailmassa olen vähän katkera siitä mutta mies onneksi on opettanut aina kun on jotain tarvinnut.

Vierailija
28/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin, kun ei ole enää miesten ja naisten töitä, kun ei ole edes sukupuolia. Ole kaikki yhtä ja samaa massaa, ja se tehköön, jota kiinnostaa.

Vierailija
29/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla osaamatta mutta kunnioituksen taso nousee kyllä kaikesta osaamisesta ja ylipäätään siitä että tekee. Laiskuus, tyhmyys, saamattomuus ja osaamattomuus ei hirveästi herätä kunnioitusta tai kiinnostusta. Toki kaikkea ei voi tai tarvitse osata. Mutta jotkut osaa tai opettelee jollei osaa ja heitä kyllä naiset arvostaa. Kyllä muutama mies on tullut vastaan jopa ilman ajokorttia. Ehkä me kelpaa kaupunki naisille mutta itse talon ja mökin omistajana en voisi kuvitella kumppaniksi. 

Vierailija
30/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiinnostunut remontoimaan vaan palkkaa tarvittaessa jonkun. Kuten minäkin.

Ai ihan lapsesta asti palkannut aina jonkun tekemään 

Vierailija
31/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tietää että osaakseen tehdä jotain tarvitsee usein vain yrittää. 

Monet asiat on ihan maalaisjärjellä pääteltävissä ja virheistä oppii seuraavalle kerralle. 

Mulla on pari tämmöstä kaveria myös jotka "ei osaa laittaa taulua seinälle", mutta käytännössä eivät halua yrittää. 

Onneksi isä opetti minulle että aina kannattaa yrittää. Sillä periaatteella olen oppinut korjaamaan autoja, tekemään remppahommia ja kaikenlaista muutakin. Pitkä penni säästyy kun vähän jaksaa yrittää.

Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.

Vierailija
32/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs nuo naisten ompelu- siivous- ja keittotaidot ym kodinhoito?

Meneekö tämä kysymys samaan kategoriaan ap:n kysymyksen kanssa?

Olennaista on, että näitä taitoja ei opeteta niin paljon kuin ennen koska ei ole ollut tarvetta niin paljon kuin ennenvanhaan.

Vierailija
33/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoja asioita kai munilla tehdään, ei se tarkoita sitä, etteikö joku voisi toivoa mieheltä juuri tietynlaisia taitoja tai ominaisuuksia. Minä pidän muusikoista, mutta ei niitä soittimia toki sukuelimillä soitella. 

Vierailija
34/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mikään mies ole. Minun mielestäni.

Miehen täytyy osata remontoida, rakentaa ja nikkaroida. Täytyy osata myös korjata pienkoneita ja mielellään edes perustasolla autoja. Myös hyvät erätaidot kuuluvat "kunnollisen miehen" perustaitoihin. 

Vierailija
35/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla osaamatta mutta kunnioituksen taso nousee kyllä kaikesta osaamisesta ja ylipäätään siitä että tekee. Laiskuus, tyhmyys, saamattomuus ja osaamattomuus ei hirveästi herätä kunnioitusta tai kiinnostusta. Toki kaikkea ei voi tai tarvitse osata. Mutta jotkut osaa tai opettelee jollei osaa ja heitä kyllä naiset arvostaa. Kyllä muutama mies on tullut vastaan jopa ilman ajokorttia. Ehkä me kelpaa kaupunki naisille mutta itse talon ja mökin omistajana en voisi kuvitella kumppaniksi. 

Nykyihmiset eivät välttämättä innostu lähtemään työleirille mökille vapaa-ajallaan, kun heillä on työ jo muutenkin. Toki, jos se on intohimo, niin se menee harrastuksena.

Vierailija
36/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitäisin vähän epäviehättävänä. Kyllä mä ihaillen katson kun mieheni osaa korjata lähes mitä vain. Arvostan kyllä muutenkin kädentaitoa vaativia ammatteja. 

Vierailija
37/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mieheltä vaaditaan osaamista noissa asioissa?  Osaako kaikki naiset ommella ja paikata ja parsia ja laittaa ruokaa mitä pidetään "naiselle kuuluvana" asiana?

Minä en osaa, ja olen nainen. En halua edes opetella. Ei kiinnosta. Ennemmin teen pieniä korjaustöitä kotona ja hyvin mielelläni osallistun auton remonttiin.  

Minulla ei ole mitään edellytyksiä eikä odotuksia mitä miehen "kuuluu" osata tehdä, tai vastaavasti naisen.  Jokainen tehkööt sitä mihin taipumuksia ja halua ja kiinnostusta on,  kaikkiin töihin voi palkata ulkopuolisen tai pyytää apua ne hommat haltsaavalta tuttavalta.

Asun yksin  eikä minulla ole peukalo keskellä kämmentä kun jotain pientä korjattavaa ilmaantuu.  Kun muutin kotoa isäni lahjoitti minulle työkaluja joilla pääsee hyvin alkuun. Myöhemmin olen hommannut itse lisää.  Omat taipumukseni  kallistuvat enemmän sen tyyppisen homman pariin, ei leipomiseen ja siivoamiseen joskun siivottava onkin vaikkei siitä pidä.

Vierailija
38/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se mikään mies ole. Minun mielestäni.

Miehen täytyy osata remontoida, rakentaa ja nikkaroida. Täytyy osata myös korjata pienkoneita ja mielellään edes perustasolla autoja. Myös hyvät erätaidot kuuluvat "kunnollisen miehen" perustaitoihin. 

Ok. Kultainen 80-luku maalla.

Vierailija
39/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin naisista jotka eivät osaa rempata.

Vierailija
40/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain viesteistä saa käsityksen, että niitä remontteja pitäisi tehdä yhtenään. En minä ainakaan ole teettänyt kuin yhden remmontin jokaiseen asumaani asuntoon. Tässäkin on asuttu jo 16 vuotta. Ei tuolla tahdilla remonttireiskaksi kehity.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän