Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehistä, ketkä eivät osaa tehdä käsillään mitään remontteja yms?

Vierailija
25.08.2024 |

Mitä mieltä olette miehistä, ketkä eivät osaa tehdä omilla käsillään mitään remontteja, rakennuksia, nikkarointeja, hitsauksia, talon huoltotöitä, rakennusten korjauksia, auton korjauksia yms? Vanhoja kunnon miesten töitä.

Osa miehistähän osaa ja tekee lähes kaiken itse. Ja nykyään osa miehistä ei osaa kertakaikkiaan edes taulua seinälle laittaa.

Mitä ajatuksia herättää nykyaikana.

Kommentit (239)

Vierailija
41/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiinnostunut remontoimaan vaan palkkaa tarvittaessa jonkun. Kuten minäkin.

Ai ihan lapsesta asti palkannut aina jonkun tekemään 

Missä maailmassa lapsen pitää miettiä jotain remontteja?

Vierailija
42/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä, en minäkään osaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana sitä mieltä, että sillä ei ole mitään väliä, koska modernin naisen pitää itse osata valaisimen kattoon laittaminen, perusnikkaroinnit, polkupyörän renkaiden vaihtamiset sun muut. Silloinen poikaystävä oli aikalailla peukalo keskellä kämmentä. Vasta kun avioiduin miehen kanssa, joka tekee itse käsin kaikkea mahdollista huonekaluista pyörän korjaukseen, tajusin miten paljon oikeasti arvostan tuollaista piirrettä. Eli jos ei osaa paljon mitään niin on se tosiaan hiukan turnoff. 

Vierailija
44/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän huolissaan miehestä joka ei osaa kokata ja pestä omia pyykkejään.

Vierailija
45/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän huolissaan miehestä joka ei osaa kokata ja pestä omia pyykkejään.

Suurin osa heteromiehistä ei osaa. 

Vierailija
46/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilainen kerrostaloasuja joka ei ole noita taitoja koskaan tarvinnut, varmaan erittäin yleistä. Ei sen kummempaa tule mieleen. Tai sitten vaan umpitumpelo, niitäkin löytyy.

Jos kotona ei ole tarvinnut tehdä eikä nähnyt tehtävän, niin mistä noita oppisi muuten? Harrastusten kautta tietty, mutta silloin on oma kiinnostus asiaan.

Vierailija
47/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Noita tehdään päivittäin. Remontteja kerran 20 vuodessa.

Vierailija
48/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana sitä mieltä, että sillä ei ole mitään väliä, koska modernin naisen pitää itse osata valaisimen kattoon laittaminen, perusnikkaroinnit, polkupyörän renkaiden vaihtamiset sun muut. Silloinen poikaystävä oli aikalailla peukalo keskellä kämmentä. Vasta kun avioiduin miehen kanssa, joka tekee itse käsin kaikkea mahdollista huonekaluista pyörän korjaukseen, tajusin miten paljon oikeasti arvostan tuollaista piirrettä. Eli jos ei osaa paljon mitään niin on se tosiaan hiukan turnoff. 

Miusta parempi, että ostetaan ne palvelut ja vietetään sitten enemmän aikaa yhdessä eikä murehdita jostain remonteista. 

Vierailija
49/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa heteromiehistä ei osaa. 

Minun tuntemistani suurin osa osaa ja tekee. Eri asia kai, jos aikuinen mies asuu mamman hoivissa tai hänellä on vanhakantainen "emäntä", joka tekee kaiken.

Vierailija
50/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa maksaa ammattilaiselle, jos ei itse osaa tai ei vaan kiinnosta.

Vierailija
51/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni todella vähäiset kädentaidot, enkä osaa korjata tai remontoida käytännössä mitään. 

Olisi melko hölmöä minulta alkaa arvostelemaan muita ihmisiä siitä, että he eivät osaa remontoida, kun en itsekään osaa. Olen "kädetön", mutta en ole tekopyhä. 

N40

Vierailija
52/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne osaa varmasti aukaista pullon korkin!

Vierailija
53/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole mitään miehen (tai naisen) mittoja nuo taidot. Kaikkiin noihin hommiin voi palkata ammattilaisen tekemään.

Vierailija
54/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt ja aikaa ei saa takaisin. Kannattaa käyttää aikansa juuri siihen, mikä kiinnostaa. Jos se on remontointi ja nikkarointi, niin kannattaa sitten tehdä sitä.

Vierailija
55/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa sellaisen miehen kanssa. Olen tyytyväinen, koska olen itse hyvä nikkaroimaan. Olen vastaavasti surkea tietokoneiden ja matemaattisten juttujen kanssa. Mies hoitaa laina-asiat, kilpailutukset, kodin laitteet jne. Ja kokkaa - itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa.

Meillä siis nämä kotityöt jakaantuvat osittain epästereotyyppisesti. En ole koskaan sietänyt ihmisten tunkemista ahtaisiin lokeroihin sukupuolen perusteella. Kukin tehköön asioita, mihin tuntee kiinnostusta ja mihin on taipumuksia.

Vierailija
56/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillään? Kysymys on aseteltu niin, että peeniksellähän niitä remontteja tehdään.

Vierailija
57/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samanlainen kokemus mutta miesnäkökulmasta. Seurustelin aiemmin naisen kanssa joka ei osannut laittaa ruokaa lainkaan vaan kaikki oli noutotavaraa tai valmisruokaa joten kokkailut jäi minun kontolleni. Myöhemmin kun avioiduin niin kyllä se vaakakupissa painoi aika paljon että vaimoni on erinomainen kokki.

Vierailija
58/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mies sukupuoli itsessään tee yhtään sen pätevämmäksi tekemään remontteja kuin nais sukupuolikaan. Remonttitaitoa ei ole kirjattu miesten dna:han. 

Enemmänkin asia riippuu siitä, onko elänyt lapsuutensa/nuoruutensa omakotitalossa, onko perheellä ollut kesämökkiä, millaisen koulutuksen on käynyt, onko itse kiinnostunut kädentaitojen opettelusta, remontoinnista tai stailauksesta. Ennen vanhaan ja varsinkin maatalousvaltaisemmassa yhteiskunnassa roolijako oli sukupuolittuneempaa, silloin äidit opettivat tyttärilleen ruoanlaittoa, kodinhoitoa ja eläintenhoitoa, isät pojilleen käytännön töitä kuten korjausta, remontointia ja työkoneiden käyttöä. 

Maailma kuitenkin muuttuu ja me ihmiset sen mukana. Nykyään kädentaitoja opettelevat lähinnä he, jotka ovat siitä aidosti kiinnostuneita ja jotka valitsevat elämäntapansa sen perusteella, että pääsevät ainakin jossain määrin näitä taitoja harjoittamaan. 

Vierailija
59/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mikään mies ole. Minun mielestäni.

Miehen täytyy osata remontoida, rakentaa ja nikkaroida. Täytyy osata myös korjata pienkoneita ja mielellään edes perustasolla autoja. Myös hyvät erätaidot kuuluvat "kunnollisen miehen" perustaitoihin. 

Ok. Kultainen 80-luku maalla.

Meillä se on 2020-luku kaupungissa.

Vierailija
60/239 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri miehen pitäisi noita hommia tehdä?

Ei remppahommia munilla tehdä.

Kyllä meillä ainakin tehdään yhdessä, mutta aika peffasta olisi, jos miehestä olisi korkeintaan työkalujen ojentajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi