Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?
Kommentit (289)
Siinä missä mies huoltaa mun auton, mä asennan sille puhelimeen sovellukset ja päivitykset ja usein valitsenkin hänelle ostettavan puhelimen. Mun autossa on roskakorissa taatusti enempi "salaisuuksia" (kuitteja ja karkkipapereita) kuin puhelimessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se toisen puhelimeen vastaaminen tai sillä jonkun asian Googlaaminen nyt automaattisesti kenenkään toisen henkilökohtaisten viestien lukemista tarkoita? Ei meillä toisten kirjeitäkään lueta, vaikkei niitäkään missään lukkojen takana pidetä. Ihan ihme meuhkaamista tästä.
Isompi yksityisyysongelma lienee nykyaikana ne suoraan ruudulle pompsahtavat viestit. Siinä ei tarvitse olla edes salasanat tiedossa, vaan kuka tahansa voi huonolla tuurilla nähdä viestin jos on puhelin unohtunut pöydälle esim vessareissun ajaksi.
Ja sinä ihan vahingossa katsot siihen puhelimeen, että mitä näkyy ruudulla? Jos kuulet viestin, niin ymmärrät hyvin olla katsomatta.
Siis sinä luotat oman yksityisyytesi sen varaan, ettei kukaan ihminen maailmassa voisi mitenkään vilkaista piippaavaa puhelinta? Hirmu realistista. Luulen, että kaverin puhelimella soittava puoliso on yksityisyysongelmistasi pienin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20v yhdessä ja vielä koskaan ei kummallakaan ole ollut mitään tarvetta käyttää toistemme puhelimia.
Ja meillä tulee kohta 31 vuotta yhteiseloa täyteen, ja meillä on ollut jopa yhteinen lankapuhelin 😳 Ou nou.
No oho, meillä on yhteistä taivalta n. 38 vuotta ja osaan vuosista mahtuu myös lankaliittymä. Silti meillä on ilman ongelmia omat kännykät käytössä, eikä mitää tarvetta käyttää toisen kännykkää. Molemmat puhelimet ovat työkännyköitä.
Nykyisen tietoturvan aikana, kuka ääliö ylipäänsä kirjoittelee syvimmät salaisuutensa viesteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä erikseen työpuhelin ja oma. Olen vastannut monesti jopa miehen työpuhelimeen jos miehen pomo soittaa. Siis vastaan tyyliin Pekan puhelimessa Marjatta. Sitten jatkan että Pekka on ulkona poimimassa marjoja odotas niin vien puhelimen Pekalle. Matkan aikana jutellaan vaikka säästä. Pomo on tyytyväinen kun tavoitti työntekijänsä eikä ikinä moittinut siitä että vastaan puhelimeen miehen puolesta. Muille en kyllä vastannut kuin tosiaan pomolle.
Miksi et voi vaan viedä sitä puhelinta miehellesi?
Miksi viedä, ei se niin kauaa soi. Mun mies ei ainakaan kesken pihahommien ala soitella kenellekään takaisinkaan. Ohis
Perheessämme ei ole varaa kahteen kännykään ja lapsille pitää säätyä rahaa ruokaan koulun lomapäiviksi.
Vierailija kirjoitti:
"Luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja? Pankki ja kuvat?
Meinaatko, että kun huikkaan miehelle, että "tsekkaatko kuka soittaa", niin se menee mun verkkopankkiin (mun sormenjäljellä?) tyhjentämään tilin ja plärää mun gallerian läpi?!
Ei tsiisus teitä.
Me on oltu 20 vuotta yhdessä ja juuri vietettiin 20v juhlapäivää ystävien kanssa ja siellä monen kanssa suhdeasioista juttelin. En ihmettele enää yhtään, miten vaikeaa nykyajan kumppanin etsiminen kuulostaa olevan. Jos jengi on puhelimesta näin vainoharhaisia, niin mahtaa kaikki muukin olla hankalaa."
Kyse ei ole siitä mitä sinä ja Pena olette 20v liitossanne tehneet, vaan yleisellä tasolla. Se nyt on fakta, että useimmilla on oma puhelin, joka on 90% ajasta ladattuna ja varmaan 90% päivästä jossain lähellä, niin useimmissa tapauksissa ei ole mitään loogista selitystä sille, miksi tarvitsisi käyttää toisen puhelinta.
On tässä ketjussa kerrottu montakin ihan loogista selitystä, mutta kun ei tunnu menevän perille. Aika kuivaa olisi keskustelu, jos ei omia kokemuksia saisi tuoda esiin ollenkaan, vaan pitäisi jutella "yleisellä tasolla" toisen osapuolen odotusten mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen.
No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.
Tämä. Ihan käsittämätöntä miten pyhä ja salainen asia voi PUHELIN jollekin olla 😳
Kysyhän tuohon kommentti puolisosi työnantajalta, jonka puhelin puolisollasi on. Siinä puhelimessa on mm. yrityksen sähköpostia, jos puhelin varastetaan saadaan sen sisältö nollattua.
Kuule, meidän työpuhelimet on työpaikoilla. Ei niitä kotiin oteta, eikä niihin myöskään tule sähköposteja.
Ketju koski puolison puhelinta. Ei puolison työnantajan puhelinta. Hieman eri asioita 😄 Ja ihan varmasti jokainen vakavassa suhteessa oleva tietää onko puolisolla työnantajansa puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä erikseen työpuhelin ja oma. Olen vastannut monesti jopa miehen työpuhelimeen jos miehen pomo soittaa. Siis vastaan tyyliin Pekan puhelimessa Marjatta. Sitten jatkan että Pekka on ulkona poimimassa marjoja odotas niin vien puhelimen Pekalle. Matkan aikana jutellaan vaikka säästä. Pomo on tyytyväinen kun tavoitti työntekijänsä eikä ikinä moittinut siitä että vastaan puhelimeen miehen puolesta. Muille en kyllä vastannut kuin tosiaan pomolle.
Kuvitelmasi pomo ei varmasti olisi tyytyväinen. Idiootti.
Meidän firmassa tuollainen johtaisi potkuihin. Asiakassuhteet ovat salaisia ja todellakaan muilla ei ole oikeutta saada tietoonsa asiakkaita tai heidän nimiään, viesteistä ja sähköposteista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se toisen puhelimeen vastaaminen tai sillä jonkun asian Googlaaminen nyt automaattisesti kenenkään toisen henkilökohtaisten viestien lukemista tarkoita? Ei meillä toisten kirjeitäkään lueta, vaikkei niitäkään missään lukkojen takana pidetä. Ihan ihme meuhkaamista tästä.
Isompi yksityisyysongelma lienee nykyaikana ne suoraan ruudulle pompsahtavat viestit. Siinä ei tarvitse olla edes salasanat tiedossa, vaan kuka tahansa voi huonolla tuurilla nähdä viestin jos on puhelin unohtunut pöydälle esim vessareissun ajaksi.
Ja sinä ihan vahingossa katsot siihen puhelimeen, että mitä näkyy ruudulla? Jos kuulet viestin, niin ymmärrät hyvin olla katsomatta.
Siis sinä luotat oman yksityisyytesi sen varaan, ettei kukaan ihminen maailmassa voisi mitenkään vilkaista piippaavaa puhelinta? Hirmu rea
Miksi tämä puoliso huonolla tuurilla katsoo näitä viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua, että nainen pettää minua vuosia. Jos nainen ei anna puhelintaan, niin se nainen pettää. Onneksi nykyinen nainen antaa puhelimensa.
Ei takaa yhtään mitään. Itselläni on kaksi panokaveria ja lähettelemme kuvia ja juttuja ja molempien vaimoilla on pääsy äijänsä puhelimeen. He poistavat viestit ja kuvat kätketään ties minne myöhempää runkkaussessiotaan varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viedä, ei se niin kauaa soi. Mun mies ei ainakaan kesken pihahommien ala soitella kenellekään takaisinkaan. Ohis
Kyllä varmasti sen aikaa soi. Ja jos hän pystyy puhumaan, miksi hän ei muka voisi soittaa takaisin? Kaikenlaisia tekosyitä sitä keksitään, että päästään nuuskimaan toisen puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen tietoturvan aikana, kuka ääliö ylipäänsä kirjoittelee syvimmät salaisuutensa viesteihin?
Varmaan saman tyypit, joiden tiedot vuosi Vastaamo-keississä.
Vierailija kirjoitti:
"Luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja? Pankki ja kuvat?
Meinaatko, että kun huikkaan miehelle, että "tsekkaatko kuka soittaa", niin se menee mun verkkopankkiin (mun sormenjäljellä?) tyhjentämään tilin ja plärää mun gallerian läpi?!
Ei tsiisus teitä.
Me on oltu 20 vuotta yhdessä ja juuri vietettiin 20v juhlapäivää ystävien kanssa ja siellä monen kanssa suhdeasioista juttelin. En ihmettele enää yhtään, miten vaikeaa nykyajan kumppanin etsiminen kuulostaa olevan. Jos jengi on puhelimesta näin vainoharhaisia, niin mahtaa kaikki muukin olla hankalaa."
Kyse ei ole siitä mitä sinä ja Pena olette 20v liitossanne tehneet, vaan yleisellä tasolla. Se nyt on fakta, että useimmilla on oma puhelin, joka on 90% ajasta ladattuna ja varmaan 90% päivästä jossain lähellä, niin useimmissa tapauksissa ei ole mitään loogista selitystä sille, miksi tarvitsisi käyttää toisen puhelinta.
Ketjussa on jo 7 sivua, etkä vieläkään ole nähnyt niitä syitä miksi jotkut käyttää toisen puhelinta? Kandee nyt palata lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan sekaisin? Vastaat työnantajan puhelimeen työntekijän puolesta, kun pomo soittaa.. oikein riemuidiootin touhuja 🥶
Miks ennen vanhaan puolisot käytti samaa lankapuhelinta ? Ilmeisesti nyt puuhaillaan salaisia asioita kun noin ottaa kupoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua, että nainen pettää minua vuosia. Jos nainen ei anna puhelintaan, niin se nainen pettää. Onneksi nykyinen nainen antaa puhelimensa.
Ei takaa yhtään mitään. Itselläni on kaksi panokaveria ja lähettelemme kuvia ja juttuja ja molempien vaimoilla on pääsy äijänsä puhelimeen. He poistavat viestit ja kuvat kätketään ties minne myöhempää runkkaussessiotaan varten.
Ihan kuin niitä kuvia ei löytäisi 😂
Meillä on kummallakin työkännykätja spostit, mutta on myös yhteinen perhepuhelin ja yhteinen sähköposti ja on yhteiset pankkitilitkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole paljon yhteyksissä tällaisten pariskuntien kanssa, jotka käyttävät toistensa puhelimia. Ihan varmaan myös juoruavat kaikki kavereidensa asiat toisilleen.
Todellakin kerron kaikki jutut miehelle.