Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?

Vierailija
25.08.2024 |

Mikä tarve?

Kommentit (289)

Vierailija
101/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kirjoittele kavereiden kanssa salaisia asioita vaan juttelen ne. Outoa olisi jotain viestejä vaihdella jostain henkilökohtaisista jutuista.

Vierailija
102/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, voitaisiinhan me käyttää samaa hammasharjaakin, mutta mikä järki? 

No tässä vertauksessa nyt taas ei ollut mitään järkeä. Parempi vertaus olis vaikka, että olette samankokoisia ja toinen lainaa joskus toiselta verkkareita. Samanlainen käyttötavara kyseessä.

Verkkareissa harvemmin on mitään henkilökohtaista. Hammasharjassa ja puhelimessa on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon yhteyksissä tällaisten pariskuntien kanssa, jotka käyttävät toistensa puhelimia. Ihan varmaan myös juoruavat kaikki kavereidensa asiat toisilleen. 

Vierailija
104/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kontrollointihalua vaatia puhelimet yhteiskäyttöön. Meillä ei todellakaan käydä toisen puhelimella eikä kumpikaan tiedä toisensa salasanaa, eikä edes kiinnosta. Mulla on paljon ystäviä joiden kanssa viestittelen enkä todellakaan halua mieheni lukevan luottamuksellisia asioita mun whatsappista edes vahingossa. Samoin miehelläni on oikeus yksityisyyteen. Jos hän pettää niin sitten pettää, en mä sitä puhelinta kyttäämällä voi estää. 

Monikos tässä(kään) ketjussa on kertonut mistään vaatimisesta? Aivan. Keksit sen ihan itse.

Jollain on sairaalloinen tarve väittää kaikkia kontrolloiviksi. Ehkäpä se kumpuaa pettämishistoriastaan.

Vierailija
105/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikilla on kännykkä kourassa, mutta missä vaiheessa pitää alkaa myös puolison kännykkää alkaa käyttää, niin ettei ehdi omaa kännykää käyttää vaikka sekin on siinä vieressä aina? Miksi tarvitsee toisen kännykkää vaikka uutisten lukemiseen? 

Noku ne uutiset pitää lukea nyt heti jonkun muun puhelimella, etkö ymmärrä logiikkaa? (ja samalla katsoa wa/signal/messenger ja ig) Naurettavaa edes väittää, että olisi mitään mustasukkaisuutta. 

Kirjoituksesi kertoo sinusta tosi paljon. Että ei tule mitään muuta syytä mieleen? Terapia voisi auttaa.

Vierailija
106/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole paljon yhteyksissä tällaisten pariskuntien kanssa, jotka käyttävät toistensa puhelimia. Ihan varmaan myös juoruavat kaikki kavereidensa asiat toisilleen. 

Tämäpä. En luottaisi tällaisille minkäänlaista arkaluontoista tietoa. 

Vierailija
107/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se toisen puhelimeen vastaaminen tai sillä jonkun asian Googlaaminen nyt automaattisesti kenenkään toisen henkilökohtaisten viestien lukemista tarkoita? Ei meillä toisten kirjeitäkään lueta, vaikkei niitäkään missään lukkojen takana pidetä. Ihan ihme meuhkaamista tästä.

Isompi yksityisyysongelma lienee nykyaikana ne suoraan ruudulle pompsahtavat viestit. Siinä ei tarvitse olla edes salasanat tiedossa, vaan kuka tahansa voi huonolla tuurilla nähdä viestin jos on puhelin unohtunut pöydälle esim vessareissun ajaksi.

Vierailija
108/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei todellakaan ole mitään salasuhdetta, mutta en halua, että minun nolot/oudot google-haut paljastuvat. Siksi en halua puolison käyttävän puhelintani enkä itse käytä hänen puhelinta.

Vierailija
109/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kontrollointihalua vaatia puhelimet yhteiskäyttöön. Meillä ei todellakaan käydä toisen puhelimella eikä kumpikaan tiedä toisensa salasanaa, eikä edes kiinnosta. Mulla on paljon ystäviä joiden kanssa viestittelen enkä todellakaan halua mieheni lukevan luottamuksellisia asioita mun whatsappista edes vahingossa. Samoin miehelläni on oikeus yksityisyyteen. Jos hän pettää niin sitten pettää, en mä sitä puhelinta kyttäämällä voi estää. 

Ei meillä ole mitään vaadittu. Ensin oli yhteinen lankapuhelin. Sitten oli yhteinen kännykkä. Sitten tuli toinenkin kännykkä. Ne on ihan yhteisessä käytössä. Ihan päivänselvää, ilman kyttäyksiä.

Vierailija
110/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen. 

No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.

Tämä. Ihan käsittämätöntä miten pyhä ja salainen asia voi PUHELIN jollekin olla 😳

Niin, mitä nyt mahdollisia luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja. Pankki, kuvat jne. Parempi kysymys olisi, että mikä tarve sillä toisella on päästä käyttämään sitä "ei hänen" puhelinta? Olet varmaan niitä, joiden mielestä olisi ihan OK että valtio

Luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja? Pankki ja kuvat? 

Meinaatko, että kun huikkaan miehelle, että "tsekkaatko kuka soittaa", niin se menee mun verkkopankkiin (mun sormenjäljellä?) tyhjentämään tilin ja plärää mun gallerian läpi?!  

Ei tsiisus teitä.

Me on oltu 20 vuotta yhdessä ja juuri vietettiin 20v juhlapäivää ystävien kanssa ja siellä monen kanssa suhdeasioista juttelin. En ihmettele enää yhtään, miten vaikeaa nykyajan kumppanin etsiminen kuulostaa olevan. Jos jengi on puhelimesta näin vainoharhaisia, niin mahtaa kaikki muukin olla hankalaa.

Vierailija
111/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se toisen puhelimeen vastaaminen tai sillä jonkun asian Googlaaminen nyt automaattisesti kenenkään toisen henkilökohtaisten viestien lukemista tarkoita? Ei meillä toisten kirjeitäkään lueta, vaikkei niitäkään missään lukkojen takana pidetä. Ihan ihme meuhkaamista tästä.

Isompi yksityisyysongelma lienee nykyaikana ne suoraan ruudulle pompsahtavat viestit. Siinä ei tarvitse olla edes salasanat tiedossa, vaan kuka tahansa voi huonolla tuurilla nähdä viestin jos on puhelin unohtunut pöydälle esim vessareissun ajaksi.

Ja sinä ihan vahingossa katsot siihen puhelimeen, että mitä näkyy ruudulla? Jos kuulet viestin, niin ymmärrät hyvin olla katsomatta. 

Vierailija
112/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä 25 vuotta eikä tähän päivään mennessä ole tarvinnut toisen puhelinta käyttää ja parisuhde voi oikein hyvin. 

"Me on oltu 20 vuotta yhdessä ja juuri vietettiin 20v juhlapäivää ystävien kanssa ja siellä monen kanssa suhdeasioista juttelin. En ihmettele enää yhtään, miten vaikeaa nykyajan kumppanin etsiminen kuulostaa olevan. Jos jengi on puhelimesta näin vainoharhaisia, niin mahtaa kaikki muukin olla hankalaa."

Vierailija
113/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen. 

No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.

Tämä. Ihan käsittämätöntä miten pyhä ja salainen asia voi PUHELIN jollekin olla 😳

Niin, mitä nyt mahdollisia luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja. Pankki, kuvat jne. Parempi kysymys olisi, että mikä tarve sillä toisella on päästä käyttämään sitä "ei hänen" puhelinta? Olet varmaan niitä, jo

Ei mulla ole mieheltäni minkäänlaisia salaisia pankkiasioita, kuvia eikä muitakaan. Tässähän alkaa esim. sinun parisuhteesi kuulostamaan hyvin erikoiselta...

Vierailija
114/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyhän tuohon kommentti puolisosi työnantajalta, jonka puhelin puolisollasi on. Siinä puhelimessa on mm. yrityksen sähköpostia, jos puhelin varastetaan saadaan sen sisältö nollattua. 

Vierailija
115/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja? Pankki ja kuvat? 

Meinaatko, että kun huikkaan miehelle, että "tsekkaatko kuka soittaa", niin se menee mun verkkopankkiin (mun sormenjäljellä?) tyhjentämään tilin ja plärää mun gallerian läpi?!  

Ei tsiisus teitä.

Me on oltu 20 vuotta yhdessä ja juuri vietettiin 20v juhlapäivää ystävien kanssa ja siellä monen kanssa suhdeasioista juttelin. En ihmettele enää yhtään, miten vaikeaa nykyajan kumppanin etsiminen kuulostaa olevan. Jos jengi on puhelimesta näin vainoharhaisia, niin mahtaa kaikki muukin olla hankalaa."

Kyse ei ole siitä mitä sinä ja Pena olette 20v liitossanne tehneet, vaan yleisellä tasolla. Se nyt on fakta, että useimmilla on oma puhelin, joka on 90% ajasta ladattuna ja varmaan 90% päivästä jossain lähellä, niin useimmissa tapauksissa ei ole mitään loogista selitystä sille, miksi tarvitsisi käyttää toisen puhelinta. 

Vierailija
116/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä erikseen työpuhelin ja oma. Olen vastannut monesti jopa miehen työpuhelimeen jos miehen pomo soittaa. Siis vastaan tyyliin Pekan puhelimessa Marjatta. Sitten jatkan että Pekka on ulkona poimimassa marjoja odotas niin vien puhelimen Pekalle. Matkan aikana jutellaan vaikka säästä. Pomo on tyytyväinen kun tavoitti työntekijänsä eikä ikinä moittinut siitä että vastaan puhelimeen miehen puolesta. Muille en kyllä vastannut kuin tosiaan pomolle.

Vierailija
117/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisella on Uusi Suomi, toisella Kauppalehti diginä. Digi HS on molemmilla. Mökkilehti vain mulla, miehellä lisäksi entisen kotiseutumme lehti. Luetaan vuoron perään kaikki lehdet toistemme puhelimista.

Vierailija
118/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän sä et mistään tiedä.

Vierailija
119/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä erikseen työpuhelin ja oma. Olen vastannut monesti jopa miehen työpuhelimeen jos miehen pomo soittaa. Siis vastaan tyyliin Pekan puhelimessa Marjatta. Sitten jatkan että Pekka on ulkona poimimassa marjoja odotas niin vien puhelimen Pekalle. Matkan aikana jutellaan vaikka säästä. Pomo on tyytyväinen kun tavoitti työntekijänsä eikä ikinä moittinut siitä että vastaan puhelimeen miehen puolesta. Muille en kyllä vastannut kuin tosiaan pomolle.

Meillä pomo vetäisi melkoiset herneet nokkaan tuosta ja Pekalle tulisi kunnon läksytys. 

Vierailija
120/289 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelmasi pomo ei varmasti olisi tyytyväinen. Idiootti.