Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Teille jotka koette että se on kavereiden pettämistä antaa puolison käyttää puhelintaan. No jos kaveri lähettää teille kirjepostin ja avaatte sen niin pidättekö sen kirjeen/salaisen dokumentin lukkojen takana ettei puolisonne löydä sitä ja lue?
Kirjeposti kaverilta kaverille vuonna 2024. Tyrsk 😂
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla on kännykkä kourassa, mutta missä vaiheessa pitää alkaa myös puolison kännykkää alkaa käyttää, niin ettei ehdi omaa kännykää käyttää vaikka sekin on siinä vieressä aina? Miksi tarvitsee toisen kännykkää vaikka uutisten lukemiseen?
Noku ne uutiset pitää lukea nyt heti jonkun muun puhelimella, etkö ymmärrä logiikkaa? (ja samalla katsoa wa/signal/messenger ja ig) Naurettavaa edes väittää, että olisi mitään mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla on kännykkä kourassa, mutta missä vaiheessa pitää alkaa myös puolison kännykkää alkaa käyttää, niin ettei ehdi omaa kännykää käyttää vaikka sekin on siinä vieressä aina? Miksi tarvitsee toisen kännykkää vaikka uutisten lukemiseen?
Jos vaikka omasta on akku loppu. Tai se on latauksessa tai netti pätkii tai puolison puhelin on lähempänä. Ei siihen nyt mitään kauhean valtavaa syytä tarvta.
Mutta mikä asia on noin kiireellinen ettei akun latausta voi odottaa? Ei siihen mene kuin pari minuuttia, kun puhelinta voi taas käyttää vaikka lataus ei ole täynnä. Kaikilla on joku kauhea hätä käyttää sitä kännykkää just sillä sekunnilla. Sen takia varmaan kaikki ovat nykyään kännykkä kourassa joka paikassa. Jotenkin surullista katsottavaa nämä kännykkäorjat. 
Miksi ajattelet että olisi kiire? Jos tulee mieleen katsoa kuinka pitkä ajoaika pitää varata huomiseen matkaan ja miehen puhelin on vieressä ja oma jossain muualla, voin katsoa mapsia siitä. Tuleepa katsottua ja voi heti suunnitella asian eteenpäin.
Katsos kun ei ole mitään ESTETTÄ käyttää toisen puhelinta. Silloin siinä ei tarvita mitään kauhean kummallista syytä ja perustetta. Puhelimia saa yhtä lailla käyttää puolisokin, ne on "omat" vain siinä mielessä että ne on vaikka työpaikoilla mukana. Ja valittu oman mielihalun mukaan, mulla esim. hyvä kamera. Ja se on yksi syy miksi mies välillä käyttää mun kännykkää - parempi kamera 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka omasta on akku loppu. Tai se on latauksessa tai netti pätkii tai puolison puhelin on lähempänä. Ei siihen nyt mitään kauhean valtavaa syytä tarvta.
Mutta mikä asia on noin kiireellinen ettei akun latausta voi odottaa? Ei siihen mene kuin pari minuuttia, kun puhelinta voi taas käyttää vaikka lataus ei ole täynnä. Kaikilla on joku kauhea hätä käyttää sitä kännykkää just sillä sekunnilla. Sen takia varmaan kaikki ovat nykyään kännykkä kourassa joka paikassa. Jotenkin surullista katsottavaa nämä kännykkäorjat. 
Jos ei laturia mukana, niin voi mennä vaikkapa päivä, että kännykän saa käyttöön. Jos ollaan liikkeellä ja tarvitaan karttaa, niin yleensä sitä tarvitaan heti. Joskus voi olla kiva lukea vaikka päivän Hesari odotellessaan jossain. Tai joskus on tarve soittaa vaikka nyt isovanhemmille ett tullaan hakemaan lapset. Ei sitä mikään kännykän orja tarvitse olla toisen puhelinta lainatakseen.
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään toistemme puhelimia tarvittaessa, jos vaikka toisen on sisällä ja ollaan pihalla tai toisinpäin. Voidaan myös vastailla toistemme puhelimiin tarvittaessa, hui sentään :D
Ollaan tosin keski-iän ylittäneitä ja eletty lapsuus ja nuoruus lankapuhelinaikaan.
Minäkin olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni lankapuhelinaikana, mutta en todellakaan anna kenenkään toisen käyttää kännykkääni vaikka ei minulla mitään salattavaa olekaan. Tietenkin on joitain poikkeustapauksia jossa annan puolisoni tehdä puhelimella jotain jos sille oikeasti on tarvetta. Onneksi niitä tilanteita ei juuri koskaan ole.
Ihme kontrollointihalua vaatia puhelimet yhteiskäyttöön. Meillä ei todellakaan käydä toisen puhelimella eikä kumpikaan tiedä toisensa salasanaa, eikä edes kiinnosta. Mulla on paljon ystäviä joiden kanssa viestittelen enkä todellakaan halua mieheni lukevan luottamuksellisia asioita mun whatsappista edes vahingossa. Samoin miehelläni on oikeus yksityisyyteen. Jos hän pettää niin sitten pettää, en mä sitä puhelinta kyttäämällä voi estää.
Se on rasittavaa. En halua jutella puolisosi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kontrollointihalua vaatia puhelimet yhteiskäyttöön. Meillä ei todellakaan käydä toisen puhelimella eikä kumpikaan tiedä toisensa salasanaa, eikä edes kiinnosta. Mulla on paljon ystäviä joiden kanssa viestittelen enkä todellakaan halua mieheni lukevan luottamuksellisia asioita mun whatsappista edes vahingossa. Samoin miehelläni on oikeus yksityisyyteen. Jos hän pettää niin sitten pettää, en mä sitä puhelinta kyttäämällä voi estää.
Monikos tässä(kään) ketjussa on kertonut mistään vaatimisesta? Aivan. Keksit sen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen.
No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.
Tämä. Ihan käsittämätöntä miten pyhä ja salainen asia voi PUHELIN jollekin olla 😳
Joo, voitaisiinhan me käyttää samaa hammasharjaakin, mutta mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Se on rasittavaa. En halua jutella puolisosi kanssa.
Voi kyynel. Älä sitten soittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen.
No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.
Tämä. Ihan käsittämätöntä miten pyhä ja salainen asia voi PUHELIN jollekin olla 😳
Koska siihen liittyy myös muut ihmiset, kuten kirjesalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse vaatimisesta, vaan siitä, että kumpaakaan ei haittaa jakaa tarvittaessa. Ei mies mun salasanaa varmaankaan osaa, mutta joko avaan puhelimen hänelle tai hän kysyy sitä ja näppäilee itse. Ja eihän se nyt niitä whatsapp-viestejä sieltä edes vahingossa lue. Jos on juuri joku luottamuksellinen keskustelu käynnissä, niin en toki anna kännykkää kenellekään.
Eikä ole kyse kyttäämisestä. Olen käyttänyt mieheni puhelinta monia kertoja, en ole koskaan tarkistanut viestejä, kontakteja, tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä nyt mahdollisia luottamuksellisia viestejä ja sähköposteja. Pankki, kuvat jne. Parempi kysymys olisi, että mikä tarve sillä toisella on päästä käyttämään sitä "ei hänen" puhelinta? Olet varmaan niitä, joiden mielestä olisi ihan OK että valtio tietäisi kaiken sinusta ja saisi kaikki kuvasi, koska sinulla ei ole salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain puhelin. Mulle ei ole oma puhelin kasvanut kämmeneen kiinni ja silloin kun se soi vaikka olohuoneessa ja olen itse toisessa päässä taloa, saatan huikata lähempänä olevalle miehelle, että "katsotko kuka soittaa" ja jos vastaus on jotain muuta kuin "mahdollinen häirikkönumero", saatan hyvin huikata, että "vastaa". Jos ei mulle soittavat siitä selviä, että se voikin olla mun mies vastaamassa, ni älkööt sitten soitelko. Voihan se
No yleensä kodeissä on yksi yhteinen ovi ja ovikello, mutta puhelimet ovat yleensä henkilökohtaisia.
Äläpä yleistä. Jos sulla on henkilökohtainen puhelin, se ei tarkoita mitään muuta kuin että sulla on henkilökohtainen puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siihen liittyy myös muut ihmiset, kuten kirjesalaisuus.
Ei se kirjesalaisuutta mitenkään riko, että mies mun puhelimellani lukee nettihesaria, katsoo karttaa tai soittaa vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, voitaisiinhan me käyttää samaa hammasharjaakin, mutta mikä järki?
No tässä vertauksessa nyt taas ei ollut mitään järkeä. Parempi vertaus olis vaikka, että olette samankokoisia ja toinen lainaa joskus toiselta verkkareita. Samanlainen käyttötavara kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille jotka koette että se on kavereiden pettämistä antaa puolison käyttää puhelintaan. No jos kaveri lähettää teille kirjepostin ja avaatte sen niin pidättekö sen kirjeen/salaisen dokumentin lukkojen takana ettei puolisonne löydä sitä ja lue?
Kirjeposti kaverilta kaverille vuonna 2024. Tyrsk 😂
Täysin mahdollista, vai onko kirjeen kirjoittaminen ja postittaminen sinulle ylivoimainen haaste?
Vierailija kirjoitti:
20v yhdessä ja vielä koskaan ei kummallakaan ole ollut mitään tarvetta käyttää toistemme puhelimia.
Ja meillä tulee kohta 31 vuotta yhteiseloa täyteen, ja meillä on ollut jopa yhteinen lankapuhelin 😳 Ou nou.
Ei ainakaan avioliittossa ollessaan.