Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ennen vanhaan puolisot käytti samaa lankapuhelinta ? Ilmeisesti nyt puuhaillaan salaisia asioita kun noin ottaa kupoliin.
Oliko teillä tapana kuunnella korvat höröllä luurin vieressä, että mitä se toinen juttelee?
Yleensä se siitä eteisestä kuului kaikkialle taloon.
No ei meillä ainakaan kuullut mitä toinen siellä puhelimen toisessa päässä puhui. Kaveri soitti mulle, mutta vastasin aina siihen malliin ettei kukaan tiennyt mistä puhuimme.
Meillä kuuli tietyt henkilöt luurista läpi toiseen huoneeseen asti... Sama on joillain nykypuhelimessa. Ääni on niin kovallaan, tai sitten se puhuja vaan puhuu huutamalla ja ääni kuuluu läpi vieressä ist
No meillä ei kuulunut koskaan mitä joku luurin päässä puhui. Äitini oli paljon puhelimessa enkä mitään kuullut mitä sieltä se toinen puhui.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmeen muumioita täällä pyörii? Soitteletteko te oikeasti äänipuheluja? Ja kuka päästää akun loppumaan tai jättää laturin/varavirtalähteen ottamatta mukaan? Miksi edes hommata älypuhelin, jos sitä ei selvästikään tarvitse tai pidä mukana?
Minä jotenkin ajattelen, että ainahan parisuhteessa on mahdollisuus tonkia toisen yksityistietoja jos siltä sattuu tuntumaan. Suhde perustuu luottamukseen siihen, ettei toinen tee niin vaan kunnioittaa sitä mitä itse haluaa itsestään paljastaa, ja toisaalta siihen että lähtökohtaisesti pitkässä parisuhteessa ollaan toisen edessä sen verran aitoja ettei niitä salattaviakaan asioita hirveästi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mulla ole mieheltäni minkäänlaisia salaisia pankkiasioita, kuvia eikä muitakaan. Tässähän alkaa esim. sinun parisuhteesi kuulostamaan hyvin erikoiselta..."
Ei minullakaan, muttei se tarkoita, että haluan toisen _ilman minun lupaa_ katsovan filmirullaani tai mitään muutakaan. Sama kuin ojentaisi toiselle päiväkirjansa jonka välissä on yksi lappu, jonka hän haluaa lukea. Kyse ei ole siitä, tekeekö toinen "mitään", vaan sen tekemisen mahdollisuudesta.Ja mulle taas on aivan sama katsooko hän vai ei. Hyvin saa katsoa, kun en kuitenkaan aina muista hänelle kaikkea näyttää/ lähettää. Mulla ei ole tuollaisia yksityisasioita mieheltäni. Joku ventovietas ihminen olisi eri asia.
Ei kyse vieläkään ole siitä, onko siellä jotain arkaluontoista tai vastaavaa, vaan siitä teosta. Jos toinen sanoo, että hän haluaa vilkaista vaikka sään puhelimestani, ja takaisin saadessani huomaan, että viimeisimmät käytetyt sovellukset ovat pikaviestimiä, ymmärtäisin, että meillä on luottamusongelma vaikkei minulla olisi mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua, että nainen pettää minua vuosia. Jos nainen ei anna puhelintaan, niin se nainen pettää. Onneksi nykyinen nainen antaa puhelimensa.
Ei takaa yhtään mitään. Itselläni on kaksi panokaveria ja lähettelemme kuvia ja juttuja ja molempien vaimoilla on pääsy äijänsä puhelimeen. He poistavat viestit ja kuvat kätketään ties minne myöhempää runkkaussessiotaan varten.
Ihan kuin niitä kuvia ei löytäisi 😂
Joo en ole kysynyt missä ovat. Näin on kuitenkin menty jo pari vuotta.
Hihi, jänskää. Salarakkaathan ne täällä pelkää että puoliso käyttää toisen puhelinta.
Tietysti. Ei oikeasti ole mitään muuta loogista ja järkevää syytä käyttää/kytätä toisen puhelinta kuin sairaalloinen mustasukkaisuus. kaikki pitää pikaisesti tsekata jotain, akku loppu, oma puhelin lapsella tjms. on ihan höpö höpöä. Kyllähän sairaalloisen mustasukkainen keksii ihan mitä tahansa tekosyitä siinä missä pettäjäkin.
Me päästään tytöt iltasanomiin tällä ketjulla :D
"Arkinen laite jakaa rajusti mielipiteitä - jopa luottamus puolisoon koetuksella"
Ja itse jutun voi sitten tietty piilottaa maksumuurin taakse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mulla ole mieheltäni minkäänlaisia salaisia pankkiasioita, kuvia eikä muitakaan. Tässähän alkaa esim. sinun parisuhteesi kuulostamaan hyvin erikoiselta..."
Ei minullakaan, muttei se tarkoita, että haluan toisen _ilman minun lupaa_ katsovan filmirullaani tai mitään muutakaan. Sama kuin ojentaisi toiselle päiväkirjansa jonka välissä on yksi lappu, jonka hän haluaa lukea. Kyse ei ole siitä, tekeekö toinen "mitään", vaan sen tekemisen mahdollisuudesta.Ja mulle taas on aivan sama katsooko hän vai ei. Hyvin saa katsoa, kun en kuitenkaan aina muista hänelle kaikkea näyttää/ lähettää. Mulla ei ole tuollaisia yksityisasioita mieheltäni. Joku ventovietas ihminen olisi eri asia.
Ei kyse vieläkään ole siitä, onko siellä jotain arkaluontoista tai vastaavaa, vaan siitä teosta. Jos toine
Ja vieläkin mä ajattelen eri tavalla. Ei mulle tarvitse selittää miksi käyttää puhelintani, eikä mies vpisi puhelimessani tehdä mitään "väärää".
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla ihmisillä tällaisen käytöksen ymmärrän, mutta muilla en. Nykyään on kaikenlaisia varavirtalähteitä ja pikalataukset puhelimissa, ettei varmasti akku pääse loppumaan.
Mut jos ei ole täysi kännykkäaddikti, niin ne ei ole aina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen.
No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.
Tämä. Ihan käsittämätöntä miten pyhä ja salainen asia voi PUHELIN jollekin olla 😳
Kysyhän tuohon kommentti puolisosi työnantajalta, jonka puhelin puolisollasi on. Siinä puhelimessa on mm. yrityksen sähköpostia, jos puhelin varastetaan saadaan sen sisältö nollattua.
Mulla ainakin on työpuhelin erikseen ja sitä mies ei toki käytä, vaikka mun henkilökohtaista puhelinta voinkin lainata.
"Ja vieläkin mä ajattelen eri tavalla. Ei mulle tarvitse selittää miksi käyttää puhelintani, eikä mies vpisi puhelimessani tehdä mitään "väärää". "
Joten sinulle on OK, että toinen sanoo "annapas sun puhelin" ja käy läpi kaikki keskustelusi? Ei kai siinä, kukin tyylillään. Painotan, ettei kyse vieläkään ole siitä onko jotain salattavaa, vaan siitä, MIKSI toisella olisi tarve tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla ihmisillä tällaisen käytöksen ymmärrän, mutta muilla en. Nykyään on kaikenlaisia varavirtalähteitä ja pikalataukset puhelimissa, ettei varmasti akku pääse loppumaan.
Nykyajan ihmiset ovat poikkeuksetta kännykkäaddikteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mulla ei edes ole mitään varavirtalähteitä tai laturia mukana. Vähän väliä on akku loppu ja silloin lainaan siipan puhelinta ellei hänelläkin ole akku loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mulla ei edes ole mitään varavirtalähteitä tai laturia mukana. Vähän väliä on akku loppu ja silloin lainaan siipan puhelinta ellei hänelläkin ole akku loppu.
Ja mikä on niin tärkeää, että pitää siipan puhelinta lainata eikä hän voi hoitaa asiaa sinun puolestasi?
Vierailija kirjoitti:
"Ja vieläkin mä ajattelen eri tavalla. Ei mulle tarvitse selittää miksi käyttää puhelintani, eikä mies vpisi puhelimessani tehdä mitään "väärää". "
Joten sinulle on OK, että toinen sanoo "annapas sun puhelin" ja käy läpi kaikki keskustelusi? Ei kai siinä, kukin tyylillään. Painotan, ettei kyse vieläkään ole siitä onko jotain salattavaa, vaan siitä, MIKSI toisella olisi tarve tehdä noin.
Olen eri, mut pakko kommentoida tätä olkiukkoa. Olen siis yksi heistä, jonka puoliso välillä käyttää minun puhelinta/ minä puolison. Mutta se perustuu tasan siihen luottamukseen, että puoliso EI EDES AVAA keskustelujani, ei viestejä, sovelluksia, sähköpostia, ei mitään henkilökohtaista. Jos puoliso sanoisi "Annapas sun puhelin" ja kävisi läpi kaikki keskusteluni, olisi entinen puoliso varsin äkkiä. Luottamus on hyvän parisuhteen perusta.
Siis niin huvittavaa, että pitää laitana toisen kännykkää uutisten lukemiseen. Onko ihan pakko lukea ne uutiset just sillä hetkellä? Eikö riitä, että toinen vaikka kertoo niistä uutisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on niin tärkeää, että pitää siipan puhelinta lainata eikä hän voi hoitaa asiaa sinun puolestasi?
No johan täällä on lueteltu ne painavat oikeutukset:
Uutiset
Häirikkönumerot
Kartat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on älykännykkä ja pikalaturi ja varavirtalähde, mutta kyllä multa silti joskus loppuu akku. Ja joskus jopa LÄHDEN LIIKEENTEESEEN ILMAN KÄNNYKKÄÄ. Ajatella :D
Vierailija kirjoitti:
Siis niin huvittavaa, että pitää laitana toisen kännykkää uutisten lukemiseen. Onko ihan pakko lukea ne uutiset just sillä hetkellä? Eikö riitä, että toinen vaikka kertoo niistä uutisista?
Tai tsekkaa ne kartat toisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos se toinen ajaa autoa ja on monta tuntia ajoa jäljellä? Niin se puoliso voi hyvin lueskella uutisia ja voidaan keskustella niistä. Mikäs sen mukavampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt ei kuulu mitenkään sinulle.
Ja mulle taas on aivan sama katsooko hän vai ei. Hyvin saa katsoa, kun en kuitenkaan aina muista hänelle kaikkea näyttää/ lähettää. Mulla ei ole tuollaisia yksityisasioita mieheltäni. Joku ventovietas ihminen olisi eri asia.