Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
En antaisi puolison selailla vapaasti puhelintani. Siellä on esimerkiksi viestejä kavereiltani jotka ovat kertoneet minulle asioitaan luottamuksella. En voi pettää heidän luottamusta antamalla niitä tietoja puolisolle.
Jos ei voi luottaa niin parisuhteella ei ole tulevaisuutta.
Öööh. Juurihan kirjoitit, ettet luota puolisoosi. Suhteellasi ei siis ole tulevaisuutta. Se on eron paikka nyt.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia pervoviestejä oikein laitatte jos pelottaa että apua jos joku muu näkee? Omat viestit ovat tappavan tylsiä ja jos vaikka ystäväni puoliso näkisi niin tyyliä että huomenna voin hakea heidänkin tenavan treeneistä. Samanlaisia ne ovat minullekin saapuvat ja ei haittaisi jos vaimoni ne näkee. Tosin vain yksi viikonloppu ollaan jouduttu yhteisellä puhelimella tulla toimeen kun vuokramökillä ei yllättäen toisen liittymä pelittänytkään.
Kuvissakin lähinnä vain lapsista ja vaimosta sekä kissasta.
Kamankäyttö, velat, velkojenperintä, yhdyskuntapalvelu muka työpaikka jne..
äijä55+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla on kännykkä kourassa, mutta missä vaiheessa pitää alkaa myös puolison kännykkää alkaa käyttää, niin ettei ehdi omaa kännykää käyttää vaikka sekin on siinä vieressä aina? Miksi tarvitsee toisen kännykkää vaikka uutisten lukemiseen?
Jos vaikka omasta on akku loppu. Tai se on latauksessa tai netti pätkii tai puolison puhelin on lähempänä. Ei siihen nyt mitään kauhean valtavaa syytä tarvta.
Mutta mikä asia on noin kiireellinen ettei akun latausta voi odottaa? Ei siihen mene kuin pari minuuttia, kun puhelinta voi taas käyttää vaikka lataus ei ole täynnä. Kaikilla on joku kauhea hätä käyttää sitä kännykkää just sillä sekunnilla. Sen takia varmaan kaikki ovat nykyään kännykkä kourassa joka paikassa. Jotenkin surullista katsottavaa nämä kännykkäorjat.
Minun mielestäni se on vakaan parisuhteen merkki, että on yhteinen puhelin, yhteinen tili ja yhteinen elämä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä keino paljastaa, että nainen pettää.
Sovitaan aina suullisesti panotreffeistä, ei siitä mitään jälkiä jää puhelimeen.
Jos oma on rikki tai hukassa. Sama kai se on kenen luurilla soittaa kunhan se toimii.
Meilläkin voidaan joskus käyttää toistemme henkkoht puhelimia mutta ei työpuhelimia. Luottaisin kyllä työpuhelimen vaimon käyttöön, mutta se on firman sääntöjen vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi puolison selailla vapaasti puhelintani. Siellä on esimerkiksi viestejä kavereiltani jotka ovat kertoneet minulle asioitaan luottamuksella. En voi pettää heidän luottamusta antamalla niitä tietoja puolisolle.
Öööh. Juurihan kirjoitit, ettet luota puolisoosi. Suhteellasi ei siis ole tulevaisuutta. Se on eron paikka nyt.
Minä luotan, mutta kaverini eivät ja eivät halua kertoa asioitaan puolisolleni.
Ei siis auta sanoa kavereille, että ei puoliso lue niitä viestejä vaan lukee vain uutisia puhelimellani, koska hänen omasta on aina akku loppu tai se on monta metriä kauempana kuin minun puhelin. Ei siis ole olennaista lukee puoliso niitä viestejä vai ei.
Öö, näkee, että pettääkö nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään toistemme puhelimia tarvittaessa, jos vaikka toisen on sisällä ja ollaan pihalla tai toisinpäin. Voidaan myös vastailla toistemme puhelimiin tarvittaessa, hui sentään :D
Ollaan tosin keski-iän ylittäneitä ja eletty lapsuus ja nuoruus lankapuhelinaikaan.
Siis ällöttävää. En minä haluaisi, että kaverini mies vastaa kaverin puhelimeen tai lukee viestejäni. Ei voi ymmärtää.
Me käytetään toisinaan toistemme puhelimia soittamiseen tai vaikka nettiin pääsyyn/ uutisten lukuun. Mutta ei me koskaan lueta toistemme viestejä!
Missä tilanteissa? Mulla ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää kumppanin puhelinta, kun on omakin puhelin.
Sellaisessa tilanteessa, jossa oma puhelin ei ole mukana tietty. Tai vaikka autossa, jos toisen puhelimesta on reitti tai äänikirja takapenkillä lapsille, tai mitä tahansa muuta, eli että se on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen.
No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.
Se on vain puhelin. Mulle ei ole oma puhelin kasvanut kämmeneen kiinni ja silloin kun se soi vaikka olohuoneessa ja olen itse toisessa päässä taloa, saatan huikata lähempänä olevalle miehelle, että "katsotko kuka soittaa" ja jos vastaus on jotain muuta kuin "mahdollinen häirikkönumero", saatan hyvin huikata, että "vastaa". Jos ei mulle soittavat siitä selviä, että se voikin olla mun mies vastaamassa, ni älkööt sitten soitelko. Voihan se tulla avaamaan ovenkin, kun joku soittaa ovikelloa. Same same.
Ei se mitään viestejä mene lukemaan, jos en erikseen pyydä. Ja silloinkin tilanne on esim. se, että olen laittamassa vaikka tukkaa ja kaveri on tulossa hakemaan ja ilmoittaa esim. "tulossa X kohdalla". Jotain parisuhdekiemuroita tai synnintunnustuksia ei edes käsitellä millään viesteillä (koska ei jaksa mitään romaaneja kirjoittaa)... Eikä taatusti mies sellaisia edes lukisi. Ei sitä voisi vähempää kiinnostaa jonkun muun riidat tai rakkaudentunnustukset 😂
Vierailija kirjoitti:
Öö, näkee, että pettääkö nainen?
Miehet pettää enemmän kuin naiset.
20v yhdessä ja vielä koskaan ei kummallakaan ole ollut mitään tarvetta käyttää toistemme puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siis nimenomaan voin antaa puolisoni käyttää puhelintani, koska tiedän, ettei lue mitään viestejä.
Ja mistä sinä voit tämän asian varmistaa ja olla niin varma?
Koska luotan. Luottamus on hyvän parisuhteen perusta. En myöskään itse ole koskaan lukenut puolisoni viestejä tms henkilökohtaisia asioita.
Toisekseen, kun käytämme toistemme puhelimia, olemme yleensä samassa tilassa. Enköhän huomaisi, jos alkaisi säätää sillä puhelimella jotain muuta kuin mihin sen pyysi (puhelu, uutisten luku, kartta tms). Vaikka mieheni voi käyttää puhelintani, niin ei hän sen kanssa yksin tuntikausiksi pääse jäämään.
Teille jotka koette että se on kavereiden pettämistä antaa puolison käyttää puhelintaan. No jos kaveri lähettää teille kirjepostin ja avaatte sen niin pidättekö sen kirjeen/salaisen dokumentin lukkojen takana ettei puolisonne löydä sitä ja lue?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla on kännykkä kourassa, mutta missä vaiheessa pitää alkaa myös puolison kännykkää alkaa käyttää, niin ettei ehdi omaa kännykää käyttää vaikka sekin on siinä vieressä aina? Miksi tarvitsee toisen kännykkää vaikka uutisten lukemiseen?
Siellä kakea pelottaa että sekoilut tulee julki. Tulee ne joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan, mutta kaverini eivät ja eivät halua kertoa asioitaan puolisolleni.
Ei siis auta sanoa kavereille, että ei puoliso lue niitä viestejä vaan lukee vain uutisia puhelimellani, koska hänen omasta on aina akku loppu tai se on monta metriä kauempana kuin minun puhelin. Ei siis ole olennaista lukee puoliso niitä viestejä vai ei.
Mistä ne kaverit tietää, käyttääkö sinun miehesi puhelintasi vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Ei ole ikinä tullut tarvetta käyttää puolison puhelinta. Voin ymmärtää asian, jos hätäkeskukseen pitää soittaa nopeasti ja silloin otetaan se lähin puhelin, mutta perus arjessa mikään asia ole noin kiireinen.
No ei ole mikään pakko ymmärtää. Minä taas en ymmärrä, mikä ihme siinä puhelimessa on niin pyhää, ettei siihen saa edes oma puoliso koskea.
Se on vain puhelin. Mulle ei ole oma puhelin kasvanut kämmeneen kiinni ja silloin kun se soi vaikka olohuoneessa ja olen itse toisessa päässä taloa, saatan huikata lähempänä olevalle miehelle, että "katsotko kuka soittaa" ja jos vastaus on jotain muuta kuin "mahdollinen häirikkönumero", saatan hyvin huikata, että "vastaa". Jos ei mulle soittavat siitä selviä, että se voikin olla mun mies vastaamassa, ni älkööt sitten soitelko. Voihan se tulla avaamaan ovenkin, kun joku soittaa ovikelloa.
No yleensä kodeissä on yksi yhteinen ovi ja ovikello, mutta puhelimet ovat yleensä henkilökohtaisia.
Ei teillä ihmissuhteissa paljon vikaa taida olla ei. Sanoisinko että jos joka hetki täytyy olla varpaillaan, että voiko toiseen luottaa tai ei niin ei se suhde ainakaan rakkauteen perustu. Ei se perustu myöskään sitoumukseen eikä sopimuksiin. Käytännössä teillä ei ole yhtään mitään.