Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puoluetta aiot todennäköisemmin äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa v. 2027

Vierailija
25.08.2024 |

Oletko ollut tyytyväinen vai tyytymätön nykyisen Petteri Orpon johtaman hallituksen toimiin ja tekemisiin?

Onko oppositio onnistunut omassa työssään?

Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa v. 2027

Vaihtoehdot

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP:tä. Toivottavasti Sanna palaa suomen politiikkaan aikaisemmin kuin voittamaan pressan vaalit Stubbin kahden kauden jälkeen.

Stubbin kausi jäänee yhteen.

Se on enemmän kuin suotavaa.

En usko että Sanna tai Li pystyisivät vielä ensi vaaleissa haastamaan. Muita ei oikein ole, jotka edes teoriassa voisivat Stubbin voittaa, ellei sitten tosiaan itse enää halua lähteä ehdolle.

Vierailija
102/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä sitä äänestää seuraava on vassarihallitus ja sitä seuraava taas oikeisto. Kumpikaan tiedä valtion johtamisesta yhtään mitään. Toinen ottaa velkaa ja toinen leikkaa, kumpikaan ei ymmärrä, että talouskasvua ei tehdä lainalla tai leikkauksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli perusuomalaiset eivät saa ryhtiä niiden asioiden hoitamiseen miksi heitä yleensäkin on äänestetty siirryn äänestämään Sinimustia, mikäli se on mahdollista.

Persut voisivatkin keskittyä siihen yhteen asiaansa sen sijaan että puuttuvat politiikkaan.

Vierailija
104/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto puolueilla ei ole mitään oikeasti konkreettista ratkaisua, ei edes ehdotusta velkaantumiseen nin ei semmoista voi äänestää.

Kyllä on. Ykkösenä suurten pääomatulojen suurempi verotus. Pääomatulojen verotus on Suomessa tällä hetkellä naurettavan alhaista, alle Euroopan keskiarvon. Veronkierron lopettaminen. Ympäristölle haitallisten tukien lopettaminen. Ennaltaehkäisevä politiikka (kunnollinen sosiaaliturva, riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut jne.) saattaa vaatia hetkellisesti suurempia panostuksia, mutta maksaa itsensä takaisin pitkällä aikavälillä. Toisin kuin lyhytnäköinen oikeistopolitiikka, jossa säästöt revitään köyhien selkänahasta, mikä tuo pitkällä aikavälillä päinvastoin miljardien lisäkustannukset ihmisten pahoinvoinnin kasvaessa ja yhteiskuntarauhan horjumisena. Sitä paitsi tämä oikeistohallitus ei ole velkaantumisen pysäyttämisessä k

Alijäämä on 12mrd. Tommoinen vasemmisto pölhöpopulismi on ihmisten sumuttamista. Ei suomessa ole yksinkertaisesti rikkaita niin paljon että asiat ratkaistaisiin verotuksella. Vaikka kaikki suomen miljardöörit putsattaisiin ei se riittäisi edes puolittamaan alijäämää ja se alijäämä odottaa myös ensivuonna. Lapsellista vasemmistolaista populismia

Vierailija
105/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin Kokoomusta äänestäisin ja sitten taas ihmettelisin asioiden kurjistumista.

Vierailija
106/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tyytyväinen nykyhallituksen toimiin. Lisää täytyy leikata vielä ja muslimeja pitäisi saada lähtemään Suomesta kotiinsa niin sitten olisi vielä parempi.

Heidän kotinsa on nyt suomessa.

ja palkanmaksaja kela.

Vierailija
107/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin Kokoomusta äänestäisin ja sitten taas ihmettelisin asioiden kurjistumista.

ei mun asiat ainakaan ole kurjistunut vaan päivvastoin nyt on rahaa enemmän kuin koskaan.laiskoilla sohvalla makaajilla saattaa olla kurjistumista.

eli kokoomusta .

Vierailija
108/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareita ei pidä kenenkään äänestää. Ikinä. Täysin epäonnistuneen soten, pakkorokotuslain, älyttömän velanoton ja paisutettujen kustannusten vuoksi (kiitos Sanna ja tytöt) ollaan nyt tässä tilanteessa.

Sellaista puoluetta ei kuin Vihervassarit.

Vierailija
109/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisia tietenkin,kommunisti puolueita ei äänestetä.

Vierailija
110/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareita ei pidä kenenkään äänestää. Ikinä. Täysin epäonnistuneen soten, pakkorokotuslain, älyttömän velanoton ja paisutettujen kustannusten vuoksi (kiitos Sanna ja tytöt) ollaan nyt tässä tilanteessa.

Sellaista puoluetta ei kuin Vihervassarit.

Sellaista ei siis ole.

Vierailija
111/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan seuraavia: Persut, Kokoomus, SDP, Vihreät, Vasemmistoliitto, RKP, Liike Nyt. Eihän sinne jäljelle jää oikein mitään.

Eli valitsen huonoista vähiten huonon.

Tarvittaisiin uusi, järkevien ihmisten puolue.

Keskusta.

Vierailija
112/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliittoa äänestään edelleen. Siellä on inhimillisyyttä tavallisten ihmisten suhteen.

Vierailija
113/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliittoa äänestään edelleen. Siellä on inhimillisyyttä tavallisten ihmisten suhteen.

Mitä inhimillistä oli siinä, kun tavalliset ihmiset jaettiin kahteen leiriin koronapassin mukaan ja toista väestönosaa syrjittiin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mun asiat ainakaan ole kurjistunut vaan päivvastoin nyt on rahaa enemmän kuin koskaan.laiskoilla sohvalla makaajilla saattaa olla kurjistumista.

eli kokoomusta .

Mä äänestin viime eduskuntavaaleissa Kokoomusta, mutta ei mun pankkitililleni silti ole ropsahtanut yhtään enempää kuin Marinin hallituksen aikanakaan. Äänestin Kokoomusta sen takia, että en ihan luottanut punavihreään Suomen turvallisuuden suhteen. Vaikka siis Marinin hallitus (päinvastoin kuin Sanna Marin aikoinaan sanoi) saikin meidät Natoon. Olen sitä ikäluokkaa, joka lapsuudessaan hautausmaalla sankarihautojen kohdalla aisti vanhempien, tätien. setien ja isovanhempien surullisista ilmeistä sen, mitä meillä tuolla itärajan takana on. Olen iloinen siitä, että nykyhallitus sai rajan kiinni ja uuden rajalain vielä voimaan. Nykyinen hallitus sai aikaan myös sen, että mulla on ystäviä, joilla on vaikeuksia tulla toimeen. Mä sitten koitan parhaani mukaan  auttaa heitä. Vähennän omaa kulutustani ja autan ystäviäni.

Sellaista puoluetta ei ole olemassakaan (ei ole koskaan ollutkaan), joka ajaisi kaikkien suomalaisten etuja. Aina se, mikä jollekin annetaan, on joltain toiselta pois. Mutta mä nyt odotan, että nykyhallitus saa viennin taas nousuun ja sitten Suomella menee taas hyvin. Jostain hiljattain luin (oisko ollut Kauppalehti??) että Suomen talous perustuu nykyisin ihan liikaa kotimaiseen kulutukseen. Nyt siis sitten sellaisia päätöksiä, että vienti alkaa taas vetämään. 

Vierailija
115/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tyytyväinen nykyhallituksen toimiin. Lisää täytyy leikata vielä ja muslimeja pitäisi saada lähtemään Suomesta kotiinsa niin sitten olisi vielä parempi.

No milloin ne muslimit täältä lähtee? Ei sille mikään hallitus tee mitään.

t. vassari

Vierailija
116/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä sitä äänestää seuraava on vassarihallitus ja sitä seuraava taas oikeisto. Kumpikaan tiedä valtion johtamisesta yhtään mitään. Toinen ottaa velkaa ja toinen leikkaa, kumpikaan ei ymmärrä, että talouskasvua ei tehdä lainalla tai leikkauksilla.

Molemmat ottaa velkaa, toinen jopa leikkaa reippaasti sen lisäksi että ottaa reippaasti velkaa. 

Vierailija
117/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vaikka maa menisi konkurssiin ja kansallisomaisuus yksityistetään nin edelleen äänestät heitä. Hienoa!

Vierailija
118/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vaikka maa menisi konkurssiin ja kansallisomaisuus yksityistetään nin edelleen äänestät heitä. Hienoa!

ja se tavallinen ihminen on kotona makaava kelan tukia nosteleva.

Vierailija
119/121 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan äänestää puoluetta joka lupaa ottaa eniten velkaa ja eniten pak olai sia. Mikä puolue on esiintynyt eniten edukseen näissä asioissa?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja se tavallinen ihminen on kotona makaava kelan tukia nosteleva.

Politiikkakin on nykyisin niin polarisoitunutta, että mitäämn "tavallista ihmistä" ei ole poliitikkojen mielestä enää olemassakaan.