Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkinen väkivalta perhesuhteissa, miten vetää rajat?

Vierailija
25.08.2024 |

Olen aikuinen joka on kasvanut vahvasti läheisriippuvaisessa ja henkisesti alistavassa perheessä. Toinen vanhempani muutti eron jälkeen muualle Suomeen ja katkaisi aika pitkälti välit muihin. Itse ajattelen että saattaa olla ainoa oikea tapa toimia, koska olen niin henkisesti loppu että en jaksa enää.

Ongelma on siinä että minulla ei ole mitään omaa tukiverkostoa perheen ulkopuolelta. Niin uskomattomalta kuin kuulostaa olen ihan kantasuomalainen, mutta välillä tuntuu kuin perheemme olisi jostain afganistanista, eli minulle sanellaan ulkopuolelta miten kuuluu elää, haukutaan, huudetaan jne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin katkaiset välit. Et tarvitse mitään tukiverkkoa, sinä olet tukiverkkosi ja raha. Kun pidät huolen että olet varoissasi niin siinä on verkkosi. Verkonpainot voit jättää taaksesi.

Vierailija
2/5 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematonkin tukiverkosto on parempi kuin se sairas tukiverkosto joka sinulla on perheessäsi. Olet itsekin läheisriippuvainen ja siksi voit huonosti. Irtiotto välttämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kasvanut kuvittelemaan ettet osaa elää. Lähde ja huomaat että osaat

Vierailija
4/5 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kummoinen tukiverkko ole jos sinua huonosti kohdellaan.

Vierailija
5/5 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kasvanut kuvittelemaan ettet osaa elää. Lähde ja huomaat että osaat

Yritin, epäonnistuin, löysin vain huonon parisuhteen josta lähdin ja jouduin takaisin alkuun. En voi enkä halua lähteä nykyiseltä asuinpaikkakunnalta, joten keinot on vähissä.