Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Jyrkin koulutuksesta ei ole mielestäni sanottu mitään, korkeintaan että on ylioppilas tms. Itse olen luokanopettaja, enkä ole missään vaiheessa saanut Jyrkistä pätevän opettajan viboja. Sijaisuuksia toki voi tehdä, mutta toisaalta voisi myös tehdä kuten eräs ystäväni, joka kävi yli 30-vuotiaana aikuisamiksen, opiskeli sähkäriksi (vain 2 vuotta, 2 iltaa viikossa) ja tekee nyt rahaa sähköalalla. Sinkku, omistusasunto Helsingissä (kaksio) ja kivat säästöt lisäksi. Jykästä ei oikein tule sellsinen vaikutelma, että lähtisi opiskelemaankaan ammattia, että pääsisi tuosta "kuopasta" ylös. Pitäisi olla näköaloja ja toimintatarmoa.
Pätevän ja epäpätevän open kk-palkassa on helposti 1000,- ero / kk. Lisäksi työn jatkumisen epävarmuus, kesätyöttömyys, vaihtuvat opetusryhmät... Päteväna saa monia lisiä peruspalkan päälle. Ovtes-palkkataulukko löytyy netistä, ilman koulutusta luokanopen työssä matalin palkka alle 2200,- / kk. (Jo
Mun mielestä ne Jennin kommentit että koskaan ei ole liian myöhäistä voisivat viitata opiskelemaan hakeutumiseen. Ehkä Jyrki on pyrkinyt muttei ole päässyt ("kun ei ole onnistunut aiemmin niin miksi onnistuisi nytkään"-itsesääli Jyrkiltä)
Toinen yrittää sitten tsempata että varmaan kannattaa koettaa, mutta toinen on tainnut valita että on se ihan hyvä tyyppi eikä naisille tai työnantajille vaan mikään kelpaa.
Jenni ei ole vaan viitsinyt hakuprosessissa sanoa, että vanhempi mies on ok siksi, että tulotaso olisi kohdillaan. Hakee turvaa myös taloudellisesti, Tsernobyl-kaappikin luonteesta jotain kertoo.
Kaikkien miesten unelma on nipottaja, vaatija, ahdistuja, pakoilija, mulkoilija, tenttaaja, määräilijä, kiukuttelija.
Ihmettelen kyllä että miten Matin ja Tainan kommunikaatioerot eivät olisi tulleet esiin haastattelussa. Minun korvaani Matti kommunikoi aika normaalista, Tainalla on tosi paljon tiedostavaa terapiapuhetta. Ilmeisesti Taina ei ole tuonut esiin tuota herkkyyttään kommunikaation suhteen haastatteluissa?
Ammatteja ajatellen Matti on ilmeisesti raksalla työnjohtajana, veikkaan että siellä on tarpeen kommunikoida selkeästi ja haastaakin ihmisiä, kenties tunteet eivät ole niin pinnalla heidän arjessaan. Eli voi olla että on vaan tottunut siellä tiettyyn tapaan ja olisi tarvinnut ehkä vähän aikaa opetella kommunikoimaan Tainan kanssa toisin - niinkuin tuossa ohjelmassakin kävi ilmi.
Asiantuntijan haastattelusta tuli kyllä sellainen olo, että Tainalle tämä liitto on taputeltu jo. Hänhän puhui vain Hannalle, ottamatta minkäänlaista kontaktia Mattiin, ei edes katsonut tai sanonut mitään suoraan Matille. Kurjaa kyllä että Matin kokemus jäi tässä vähän huomioimatta, mutta ehkä sille on sitten tilaa ensi jaksossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä keskustelussa on niin paljon jauhettu sitä, ettei Jyrkillä ole opettajan pätevyyttä, niin mikähän hänen ammattinsa sitten on? Kannattaisikohan palata siihen?
Hieman särähtää kun mies antaa itsestään kuvan urheilumiehenä ja opettajana eikä kummastakaan näy merkkiäkään sarjan aikana.
Onkohan niitä miehiä jotka sanovat olevansa urheilullisia kun käyvät salilla 7 x vuodessa.
Mä olen urheilullinen ja olen käynyt salilla elämässäni 2 kertaa toteamassa, ettei sovi mulle, eikä kiinnosta.
Kävelen, pyöräilen, rullaluistelen, hiihdän, tanssin.
Jumppaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Jennille mikään sijaisuus käy. Sillehän kelpasi vaan vakituinen työ ja pk-seudulle ei saanut tulla vaan työt piti löytää kotkasta. Ja jos ei löydy niin tahdon puutetta Jyrkiltä. Joo varmasti löytyy vakituinen siivoojan työ telakalta mutta sillä palkalla Ei todellakaan matkustella. Miten voi olla nuori ihminen noin vieraantunut arjesta; varmaan kultalusikka suussa syntynyt
Kyllä tuossa on paljon muitakin ongelmia. Jyrkiä ei tunnu kiinnostavan yhtään mikään. Joka ikiseen asiaan asenne on että häneltä on sitten turha odottaa yhtään mitään. Haloo Jyrki, mitä ihmettä sinä tuot suhteeseen???Kauheasti täällä kysellään mitä Jyrki tuo suhteeseen. Samaa voisi kysyä
Kyllä on miehet menneet nirsoiksi, jos eivät koe riittäväksi tuomiseksi sitä, että nainen pitää huolta kehostaan ja kauneudestaan, tykkää seksistä, on vastuullinen rahankäytön suhteen, ei ole viherpiipertäjä, ei ole feministi, ei halua olla äiti, haluaa katsoa miestä ylöspäin ja kunnioittaa tätä, osaa hoitaa asiat myös sinkkuna aikuisen tapaan, on valmis kantamaan päävastuun kotitöistä (jos saa jotain muuta tasapainon säilymiseksi), ei ole hullu räyhääjä, osaa hillitä itsensä ja käyttäytyä.
Mitä "mies" haluaa, jos tuo on "ei mitään"?
Luultavasti moni mies Jyrkin tapaan tuntee itsensä luuseriksi Jennin kanssa, kunnollisia miehiä (tähän Jennin tarvitsemaan tyyliin) ei ole riittävästi tarjolla.
Jennin toive miehestä, joka ei elä kädestä suuhun ei ole kohtuuton. Miten tämä toive ja Jyrkin elämäntyyli ovat menneet ea:ssa ihan ohitse asiantuntijoilta?
Pieleen meni siinä kun nörttimiehille yritetään naittaa kaunottaria.
Kun ekassa jaksossa näytettiin hakuprosessia, siellä oli tavallisia sympaattisia naisia, joista varmasti olisi löytynyt sopivampi.
Mutta ei, piti ottaa tv:seen paremmin sopivat prinsessat - ja tässä tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmisten mielestä Tainan olisi pitänyt jäädä Matin kanssa yhteen ja sietää haastamista ja halailla siihen päälle iloisena työpäivän jälkeen?
Ja Jennin pitäisi auttaa Jyrkiä kasvamaan eikä ahdistella häntä kotitöillä?
Toivottavasti kaikki tänne kirjoittavat on yli 80-vuotiaita.
Mitä. Vtun. Haastamista.
No kun jos Taina sanoo jotain niin se on totuus ja sitä ei saa haastaa. Ei vaikka sanat ja teot olisivatkin ristiriidassa koska hän on rehellinen ihminen.
Ja vakavammin, minulle tuli jo silloin mieleen että Matti taisi osua ihan oikeaan arvellessaan että Taina on mukana enää ohjelman, ei suhteen, takia. Koska niin mittava reaktio siitä tuli, Tainan omin sanoin "puolentoista tunnin hermoromahdus". Taina ei tainnut pystyä itselleenkään myöntämään että näin tässä nyt kävi ja suuttui siksi. Matti olisi tarvinnut henkisesti vahvemman puolison joka kykenee olemaan ns. "raatorehellinen", myös itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särähti kyllä Jennin osalta korvaan, kun ravintolassa naisen puolesta maksaminen olisi Jennistä ollut "ihanan romanttinen ele". Ja että Jenni ei ala "tästä palkasta miestä elättämään". Se Jenniä ei kuitenkaan haittaisi, jos mies elättäisi häntä?
Jenni etsii elättäjää ja kotiorjaa.
T. Nainen, joka tienaa lähes tuplat mieheensä verrattuna
Tämä. Itseäni teinipojan äitinä ärsyttää tuo outo kuvio, joka vielä nykyäänkin naisilla on yleisesti, että muuten TIETYSTI pitää olla kaikessa tasa-arvoisia, mutta sitten kummasti miehen tietenkin pitäisi maksaa se ravintolalasku; monen naisen mielestä ei tule kuuloonkaan, että pariskunta maksaisi puoliksi sen laskun, se kun olisi niin epäromanttista... Ärsyttää ajatuskin, että esim. oma poikani joutuisi vähästä opiskelijabudjetistaan makselemaan jonk
En suosittele sitä, että kukaan tekee mitään yli resurssiensa. Kuitenkin moni mies kokee voivansa osoittaa huolenpitoa ja hemmotella naista tarjoamalla tälle hyvän ruoan. Se on mukava ha rentouttava yhteinen hetki ja mies saa tuntea itsensä mieheksi. Jennille on tärkeää, että hän tuntee itsensä naiseksi ja mies mieheksi. Silloin on pakko vähän tehdä jotain juttuja, ettei olla vain sukupuoleton kaksikko.
Matin puolesta harmittaa. Vaikuttaa tavalliselta, asioistaan huolta pitävältä mieheltä ja nyt ei saanut edes mahdollisuutta. Toivon, että löytää muuta kautta sopivan naisen.
Jyrkin kohdalla on tullut mieleen miestyyppi, johon olen törmännyt. Nämä miehet ovat olleet noin nelikymppisiä, eronneita miehiä. Näillä miehillä on muutamia yhteisiä piirteitä:
Nämä miehet eivät edes yritä "hurmata" hyvää naista, jos päätyvät tapailuasteelle. Siinä missä fiksu mies hoksaisi, että nyt on muuten sellainen nainen, että kannattaa pitää kiinni ja kohdella kuin kukkaa kämmenellä, niin mitä vielä. Fiksut miehet tällaisissa tilanteissa yrittävät tehdä naiseen vaikutuksen: nämä miehet kokkaavat, näyttävät mitä osaavat ja pistävät parastaan. Haluavat vakuuttaa naisen siitä, että ovat hyviä puolisoehdokkaita. Ja tämä ei nyt tarkoita mitään luksusillallisia ravintolassa tai ökyilyelämää, vaan ihan perusmieskin voi hurmata naisen olemalla aktiivinen kotihommissa ja muussa. Sen sijaan nämä Jyrkin kaltaiset eivät laita mitään ylimääräistä rikkaa ristiin naisen vuoksi.
Toisekseen nämä miehet valittelevat, miten eksä/eksät eivät ole heitä ymmärtäneet ja arvostaneet. Sitten kun rapsuttaa vähän pintaa, niin huomaa ihan täysin, mistä eksä/eksät ovat valittaneet. Tällaiset miehet ovat juuri niitä, jotka eivät ole ottaneet parisuhde/perhearjessa koppia. Nainen on saanut hoitaa asiat, mies on ollut perässä vedettävä. Miestä kiinnostaa lähinnä omat harrastukset, muulla ei niin väliä. Jos miehellä on aiemmasta liitosta lapsia, niin mies on se, joka hoitaa lapset omina viikonloppuinaan hällä väliä asenteella. Lapset viedään syömään mäkkäriin tai kotiin ostetaan aina kaupasta valmisruokaa, kun mies ei viitsi kokata. Lasten kanssa kasvatusvastuu jää äidille, kun isä haluaa olla se hauska isä. Näistä miehistä huomaa kyllä, miksi eksä/eksät ovat heidät jättäneet ja sille on ihan syynsä. Nämä miehet ovat niin saamattomia, että arki on lähes kokonaan naisen vastuulla. Mies ei tietenkään itse näe itsessään mitään ongelmaa, vaan naiset ovat vaatineet liikaa.
Kolmanneksi nämä miehet ovat vielä sen uuden naisen kanssa umpilusmuja. Vakiolause on "Mä en voi luvata sulle itsestäni mitään". Nämä miehet toteavat ihan suoraan, että ole mun kanssa, mutta en voi antaa itsestäni varmaksi mitään. En lupaa pysyvää parisuhdetta, en lapsia, en yhteistä asuntoa, autoa tai mitään muutakaan. Nämä miehet eivät lupaa itsestään mitään, mutta naista kohtaan ollaan kyllä vaativia ja melkoinen lista toiveita löytyy ihan tietystä ulkonäöstä alkaen. Sitten jos nainen kehtaa vaatia mieheltä jotain tai huomauttaa jostain ihan syystä, niin mies loukkaantuu verisesti kuinka nainen voikaan olla näin julma. Tilanne päättyy siihen, että naisen pitäisi lohduttaa miestä, jota nyt on kohdeltu niin kaltoin kun hänelle kehdattiin sanoa ihan aiheesta.
Onneksi on erilaisiakin miehiä, mutta ai että rasauttelee nämä kuvaamani tapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että miten Matin ja Tainan kommunikaatioerot eivät olisi tulleet esiin haastattelussa. Minun korvaani Matti kommunikoi aika normaalista, Tainalla on tosi paljon tiedostavaa terapiapuhetta. Ilmeisesti Taina ei ole tuonut esiin tuota herkkyyttään kommunikaation suhteen haastatteluissa?
Ammatteja ajatellen Matti on ilmeisesti raksalla työnjohtajana, veikkaan että siellä on tarpeen kommunikoida selkeästi ja haastaakin ihmisiä, kenties tunteet eivät ole niin pinnalla heidän arjessaan. Eli voi olla että on vaan tottunut siellä tiettyyn tapaan ja olisi tarvinnut ehkä vähän aikaa opetella kommunikoimaan Tainan kanssa toisin - niinkuin tuossa ohjelmassakin kävi ilmi.
Asiantuntijan haastattelusta tuli kyllä sellainen olo, että Tainalle tämä liitto on taputeltu jo. Hänhän puhui vain Hannalle, ottamatta minkäänlaista kontaktia Mattiin, ei edes katsonut tai sanonut mitään suoraan Matille. Kurjaa kyllä että Matin kokem
Todellakin jokainen joka raksalla on työskennellyt niin tietää että siellä pitää puhua suoraan. Välillä tunteetkin kuumenee ja kirosanat lentää mutta ei siitä kukaan vedä mitään draamankaarta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Jennin kaltainen ihminen ja mulle on haastavaa kestää sitä toista sotkuineen, myönnän sen. Haluan, että koti on koko ajan tiptop, se miellyttää esteettistä silmääni, on mulle tosi tärkeää, että silmä lepää kodissa. On hirveää, jos koti on kaaoksessa. Mulla on useampia sukulaisia, jotka elävät yksin ja ovat samanlaisia, aina ihan pikkutarkan siistiä. Itse olen ratkaissut sen niin, että pidän kodin siistinä yksin. Puolisoni tekee muun osa-alueen asioita, huolehtii niistä kokonaan yksin. Meillä tämä työnjako on siinä mielessä helppoa, kun on omakotitalo suurine tontteineen. Kun katson Jenniä, oikein aistin sen kasvavan jännitteen hänessä ja ymmärrän niin hyvin häntä.
Minulla on sinun kaltaisesi puoliso, itse olen sotkuisampi. Suhteen alussa meillä olikin riitaa siitä sotkusta. Hän stressaantui sotkusta ja minä en rehellisesti sanottuna tajunnut miksi noin
Jenni ei ole antanut Jyrkille pienintäkään tilaisuutta onnistua:
Jyrki ei saa tehdä, koska tekee väärin.
Jyrkin pitää tehdä, tai saa nalkutusta ja yli äyräiden menevää vitt uilua.
Jyrki ei saa ehdottaa, koska hänet jyrätään. Perheen pää jyrähtää kuin ukkonen, jos mies kertoo ehdotuksiaan.
Ja sitten Jenni ilmoittaa joutuneensa taas äidin rooliin. Sellaista se on, kun ei anna toisen olla aikuinen ihminen. Jenni ei edes yritä kunnioittaa miestään, eikä Jyrki tietenkään ole mikään poikkeus, siitä päätellen, mitä hän on itse kertonut aiemmasta palautteestaan. Toisen OSA-AIKAINEN TYÖ tai pariskunnan raha-asioiden käsittelyn keskeneräisyys ei ole syy olla kunnioittamatta toista ihmisenä. Jyrki on kohdellut Jenniä todella kunnioittavasti ja arvostavasti.
Jenni ja Jyrki. Alkuun niin ihanaa huumaa, mutta arjen realiteetit paljastuneet ja lävähtäneet silmille. Jenni olisi halunnut vanhemman, jo aloilleen asettuneen miehen, jolla nuoruuden seikkailut takana ja valmis perhe-elämään. Jyrki sopii muutoin kuvioon, mutta oma elämä vähän turhan hataralla pohjalla turvallisuushakuiselle Jennille. Asiantuntijat varmaan tavoittelivat, että Jenni antaisi myöden omista tiukoista tavoistaan, kun rento Jyrki saapui kotiin. Omassa kodissaan tavoistaan on vaan tosi vaikea tinkiä, onnistuisi paremmin muussa ympäristössä, jos sielläkään. Jyrki taas vieraassa talossa on kuin norsu lasikaupassa, vaikea kuvitella viihtyvän itselleen liian tyylikkäässä tilassa. Arvot ja tulevaisuuden unelmat heillä voi kohdata, mutta tapa kulkea niitä kohti ihan eri maailmoista. Vaikea nähdä yhteistä tulevaisuutta, jollei molemmat ota isoa askelta toisiaan kohti. Pieni erossa olo ja tuumaustauko olisi heille paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särähti kyllä Jennin osalta korvaan, kun ravintolassa naisen puolesta maksaminen olisi Jennistä ollut "ihanan romanttinen ele". Ja että Jenni ei ala "tästä palkasta miestä elättämään". Se Jenniä ei kuitenkaan haittaisi, jos mies elättäisi häntä?
Jenni etsii elättäjää ja kotiorjaa.
T. Nainen, joka tienaa lähes tuplat mieheensä verrattuna
Tämä. Itseäni teinipojan äitinä ärsyttää tuo outo kuvio, joka vielä nykyäänkin naisilla on yleisesti, että muuten TIETYSTI pitää olla kaikessa tasa-arvoisia, mutta sitten kummasti miehen tietenkin pitäisi maksaa se ravintolalasku; monen naisen mielestä ei tule kuuloonkaan, että pariskunta maksaisi puoliksi sen laskun, se kun olisi niin epäromanttista... Ärsyttää ajatuskin, että esim. oma poikani joutuisi vähästä opiskelijabudjetistaan makselemaan jonk
Tämä on juuri näin. Kannatan ehdottomasti tasa-arvoa, mutta kummasti vaan ne ns perinteiset roolit ovat naisten mielestä sopivissa kohdissa romanttista...
Tätä ihan samaa olen myös omien tyttärien kohdalla suuresti ihmetellyt.
1. Vanhemman ei kuulu vain ihmetellä vaan kasvattaa lastaan keskustelemalla.
2. Kaivaa lapselleen kuoppaa, jos opettaa tämän
- vihaamaan vastakkaista sukupuolta
- suhtautumaan epäluuloisesti vastakkaiseen sukupuoleen
- olemaan liian itsekäs (terve itsekkyys toki tarvitaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Matti olisi painostanut Tainaa seksiin , niin varmasti noiden kahden kohdalta olisi puhallettu ohjelma poikki jo aikaisemmin. Taina silmät kyynelissä kehui miestään silloin , kun asiantuntija oli paikalle. Se jää vaan katsojille mysteeriksi mikä Tainalle tuli. Ihmisen mieli on erikoinen. Kuka vaan voi romahtaa milloin tahansa. Silloin tuntuu , että seinät kaatuu päälle ja ketään ei kiinnosta. Olivat muuten todella vähän tekemisissä.
Valitettavasti koko ajan alkaa vaikuttaa enemmän siltä, että jostakin tuollaisesta on ollut kyse. Uusimmassa jaksossa 11 Matti itsekin tilittää suoraan, että tältä osalta asiat eivät menneet Matin toivomalla tai oikeammin olettamalla ja itsestäänselvänä pitämänä tavalla ja syytti toista osapuolta siitä, että fyysiset tarpeet jäivät tyydyttämättä. Kuitenkaan tällaista ei saisi ol
"Joo Matti sanoi, eyyä hänestä olisi ollut luonnolista halata kotiin tullessa(työpäivän jälkeen)"
Joo onhan tuo kaunis tapa, mutta Taina ei ole siihen ollut valmis, koska ei ole tuntenut, että Matti on ihminen, jota hän vielä haluaa halata. Ei voi mennä /vaatia toista halalemaan, jos hän ei sitä halua. Tuo halailu olisi voinut sopia Tainalle joskus myöhemmin, jos rauhassa olisi edetty.
Kun katsoo Hain ja Matin tapaa edeta tuossa tilanteessa, jossa se nainen ei ole sulaa vahaa heti, kun tavataan, niin ero on iso. Hai ei ole kertaakaan valittanut, että ei ole läheisyyttää ja ei ole päässyt halaamaan jne. Hai ymmärtää, että aikaa tarvitaan ja että ei ole mikään automaatio, että saa läheisyyttä ja halauksia heti, kun menee naimisiin vieraan ihmisen kanssa. Ensin voi tutustua rauhassa ja sitten alkaa halailemaan, jos ja kun se tuntuu oikealta. Jos toinen on siihen aikaisemmin valmis, hänen pitää kärsivällisesti odottaa. Näissä tilanteissa pitää edetä sen hitaamman mukaan. Tunteita kun ei voi pakottaa. Kyllä tässä ehkä joku sellainen on taustalla, että matti olisi ollut valmis etenemään nopeammin, mutta taina ei siihen ole pustynyt. Ahdistaahan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sportti-Jykälle tekee tiukkaa kivuta Tuomiokirkon portaat.
On muuten melko hyvällä alulla massu. Avioliiton satamassa ei mene kuin kolme kuukautta kun vatsa tuplaantunut.
Kaikkein ikävintä tämän palstan ETA-keskusteluissa on se, että jo melko alkuvaiheessa kautta alkaa normaalisti jonkun osallistujan kummallisen raivokas ja tunnetasolta tuleva lynkkaus, josta näkee kilometrin päähän, että osallistujat itse aivan pakosti vääntävät täällä dissausviestejä. Sen erottaa siitä, että kirjoittaja kirjoittaa liian suurella tunnelatauksella, henkilökohtaisesti sekä monesti myös ohi sarjassa nähdyn. Silloin on voinut myös arvata, että ko. pari on eronnut, vaikka sarjassa vielä menisi hyvin.
Ketään katsojaa ei kiinnosta Jyrkin vatsa tai porrasnousut pihviaterian jälkeen, etenkin, kun Jenni on täsmälleen sa
Samaa kokoluokkaa? Ehkä joo, mutta kehonkoostumus on aika eri. Toisella lihasta, toisella laardia. Vain sen laardikas on puhunut olevansa urheilullinen.
Aika kovaa kyytiä Jenni täällä saa vaikka selvästi yrittää kovasti ja myös suojelee Jykän tunteita ja lohduttaa. Omaa tilaahan hänkin tuossa kaipaa, mutta on ehkä vain vahvempaa tekoa kuin esim. Taina ja ilmeisesti siksi ymmärrys sitten loppuukin. Jennihän siis pyrkii kommunikoimaan, pyrkii antamaan Jyrkille mahdollisuuksia. Jaksossa 10 sanoi että olivat viimeiset 2 viikkoa olleet koko ajan yhdessä - eli siis todellakin pyrkii toimimaan niinkuin ohjelmassa tulisi toimia.
Hänen kohdallaan ei ilmeisesti vaan pidetä siitä, että hän osaa artikuloida sen mitä haluaa ja pitää puoliaan herkän Jyrkin kanssa. Hänelle taloudellinen turvallisuus on tärkeä asia eikä siinä ole mitään sen pahaa, arjen ja tulevan kannalta se on vain järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijan haastattelusta tuli kyllä sellainen olo, että Tainalle tämä liitto on taputeltu jo. Hänhän puhui vain Hannalle, ottamatta minkäänlaista kontaktia Mattiin, ei edes katsonut tai sanonut mitä
Todellakin jokainen joka raksalla on työskennellyt niin tietää että siellä pitää puhua suoraan. Välillä tunteetkin kuumenee ja kirosanat lentää mutta ei siitä kukaan vedä mitään draamankaarta.
No, ei ole kypsä suhteeseen, jos käyttäytyy kotona ja töissä samoin. Menee aika mahdottomaksi, että mies kohtelee herkkää vaimoaan kuin jotain lusmuavaa raksaäijää tai vaimo miestään kuin alle koulukäistä lasta.
Tämä on juuri näin. Kannatan ehdottomasti tasa-arvoa, mutta kummasti vaan ne ns perinteiset roolit ovat naisten mielestä sopivissa kohdissa romanttista...
Tätä ihan samaa olen myös omien tyttärien kohdalla suuresti ihmetellyt.