Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särähti kyllä Jennin osalta korvaan, kun ravintolassa naisen puolesta maksaminen olisi Jennistä ollut "ihanan romanttinen ele". Ja että Jenni ei ala "tästä palkasta miestä elättämään". Se Jenniä ei kuitenkaan haittaisi, jos mies elättäisi häntä?
Jenni etsii elättäjää ja kotiorjaa.
T. Nainen, joka tienaa lähes tuplat mieheensä verrattuna
Tämä. Itseäni teinipojan äitinä ärsyttää tuo outo kuvio, joka vielä nykyäänkin naisilla on yleisesti, että muuten TIETYSTI pitää olla kaikessa tasa-arvoisia, mutta sitten kummasti miehen tietenkin pitäisi maksaa se ravintolalasku; monen naisen mielestä ei tule kuuloonkaan, että pariskunta maksaisi puoliksi sen laskun, se kun olisi niin epäromanttista... Ärsyttää ajatuskin, että esim. oma poikani joutuisi vähästä opiskelijabudjetistaan makselemaan jonkun tyttiksen ravintolalaskua ja sama muija vaahtoaa
Ongelmanahan tässä on nyt se, että Jenni hoitaa suurimman osan kotitöistä, on vakiduunissa, pitää kunnostaan/ulkonäöstään huolta, joutuu koko ajan tsemppaamaan huonolla itsetunnolla varustettua miestä, joka itkee pienimmästäkin vastoinkäymisestä kun mies ei voi samalla tavoin tarjota näitä naiselle. Kyseessä ei ole tasapuolinen suhde vaan nainen joutuu kuitenkin tekemään suurimman osan työstä ja vaivannäöstä suhteessa. Se, että mies ei voi edes JOSKUS tehdä huomaavaista elettä ja tarjoa illallista kun toinen siivoaa ja laittaa ruokaa toiselle joka päivä kun toinen "ei vaan viitsi", kertoo vaan kuinka miehellä on oikeus olla itsekäs ja se on hyväksyttävä asia mutta naisilla ei.
Sinun kaltaisten äitien takia Suomessakin kasvaa koko ajan lisää itsekkäitä miehiä, jotka itkevät, että miksi en koskaan saanut perhettä. Toivottavasti poikasi on ikisinkku, niin voit vain kiittää omaa vammaista kasvatustyyliäsi siitä.
Jos Taina on suostunut seksiin vaikka ei olisi halunnut, se ei ole Matin vika. Matilla on aivan oikeus odottaa toisen ihmisen osaavan sanoa ei ja jos ei sano, oikeus olettaa toisen haluavan myös seksiä.
Jos tainaa alkoikin tämän jälkeen ahdistamaan läheisyys, hän olisi aivan selkokielellä voinut Matille tämän kertoa. Monessa kohtaa taina kuitenkin korosti sitä miten Matti ymmärsi häntä.
Jos ei osaa sanoa ettei halua ja alkaa torjunnan kiertelemällä ja puhumalla epämääräisesti turvattomasta olosta, soppa on selvä. Luulisi että vähintäänkin tähän ohjelmaan osallistujat tajuaisivat, miten tärkeää on puhua avoimesti kun tosiaan tuntemattomia tässä ollaan eikä osata vielä millään tasolla lukea toista eikä tiedetä, mitkä menneisyyden taakat toisen toimintaa ohjaa. Eipä tiennyt Mattikaan Tainan menneisyyden taakoista joihin Taina kuitenkin viittasi vähän väliä suostumatta avaamaan niitä edes Matille vaikka on kuitenkin suostunut yrittämään parisuhdetta Matin kanssa. Joten täysin tekemätön paikka tämä.
Taina pahensi tilannetta , kun pakeni ja pakeni. Tajusiko edes mihin ohjelmaan lähti. Tavallisessa arjessa nainen ehkä voikin tehdä noin. Olisi edes miettinyt miltä tuntuu miehestä joka oli valmis kaikkeen. Toivottavasti saa apua nyt ja kunnolla.
." Se, että mies ei voi edes JOSKUS tehdä huomaavaista elettä ja tarjoa illallista kun toinen siivoaa ja laittaa ruokaa toiselle joka päivä kun toinen "ei vaan viitsi", kertoo vaan kuinka miehellä on oikeus olla itsekäs ja se on hyväksyttävä asia mutta naisilla ei.
Sinun kaltaisten äitien takia Suomessakin kasvaa koko ajan lisää itsekkäitä miehiä, jotka itkevät, että miksi en koskaan saanut perhettä. Toivottavasti poikasi on ikisinkku, niin voit vain kiittää omaa vammaista kasvatustyyliäsi siitä."
Kaupasta saa ainekset vaikka makaronilaatikkoon alle kympillä jos rahasta on tiukkaa. Jenni varmasti arvostaisi ruuanlaittoa Jykän puolelta, mutta ei, täytyy mennä syömään ulos ja vielä pummia se ateria Jenniltä.
Olen Jennin kaltainen ihminen ja mulle on haastavaa kestää sitä toista sotkuineen, myönnän sen. Haluan, että koti on koko ajan tiptop, se miellyttää esteettistä silmääni, on mulle tosi tärkeää, että silmä lepää kodissa. On hirveää, jos koti on kaaoksessa. Mulla on useampia sukulaisia, jotka elävät yksin ja ovat samanlaisia, aina ihan pikkutarkan siistiä. Itse olen ratkaissut sen niin, että pidän kodin siistinä yksin. Puolisoni tekee muun osa-alueen asioita, huolehtii niistä kokonaan yksin. Meillä tämä työnjako on siinä mielessä helppoa, kun on omakotitalo suurine tontteineen. Kun katson Jenniä, oikein aistin sen kasvavan jännitteen hänessä ja ymmärrän niin hyvin häntä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Jennin kaltainen ihminen ja mulle on haastavaa kestää sitä toista sotkuineen, myönnän sen. Haluan, että koti on koko ajan tiptop, se miellyttää esteettistä silmääni, on mulle tosi tärkeää, että silmä lepää kodissa. On hirveää, jos koti on kaaoksessa. Mulla on useampia sukulaisia, jotka elävät yksin ja ovat samanlaisia, aina ihan pikkutarkan siistiä. Itse olen ratkaissut sen niin, että pidän kodin siistinä yksin. Puolisoni tekee muun osa-alueen asioita, huolehtii niistä kokonaan yksin. Meillä tämä työnjako on siinä mielessä helppoa, kun on omakotitalo suurine tontteineen. Kun katson Jenniä, oikein aistin sen kasvavan jännitteen hänessä ja ymmärrän niin hyvin häntä.
Samoin. Itse kestän sotkuista miestäni ja otan vetovastuun kodin siivouksesta ja esim. ruuanlaitosta. Mutta mies kompensoi asiaa omalla tahollaan, noh, hänellä esim. on ne isommat tulot eikä ongelmaa maksaa esim. niitä ravintolakäymisiä. Ja mies kyllä toki tykkää, kun on siistiä ja ruokaa ja puhtaat pyykit aina kaapissa, eli osaa sitä arvostaa.
Ei siitä mitään tule, jos yksin saa kaiken aina hoitaa ja vielä maksaakin. Ja toinen pitää itsestäänselvyytenä. Päälle vielä tokasee että sängyssä voisit olla parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samoin! En vaan voisi elää epäsiistissä kodissa ja enkä katsoa miestä, joka luistaa osastaan vastuuta. Kaikki ei tarvitse mennä tasan, mutta Jyrkin tulanne on toivoton, jos ei yhtään tsemppaa. Harva nainen haluaa tuollaista laiskaa vässykkää. Hänessä on potentiaalia, jos vain ottais niskasta kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Sportti-Jykälle tekee tiukkaa kivuta Tuomiokirkon portaat.
On muuten melko hyvällä alulla massu. Avioliiton satamassa ei mene kuin kolme kuukautta kun vatsa tuplaantunut.
Kaikkein ikävintä tämän palstan ETA-keskusteluissa on se, että jo melko alkuvaiheessa kautta alkaa normaalisti jonkun osallistujan kummallisen raivokas ja tunnetasolta tuleva lynkkaus, josta näkee kilometrin päähän, että osallistujat itse aivan pakosti vääntävät täällä dissausviestejä. Sen erottaa siitä, että kirjoittaja kirjoittaa liian suurella tunnelatauksella, henkilökohtaisesti sekä monesti myös ohi sarjassa nähdyn. Silloin on voinut myös arvata, että ko. pari on eronnut, vaikka sarjassa vielä menisi hyvin.
Ketään katsojaa ei kiinnosta Jyrkin vatsa tai porrasnousut pihviaterian jälkeen, etenkin, kun Jenni on täsmälleen samaa kokoluokkaa. Kukaan katsoja ei ole huomannut tämän pariskunnan painossa muutoksia ohjelman aikana.
Tällaiset viestit kuin Jyrkistä täällä nyt ovat surullisia ja mustamaalaavia. Myös Matista on nähty sellaisin sfääreihin meneviä viestejä, että pahaa tekee. Vaikuttaa siltä, että miesten ei kannata enää osallistua sarjaan, koska alttarilla odottaa yhä useammin tyrannisoivia tai muuten sekaisin olevia oman elämänsä prinsessoita ja paljon murhetta.
Näkökulma siihen, että miten ihmisellä ei ole säästöjä, asuntoa tai autoa. En ota kantaa kyseisen osallistujan taustoihin, enkä niitä tiedäkään, mutta ohjelmaa katsoessa tulee suuria mielleyhtymiä muutamaan serkkuuni (kahdesta eri perheestä). Kummassakin perheessä on taustalla toisen vanhemman kuolema ja jäljelle jäänyt vanhempi ei ole kyennyt oikein huolehtimaan lapsista. Lapset ovat selvinneet keskenään, sukulaiset ovat huolehtineet omien voimiensa puitteissa ja isommat lapset ovat huolehtineet pienemmistä.
Lapset ovat kasvaneet miehiksi, osa kouluttautunut enemmän, osa vähemmän. Yhteistä kaikille on kuitenkin ollut nimenomaan suhde rahaan. Kaikki mitä on tullut, on myös mennyt. Palkka on hassattu kaikkeen turhaan, usein romukuntoisiin autoihin, moottoripyöriin tai veneisiin, vaikka niitä ei ole edes juuri käytetty. Hankintoja on pidetty järkevinä ja selitetty, että omat saa pois, kun myy, vaikka näin ei ole tapahtunut. Palkka on mennyt myös kaikenlaiseen muuhun turhuuteen.
Pitkäjänteistä ajattelua raha-asioihin on serkuillani tullut vasta avioliittojen ja tyttöystävien myötä, on löytynyt vakituiset työpaikat, on hankittu asuntoja ja alettu elää järkevämmin. Silti joku heistä on tehnyt ihan hassuja tempauksia, tyyliin ostanut tiukassa rahatilanteessa vuosikymmeniä vanhan urheiluauton (johon ei viiden hengen perheestä edes mahdu kuin kaksi), vaikka vaimo samaan aikaan polkee läpi vuoden töihin 25 vuotta vanhalla romulla pyörällä.
Serkkuni ovat huipputyyppejä, hyviä työntekijöitä, avuliaita ja ihania, mutta taustasta johtuen suhde rahaan on aina ollut vaikea. Itse en syyttäisi tällaista henkilöä, vaan yrittäisin ymmärtää. Lapsuus vaikuttaa enemmän kuin ehkä osaa ajatellakaan
Aika epävakaata Tainan käytös, kuitenkin päätyi Matin kanssa saman peiton alle ja sitten ahdistutaan ja otetaan etäisyyttä. Ensivaikutelma sokaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jenni ei edes tiedä, mitä pyykkiä voi laittaa kuivausrumpuun, vaikka on niin täydellinen?
Nyt en ymmärrä. Länsimaisissa kuivausrummuissa on eri ohjelmat erilaisille pyykeille urheiluvaatteista ja silkistä lähtien. Mitä pyykkiä ei voi laittaa kuivausrumpuun?
Eniten ihmetyttää, miksi Tainan tyyppinen ihminen hakeutuu tällaiseen ohjelmaan, joka on pahin vaihtoehto hänen luonteelleen ja ongelmilleen. Kyllähän se nyt on tiedossa, että alttarilla odottaa täysi yllätys, jonka kanssa on sitten rakennettava suhdetta. Eihän se olisi Tainalle helppoa silloinkaan, jos voisi itse valita puolison. Ammattilaisten olisi syytä tehdä tiukempi karsinta osallistujista. Kauheaa katsottavaa sekä Tainan että Matin puolesta.
Kolmas peräkkäinen kausi kun yhtään paria ei jää yhteen? Ajattelin, että Jyrki ja Jenni on tämän vuoden napakymppipari pitkästä aikaa, mutta mitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä keskustelussa on niin paljon jauhettu sitä, ettei Jyrkillä ole opettajan pätevyyttä, niin mikähän hänen ammattinsa sitten on? Kannattaisikohan palata siihen?
Hieman särähtää kun mies antaa itsestään kuvan urheilumiehenä ja opettajana eikä kummastakaan näy merkkiäkään sarjan aikana.
Onkohan niitä miehiä jotka sanovat olevansa urheilullisia kun käyvät salilla 7 x vuodessa.
Toi siisteys/järjestys vaatimustaso on niin hallitseva luonteenpiirre, että luulis että oltais selvitetty esikarsinnassa, kissojen lempivärien sijasta. Käsittämätöntä.
Jyrki voi olla myöskin vaan aivan super pihi ihminen. On olemassa sellaisiakin ihmisiä, naisia ja miehiä, jotka lähtökohtaisesti elää muiden rahoilla jos vaan tulee tilaisuus. Omalla tilillä voi olla mukavastikin rahaa, mutta sitä ei haluta käyttää. Voivat myös tahallisesti antaa ymmärtää rahatilanteen olevan heikko jotta saisi niitä ilmaisia lounaita.
Oikeasti ihmisten mielestä Tainan olisi pitänyt jäädä Matin kanssa yhteen ja sietää haastamista ja halailla siihen päälle iloisena työpäivän jälkeen?
Ja Jennin pitäisi auttaa Jyrkiä kasvamaan eikä ahdistella häntä kotitöillä?
Toivottavasti kaikki tänne kirjoittavat on yli 80-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ei edes tiedä, mitä pyykkiä voi laittaa kuivausrumpuun, vaikka on niin täydellinen?
Nyt en ymmärrä. Länsimaisissa kuivausrummuissa on eri ohjelmat erilaisille pyykeille urheiluvaatteista ja silkistä lähtien. Mitä pyykkiä ei voi laittaa kuivausrumpuun?
Ehkäpä tuo urheiluliikkeessä työnnellyt tietää näistä urheiluvaatteista vähän enemmän. Se niinku kuuluu siihen ammattiin ja asiakaspalveluun kertoa. Ja hänelle tieto tietysti tullut muulta henkilökunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä keskustelussa on niin paljon jauhettu sitä, ettei Jyrkillä ole opettajan pätevyyttä, niin mikähän hänen ammattinsa sitten on? Kannattaisikohan palata siihen?
Hän on työtön, joka on toiminut myyjänä ja valmo-opettajana.
Hieman särähtää kun mies antaa itsestään kuvan urheilumiehenä ja opettajana eikä kummastakaan näy merkkiäkään sarjan aikana.