Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Matilla ei ole autismin piurteitä.
On vain mies joka puhuu vain silloin kun on jotain sanottavaa, ei turhia höpöttele.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuohon on laitettu pariksi ihmiset 10 vuoden ikäerolla? 5 vuotta maksimissaan.
Ai niinkuin Sauli Niinistöllä:))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki EI ole esitellyt itseään luokanopettajana.
"Jyrki toimii tällä hetkellä valmistavan luokan opettajana", mainostaa maikkari.
Avainsana "tällä hetkellä".
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010662636.html
tuossa artikkelissa lukee "Kotkasta kotoisin oleva Jyrki, 39, työskentelee luokanopettajana ja urheiluliikkeen myyjänä."
Mä en ole kuullutkaan, että ainakaan kaupungeissa nykypäivänä pääsisi luokanopettajan hommiin edes sijaiseksi, jos ei ole edes opiskellut kasvatustieteitä. Tai ehkä jossain Lapin perukoilla syrjäkylässä voidaan sijaiseksi palkata vaikka 19-vuotias kunnanjohtajan siskonpoika, kun ei kukaan muu suostu lähtemään töihin minnekään skutsiin.
Toistetaan tämä nyt vielä:
Jyrki on kertonut olleensa valmistavan luokan opettaja.
"Valmistavan opetuksen opettajille eli valo- tai valmo-opettajille ei ole olemassa yhteisiä kelpoisuusehtoja, joten jokainen kunta tekee asiassa omat ratkaisunsa.
Varsinkin Etelä-Suomessa työskenteli kuitenkin paljon opettajia, jotka eivät täyttäneet kunnan omaa kelpoisuusvaatimusta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkillä on ilmeisesti traumatausta, mikä on vaikuttanut pärjäävyyteen. Hänelle sopisi kumppani, joka hyväksyy tällaisen psyykeen ja sen, ettei miehellä ole kovin suuria tavoitteita tai että hän ei ainakaan kykene niitä tavoittamaan. Energiaa ja jaksamista ei riitä sellaiseen. Siitä kertoo jo sekin, ettei hän jaksa tehdä ruokaa. Jyrkin tavoitteet elämässä liittyy kumppanin ja tuen löytämiseen ja elämä vaatimattomissa puitteissa riittää. Jenni taas on korkeamman aktivaatiotason ihminen, eikä tuollainen elämä riiitä hänelle.
Tuossa on asiaa. Jyrkille voisi sopia ikäisensä nainen. Tosin lapsihaaveet eivät sitten toteutuisi, mikä olisi huono asia.
Jyrki ei ehkä jaksaisi lapsiarkea.
Tai ei jaksaisi.
Aika kurjaa, että näin tärkeä arvopohja- ja mentaliteettiasia kuin taloudellinen perusturva on sivuutettu näin merkittävästi. Siinä ei noin suuria kompromisseja tehdä, ainakaan säästäväisestä leväperäiseksi. Se on syvällä persoonallisuudessa. Niskasta kiinni ottaminen ehkä voi olla mahdollista hälläväliselle, mutten itse ole sellaista koskaan nähnyt tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Matilla ei ole autismin piurteitä.
On vain mies joka puhuu vain silloin kun on jotain sanottavaa, ei turhia höpöttele.
Nykyään täytyy saada diagnoosi joka asiasta. Lääkefirmat kiittää. Ennen sanottiin jostain että se viihtyy omissa oloissaan eikä pidä väenpaljoudesta. Nykyään sille diagnosoidaan mitä lie ahdistushäiriöitä ja muita ja lykätään pilleri suudun .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen ohjelman kuulumisia iltapäivälehden nettisivuilta, enkä ole nähnyt tai kuullut pariskuntia äänessä.
Lukemani perusteella - olipa Jyrki millainen tahansa, Jenni on alusta asti sanellut, miten ja millainen pitää olla. Pitää olla sellainen kuin Jenni.
Nuori rouva on haukkunut Jyrkiä koko kansan tiedoksi niin loukkaavalla tavalla, jollaisesta itse pahastuisin syvästi. Jyrkinä olisin juossut matkoihini jo aikapäiviä.
Nyt sitten tulee paha mieli matkasta.
- Ja minä kun itse olen luullut olevani naisena tiukkis. - Nää kaksi ei vain sovi toisilleen.
Juu. Kyllä jokaisen naisen pitää olla ikionnellinen sellaisesta miehestä, joka makaa sohvalla ja lainailee rahaa.
En puhunut kenenkään tekemisistä tai tekemättömyyksistä vaan haukkumisesta.
Vaikka olisin kuinka kypsä johonkin ihmiseen, en nolaisi maanrakoon joukkojen edessä.
Joku fiksu on sanonut: toista ihmistä ei saa pitää oman elämän lisukkeena.
Tämä juuri on vikana tässä koko sarjassa. Mulle, minä, minusta, minulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on täysin Jyrkissä, mutta Jennikään ei tunnu täysin ymmärtävän, että pihvistä, lohkoperunoista, majoneesista ja grillattavasta tai paistettavasta tomaatista koostuvan aterian saisi paljon halvemmalla Prismasta kun tekisi sen itse kotona vaikka grillissä, joka Jenniltä löytyy kuin menemällä syömään tuollaisen ravintolaan. Taidan kohta huvin vuokseni katsoa Prisman hinnoilla tuollaisten ainesten hinnan. Jyrki olisi voinut ehdottaa tuollaista sovintoateriaa ihan kotona.
Tuskin Jyrki jaksaisi pihviä paistaa saatikka pöytää kattaa.
Ja Jenni suuttui kun Jyrkillä pääsi huomio, että Jennin grilli kannattaisi putsata heti. Nyt ollut käyttämättä 3 vuotta eli varmaankin miesten töitä ah niin siistin Jennin kotona
Mistä Taina kuormittui ja ahdistui? Olis nyt vaan leikkinyt kuvausten loppuun asti ja hengaillut kaverina. Ei kukaan pakottanut tai edes ehdottanut seksiä tms. Miettikää joidenkin kulttuurien järjestettyjä avioliittoja, sellaisessa vois jo olla aihetta ahdistua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on täysin Jyrkissä, mutta Jennikään ei tunnu täysin ymmärtävän, että pihvistä, lohkoperunoista, majoneesista ja grillattavasta tai paistettavasta tomaatista koostuvan aterian saisi paljon halvemmalla Prismasta kun tekisi sen itse kotona vaikka grillissä, joka Jenniltä löytyy kuin menemällä syömään tuollaisen ravintolaan. Taidan kohta huvin vuokseni katsoa Prisman hinnoilla tuollaisten ainesten hinnan. Jyrki olisi voinut ehdottaa tuollaista sovintoateriaa ihan kotona.
Tuskin Jyrki jaksaisi pihviä paistaa saatikka pöytää kattaa.
Päägrillaaja aikoi ensin nuijia sisäfileen, että parempi mennä vain ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuohon on laitettu pariksi ihmiset 10 vuoden ikäerolla? 5 vuotta maksimissaan.
Kun Jenni nimenomaan tahtoi 10 vuotta vanhemman. Miehille harvoin ikäero on ongelma jos ei ole niin vanha, että lapsi haave ei olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen ohjelman kuulumisia iltapäivälehden nettisivuilta, enkä ole nähnyt tai kuullut pariskuntia äänessä.
Lukemani perusteella - olipa Jyrki millainen tahansa, Jenni on alusta asti sanellut, miten ja millainen pitää olla. Pitää olla sellainen kuin Jenni.
Nuori rouva on haukkunut Jyrkiä koko kansan tiedoksi niin loukkaavalla tavalla, jollaisesta itse pahastuisin syvästi. Jyrkinä olisin juossut matkoihini jo aikapäiviä.
Nyt sitten tulee paha mieli matkasta.
- Ja minä kun itse olen luullut olevani naisena tiukkis. - Nää kaksi ei vain sovi toisilleen.
Juu. Kyllä jokaisen naisen pitää olla ikionnellinen sellaisesta miehestä, joka makaa sohvalla ja lainailee rahaa.
En puhunut kenenkään tekemisistä tai tekemättömyyksistä vaan haukkumisesta.
Niin ja mitenkähän Jenni on tätä Jyrkiä niin perinpohjaisesti ja syvästi haukkunut?
Ihana empaattinen Matti, kun sanoi ettei nyt voi ajatella omalta kannalta millään tapaa, vaan ajatus ja mieli siinä toisessa eli Tanjassa <3
Eipä yllätä, että Anna ei ole kissaihminen. Sekopäisimmät ihmiset keitä olen tavannut ovat aina pelänneet/inhonneet kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Jennillä on jo aiemmissakin suhteissa ollut tämä sama äidin rooli eli nämä kuviot kotitöissä. Eipä Jenni ole nuorempanakaan ole ollut nainen, joka kiinnostaisi näitä hyvä palkkaisissa vastuullisissa asemissa olevia miehiä. Jenni on ystävineen selvä pissis minkä näimme näissä juhannusjuhlissa. Ei nämä miehet jotka voisivat ottaa hänet kotirouviksi sellaista kiinnostu.
Vanhoista koulukavereista löytyy useampikin Jennin tyyppinen nainen. Katseenkestäviä, sosiaalisia, pitävät itsestään huolta, joku ihan ok perustyö, pirttihirmuja. Kaikilla pitkät parisuhteet hyvätuloisten miesten kanssa. Kyllä noille ottajia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jennihän sanoi, että on haaveillut nelikymppisestä miehestä ja nyt sen sai. Todennäköisesti toive sisälsi oletuksen, että tuossa iässä on jo vakaa talous ja omaisuuttakin kertynyt..
Oikeasti miten voi yhtään enempää olla äiti-lapsi-suhde kun Jenni ajaa autoa ja patistaa Jyrkin lähtemään jumppaan ja Jyrki istuu takapenkillä ja valittaa niin kuin pikkulapsi :D
Vierailija kirjoitti:
Ihana empaattinen Matti, kun sanoi ettei nyt voi ajatella omalta kannalta millään tapaa, vaan ajatus ja mieli siinä toisessa eli Tanjassa <3
Juu juu ja kamerakin kuvasi sopivasti tuota "empaattisuutta"
Luulen että pään sisällä oli ajatuksena "miksiköhän tuo akka lähti tähän ohjelmaan nyyhkimään"
Heh tää oli hauska! Ja erittäin monilta osin tottakin. Pisteet sulle.
." On ollut myös pitkä aika, jolloin olin pelkällä toimeentulotuella, joka kaikessa nöyryyttävyydessään oli vieläkin pahempaa selviytymistaistelua kuin nykyään. Paljosta olen joutunut luopumaan ja muutenkin joudun elämään aivan kamalassa tilanteessa vuodesta toiseen ilman toivetta muutoksesta parempaan tai avusta, jota olen yrit"
Olen törmännyt elämäni aikana useampaan tuilla elävään yh-mammaan ja kaikilla niillä on ollut elintaso ihan samanlainen kuin työssäkäyvällä pienipalkkaisella. Usein jopa parempi. Yksikin asui 3 lapsensa kanssa vuokralla omakotitalossa, koira ja kissa mukana. Vaatii jo keskiluokan tulot että tuohon pääsee työssä käymällä.