Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä, että Anna ei ole kissaihminen. Sekopäisimmät ihmiset keitä olen tavannut ovat aina pelänneet/inhonneet kissoja.
Kissat on parhaita. Oma kuoli 20-vuotiaana ja en ole niin paljon ketään ihmistä surrut. Paras katti ikinä, tiesi koska mennään telkun ääreen ja odotti jo valmiiksi jos oli vartin myöhässä.Huonona tapana hypätä mahan päälle kun ottaa päikkäriä;))
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä, että Anna ei ole kissaihminen. Sekopäisimmät ihmiset keitä olen tavannut ovat aina pelänneet/inhonneet kissoja.
Ei Anna tulisi toimeen kissan kanssa, kun haluaa pitää koirakoulua myös miehelleen ja kyselee mitä kaikkea hienoa koira tai mies onkaan koirakoulussa oppinut. Kissalle ei tuo onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työttömyystuesta menee automaattisesti veroa 20 %. Erillistä verokorttia tarvitsee vain, jos työttömyysaikana on satunnaisia tuloja tai tuloja osa-aikatyöstä. "
Ziisus...niin menee mutta kun hommaat muutosverokortin niin takuulla siinä ei lue 20 ennakkoprosentin kohdalla.
Pöljä. Ne maksamattomat verot peritään jäännösveroina.
No sulta saisikin periä tyhmyysveron.
Taina on omien sanojensa mukaan joutunut hyväksymään omaa rajallisuuttaan. Ei pysty kaikkeen, vaikka toinen haluaa muuttua. Vaikka ei pysty sitä toisen muutosta vastaanottamaan, niin se ei ole Tainan mielestä riittämättämyyttä.
🤔 Ööh, no eikös se just ole riittämättömyyttä, tuossa tilanteessa? Toinen on valmis muuttumaan hänen vuokseen ja parisuhteen vuoksi, hän ei pysty tätäkään vastaanottamaan?
Nyt on nainen solmussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Anna tulisi toimeen kissan kanssa, kun haluaa pitää koirakoulua myös miehelleen ja kyselee mitä kaikkea hienoa koira tai mies onkaan koirakoulussa oppinut. Kissalle ei tuo onnistuisi.
Niin. Kissaa ei voi kontrolloida. Annalle kontrollointi on kaikkein tärkeintä.
Jyrki kertoi etsivänsä ohjelman alussa itselleen naista, joka siivoaa ja laittaa ruokaa. Eli toisin sanoen haussa on uusi äiti, joka pitää pojasta huolen. Poika voi sitten viihdyttää itseään jalkapallolla ja muulla kivalla, kun äiti hoitaa muut käytännön asiat.
Uskomatonta, että tällaisia tyyppejä yhä löytyy!
Täysin vihkoon menny tuo jykän naittamknen jennille. Jyrki kävellä töpöttää kuin taapero. Puhuu kun homoneiti. Pyöreä ja pehmeä vauva.
Jennihän halusi miehen +10 v. Eli amattissa olevan Aikuisen Tekevän Miehen! Jolla on Tulot! Miten noi terapeutit on noin puusilmiä.
No, kun ei ole hakijoita! 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työttömyystuesta menee automaattisesti veroa 20 %. Erillistä verokorttia tarvitsee vain, jos työttömyysaikana on satunnaisia tuloja tai tuloja osa-aikatyöstä. "
Ziisus...niin menee mutta kun hommaat muutosverokortin niin takuulla siinä ei lue 20 ennakkoprosentin kohdalla.
Niin ja maksaa sitten jäännösveroja? Ei mitään järkeä.
Älä höpötä, minä TIEDÄN nämä asiat. Se 20 on yleisennakkopidätysprosentti. Jos ei muita tuloja ole niin mitä reaalisti maksat on jossain 10 pinnan paikkeilla eli aina saat veronpalautuksia jos maksat 20 työmarkkinatuesta.
Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Anna sanoi haaveilevansa tavallisesta perhearjesta, että eläisi jonkun ihmisen kanssa ja leipoisi mokkapaloja lasten futistreeneihin.
Olen itse elänyt ihan toisella tavalla. Olen jättänyt aika avoimeksi suunnitelmat esim. perheen perustamisen suhteen. Pitänyt monenlaisia vaihtoehtoja avoimina, esim. mahdollisen ikisinkkuuden. Siloin ei tule sellaista "pakko löytää joku" -painetta. No, tutustuin ihanaan ihmiseen. Seurustelimme, menimme naimisiin. Puhuimme että haluaisimme lapsia, mutta jos niitä ei kuulu, emme yritä adoptoida. Saimme kaksi lasta. Emme pitäneet koskaan näitä asioita ainoina oikeina, vaan yhtenä mahdollisena suunnitelmana elämämme varalle.
Itseni kohdalla on ollut tärkeää, että suunnitelmat syntyvät yhdessä rakastamani ihmisen kanssa. Ei niin, että mulla on suunnitelmat ja niiden toteuttamiseen täytyy löytää "joku".
Mokkapalojen leipominen ei ole iso toive, vaan ihana tunnelmakuva mahdollisesta tulevaisuudesta, joka olisi kiva jakaa jonkun kanssa. Kyllä haaveita on hyvä olla, jotta todennäköisemmin tielle osuu oikeanlainen ihminen. Kuvailit mielestäni enemmän ajautumista, luottamista suiihen, että vastaan tulee oikea ihminen vaikket ole tehnyt mitään sen edistämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Taina kuormittui ja ahdistui? Olis nyt vaan leikkinyt kuvausten loppuun asti ja hengaillut kaverina. Ei kukaan pakottanut tai edes ehdottanut seksiä tms. Miettikää joidenkin kulttuurien järjestettyjä avioliittoja, sellaisessa vois jo olla aihetta ahdistua
Ei mitään järkeä esittää kaveria jos ahdistaa olla jo toisen vierelläkin. Kyse on avioliitosta, ei kaverisuhteesta. Viimeisimmän jakson Matin jälkipuinti puheetkin oli niin tylsää kuunneltavaa ja ihan itsestään selviä juttuja mutisi. Turha kuvata henkilöä, joka ei ole enää osallisena kokeilussa. Kontentiarvo: 0. Ainoa mitä jäin ihmettelemään oli se, että miksi Matti niin hanakasti yritti selvittää onko mahdollista vielä pitää yhteyttä, olla kavereita - miksi? Mutta siitähän syystä ei sitten puhuttu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummipojan vanhemmat ainakin kehuivat. Ja voin jo kuvitella Jyrkin kannustamassa poikaansa jalkapallokentän laidalla ja käymässä yhdessä matseissa. Minusta vaikuttaa lapsirakkaalta tyypiltä.
Tätä se Jyrkin vanhemmuus olisikin. Sitten, kun pikkulapsiarki on takana ja Jenni hoitanut lapsen 5v Jyrki herää vanhemmuuteen ja alkaa kuskaamaan poikaa jalkapallorteeneihin ja kannustaa kentän reunalla. Tuo sitten nälkäisen ja rapaantuneen pojan kotiin Jennille ruokittavaksi ja pestäväksi :D
Jyrki varmasti on lapsirakas, mutta taitaa olla liian laiska hoitamaan vauvaa/taaperoa/lasta.
Moni mies ajattelee, että oi kun saisin lapsen ja perheen, olisi niin mukava pelata tenavan kanssa
Jyrli on ajatnut autoa, ellei sitten kortitta ajele..
Vanhanaikainen ja epäekologinen ajatus, että kaikilla pitäisi olla auto. Vakivirkaa nyt vaan "Jykille" toivon, jospa lisäisi tarpeeksi Jennin turvallisuuden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, minä TIEDÄN nämä asiat. Se 20 on yleisennakkopidätysprosentti. Jos ei muita tuloja ole niin mitä reaalisti maksat on jossain 10 pinnan paikkeilla eli aina saat veronpalautuksia jos maksat 20 työmarkkinatuesta.
Väärin.
Painukaa täältä verotoimistoon eikun Vidduun 💝🕯
Jyrkin toimintamalli on seuraava:
- Saanut jotain tukea koko aikuiselämänsä ajan (opintotuki, toimeentulotuki, asumistuki, työmarkkinatuki, ansiosidonnainen, etc...)
- Oppinut tästä, että rahaa ei kannata säästää, vaan tilin pitää olla tyhjä, jotta saa kaikki mahdolliset tuet.
- Menee määräaikaisiin töihin, mutta koska on oppinut, että rahaa ei kannata säästää, koska se vaikuttaa tukiin
- Näin jatkuu vuosikausia kenties vuosikymmeniä. Kun rahaa tulee se törsätään heti, jotta kun jää työttömäksi saa tukia.
Näin saadaan 40 v henkilö, joka on heti persaukinen, kun jää työttömäksi, kun mitää puskuria ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä. Ne maksamattomat verot peritään jäännösveroina.
No sulta saisikin periä tyhmyysveron.
Älä välitä, vaikka et tätä verotus asiaa ymmärräkään. Osaat ehkä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Formaatin tekijöille vinkiksi. Laittakaa ohjelmaan hakevat ihmiset terapiaan, ennen ohjelmaan ottamista. Yaio ainakin varmistakaa että menneisyyden taakat on oikeasti käsitelty.
Tainalla on menneisyyden taakka ja toimintamalli käsittelemättä. Vai nousivatko ne vasta nyt pintaan. Ei ne voimavarat ja kyvyt heittäytyä uuden suhteen hurmokseen tule jos ei ole käsitellyt mennyttä. Käsittämätöntä petkutusta laittaa yhteen ihmisen kanssa joka on valmis vakavaan suhteesen.
Jennillä on koko ajan kontrolli friikki päällä, ei osaa hellittää "äidin" roolia, vaikka sitä toitottaa ettei halua olla "maksajan roolissa", haluaa olla nainen. Tässäkin suhteessa on taustalla syy (joka on käsittelemättä) miksi ei luota toisen tekemään, sanomiseen. Miksi pitää marttyyrina kontrolloida että asiat menee just eikä melkein. Voi Jenni, kun elämässä asiat ei mene kuten haluaa, ei edes yksin asuess
Jokaisen suhteeseen ryhtyvän tulee yhdessä keskustella ja sopia tavat, käytännöt miten olla "ME". Vaaditaan tai oletetaan, tehdään kuten minun tai sinun omassa/-lapsuuden kodissa on tehty. Tekemällä sitä laiskempikin oppii, kun ystävällisesti ja huumorilla opastaa. Tilanne vaatii avointa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Täysin vihkoon menny tuo jykän naittamknen jennille. Jyrki kävellä töpöttää kuin taapero. Puhuu kun homoneiti. Pyöreä ja pehmeä vauva.
Jennihän halusi miehen +10 v. Eli amattissa olevan Aikuisen Tekevän Miehen! Jolla on Tulot! Miten noi terapeutit on noin puusilmiä.
No, kun ei ole hakijoita! 😂😂😂😂
Puhutpa rumasti ihmisestä :( Vikoja löytyy Jyrkistäkin, mutta tosi paljon hienojakin ominaisuuksia. Herttainen ihminen, ja se on suhteessa tärkeä juttu. Samoin huumori, mitä noilla onkin.
Nyt vaan töitä paahtamaan niin eiköhän liitto siitä!
Ennustan että Jenni ja Jyrki ilmoittavat eroavansa, ja Anna ja Hai ilmoittavat jatkavansa. Annan ja Hain ilmoitus säästetään viimeiseksi, jotta katsojille tulee se käsitys että yksi pareista sentään jatkaa. Ilmoituksen jälkeen he kuitenkin eroavat mitä pikimmiten.
Ja taas on tehty pilaa avioliittoinstituutiosta: häiden ja häämatkan ajan leikittiin niin kuin mukamas oltaisiin aviopari, ja loppukausi katsotaan suhteiden kariutumista siihen, että naiivit matchmakerit ovat jälleen muodostaneet parit kuin piripäissään. Ympäripyöreän terapialässytyksen tehtävä on varmistaa, että kariutuminen venyy kauden pituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna on niin anorektinen, silmänaluset kuopalla. Ei varmaan pysty tulemaan edes raskaaksi. Liian laiha, romuluinen luupylly.
Eikä ole. Olen yhtä hoikka kuin Anna ja olen ollut aina terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Oikein.
Anna sanoi haaveilevansa tavallisesta perhearjesta, että eläisi jonkun ihmisen kanssa ja leipoisi mokkapaloja lasten futistreeneihin.
Olen itse elänyt ihan toisella tavalla. Olen jättänyt aika avoimeksi suunnitelmat esim. perheen perustamisen suhteen. Pitänyt monenlaisia vaihtoehtoja avoimina, esim. mahdollisen ikisinkkuuden. Siloin ei tule sellaista "pakko löytää joku" -painetta. No, tutustuin ihanaan ihmiseen. Seurustelimme, menimme naimisiin. Puhuimme että haluaisimme lapsia, mutta jos niitä ei kuulu, emme yritä adoptoida. Saimme kaksi lasta. Emme pitäneet koskaan näitä asioita ainoina oikeina, vaan yhtenä mahdollisena suunnitelmana elämämme varalle.
Itseni kohdalla on ollut tärkeää, että suunnitelmat syntyvät yhdessä rakastamani ihmisen kanssa. Ei niin, että mulla on suunnitelmat ja niiden toteuttamiseen täytyy löytää "joku".