Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Jyrki hieman nolo. Ei hän se ole mikään perinteinen vahva miehinen mies. Vaikka sellaista esittää ja halusi perinteisen vaimon ja perinteiset roolit.
Raha-asiat ei suju, työelämä sekaisin, itkee herkästi, ei johda Jenniä jne.
Jenni ei alistu johdettavaksi ja sanelee ehdot.
On kuitenkin jo 39v toi ukko.
Anna on epävarma miesten haavoittama epätasapainoinen kiukuttelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoiksi tarvittaisiin jo valintavaiheessa jotain muutakin kuin parisuhdeterapeutteja. Yksilöpsykologi karsimaan pois ahdistujat (niitä tuntuu naisista olevan joka toinen), ja yhteiskuntatieteilijä miettimään sosiaalisen taustan ja elämäntavan yhteensopivuutta.
Ensimmäisillä kausilla muutetiin yhteen jommankumman puolison asuntoon. Miksei sitä enää tehdä?
Niin, miksi ne eivät jaa arkea keskenään? Varsinkin kun Kanala sanoo, että"tehkää asioita yhdessä".
Kun itse aloitin seurustelun, se ei ollut mitään rakastumista ensi silmäyksellä ja säihkettä, vaan varovaista tutustumista ja puolin ja toisin. Tehtiin ruokaa yhdessä ja siitä näin minkälainen toinen on: osaa olla kurinalainen ja noudattaa sääntöjä mutta jos vaikka jotain ainesosaa ei ole, pystyy muuttamaan suunnitelmia ja improvisoi. Opetettiin toinen toisiamme. Käytiin kansallispuistoissa
Ei kaikille onnistu tutustua jos ei ole jonkinsortin rakastumista kuvioissa. Se on kuin tervanjuontia ja pitää koko ajan varoa, ettei anna toiselle väärää signaalia läheisyyteen. Sehän olisikin helppoa löytää kumppani kun se onnistuisi ilman vetovoimaa ja tunteita. Kunhan vaan tehtäis asioita yhdessä niin kyllä se siitä.
Ymmärrän ajatuksen ja olen samaa mieltä, mutta ilman tunteita tai läheisyydenhalua ei vaan tosiaan kaikille onnistu. Jos kemia puuttuu se ei yhdessä tekemisellä se puuttuva tule. Toki toisille riittää kun on kaveri jakamassa arkea ja mitään sen kummempaa "säihkettä" ei kumpikaan kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki hieman nolo. Ei hän se ole mikään perinteinen vahva miehinen mies. Vaikka sellaista esittää ja halusi perinteisen vaimon ja perinteiset roolit.
Jenni on tässä johtamismielessä hyvin tyypillinen suomalainen nainen. Naiset ne haluavat johtaa miehiään. Tuo pätkätyöläisyys ei ole nykyaikana mikään kummallisuus.
Miksi Jyrkin pitää Jenniltä kysyä, voiko hekea töitä Helsingin seudulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin/kunnan vuokra-asunto on ehkä turvallisin. Yksityinen vuokranantaja voi myydä asuntonsa milloin haluaa. Etsi siinä sitten uusi asunto.
Minun asuntoni ei ole yksityisen omistama. Joku aiemmista on ollut. Muutin pois omasta tahdosta. Maksukykyiselle ja järkevälle vuokralaiselle kyllä asuntoja riittää. Omistusasuminen on riskialttiimpaa, koska tulee remonttikuluja ja taloyhtiölainoja sekä ylläpitokustannuksia. Naapurikin voi aiheuttaa tuhoa, josta joudut maksamaan itse. Maksat lainan päälle kymmeniä tai satoja tuhansia euroja korkoa. Lisäksi saatat jäädä miinukselle yrittäessäsi myydä. Etsi siinä sitten uusi asunto.
Omituinen käsitys ettei vuokralaisen tarvitsisi maksaa remonttikuluja, taloyhtiölainoja tai ylläpitokustannuksia. Totta kai vuokralainen maksaa ne, siinä vuokrassaan. Ei vuokranantajat mitään hyväntekeväisyyttä harjoita.
Sinä maksat vuokranantajasi asuntolainan korkoineen, plus päälle vielä voiton, tuskin vuokranantajat haluaa nollille mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin/kunnan vuokra-asunto on ehkä turvallisin. Yksityinen vuokranantaja voi myydä asuntonsa milloin haluaa. Etsi siinä sitten uusi asunto.
Minun asuntoni ei ole yksityisen omistama. Joku aiemmista on ollut. Muutin pois omasta tahdosta. Maksukykyiselle ja järkevälle vuokralaiselle kyllä asuntoja riittää. Omistusasuminen on riskialttiimpaa, koska tulee remonttikuluja ja taloyhtiölainoja sekä ylläpitokustannuksia. Naapurikin voi aiheuttaa tuhoa, josta joudut maksamaan itse. Maksat lainan päälle kymmeniä tai satoja tuhansia euroja korkoa. Lisäksi saatat jäädä miinukselle yrittäessäsi myydä. Etsi siinä sitten uusi asunto.
Tuossa hyvin kiteytit vuokralla asumisen etuja. Mulla kaupungin vuokra-asunto. Käytännössä "ikuinen" kun hoitaa vuokran ajallaan eikä aiheuta häiriöitä. Jos hajoaa jääkaappi,
Eli vuokranantaja tekee reilua tappiota. Kuinka kauan tuollainen meno on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun aikoo jatkaa loisimista täydellä ylläpidolla Jenni-pankkinsa luona, jolta jatkuvasti vippaa rahaa ja syö
verisiä sisäfileitä. Ei niitä Kotkan tai Kouvolan pubiruusut enää jaksa kustantaa herralle.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttumatta itse kaksi omistusasuntoa omistavana tähän omistus/vuokra väittelyyn puutun tuohon taloyhtölainojen puutteeseen omakotitaloissa. Mistäköhän niitä taloyhtölainoja tulee niissä yhtiöissä. Uusissa taloissa on ostohintaa yhtiölainoissa ja muuten niitä lainoja tulee korjauksista. Taitaa noita korjauksia olla myös omakotitaloissa, jos taloa vähänkään hyvin hoitaa.
Esim tähän taloyhtiöön, neljä paritaloa tuli yllättäen monen sadantuhannen euron lasku, kun ilman mitään yhtiökokouksesta, hallituksen kokousta tms päättivät kattoremontista. Minulle vain sanottiin, että älä välitä kolinasta, joka kuuluuvälikatolta. Se on vain ilmainen kuntotarkastus.
Varmaan isännöitsijän kaverin yhtiölle järjestetty kattoremppatilaus.
Älä puhu paskaa. Ei hallit.
Hän kirjoitti, että pieni taloyhtiö, 4 taloa eli samat henkilöt silloin käytännössä istuu hallituksessa ja yhtiökokouksessa. Isännöitsijä asuu todennäköisesti myös tuolla.
Kyllä sellainen porukka jyrää jonkun yksinäisen vanhuksen, joka ei uskalla pitää puoliaan.
Nimimerkki Kokemusta on,
Niin yhtiökokous voi tosiaankin jyrätä yksittäisen osakkaan. Mutta tässä sepustettiin kertomus, jossa isännöitsijä ilman hallitusta tai yhtiökokousta vaan tilannut kaverinsa firmalta.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt herrajumala aviopari keskustelee tärkeistä, elämään vaikuttavista asioista?!
Eihän se mitään LUPAA ole kysynyt, mistä sellaisen keksit. Olet taas yksi näistä tahallaanvärrinymmärtäjistä, jotka vääristelevät faktoja ja vievät keskustelua kummallisiin suuntiin. Trollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kotkan väkiluku on ollut lasu-uralla jo pitkään. Saa varmaan myytyä, mutta saako voittoa, kun myy. Ei välttämättä."
Vaikka et saisi edes voittoa, kun myyt sen omistusasunnon, niin silti olet voitolla ,jos saat omasi pois, koska vuokralla asuessa et saa mitään vaikka luovut asunnosta. Jossakin on pakko asua, ja itse ainakin ajattelen, että vaikka saisin asunnosta vain saman, mitä itse siitä maksoin, on se hyvä sioitus. Vuokraa olisin maksanut joka tapauksessa . Nyt jos myyn asunon , saan rahaa. Muuten se raha olisi mennyt vuokranantajan taskuun.
Tuskin omiaan saa pois, kun ottaa lukuun kaikki omistusasumiseen liittyvät kulut. Yhtiölainat, rempat, pihaan ja yhteisiin tiloihin liittyvät vastuut, oman asunnon pintojen ja laitteiden uusimisen. Juu ei. Tiedän parempiakin sijoituskohteita. Vuokralla asuessa ei tule yllättäviä kuluja.
Kaikki nuo "omistusasumiseen liittyvät kulut" tulevat myös vuokralaisen maksettavaksi, vai luuletko vuokranantajan maksavan esim. yhtiölainan omasta pussistaan?
Talousajattelu on kyllä huolestuttavan alhaisella tasolla täällä.
Jaahas, Jenni käy poistattamassa täältä viestejä.
Joku tuossa yllä kirjoitti, ettei yksikään pari jatka yhdessä. Siihen vastasin, että näin on ja kerroin näkemykseni siitä, mikä on syy kunkin parin kohdalla.
Jennin kohdalla se on asettuminen itse äidin rooliin ja kumppanin kontrollointi ja mollaaminen, joka taatusti karkoittaa miehen kuin miehen. Ihan uskomatonta, että merkonomi pitää opettajan ammattia huonona vain siksi, että alalla työsuhteet usein ovat määräaikaisia sijaisuuksia. Työmahdollisuudet olisivat paremmat Helsingissä, mutta Helsinkiin muuttaminen ahdistaisi Jenniä.
Parisuhde vaatii joustoa, ja Jenni lähes neuroottisesti pitää kiinni omista tavoistaan - silloinkin kun ne asiat eivät ole edes isoja. Tässä syy, miksi sulhasta ei löydy.
Katsotaan, kauanko Jenniltä kestää poistaa tämä viesti.
Itse asuntonsa omistavana voin olla samaa mieltä, että kyllä tosiaankin on muita parempia sijoituskohteita kuin oma asunto. Eikä tuo oms asuntoni ole muuttotappioalueelta.
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto maksaa nuo ETA parien hääasujen vuokrauksen ja nimenomaan edellyttää tätä pukeutumista, sen kuuluessa olennaisesti formaattiin
Ensimmäisellä kaudella naiset olivat hyvin arkisissa vaatteissa. Violalla oli joku aivan tavallinen siistimpi arkimekko.
Vierailija kirjoitti:
Hai on nörtti.
Kuuluu nörtteihin. IT tyypit on tietynlaisia: älykkäitä, rauhallisia, hieman introverttejä. He ovat oma rotunsa,mutta fiksu sellainen. Voisin ottaa Hain mutta olen liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on tässä johtamismielessä hyvin tyypillinen suomalainen nainen. Naiset ne haluavat johtaa miehiään. Tuo pätkätyöläisyys ei ole nykyaikana mikään kummallisuus.
Ja sinulla sit kokemusta niin monesta naisesta, että voit yleistää?
Yleisesti ei mies ole pomotettavissa, ellei siihen suostu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelee muutavansa Jennin luo, lupa vissiin pitäis pyytää. Jos asuu omillaan, voi tehdä mitä haluaa.
Kukaan näistä pareista ei jatka yhdessä.
Kaikki toivottomia tapauksia.
M55v