Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
17001/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi äiti itse soseuttaa hedelmät, ei tarvitse ostaa kallista sokeripilttiä.

Vauvojen piltti hedelmäsoseet eivät sisällä lisättyä sokeria. Hedelmissä toki on sokeria ja jos teet sen soseen itse on siinä sama sokeri, kuin kaupan piltissä. 

Ei pidä tulla pätemään asioista joista ei viitsi ensin ottaa selvää. 

Vierailija
17002/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaa vois uudistaa niin, että häät olisi yksinkertainen tilaisuus maistraatissa. Paikalla ne pakolliset kaksi todistajaa. Eli ei mitään prinsessapäivää tarjolla. Eikä mitään häämatkaakaan.

Häihin ja häämatkaan menevät rahat tuotanto voisi laittaa esim. siihen, että vuokraisi pariskunnalle ekaksi pariksi kuukaudeksi oman yhteisen kodin, jonne molempien pitäisi muuttaa. Ja siihen, että palkkaisivat parien tueksi asiallisia ja ammattitaitoisia parisuhdeterapeutteja, eikä mitään kanalan kaltaisia fraasikoneita liperit kaulassa jeesustelemaan.

Melkein voisin hakea osallistujaksi, jos noin tehtäisiin. Yksi syy olla hakematta on nimittäin juuri se, että sitten olisi jotkin isot prinsessahäät, mitä todellakaan en halua. "Ruokatunnilla maistraattiin" olisi juuri se tyyli, mitä tykkäisin.

Asiantuntijoiksi tarvittaisiin jo valintavaiheessa jotain muutakin kuin par

"Että ois jotkin ISOT prisessahäät, mitä todellakaan en halua"..... En ole nähnyt EA:ssa vielä yksiäkään isoja prinsessahäitä. Muutama vieras ja aika yksinkertaista muutenkin kaikki. Mutta ei tuotanto varmaan vaadi sinne häätilaisuutteen ketään muita, kuin vain sen parin ja varmaan saa mennä vaikka repaleisissa  farkuissa ja nahkatakissa naimisiin. En usko, että tuotanto pakottaa noita ihmisiä pukeutumaan häihinsä hienosti ja vieraitakaan ei varmasti tarvitse kutsua. 

Siitä vaan hakemaan. Prisessahäistä ei ole pelkoa, jos et itse sellaisia halua. 

Voihan siellä sitten olla vastassa sulhanen, joka on pukeutunut hienosti ja morsian on pukeutunut verkkareihin ja toppiin. Ja voi tietenkin olla myös sulhasen läheisiä, koska eihän morsian niihin pysty vaikuttamaan, mitä sulhanen tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17003/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan uima-altaan lämmittäminen ja piltti soseen sokeripitoisuus ovatkin ensi jaksossa suurimmat parien välisten konfliktien uudet syyt. 

Vierailija
17004/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu nyt karkaa... Mutta olen miettinyt sitä, kun aina sanotaan, että asuntoon kannattaa laittaa rahansa, kun jossakin sitä on kuitenkin asuttava. Ja että asunto säilyttää arvonsa, kun sen pitää kunnossa. Mutta... Suomen väestökehitys ei näytä siltä, että täällä enää kuin muutamassa suurimmassa kaupungissa olisi elämä 30 vuoden kuluttua. Muualla asunnoilla ei enää ole juuri arvoa, ellei sitten vapaa-ajanasuntoina tai etätyökämppinä. En nyt tässä väestömuffinssissa näe järkeväksi laittaa rahojani asuntoon. Niitä tulee koko ajan lisää markkinoille kun suuret ikäluokat kuolevat. Eikä ne kaikki asu maalla, niitä asuu myös kaupungeissa. Ollaan kohta ihmeessä näiden kuolinpesien ja tyhjien asuntojen kanssa.

Jyrki voi ollakin aika boy, on osannut tuonkin karikon välttää.

Samaa mieltä siitä, että asunnon osto Kotkasta tuskin on järkevää.&nbs

Kyllä keskikaupungilta uskaltaa ostaa asunnon, ei varmaan jää myymättä, jos haluaa pois, mutta jostain takahikän syrjäkylältä voi talo jäädä myymättä. Kyllä oma asunto on edelleen hyvä sijoitus. Ja nythän kuitenkin Suomen väkiluku vain kasvaa ja kasvaa, vaikka kuinka vauvoja syntyy vähemmän. 

Ei koko Suomi autioidu. Joidenkin arvioiden mukaan Suomen väkiluku ylittää 2070-luvulla 6miljoonan rajan. Tämä uutinen julkaisti 24.10.2024

Vierailija
17005/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni tosiaan näyttää olevan huolissaan siitä, että Jyrki ei panosta tulevaisuuteen. Ja Jenni haluaa auttaa Jyrkiä kieltämällä tätä hakemasta töitä Helsingistä, kun siellä olisi paremmin töitäkin

Vierailija
17006/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotanto maksaa nuo ETA parien hääasujen vuokrauksen ja nimenomaan edellyttää tätä pukeutumista, sen kuuluessa olennaisesti formaattiin

Vierailija
17007/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa vuosien varrella olleet miehet ovat kaikki olleet jollakin tavalla erikoisia, vähän jotain valuvikaa joko ulkonäössä tai sisäisesti. Vai kuka on kaikkien aikojen ETA-mies?

Vierailija
17008/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole nähnyt, että jykä olisi kameroiden läsnäollessa vipannut Jenniltä rahaa. Jenni vain kertoi siitä kameralle. 

Meinasin just tulla kysymään, että mistä tämä lainaus juttu on peräisin, koska itse en ole moista nähnyt. Jos tämä on pelkästään Jennin kaverille kertomaa, niin sitä ei sellaisenaan voi nielaista. Hyvässä muistissa kun on Anna, joka kaverilleen lasketteli silkkaa valetta siitä mitä Hai oli muka sanonut. Katsojat näki, että siinä ei ollut mitään perää. Ei siis voi tietää millainen on ollut tapaus itsessään, värittääkö Jenni ja kuinka paljon. Siispä ennen "tuomioita" olisi syytä odottaa näkevänsä ihan itse tapauksen ja vasta sitten alkaa arvostella.

Vierailija
17009/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan halunnut omistaa asuntoa. Asun onnellisena vuokralla. Minulla on säästöjä, ja laitan sivuun jokaisesta palkastani. Saan elää unelmieni elämää, matkustella, käydä kulttuuririennoissa, ulkoilla, käydä ravintoloissa jne. Eikä ole euroakaan velkaa. Koen olevani enemmän turvassa kuin asuntolainaa ja sen korkoja makseleva. Hautaan en rahoja kuitenkaan saa. Rahat on elimistä varten.

Minä omistan asuntoni ja silti saan rahaa säästöön ja voi matkustella aina silloin, kun haluan, käydä kulttuuririennossa, ulkoilla, käydä ravintolassa jne, eikä ole euroakaan velkaa. Nuorena, kun ostaa oman asunnon ja maksaa sen sitten pois, niin jossain vaiheessa voi elää ja tehdä mitä haluaa. Mutta, jos joskus haluan muuttaa pois ja asua vaikka vuokralla tupsahtaa tililleni aikamoinen määrä rahaa, eikä tarvitse eläkeellä kituutella pienellä eläkkellä. Ei se, että asuu omistusasunnossa automaattisesti sulje sitä, pois, ettetkö voisi elää ja matkustella niin kuin haluaa. 

Lapsistani kahdella on omistusasunto, joista vielä velkaa, mutta ei hekään joudu penniä venyttämään ja voivat kyllä matkustella ja hypätä ulkona riennoissa.  Ei oman asunnon omistaminen tarkoita kurjaa elämää ja velkavankeutta. Ei se vuokralla asuminenkaan ilmaista ole. 

Vierailija
17010/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu nyt karkaa... Mutta olen miettinyt sitä, kun aina sanotaan, että asuntoon kannattaa laittaa rahansa, kun jossakin sitä on kuitenkin asuttava. Ja että asunto säilyttää arvonsa, kun sen pitää kunnossa. Mutta... Suomen väestökehitys ei näytä siltä, että täällä enää kuin muutamassa suurimmassa kaupungissa olisi elämä 30 vuoden kuluttua. Muualla asunnoilla ei enää ole juuri arvoa, ellei sitten vapaa-ajanasuntoina tai etätyökämppinä. En nyt tässä väestömuffinssissa näe järkeväksi laittaa rahojani asuntoon. Niitä tulee koko ajan lisää markkinoille kun suuret ikäluokat kuolevat. Eikä ne kaikki asu maalla, niitä asuu myös kaupungeissa. Ollaan kohta ihmeessä näiden kuolinpesien ja tyhjien asuntojen kanssa.

Jyrki voi ollakin aika boy, on osannut tuonkin karikon välttää.

Samaa mieltä siitä, että asunnon osto Kotkasta tuskin on järkevää.

Kyllä keskikaupungilta uskaltaa ostaa asunnon, ei varmaan jää myymättä, jos haluaa pois, mutta jostain takahikän syrjäkylältä voi talo jäädä myymättä. Kyllä oma asunto on edelleen hyvä sijoitus. Ja nythän kuitenkin Suomen väkiluku vain kasvaa ja kasvaa, vaikka kuinka vauvoja syntyy vähemmän. 

Ei koko Suomi autioidu. Joidenkin arvioiden mukaan Suomen väkiluku ylittää 2070-luvulla 6miljoonan rajan. Tämä uutinen julkaisti 24.10.2024

Kotkan väkiluku on ollut lasku-uralla jo pitkään. En ostaisi. Varmaan saa myytyä, mutta saako voittoa sitten kun myy. Ei välttämättä.

Vierailija
17011/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotkan väkiluku on ollut lasu-uralla jo pitkään. Saa varmaan myytyä, mutta saako voittoa, kun myy. Ei välttämättä."

Vaikka et saisi edes voittoa, kun myyt sen omistusasunnon, niin silti olet voitolla ,jos saat omasi pois, koska vuokralla asuessa et saa mitään vaikka luovut asunnosta. Jossakin on pakko asua, ja itse ainakin ajattelen, että vaikka saisin asunnosta vain saman, mitä itse siitä maksoin, on se hyvä sioitus. Vuokraa olisin maksanut joka tapauksessa . Nyt jos myyn asunon , saan rahaa. Muuten se raha olisi mennyt vuokranantajan taskuun. 

Vierailija
17012/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kotkan väkiluku on ollut lasu-uralla jo pitkään. Saa varmaan myytyä, mutta saako voittoa, kun myy. Ei välttämättä."

Vaikka et saisi edes voittoa, kun myyt sen omistusasunnon, niin silti olet voitolla ,jos saat omasi pois, koska vuokralla asuessa et saa mitään vaikka luovut asunnosta. Jossakin on pakko asua, ja itse ainakin ajattelen, että vaikka saisin asunnosta vain saman, mitä itse siitä maksoin, on se hyvä sioitus. Vuokraa olisin maksanut joka tapauksessa . Nyt jos myyn asunon , saan rahaa. Muuten se raha olisi mennyt vuokranantajan taskuun. 

Tuskin omiaan saa pois, kun ottaa lukuun kaikki omistusasumiseen liittyvät kulut. Yhtiölainat, rempat, pihaan ja yhteisiin tiloihin liittyvät vastuut, oman asunnon pintojen ja laitteiden uusimisen. Juu ei. Tiedän parempiakin sijoituskohteita. Vuokralla asuessa ei tule yllättäviä kuluja.

Vierailija
17013/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni tosiaan näyttää olevan huolissaan siitä, että Jyrki ei panosta tulevaisuuteen. Ja Jenni haluaa auttaa Jyrkiä kieltämällä tätä hakemasta töitä Helsingistä, kun siellä olisi paremmin töitäkin

Jenni ei halunnut reväistä Jyrkiä kotikonnuiltaan Helsinkiin. Luultavasti kertoo epävarmuudesta suhteen jatkuvuudesta. Jyrkin kuviot ovat Kotkassa, eikä niitä kannata noin vain rikkoa. Toisaalta pääseehän sinne aina takaisin. 

Vierailija
17014/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan halunnut omistaa asuntoa. Asun onnellisena vuokralla. Minulla on säästöjä, ja laitan sivuun jokaisesta palkastani. Saan elää unelmieni elämää, matkustella, käydä kulttuuririennoissa, ulkoilla, käydä ravintoloissa jne. Eikä ole euroakaan velkaa. Koen olevani enemmän turvassa kuin asuntolainaa ja sen korkoja makseleva. Hautaan en rahoja kuitenkaan saa. Rahat on elimistä varten.

Minä omistan asuntoni ja silti saan rahaa säästöön ja voi matkustella aina silloin, kun haluan, käydä kulttuuririennossa, ulkoilla, käydä ravintolassa jne, eikä ole euroakaan velkaa. Nuorena, kun ostaa oman asunnon ja maksaa sen sitten pois, niin jossain vaiheessa voi elää ja tehdä mitä haluaa. Mutta, jos joskus haluan muuttaa pois ja asua vaikka vuokralla tupsahtaa tililleni aikamoinen määrä rahaa, eikä tarvitse eläkeellä kituutella pienellä eläkkellä. Ei se,

Minä taas omistan asuntoni, matkustelen, harrastan kulttuuria, käyn ulkona syömässä ym, mutta en saa/laita juurikaan säästöön. Kivaa ja onnellista elämää. Monella tavalla voi elää mielekkäästi.

Toinen juttu sit on, et kiinnostaa kiviäkin nämä meidän avautumiset, eikö ;)

Vierailija
17015/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ei halunnut reväistä Jyrkiä kotikonnuiltaan Helsinkiin. Luultavasti kertoo epävarmuudesta suhteen jatkuvuudesta. Jyrkin kuviot ovat Kotkassa, eikä niitä kannata noin vain rikkoa. Toisaalta pääseehän sinne aina takaisin. 

Jyrki nimenomaan itse oli hakemassa töitä Helsingistä. Jenni ei ollut repäisemässä Jyrkiä Kotkasta, vaan esti Jyrkin työnhaun Helsingistä parempien työmahdollisuuksien  seudulta

Vierailija
17016/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät Jyrkin työhistoriasta tai taloudellisesta tai työtilanteesta?

Just näin. Eikö kannattaisi lopettaa näistä jauhamista kun kenelläkään ei ole faktatietoa.

Vierailija
17017/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jykä, tuo talousosaamisen oraakkeli, ei osta muuttotappioalueelta kämppää, vaan ottaa mieluummin nollakorkoista lainaa Jenniltä. Näin asian täytyy olla.

Vierailija
17018/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa osallistujassa on myös hyvää. Ja heikkouksia on jokaisessa ihmisessä!

Ehkä eniten toivoisin osallistujien kriittisyyttä omaan kommunikaatioon ja myös vastapuolen huomioimista: on tärkeää muistaa, että he ovat samassa liemessä.

Tässä vaan se myös, että leikkauksessa päätetään, mitä näytetään. Ja tämän tyyppisissä ohjelmissa usein keskitytään jokaisen ihmisen kohdalla tietynlaisiin juttuihin. Silloin ne tietyt jutut korostuu ja katsojat saavat kauhisteltavaa. Meistä jokaisesta katsojasta saisi perattua aika monta  eri persoonaa, jos meidän päiviä kuvattais ja sit kutistettais materiaalista 20min per viikko.

Jep, mutta tätähän ei palstalaista valtaosa ymmärrä, kommenttien perusteella.

Vierailija
17019/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jykä, tuo talousosaamisen oraakkeli, ei osta muuttotappioalueelta kämppää, vaan ottaa mieluummin nollakorkoista lainaa Jenniltä. Näin asian täytyy olla.

Mistäs tiedät mikä pikavippikorko Jennin lainoissa on? 

Vierailija
17020/30018 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrki nimenomaan itse oli hakemassa töitä Helsingistä. Jenni ei ollut repäisemässä Jyrkiä Kotkasta, vaan esti Jyrkin työnhaun Helsingistä parempien työmahdollisuuksien  seudulta

Niin tietysti, mutta Jyrki ehkä halusi hakea töitä Helsingistä Jennin takia. No mistäpä tietää. 

Ketju on lukittu.