Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Tuohon Jennin taloudelliseen turvattuun maailmaan kommentoisin, ettei se vakipaikka tuo lopulta turvaa. Maailma muuttuu ja kaikki on mahdollista. Esim vakuutusalalla tekoäly voi viedä töitä. Itse olin it-huuman aikana sata varma, että on turvattu työ. Eipä ollut. Nokian romahdus vei monelta vakityön, kuten multakin. Silloin oli 1,5-vuotias ja 3-vuotias lapsi ja työpaikka hävisi. Joillakin voi tulla sairaus tai muu vastoinkäyminen. Tärkeintä silloin on, että parisuhteessa liimana on jokin muu kuin se perusliirumlaarum, vakityöt, oma asunto ja auto. Meillä ainakin mun saatua potkut (ja koko yksikön) huomasi, että turva oli parisuhteessa. Sama huumorintaju, leikkisyys, sama aaltopituus ja lämpö ovat meitä pitäneet yhdessä, ja se on ollut tuki ja turva, kun maailma heittää vastoinkäymisiä peliin.
Täytyy vielä todeta, että potkujen jälkeen ja alan mentyä alta, tein täydennyskoulutusta ja sain uuden työn.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että perinteisellä roolijaolla tarkoitetaan sitä, että mies käy töissä ja vastaa toimeentulosta ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Nyt Jyrki on sitä mieltä, että kulut tulee pistää puoliksi, vaimo käy töissä ja tekee kotihommat ja mies itse käy töissä, jos sellaisia sattuu löytymään. Jos ei, niin lainaa vaimolta rahaa, jotka sanoo maksavansa seuraavana palkkapäivänä, josta ei ole edes harmainta aavistusta, milloin se on, kun ei ole siitä palkan maksajasta vielä tietoakaan.
Tässäkin keskustelussa on usein todettu, että Suomessa perinteinen roolijako on se, että vaimo maksaa puolet ja kaikki lasten kulut, hoitaa lapset ja kodin, pysyy viehkeänä ja käy töissä. Mies on kuin yksi vanhemmista sisarista, joka auttelee joskus. Maksaa yleensä puolet, mutta jos rahat on kuluneet uhkapeleihin tai kaljaan, niin vaimolta lainataan ja maksetaan palkkapäivänä takaisin.
Tuosta siivousintoilusta:
Oma logiikkani on se, että jos parisuhteessa toinen osapuoli on todella tarkka siitä, miten joku asia kuuluu tehdä, niin hän tehköön itse. Minä olen tarkka siitä, että pyykit ripustetaan telineille suoristettuna ja siististi, eikä rutussa ja sinnepäin. Niinpä hoidan tämän kotityön itse. Mies taas on ruoanlaitossa tarkempi ja minä unohdan laittaa jopa keitinveteen suolan. Siispä mies hoitaa meillä ruoanlaiton useammin.
Siinä ei ole mielestäni mitään pahaa, jos on jossain kotityössä tarkka. Mutta ei pidä olettaa, että toinen tekee millilleen omien toiveidesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmän jakson jälkeen mielipide. Jennin mielestä vain hän osaa pitää kämpän siistinä. Aloitti aikanaan päsmäröinnin heti Jyrkin saavuttua viikkaamalla Jyrkin vaatteet uudelleen kaappiin. Jenni ei oikein keksinyt ennen juhannusta mitä asioita Jyrki voisi tehdä. Joten antoi hänelle sellaisia tehtäviä kuten ota kakku pakkasesta sulamaan. Toisaalta kasaa itselleen hirveän tehtävälista ja tylyttää Jyrkiä ettei Jyrkin tarvi kun laittaa grilli päälle. Marttyyrin aineksia. Siisteysasioista voi olla montaa mieltä. Jyrki kävi ulkovarastossa sukilla, terassi näyttää olevan ovien välissä ja kesä. Tämän jälkeen Jyrki saa julkiset moitteet että kävi sukilla eikä olisi oma-aloitteisesti sukkia vaihtanut. Mitettikää lapsia kesällä ulkona. Miten ihmeessä Jenni pystyisi pesemään kaikki ne pyykit mitä syntyy kun lapset kulkee ulkona vähän väliä (ilman kenkiäkin).
Pieniä on ihmisen murheet jos tuo oli kamalaa. Kyllä elämästään sa
Jenni siivousintoilullaan nujertaa Jyrkin ja sitten nyyhkitään, kun toinen ei tee oma-aloitteisesti mitään. Varmaan aikaisemmatkin suhteet mennyt niin, että Jenni katsonut, että toinen tehnyt omalla tavallaan eli Jennin mielestä väärin ja sitten jatkossa mies ei ole sitten tehnytkään, koska tekee väärin ja Jenni sitten tehnyt ja joutuukin tekemään yksin, kun toinen ei uskalla auttaa, kun on vaan tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ettei Jenni ole löytänyt "luonnossa" ketään. Ulkonäkö check, tausta check, oma asunto check, työpaikka check, raha-asiat check. Eikö millään löydy muurispappa 2.0. tai kilttiä jännämiestä? Aika paljon on tuonut esiin menneisyytensä pettymyksiä ihmissuhteissa. Kovat on kriteerit Jennillä, minkä peittää lässyttävän feikkisöpöilynsä taakse. Vanha kunnon pirttihirmu, samaan talouteen ei vaan mahdu perheen päätä, joka iskee nyrkkiä pöytään ja määrää.
Jos asuu pk-seudulla eikä avoin suhde kiinnosta, niin oman/kaveripiirin kokemusten mukaan ei ole helppoa löytää täyspäistä vapaata miestä, joka kantaisi vastuunsa ja haaveilisi perheenlisäyksestä. Hyviä miehiä on vapaana vähän ja naisia on tarjolla paljon.
Mitäs se tuo "Check" ihan suomeksi
Täytyy sanoa, että on tuotannoltakin julmaa ottaa mukaan jyrkityyppisiä hahmoja mukaan. Lähinnä tuntuu, että halutaan ottaa yhteiskunnallisesti kantaa ja naureskella. Tai sanotaanko, että ollaan luisumassa sellaiseen skandaalinhakuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
" Ihmiset kuvittelevat, että miehistä olisi jotenkin hyvä tarjonta pk-seudulla. "
No tietenkään niitä ei ole suhteessa naisiin mitään yliedustusta mutta ei se tarkoita ettei pk-seudulla olisi koko ajan sinkkuina tuhansia ja taas tuhansia miehiä. Siitä vain valitsemaan.
Minä olin muutaman vuoden deittimarkkinoilla pk-seudulla. Olin alle 30 v ja tarjolla oli mm. seuraavaa:
-Miehiä, jotka olivat +40 v eronneita viikonloppuisiä. Eivät saaneet lastensa asioita hoidettua, ruoaksi hankkivat valmisruokia/mäkkisafkaa. Miten tällaisen kanssa olisi perustanut perheen?
-Miehiä, joilla oli ongelmia alkoholin käytön kanssa. Kulutus oli todella runsasta, vaikka se verhottiin mukaan yksillä istuskeluun ja kulttuurimenoihin.
-Miehet, joilla oli selvästi joku niin iso henkisen puolen ongelma, ettei ihme, ettei kenellekään ollut kelvannut
-Miehet, joilla oli ylisuuret luulot itsestään ja olivat hyvin vaativia naista kohtaan, piikittelivät paljon. Tavallisen tallukan olisi pitänyt saada missitason nainen.
En kelpuuttanut tällaisista miehistä ketään. Sen sijaan löysin miehen toisesta maakunnasta ja muutin pois pk-seudulta. Kannatti, on ollut hyvä mies. :)
Jyrki tee joskus miehen työ, Jyrki Jyrki. älä sanojasi syö.
Kun Jykän ja Jennin suhde loppuu, on Jykä pystyssä monta tonnia Jennille:)))
Vierailija kirjoitti:
" Ihmiset kuvittelevat, että miehistä olisi jotenkin hyvä tarjonta pk-seudulla. "
No tietenkään niitä ei ole suhteessa naisiin mitään yliedustusta mutta ei se tarkoita ettei pk-seudulla olisi koko ajan sinkkuina tuhansia ja taas tuhansia miehiä. Siitä vain valitsemaan.
Deittailu on aikaa vievää ja aika raskastakin, uuteen ihmiseen tutustuminen ja sitten viikkojen tai kuukausien jälkeen valinta suhteen jatkamisesta tai päättämisestä ei ole mitään "siitä vain valitsemaan" -hommaa, vaikka kuinka olisi ulkonäkö, työ ym asiat kunnossa. Jos haluaa lapsia, niin ei vain voi aina jäädä odottelemaan sitä seuraavaa tapailukumppania ja treffejä, viikkoja, kuukausia, vuosia. Ymmärrän että silloin haluaa katsoa myös tällaisen kortin kuten EA.
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla ensi jakson Matin ja viime kauden Aleksin tapaamista :)
Eikös Riiakin syyttänyt Aleksia "uhkaavasta" käytöksestä tms.? Johtui kai lopulta äänen korottamisesta?
Jos Riian tai Tainan kaltaiselle naiselle joutuu jo viikon päästä "korottamaan ääntään" niin ehkä kuitenkin vikaa on myös miehessä. Aleksi sinällään oli tosi mukava (toisin, kuin Matti) mutta Aleksi oli kai nauttinut liikaa alkoholia ja siinä sitten sattunut jotakin.
Kylläpä täällä näille nuorille ilkeillään. Olisiko sinusta itsestä tuohon? Minusta kaikki kuusi ovat mukavan tuntuisia ja ihailtavan rohkeita. Tsemppiä heille elämässä. Koirat haukkuvat mutta karavaani kulkee.
Tainan koirakin oireili selvästi Matin läsnäoloa kun joutui olemaan Matin kanssa kahden, eikä suostunut syömään.
Jennin tyyliset naiset tiedetään. Hirveä haloo lattioiden luuttuamisesta kun vieraat tulossa istumaan iltaa ulos terassille.
Vierailija kirjoitti:
Annan ja Hain suhde vaikuttaa jo kaverivyöhykeelle tuomitulta. Anna ei ilmeisesti pysty rentoutumaan kylliksi koska on Haille sanonut että ei pysty vielä näyttämään sitä Annaa jonka näimme häissä. Hai tuntuu ehkä pelästyneen ja sitten hiukan kyllästyneen eli kenties nyt on jo liian myöhäistä. Luulen että hänelle olisi ollut iso juttu tavata Annan perhettä, kenties tuo tuntui taas sellaiselta rajojen vedolta Annan puolelta. "Voin osallistua sinun elämääsi, mutta en anna sinun osallistua minun elämääni."
Hai taisikin siinä kokkauskohtauksessa todeta että tavallaan ovat vielä hyvin alkuvaiheessa suhteessaan, vaikka ovatkin jo tunteneet kuukauden.
Juu ja tosi ristiriitaista, kun Anna on itse valittanut aiemmin ohjelmassa, kun on menty vain Annan ehdoilla, että Hai joustaa liikaa. Anna ei tajua, että hänen pitäisi itsekin joustaa ja heittäytyä, että tuosta tulisi parisuhde.
Matti muuttuu koko ajan pelottavammaksi ja karmivammaksi. Jyrki taas on koko ajan enemmän ja enemmän miesvauva. Taina oli täysin väärä osallistujavalinta tähän ohjelmaan, mutta Taina on kuitenkin ns. normaali ja esim. älykkyys varmaankin ihan normaalitason, ei kirjaindiagnoosia, kehitysvamma jne, eikä suinkaan pahin virhe, mitä näissä ohjelmissa on nähty. Tämä kaikkein pahin moka tuotannolta nähtiin yhdellä jo vanhalla Subin BB-kaudella, jolloin mukaan otettiin jostain käsittämättömästä syystä osallistuja, jolla ei todellakaan ollut ns. kaikki muumit laaksossa ja selvästi jopa kehitysvammaa, autismia ja muuta vastaavaa taustalla ja jota muut osallistujat mm. pilkkasivat, kiusasivat ja muutakin oli, eikä tuotanto puuttunut tähän, vaan salli tämän. Osallistuja itse ei edes tajunnut mistään mitään.
maikkarilla oli vähän aikaa 13 jakso eli vika jakso näkyvissä :O
Matti & Taina ovat yhdessä
Anna & Hai Ei
Jyrki ja Jenni Ei
Kunnon käänteet :O
Hyvä kun Taina sai lopettaa, oli ahdistavaa katsoa jo monta jaksoa sitten.
Hai ja Anna toivottavasti jaksavat kavereina loppuun saakka.
Jyrkin ja Jennin takia katson edelleen, eikä uusin jakso pettänyt. Jyrki siis todella etsii äitihahmoa, joka huolehtii hänestä. Jenni-parka yritti lähteä juoksulenkille ja siitäkin tuli mökötystä. Ja se rahan lainaus tässä vaiheessa on kyllä liikaa. Hehän ovat aika tuntemattomia vielä. Kaiken pahin asia on, ettei Jyrki ole avoin puhumaan raha-asioista, siinä on pääsyy miksi Jennin pitäisi lähteä liitosta. Toivottavasti Jyrki nyt tajuaa, että ehkä on paras elää poikamiehenä, käydä futismatseissa ja hoitaa ystävien lapsia. Sekin on ihan ok.
Jaksossa 10 ihmetytti tuo likaisella nurmikolla istuminen. Tuskin tuotanto ottaa vastuuta, jos jotakin noista punkki tuossa puree. Huonosti oli jakso myös leikattu kun jotain kohtia esim. ulkopuolista ihmistä kuntosalilla ei saatu leikattua pois, vaan piti sensuroida.
Jälleen kerran asiantuntija Hannalla ja erityisesti Jennillä oli liian tiukkoja ja paljastavia vaatteita päällä. Jos kerran Jyrkillä ei oikein ollut rahaa niin halvemmalla olisivat päässeet, jos olisivat ostaneet ruokakaupasta lihaa, ranskalaisia, majoneesia ja tomaatteja ja valmistaneet kunnon annokset grillaamalla kotona. Tuo Jyrkin marttyyriksi heittäytyminen jakson lopussa oli jotenkin laskelmoitua. En pidä Jyrkistä, mutta itse neljäkymppisenä naisena en ole koskaan avannut tai omistanut mitään säästötiliä kun sellainen ei ole ollut mahdollista. Olisi tuotanto nyt voinut edes ravintolalaskun maksaa. Jennin suhtautuminen tilanteeseen on toisaalta realististakin ja ymmärrettävää, vaikka oma arvomaailmani ja tilanteeni onkin erilainen kuin Jennin. Toisaalta taas tuollaisessa näkee, että taloudellisia ongelmia tai köyhyyttä ja sosiaalisia ongelmia ei ole elämässään joutunut kohtaamaan ja on tietyllä tavalla vieraantunut siitä todellisuudesta, jota taloudellisia ja sosiaalisia ongelmia kohdanneet joutuvat elämään. Kaikilla, kuten juurikin myös itselläni ei työttömyydessä ja pelkillä Kelan tuilla eläessä ole edes mahdollisuutta haaveilla tuollaisesta Jennin todellisuudesta, koska se ei ole realistista. Huvittavaa myös, että asiantuntija Hanna muka vasta nyt ymmärtäisi tämän, että erilainen yhteiskunnallinen asema ja arvomaailma tuo varmasti ongelmia suhteeseen. Se hyvä yhteiskunnallisten asioiden asiantuntija, jota tämä ohjelma kaipaa olisi tajunnut tämän heti.
Anna ja Hai kävivät kahdessakin eri ravintolassa ja tuo nyt oli selkeää tuotesijoittelua, että tuskin joutuivat itse maksamaan ja varmaan oli määrätty, mitkä annoksetkin pitää ottaa. Kovin pieniltä kuitenkin annokset kummassakin ravintolassa näyttivät. Tuon perusteella ainakaan itseäni ei kiinnostaisi kummassakaan ravintolassa käydä.
Toivottavasti tuotanto järjestää Tainalle kunnon terapian ja oikean osaavan terapeutin. Ohjelman asiantuntijoiden ammattitaito ei tuollaiseen riitä. Matin suhtautuminen Tainan tilanteeseen oli jäätävää ja laskelmoitua. Matti ei paljoa tilanteeseen sanonut ja se vähäkin antoi vaikutelman, että voi voi ja oli tekemässä itsestään jotain uhria, vaikka oli selvää, että Matti oli suuri syyllinen tilanteeseen.