Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
10. jakso:
Annalla ja Hailla menee mukavasti. Yhdessäolo on rentoa ja hyväntuulista.
Jenni kyllästyy Jyrkin hälläväliä-tsuipaduidailuun ja toivoo tämän ottavan vastuuta elämästä/taloudesta. Suora puhe saa Jykän nyyhkimään taas.
Taina heittää pyyhkeen kehään. Ahdistuu ja haluaa tulla ehjäksi. Ihan väärä valinta ohjelmaan.
Matti saa 11. jaksossa verraistukea aiemman kauden Aleksilta.
Oliko niin että Riialla oli Tinder puhelimessaan? Jos Tainan kohdalla onkin käynyt jotakin samaa? Taina on kaunis nainen jolle saattaa tulla esim Tinderin kautta viestejä. Tuliko jo häämatkan aikana konfliktia jostakin tällaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Tv jakson lopussa: herranjumala tuota Annan ajotyyliä! Toinen käsi ratissa ja toinen puhelimessa ja lisäksi toinen JALKA koukussa ylhäällä! Ei auto ole mikään nojatuoli, ja puhelimeen puhuminen ilman hands freetä on laissa kielletty
Eiköhän tuo ajoasentokin ole laissa kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Matti kylmä ? Jos Matti ei ollut Tainan tyyppiä , niin en ymmärrä miksi nainen puhuu koko ajan traumoista ja juoksee karkuun. Mitä siellä alttarilla olisi pitänyt olla , että ei tule niitä traumoja. Vaikea uskoa , että kaikki johtuisi Matista. Mitä jäi katsojille kertomatta ?
Olen itse katsonut ohjelmassa pätkän, jossa Matti kertoo olevansa kylmä ihminen. Taina hämmästyy ja vielä varmistaa, onko ymmärtänyt oikein. Matti kertaa ja Taina toteaa ajattelevansa asiasta toisin.
Tämäkö tapahtui vain harhaisessa mielessäni?
Minäkin olen kylmä ihminen, siis järki-ihminen, vaikka olen lämminkin.
Semantiikkaa, eli sanalla "kylmä" Matti ja Taina tarkoittivat eri asioita.
Taina yritti kyllä etsiä yhteistä käsitystä, mutta joutui luovuttamaan. Ainakin minä jäin käsitykseen, että Matti on mielestään sekä kylmä että lämmin ja sinut asian kanssa eikä yritä muuttaa sitä mitenkään. En voisi luottaa puolisona.
Jep, matti itse sanoi että on kylmä ja ajattelee itseään, lähtee suhteistakin ihan pikkujutuista. Taina parka.
Vierailija kirjoitti:
Tv jakson lopussa: herranjumala tuota Annan ajotyyliä! Toinen käsi ratissa ja toinen puhelimessa ja lisäksi toinen JALKA koukussa ylhäällä! Ei auto ole mikään nojatuoli, ja puhelimeen puhuminen ilman hands freetä on laissa kielletty
Automaattivaihteisella autolla ajaessa vasenta jalkaa ei tarvita yhtään mihinkään, joten sitä voi pitää ihan missä vaan.
Mutta kännykän räpelöimisestä ajon aikana olen kanssasi samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään tätä Jyrkin haukkumista täällä. Hän on minusta ihan tavallinen, mukavan oloinen mies. Ei juoppo eikä ilkeä, ei rikas eikä köyhä. Tekee töitä. Pukeutuu yhtä hyvin kuin useimmat muutkin. Antaa itsestään ihan fiksun vaikutelman. Jos tyttäreni rakastuisi häneen, minulla ei olisi mitään sitä vastaan.
Ehkä joillain on standardit hieman korkeammalla tasolla kuin siinä, ettei kumppani vain ole ilkeä ja köyhä juoppo. Ja muutama korjaus, useimmat "muut" eivät pukeudu tilanteesta riippumatta väärän kokoisiin urheilupaitoihin ja Jyrkillä ei ole mitään työpaikkaa (kuvausten aikaan aikanaan). Lisäksi Jyrki on liian herkkähipiäinen, itkeskelee vähän väliä, eikä ota vastuuta omista valinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic mutta itse luokanopena kuulen tuota uutta termiä "turvallinen tila" nykyään tosi paljon nimenomaan töissä ja erilaisissa opetushenkilöille suunnatuissa koulutuksissa.
Eli mua ei ihmetytä lainkaan, että just Anna ja Taina puhuvat siitä jatkuvasti. Muilla aloilla ei taida niinkään kuulua sanavarastoon.
Turvaton tila koki inflaation, kun Renaz Ebrahim käytti sanaa rasismikeskustelussa Esko Valtaojan kanssa vuonna 2021. Sen jälkeenhän turvattomasta tilasta tuli yleinen läppä. Näköjään joissain piireissä vielä siitäkin jauhetaan, ehkäpä hoitohenkilökunta ja varhaiskasvatuksen työntekijät eivät seuraa keskusteluihjelmia
Vierailija kirjoitti:
Pappa Muurinen oli varmaan palkannut yksityisetsivän penkomaan Jykän tilanteen kun tiesi jo alussa varoitella Jenniä.
Tuskin. Kuunteli vain faktat ja päätteli niistä. Muurinen tuntee tyttärensä ja hänen toiveensa. Muurinen näki ristiriidan.
Vierailija kirjoitti:
Matista ja Tainasta tulee mieleen Tähkän Aavikko biisi.
Matti voisi laulaa: Mä olen aavikko. Ja sinä olet puu. Näissä käsissä kaltaises kuihtuu ja pois lakastuu....Ne rohkeet, jotka on lähteneet vaeltaan, ennen pitkää mun polttavissa tuulissa uupuvat.
Ei ole herkästä ja tunteikkaasta Tainasta matilla poulisoksi. Ihan väärä paritus. Onneksi asiantuntijatkin tämän tunnustaa ja Taina saa jättää leikin kesken.
Juuri samoin näen asian. Olen herkkä itsekin ja tarvitsen henkilöitä, joiden kanssa kukoistaa enkä halua tulla jatkuvasti tallotuksi tai laiminlyödyksi. Pidän hyvän huolen lähisistäni.
En IKINÄ halua kuulla KENELTÄKÄÄN luottoihmiseltäni oli se puoliso, ystävä tai mikä tahansa muu läheinen, että hän on kylmä. Edes ajoittain tai missään kontekstissa.
Ne kylmät hetkethän oteteaan käyttöön niin, ettei vastapuolella ole niihin mitään kontrollia. Ja yleensä se kylmyys kaivetaan esiin juuri silloin, kun olisi erityisen oleellisen tärkeää olla lämmin ja luotettava. Tuollaisen ihmisen kanssa käy niin, että hänellä on valta osoittaa mieltään ja sanoittaa säännöt ja toisen tehtäväksi jää joustaa, joustaa, joustaa, joustaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ranskani, mutta tuo Jenni on alkanut aivan h_lvetisti rasauttamaan viime aikoina. Tuo jatkuva tekovirne naamalla, "hössötys" ettei osaa olla yhtään paikallaan, neuroottinen käyttäytytyminen eri asioissa ja ihmisten arvostelu niiden "statuksen" mukaan. Ton muijan naama v_tuttaa mua nykyisin. Jennissä on säröiset energiat kun en muuten osaa paremmin sanoa.
Ja Jennin juurichakra ei ole oikein tasapainossa, siitä tulee tuo neuroottisuus ja turvallisuudentunteen etsiminen rahasta ja vanhemmista miehistä.
T. mies 36
Aika harvoin puhuu mitään naama peruslukemilla ja ilman tuota ihmeellistä äänenkorkeuden nostamista.
Ja ainako pitää ne suupielet olla korvissa niin teennäisesti että tosiaan etoo, varsinkin Jyrkin kanssa ollessaan. Kamerassa yksinään ollessa kyllä vakavoituu ja tihruttaa itkua puhuessaan Jyrkin raha-asioista. Raha.
Omituista Jyrkin mustamaalaamista täällä. Epäilen, ettei kukaan komentojista tunne häntä. Pelkkää pahansuopaista spekulontia joka ei perustu mihinkään faktoihin. Joo, Jyrki ei ole varakas, sen hän on myöntänyt itsekin. Miten niin laiska, mihin muuhun se perustuu kuin siihen, ettei olemus miellytä? Yksittäisistä lauseista tehdään omituisen pitkälle meneviä johtopäätöksiä tai tahallaan väärinymmärryksiä. Futisfanitus ei sekään ole mikään erikoinen juttu (ja Jennin jos kenenkään se pitäisi ymmärtää)
Vakituinen työ pitäisi olla? Tänä päivänä, miksi? Esim. hoitoalalla moni ihan tarkoituksella tekee pelkkää keikkaa/vuokratyötä, koska sillä ansaitsee paremmin. Määräaikaiset opettajan virat ovat hyvin tavallisia eivätkä johda taloudelliseen katastrofiin ja niitä jatketaan seuraavana syksynä. Kuka tahansa voi saada potkut siitä "vakiduunista". Jyrkillä voi ola edessään hyvätkin työmarkkinat. Sillä vaikka sitä ei ääneen saa sanoa, opettajan ammatti on niitä harvoja. joihin miehiä toivotaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisella autolla ajaessa vasenta jalkaa ei tarvita yhtään mihinkään, joten sitä voi pitää ihan missä vaan.
Mutta kännykän räpelöimisestä ajon aikana olen kanssasi samaa mieltä.
Ymmärrän toki, että automaattivaihteisella ei tarvita toista jalkaa, mutta onnettomuustilanteissa voin kuvitella että esim pää lyö polveen aika kovasti.
Lisäksi, jos auto alkaa heittelehtimään, on tarkoitus vasemmalla jalalla painaa lattiaan, jolloin selkä painautuu selkänojaan. No hankala selittää tässä kirjoittaen, mutta kannattaa esim instasta etsiä erään Kasper Kivistön (autokouluopettaja) video aiheeseen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistäkää minulle mikä Tainaa vaivaa?
En ymmärrä, sanoi "tehneensä kaiken mahdollisen suhteen eteen". Minusta Taina ei ole tehnyt yhtään mitään. Ollut suurinpiirtein paossa Mattia koko ajan.
Kamala akka, terapeutin tarpeessa selvästi.
Nimenomaan tämä. On vain ollut ahdistunut ja ahdistunut. En ole saanut kiinni mikä häntä vaivaa. Pakoilee vain ja valittaa ja ahdistuu. En ymmärrä miksi hän lähti ohjelmaan.
Minä en taas ymmärrä, miksi Matti on lähtenyt ohjelmaan. Äiti ja sisko ilmoittanut hänet, ei siis ole edes itse halenut. Tuollaisia toisten ilmoittamia, ei pitäisi hyväksyä mukaan. Matti ei ole aviomiesainesta. Lii
Onko hänet siis ilmoittanut perheen naisväki??? MIten tuollaista edes otetaan harkittavaksi?
Ja tuossapa suora esimerkki siitä, miten Matin kotona ei kunnioiteta toisen rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI HEMMETTI, JENNI! Kuulinko oikein!? Käsitinkö oikein?!
Jenni sanoi, että hänelle on tärkeämpää se, mitä hänen läheiset ja ystävät ajattelevat hänen kumppanivalinnoistaan kuin mitä hän itse kumppanistaan ajattelee,
Olen 65N ja minulla on ollut elämäni aikana muutama parisuhde. Mutta ensimmäistä kertaa kuulen, että joku haluaa kumppanistaan lähipiirin mielipiteen. Eipä ole tullut mielenikään omalla kohdallani. Olen ihan itseäni varten kumppanini valinnut enkä ole koskaan edes kysynyt muiden mielipiteitä. Eikä niitä kukaan kyselemättä tule kertomaankaan.
Onko tuo miten yleistä? Siitähän saa sellaisen vaikututelman, että kumppani valitaan näyttelypuudeliksi.
Minä ymmärrän, mikä merkitys läheisten mielipiteillä on. Ihastumishuumassa ei aina näe toista realistisesti. Läheiset taas näkevät paremmin, kun eivät itse ole siinä ihastumisp
Näin se voi mennä. Itsekin muistan omasta kaveripiiristämme kaksi pariskuntaa josta toisen mies oli kaikkien mielestä tosi hyvin sille keverillemme sopiva mutta toisen mies ei oikein kenenkään mielestä sopinut sille toiselle kaverille ja oli jotenkin epäluotettavan oloinen. No pari vuotta ja tuo "epäsopiva" oli karannut toisen naisen matkaan. Tuo "hyvin sopiva" on edelleen 15 vuotta tuon jälkeen onnellisesti yhdessä kaverimme kanssa.
Eikä tietenkään tuo epäsopivan kanssa ollut huomanut itse mitään vaan miehen lähtö tuli ihan puskista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI HEMMETTI, JENNI! Kuulinko oikein!? Käsitinkö oikein?!
Jenni sanoi, että hänelle on tärkeämpää se, mitä hänen läheiset ja ystävät ajattelevat hänen kumppanivalinnoistaan kuin mitä hän itse kumppanistaan ajattelee,
Olen 65N ja minulla on ollut elämäni aikana muutama parisuhde. Mutta ensimmäistä kertaa kuulen, että joku haluaa kumppanistaan lähipiirin mielipiteen. Eipä ole tullut mielenikään omalla kohdallani. Olen ihan itseäni varten kumppanini valinnut enkä ole koskaan edes kysynyt muiden mielipiteitä. Eikä niitä kukaan kyselemättä tule kertomaankaan.
Onko tuo miten yleistä? Siitähän saa sellaisen vaikututelman, että kumppani valitaan näyttelypuudeliksi.
Minä ymmärrän, mikä merkitys läheisten mielipiteillä on. Ihastumishuumassa ei aina näe toista realistisesti. Läheiset taas näkevät paremmin, kun eivät itse ole siinä ihastumisp
Minulla on ystävä jonka lapsuus on ollut huonoa kohtelua täynnä ja hänellä ei oikein ole kokemusta siitä millainen on turvallinen ihmissuhde ja on menneisyydessä hakeutunut pahojen poikien seuraan jotka yllättäen sitten ovat kohdelleet häntä taas huonosti. Hän on pohtinut tätä aika paljon ja arvelee että hakee alitajuisesti samaa settiä kuin lapsuudesta, huono kohtelu tuntuu lapsuudesta tutulta ja siksi olettaa että tässä sitä kemiaa nyt on. Hän on sellainen ihminen jonka kannattaisi kuunnella läheisten mielipiteitä koska niin monella hänen kumppanillaan on ollut selviä red flageja. En nyt sano että Jennillä olisi sama tilanne mutta voi olla ettei luota aina omiin valintoihin.
Onpa ärsyttäviä nuo iltapäivälehtien lööpit, kun viittaavat seuraavan viikon, nyt maksullisiin, jaksoihin. Ilmeisesti tarkoitus myydä maksullisia oikeuksia. Yksi syy lisää vaan lopettaa noiden lehtien selaaminen. Samoin olisi kiva jos nämä keskustelut olisi eri maksaville ja ei-maksaville ettei tule spoilausta.
Ehdotan, että ensi kaudella tekoäly toimii asiantuntijana ja valitsee parit. Sille syötetään Kanalan, Tapsan ja Hannan tämän kauden lausahduksia, niin se pystyy itse tuottamaan niitä aina sopiviin kohtiin ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että ensi kaudella tekoäly toimii asiantuntijana ja valitsee parit. Sille syötetään Kanalan, Tapsan ja Hannan tämän kauden lausahduksia, niin se pystyy itse tuottamaan niitä aina sopiviin kohtiin ohjelmaa.
Eiiiiiiiii niitä lässytyksiä ikinä enääääää!!!
Täytyy olla hyvin eri asia saattaa ihmisiä yhteen pelkkien haastattelujen ja testien perusteella. Asiantuntijathan eivät näe näitä pareja yhdessä ennen vihkimistä. Hyvin usein on käynyt niin, että katsojat jo melkeinpä ekan jakson perusteella arvaavat, ketä ei ainakaan tule onnistumaan. Jo tuonne alkuun kirjoitin, että Matti ja Taina näyttävät yksinkertaisesti liian erilaisilta ihmisiltä ja niinhän he ovatkin.
Olen kotoisin Oulusta ja yllättävän moni mies siellä on kylmä ja joka haluaa haastaa sekä puhetyyli/murre lisää tätä kovaa pintaa. Matti voi tuntua kolkolta sen vuoksi, että on Oulusta.
Tähän lisänä jos olisi vaikkapa nepsyä niin kattaus olisi kylmääkin kylmempi.
Tästä Jyrkin ja Jennin tilanteesta.
Tuntisin itseni todella petetyksi Jennin saappaissa. Olisin toivonut omilla jaloillaan seisovaa ja perhettä kaipaavaa miestä, jolla on talous kunnossa. Sitten vastassa olisikin nelikymppinen mies, joka valittelee miten ei nyt ole autoon ja lapsiarkeen varaa. Ihan yhtä lailla olisi huijaus, jos hoikkaa naista toivonut mies saisi pariksi jonkun 150 kg neitokaisen ja asiantuntijoista mukavasti tasapainottaisivat toisiaan.
Siihen on syynsä, miksi tietyt asiat ovat kynnyskysymyksiä.