Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Kausi in summarum: Free Hai - mutta hanki nyt hyvä mies oma kämppä, Taina - mene terapiaan käymättä lähtöruudun kautta ja älä luovu siitä pannasta, vaikka se ehkä vähän kiristääkin, Jyrki - takana on pitkä putki rilluvuosien, on aika mennä töihin ja vaatekauppaan, Anna - itserakkaus on sitä suurinta rakkautta, Jenni - susta me tykätään, mutta esitä vähemmän. Viimeisin, mutta ei vähäisin on meidän Matti - ensi kerralla vähän pehmeämpi lähestyminen, niin hyvä siitä tulee. Ja pidät ne möröt siellä kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten Jenni piilov_ ttuili Jyrkin ruuanlaitosta? Mitä ruokaa se Jykä oikein duunaili? Verisiå pihvejäkö taas?
Kenen rahoilla kalliita lihoja ostellaan, Jennikö nekin maksaa?
Jyrki tehnyt kerran ruokaa. Juhannuksena grillasi ja koittaa luistaa vähäisistäkin hommista. Eri siisteyskäsitykset tuo haasteita.
Analyysi: Hälläväliä-Jyrki on huithapeli ja kunnianhimoton hunsvotti.
Jyrki tekee kahta työtä = laiska?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömyys, jos sellainen kohdalle sattuu, rikkoo avioliiton. Olimme mieheni kanssa naimisissa 15 vuotta ja sitten jouduin työttömäksi kun työpaikallani henkilökuntaa jouduttiin vähentämään 2/3 verran ja minä jouduin työttömäksi. Mieheni sanoi, että jos en vuoden aikana saa työpaikkaa niin sitten tulee ero. Ja ero siitä tuli.
Ihan oikein, kukapa aikuista alkaa elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömyys, jos sellainen kohdalle sattuu, rikkoo avioliiton. Olimme mieheni kanssa naimisissa 15 vuotta ja sitten jouduin työttömäksi kun työpaikallani henkilökuntaa jouduttiin vähentämään 2/3 verran ja minä jouduin työttömäksi. Mieheni sanoi, että jos en vuoden aikana saa työpaikkaa niin sitten tulee ero. Ja ero siitä tuli.
Kuulostaa tosirakkaudelta kaiken se kestää...
Tosirakkaus = typeryyttä
Jenni saa loppuelämänsä etsiä itselleen miestä, jos ei ymmärrä sitä, että toinen ihminen ei aina välttämättä nää parhaaksi samoja ratkaisuja kuin hän itse. Esim. imuroinnin tiheys.
Annan opastus kukkaseppeleen teossa - arrrrggghh!! Miten ihmeessä joku voi kohdella omaa aviomiestään kuin alakoulun oppilasta, vaikka opettajan työtä tekeekin!
Vierailija kirjoitti:
Jyrkin käyttämät paidat ovat järjestelmällisesti myös liian pieniä. Ehkä Jyrki on myös pessyt paidat väärällä ohjelmalla ja ovat kutistuneet pesussa.
Suurin syy on useimmiten liika kalja ja makkara,,,
Anna alkanut pehmentymään! Ehkä aiemmat jaksot on leikattu niin että tätä hyvää puolta ei ole näytetty ollenkaan? On näytetty vain pahimmat puolet hänestä.
Taina oli myös rennompi. Matti on ihana mies.
jyrki on alkanut itseäni ärsyttämään. Hän vaikuttaa vastuuttomalta.
jenni on edelleen ihana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihana ja kaikin tavoin perheestään huolehtiva mies. Häneen voin luottaa todella! Mutta kun sairastun, hän saattaa jättää minut koko päiväksi sänkyyn lojumaan. Itse kaipaisin huomiota, että tultais kysymään vointia, tuotais syömistä ja juomista yöpöydälle jne. Olen lakannut ärtymästä asiasta, koska tajusin ahaa-elämyksen tavoin, että hän kaipaa sairastuessaan rauhaa, että pidän lapset ja koiran loitolla ja hän voi nukkua koko päivän rauhassa. Hän ajattelee, että olen itsekin tyytyväinen sellaiseen sairaspäivään yksinäisyydessä.
Annalta toivoisin, että hän keskittyisi hieman vähemmän analysoimaan itseään ja tarpeitaan ja kääntäisi huomiotaan myös sen toisen ihmisen tarpeisiin ja persoonaan.
Ei ole tullut mieleen puhua, olettelet vaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kausi in summarum: Free Hai - mutta hanki nyt hyvä mies oma kämppä, Taina - mene terapiaan käymättä lähtöruudun kautta ja älä luovu siitä pannasta, vaikka se ehkä vähän kiristääkin, Jyrki - takana on pitkä putki rilluvuosien, on aika mennä töihin ja vaatekauppaan, Anna - itserakkaus on sitä suurinta rakkautta, Jenni - susta me tykätään, mutta esitä vähemmän. Viimeisin, mutta ei vähäisin on meidän Matti - ensi kerralla vähän pehmeämpi lähestyminen, niin hyvä siitä tulee. Ja pidät ne möröt siellä kaapissa.
Tämä. Eleven points.
Joiko Anna itsensä mukavaksi juhannuksena? Katson tv-tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Jennin ajatukset tai pelot miehen elättämisestä on täysin valideja. Jos (ja kun, ilmeisesti) on aiempia ahdistavia elämäntilanteita ollut, joissa on joutunut ei-niin-hyvällä palkallaan vielä miestäkin elättämään, on mun mielestä enemmän kuin ymmärrettävää, että Jyrkin työtilanne (siis se, ettei ole vakituista työtä ja näennäistä varmuutta työn jatkumisesta - tosiasiassahan kenen tahansa kohdalle työttömyys voi iskeä milloin vain) hieman stressaa. Ja ehkä vielä kaiken lisäksi stressaa se, että toinen on varautunut tulevaisuuteen säästämällä, ja toisella ei ole säästöjä ollenkaan. Kyllähän raha-asiat voi olla melko suurikin tekijä siinä pariutuuko kaksi ihmistä keskenään. Myös tosielämässä, realityn ulkopuolella. Monesti rahalla on merkitystä arjen todellisuudessa, kuten yhteisen tulevaisuuden suunnittelussa ja siinä, millaiseksi se voi muodostua. Rahan/säästöjen puuttuminen voi ja usein myös on suuri häpeän
Tämä. Ja vaikka Jenni saikin toivomansa nelikymppisen miehen, mutta jos elämäntavat ja -tilanne ovat alle kolmekymppisen niin ei tainnut ihan putkeen mennä.
Tais kundi painasta tiukkaan pesään paljaalla munalla?
Pulla uunissa tietty!
Naimisiin meni, naimaan pääsi!
t. mursu
Vierailija kirjoitti:
Jyrki tekee kahta työtä = laiska?
Sama vaikka tekisi viittä pätkätyötä. Ne, jotka oikeasti tienaavat, tekevät tasan yhtä työtä ja sen hyvin. Useiden töiden tekeminen kertaa alemmasta keskiluokasta, prekariaatista, jolla koulutus ei riitä parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeillä-vodcastin uusimmassa jaksossa oli paljon sellaista, mistä olen sanaa mieltä.
Asiantuntijoiden konemaisia neuvoja arvosteltiin ja pohdittiin, onko ne kaikki nauhoitettu putkeen jo ennen kauden alkua ja sieltä vain lisäilty jaksoihin sopiviin väleihin. Tero pohti / vitsaili pohjautuuko koko ammattiryhmän asiantuntijuus parisuhdeopaskirjasta napattuihin fraaseihin, aforismeihin, tms.
Epäilivät / tajusivat vihdoin, että iskä Muurinen on ollut se alullepaneva voima tässä Jennin huolessa liittyen Jyrkin tulot, työt, yms.
Epäilivät, että Jyrkin kiukuttelu ja vaivaantunut tunnelma Tallinnan Mäkkärissä johtui siitä, että pari oli tätä ennen puhunut jälleen näistä raha-asioista. Jyrki nauhoittanut kameroille sen klipin, jossa puhuu, ettei voi tarjota taloa ja timantteja, eikä ole tapana säästää. Ovat varmaan keskustelleet raha-asioista enemmänkin. --> Jyrk
Tämä. Eipä onnistu heillä lasten hankkiminen enää 10 v päästä. Ja jos onnistuu, niin iskä on 70 kun lapsi pääsee ylioppilaaksi / oppivelvollisuus päättyy. Toki näin voi elää, mutta Jennillä ei selvästikään ole halua odotella ja onko Jyrki ns isämateriaalia - eipä taida olla. Ero tulee, näin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt kertoo ex- miehestäsi vain negatiivista. Me olemme olleet vuorotellen työttöminä välillä eikä ole tullut mieleenkään erota sen takia. Toinen elättää toista, jos tilanne on sellainen. Töitä olemme aina saaneet lopulta. Pisin työttömyys kesti miehelläni vähän yli vuoden.
Tuohan on eri asia, jos kumpikaan ei ole työkykyinen. Kyllä pätevä henkilö aina töitä saa. Itse jään parin vuoden päästä eläkkeelle ja työt on saanut valita. Työpaikkaa olen vaihtanut 5-7 vuoden välein, millä on voinut varmistaa säännöllisen palkannousun.
Pappa Muurinen tietää entiset luottamuksen kehän reunoilla käyneet ja tunnistaa samanlaisen hahmon.
Tolla Hailla on oikeasti tosi kököt sosiaaliset taidot. Miten voi olla noin komea mutta ihan uuno miten olla naisen kanssa. On normaalia kysellä vointia jos toinen on kipeä, varsinkin jos omasta puolisosta kyse.
Mun mielestä Jennin ajatukset tai pelot miehen elättämisestä on täysin valideja. Jos (ja kun, ilmeisesti) on aiempia ahdistavia elämäntilanteita ollut, joissa on joutunut ei-niin-hyvällä palkallaan vielä miestäkin elättämään, on mun mielestä enemmän kuin ymmärrettävää, että Jyrkin työtilanne (siis se, ettei ole vakituista työtä ja näennäistä varmuutta työn jatkumisesta - tosiasiassahan kenen tahansa kohdalle työttömyys voi iskeä milloin vain) hieman stressaa. Ja ehkä vielä kaiken lisäksi stressaa se, että toinen on varautunut tulevaisuuteen säästämällä, ja toisella ei ole säästöjä ollenkaan. Kyllähän raha-asiat voi olla melko suurikin tekijä siinä pariutuuko kaksi ihmistä keskenään. Myös tosielämässä, realityn ulkopuolella. Monesti rahalla on merkitystä arjen todellisuudessa, kuten yhteisen tulevaisuuden suunnittelussa ja siinä, millaiseksi se voi muodostua. Rahan/säästöjen puuttuminen voi ja usein myös on suuri häpeän aihe, josta aiheutuu myös ahdistusta, stressiä ja muuta. Siksi tämä keskustelu on Jyrkin näkövinkkelistä aika raakaa. Varsinkin kun vaikuttaa siltä, että Jennillä oli keskiluokkainen, vakaa lapsuus ja Jyrkillä lapsuus oli kertomansa mukaan kaikkea muuta. Usein lapsuudenperheen sosioekonominen asema heijastuu ihmiseen aikuisiälläkin.