Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
12241/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja tätimäiset jutut myös, jos se että mies leikkaa nurmikon ja paistaa pihvin on onnellisuuden huippu niin mikä oon tuomitsemaan mut jotenki ite ajattelen ihan erilaisia asioita (tunneyhteys, yhteisten kiinnostuksenkohteiden löytyminen) jotka sytyttäis ja et ei tartteis sit ulos lähtiessä miettiä mitään kompromisseja (Nyt Mennään Miehekkääseen Futispeliin, Koita Kestää Vaimo!)

Vierailija
12242/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt että nou ofens mutta välillä hämmentävää ajatella miten nuori Jenni on. Oon samanikänen 30v ja ei tulis mieleenkään roikkua kaljamahasen setämiehen kanssa eikä löytyis varmasti mitään yhteistä Jyrkin kanssa. Valmistuin vasta viime vuonna yliopistosta mutta silti tuntuu et oma kaveripiiri on tosi sitoutumattomia ja sellasia nuorekkaita vielä verrattuna noihin, vasta etsivät omaa elämäänsä.

"ei tulis mieleenkään roikkua kaljamahasen setämiehen kanssa", olipa rumasti sanottu...

Nämä ei sitä paitsi roiku, vaan menivät naimisiin. Kolmekymppisten kyvyttömyys sitoutua taas on surullinen ilmiö, ei mikään kehun aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12243/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei sitä koiraa voitu lenkittää ihan vaan rennosti, vaan miksi Hain piti vastata kysymyksiin koirasta?

Oli minusta ihan vain small talkkia, jutustelua jostain, ei mitään sen vakavampaa. 

Miksi kaikki pitää meidänkin taholta analysoida piloille? Ei yhtään sen ylevämpää kuin Annankaan ylianalysointi.

Vierailija
12244/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrki on mieslapsi

Hai on autisti

Matti on sosiopaatti

Taina on narsisti

Anna on neurootikko

Jenni on alkoholisti

Taina ei todellakaan ole narsisti :D Naurartaa jo tämä vauvapalsta, kun kaikki leimataan narsisteiksi.

Vierailija
12245/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on valitettavasti tulossa 0/3. Jyrkistä ei ole perhettä hoitamaan, vaikka symppis onkin (ainakin mielestään). Vastuu omasta taloudesta on ihan perusjuttu. Voin kertoa kolmen lapsen kokemuksella (nyt jo aikuisia), että ihan pikku penneillä sitä showta ei pyöritetä. Enkä tarkoita sitä, että pitäisi olla varakas.

Mutta hänen lauseistaan huokuu ajatus siitä, että menee taloudellisesti miten menee, niin se on ok. Kuten Jenni itsekin sanoi, yksi työttömyysjakso voisi jo johtaa eroon. Niitä meistä suurin osa saa kuitenkin kokea.

Huh, sanoiko Jenni noin materialistisesti? Jos liitto on rahoista ja työllisyydestä kiinni, niin aika kylmää meininkiä on.

Vierailija
12246/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinna on valkoisen roska_äen ja junttien lomanviettopaikka. Halpaa alkoholia.. LOL..kännääminen on OFF nykyään.

Mulle roskaväestä puhuminen on OFF. Tallinnassa on paljon hienoja museoita ja kulttuuria. Olen käynyt siellä oopperassa, baletissa ja näyttelyissä.

En myöskään ymmärrä puhetta törsäämisestä ja alkoholilla läträämisestä. Kyseessä oli kuitenkin 40-synttärit. Kyllä risteily, illalliset ja drinksut ovat silloin aivan paikallaan.

Ja mitä Hain kotona asumiseen tulee: Suomessa muutetaan kotoa nuorena, mutta monessa muussa kulttuurissa ajatellaan taloudellisesti, asutaan kotona ja säästetään. Uskon että aasiaistaustainen Hai asuu kotona jotta voi säästää tulevaa (esim omaa asuntoa) varten, mikä on ihan järkevää. Perheen asnnosta näki että on säästetty ja panostettu, ja Hailla on myös hyvä koulutus.

Vierailija
12247/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt että nou ofens mutta välillä hämmentävää ajatella miten nuori Jenni on. Oon samanikänen 30v ja ei tulis mieleenkään roikkua kaljamahasen setämiehen kanssa eikä löytyis varmasti mitään yhteistä Jyrkin kanssa. Valmistuin vasta viime vuonna yliopistosta mutta silti tuntuu et oma kaveripiiri on tosi sitoutumattomia ja sellasia nuorekkaita vielä verrattuna noihin, vasta etsivät omaa elämäänsä.

Jenni on ulkoisesti jotenkin tätimäinen, oon sanonut jo alussa, ettei ns mun makuun toisin kuin Anna, joka tyttömäisempi. Miehenä tykkäsin enemmän Annan tyylisestä ja itsekin haluaisin olla sellainen. Jennissä vielä suunnitelmallisuus ja varautuminen kaikkeen mahdolliseen "pahaan" jne korostaa sitä tätimäisyyttä. Naureskelu on kyllä sitten jotain muuta. Itse 30v olin jo naimisissa ja ekan lapsen kanssa kotona, mut asuttiin pienessä kaksiossa vuokralla ja

Miehenä ja miehesi, homoliitossa?

Jos olet nainen, et sentään voi sanoa, mistä miehenä tykkäisit. Mut voit sanoa, et näin naisena tykkäisit enemmän Annan näköisestä.

Vierailija
12248/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei sitä koiraa voitu lenkittää ihan vaan rennosti, vaan miksi Hain piti vastata kysymyksiin koirasta?

Ja sitten, jos ei olis puhuttu mitään, niin sekin olisi ollu väärin. Mutta jos Anna puhuu jotakin, sekin on aina "väärä" aihe näköjään. Mekin puhutaan usein koirasta, kun ollaan lenkillä koiran kanssa.  Täällä vaan tehdään joka asiata ihan hirveä ongelma, vaikka oikeassa tilanteessa ei olisi mitään ongelmaa ollut. Kuka oikeassa elämässä tekee koko jan tuollaisia analyysejä joka asiasta, kuten siitä mitä juteltiin, kun oltiin lenkittämässä koiraa?  Täällä taitaa olla monta "Annaa" keskustelemassa. Omia virheitä vaan on niin vaikea huomata. 

Vierailija
12249/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ja Jyrki ovat minusta ihana pari. En ymmärrä miksi Jyrkin talodellisesta tilanteesta ollaan niin huolissaan. Tuhannet opettajat ovat samassa tilanteessa, eli määräaikaisia. Kyllä tekevälle töitä löytyy.

Matti on ihastunut Tainan ulkonäköön, mutta muuten eivät millään tapaa sovi yhteen. Ajatusmaailmat liian kaukana toisistaan. Matti on minusta fiksun oloinen, Tainasta en osaa sanoa.

Viime jaksossa Anna tuntui pikkuisen lämpenevän Haille mutta nyt voi olla jo myöhäistä. Hai on kohtelias eikä aina heti näytä tunteitaan. Alun ihastus on saattanut hävitä Annan jatkuvan arvostelun seurauksena.

Veikkaan jatkoa Jyrkille ja Jennille, ei muille.

Oli hyytävää kuulla Jennin suusta että hän jättäisi Jyrkin jos Jyrki jäisi työttömäksi.

Jennillä on varmaan aiemmin ollut suhde jonkun luuserin kanssa jota J on passannut, ehkä lainannut rahaa ja maksanut jotain peruselämisen kuluja. Ei halua toistaa virhettä.

Mulle tulee sama fiilis. Hän on pariin kertaan puhunut että on joutunut aiemmissa suhteissaan olemaan se vastuunkantaja/huolenpitäjä ja isäkin tuntuu olevan samasta huolissaan. Ja on kuitenkin tullut totaalisen lytätyksi suhteessaan eli voi olla että tuossa puhuu enemmän Jennin trauma edellisestä suhteesta. Tuskinpa hän oikeasti Jyrkiä jättäisi jos tuntee olonsa hyväksi ja turvalliseksi hänen kanssaan, mutta tietysti näin alkumetreillä suhde ei ole vielä niin vakaa. Toivottavasti Jyrki, joka on varmaan kuullut niistä aiemmista suhteista, ymmärtää Jennin epävarmuuden, ja alkaa työstää asioita rauhoittaakseen häntä. Oikeasti: se miten Jenni innostuu vaikkapa siitä että Jyrki leikkaa nurmikon, puhuu karua kieltä niistä edellisistä suhteista.

Vierailija
12250/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauheaa, kun siellä Tallinnassa Jyrki (kameralle, yksin ollessaan) rupesi puhumaan, kuinka hienoa että Jenni pistää rahaa säästöön ja sitten hänellä onkin enemmän varaa ostella asioita kuin Jyrkillä itsellään, ja että hänellä ei tule olemaan ja että tästä voi kyllä suhteeseen tulla kränää mutta toivottavasti Jenni näkee rahan läpi sen sydämen.

Just joo. Se nyt vain on niin, että osa sitä rakastamista on myös se, että on valmis näkemään vaivaa toisen puolesta! Vaikka sitten ryhdistäytymään, lykkäämään hetken mielihalujaan ja pistämään rahaa säästöön. Jyrki kaipaa yhä edelleen sitä ehdotonta rakkautta, joka kuuluu vain pikkuvauvalle. Se aika meni jo 40 vuotta sitten. Mieslapsi tosiaan.

Niinpä niin. Tuli mieleen tämä, kun on näitä lukenut ja havainnut itselleni tärkeitä seikkoja parisuhteessa. Asiantuntijoilla pitäisi olla tämäkin kysymys kaikille ohjelmaan halukkaille, että kerro taloudellista tilanteestasi. Työ, tulot, asumismuotosi, onko säästöjä, eli varautuminen pahemman ajan varalle jne...Millainen rahankäyttäjä olet, kuluttaja ? Tuskin verotodistusta kukaan toimittaisi, eikä sellasta voi vaatia, mutta vastaamiset olisi omantunnon mukaan. Kyse on kuitenkin elämän peruspilarista. 

Vierailija
12251/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinna on valkoisen roska_äen ja junttien lomanviettopaikka. Halpaa alkoholia.. LOL..kännääminen on OFF nykyään.

Mulle roskaväestä puhuminen on OFF. Tallinnassa on paljon hienoja museoita ja kulttuuria. Olen käynyt siellä oopperassa, baletissa ja näyttelyissä.

En myöskään ymmärrä puhetta törsäämisestä ja alkoholilla läträämisestä. Kyseessä oli kuitenkin 40-synttärit. Kyllä risteily, illalliset ja drinksut ovat silloin aivan paikallaan.

Ja mitä Hain kotona asumiseen tulee: Suomessa muutetaan kotoa nuorena, mutta monessa muussa kulttuurissa ajatellaan taloudellisesti, asutaan kotona ja säästetään. Uskon että aasiaistaustainen Hai asuu kotona jotta voi säästää tulevaa (esim omaa asuntoa) varten, mikä on ihan järkevää. Perheen asnnosta näki että on säästetty ja panostettu, ja Hailla on myös hyvä koulutus.

Samoin toimitaan myös esim. Italiassa ja Espanjassa - miehet varsinkin muuttavat omaan kotiinsa vasta naimisiin mentyään. Sitä pidetään joissain maissa jopa loukkauksena vanhempia kohtaan jos lapsi haluaa pois. Kaiketi se signaloi että koti on huono tai jotain muuta vastaavaa.

Positiivista tuossa on se että Hailla on selvästi läheiset suhteet perheeseensä (=on ihmissuhdetaitoja).

Vierailija
12252/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman (maksuttoman) jakson perusteella Anna voi olla ihan ok, mutta Hain kanssa esillä on neurootikkopuoli. Itsekin sanoi ääneen, ettei ole oma itsensä. Olen itse kokenut kerran tilanteen, jossa itsestäni nousi esiin sellaisia puolia, joista en ole tiennyt mitään. Mies vaikutti itsekkäältä ja hiukan sellaiselta pelaajalta, joka sai minut todella kummalliseksi. En halunnut tavata muutamaa kertaa enempää kun näin, että hauskoista hetkistä huolimatta suhde on täysin mahdoton yhtälö tämän miehen kanssa. 

Jenni ja Jyrki ei tule toimimaan. Jenni haluaa perusmukavan elintason, jossa mies voi joskus vähän hemmotellakin häntä. Jyrki totesi sanoneensa jo ääneen, että asuntoa ja autoa ym. hänen kauttaan ei tule saamaan, käytännössä siis kaikki raha taitaa mennä peruselämään. Se on ihan ok, mutta kovin erilainen elämäntyyli/elintaso on usein ongelmallinen aikuisten ihmisten suhteessa. Itse seurustelin pitkään miehen kanssa, joka oli suurimman osan ajasta työtön. Lopulta minulle selvisi, ettei ole kovinkaan kiinnostunut edes hankkimaan töitä. Tästä taas mitä tein johtopäätöksen, että säästeliäänä ja ihan ok toimeentulevana emme voisi esim. koskaan asua yhdessä, koska minä joutuisin olemaan kaikessa maksumiehenä. Siihen en ala, vaan vaihtoehto olisi sitten asua kumpikin omaa taloutta, jos suhde muuten toimisi. Suhde kaatui muihin asioihin, mutta kyllä hyvin erilainen ajatusmaailma mm. työntekemisen osalta oli osana erilleenkasvua.

Vierailija
12253/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee rinnakkain kahta osa-aikatyötä, vieläpä kahdella ihan erilaisella alalla, niin todennäköisyys jäädä kokonaan työttömäksi on itse asiassa luultavasti pienempi kuin henkilöllä, jolla on yksi vakityö ja yksi ammatti. Riippuu toki alasta ja senhetkisistä suhdanteista, mutta se yksi vakityö kun menee alta, niin työttömyysjakso voi pahimmillaan venyä todella pitkäksi, ja vaikka itse kelpuuttaisi monenlaisia töitä työttömyyden katkaistakseen, niin työnantajat eivät välttämättä kelpuuta edes keikkalaiseksi ilman alan kokemusta. 

Tuo, että vakityö toisi aina ja automaattisesti parhaan taloudellisen turvan, on siis vähän vanhanaikainen ajatus. Se päti varmaan joskus, mutta nykyisinä rakennemuutosten ja jatkuvien muutosneuvottelujen aikakautena se ei enää välttämättä päde.

Jenni tai kuka tahansa saa toki haluta puolison, jolla on vakituinen työ, ja kyllähän vakituinen työ esim. lainaneuvotteluita helpottaa, mutta täällä esitetty ajatus, että kahta(!) osa-aikatyötä rinnakkain tekevä ihminen on suunnilleen joku sosiaalipummi, tai ainakin hetken päästä luultavasti työtön, on minusta vähän outo.

Vierailija
12254/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainan miehessä Matissa taitaa olla piilossa aggressiota tai jotain muuta Tainaa pelottavaa. Luottamuksen puutteelle on siis  ilmeisesti syynsä. Taina lähti avoimesti ja hyväntahtoisesti mukaan suhteeseen, mutta ei ole ehk saanut hyväntahtoisuutta osakseen, vaikka Matti yksinpuheluissaan vaikuttaa huonioivan Tainan tunteita. Ehkä se on vain itsepetosta luulla niin. 

Jotkut naiset myös pelkäävät miehiä ihan lähtökohtaisesti.

Vierailija
12255/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusjaksosta on aika vaikea sanoa että mitä Jennille ja Jyrkille tulee tapahtumaan jatkossa, läheisyyttä kuten pussailua ja hassuttelua jne. on näkyvissä joo, mutta samaan aikaan Jennin silmistä paistaa tunne ettei ole riittävän tyytyväinen tai joku vaan painaa, ärsyttää. Jenni on tosi hyvä esittämään pirteää ja varmasti onkin perusluonteeltaan pirteä, mutta silmistä näkee ettei vilpittömästi ole tyytyväinen vaan enemmänkin stressaantunut, kokoajan. Ja Jyrkin kysyessä että hakeeko nyt opettajan virkaa pelkästään Kotkasta vai Helsingistä, oli Jenni oli vastannut "hae Kotkasta ainoastaan". Aika paljonpuhuva vastaus mitä tämän parin tulevaisuuteen tulee, sanoisin. 

Vierailija
12256/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taloudellinen puoli ole Jyrkin isoin ongelma, vaan asenne. Mies sanoo, että haluaa perinteiset perheroolit naiselle ja miehelle. Mitä hän itse tekee? Se miehen perinteinen rooli on ollut tienaaminen, kun nainen on ottanut koppia kodista ja lapsista. Jyrki ei näytä olevan erityisen oma-aloitteinen ja miehisellä tavalla vastuuta kantava. Enemmän näyttää sivusta katsottuna siltä, että nyppii rusinat pullasta, kun haluaa huolehtivan naisen ja itse voi vetää lonkkaa. Ja jos ei itse ota sitä koppia tienaamisesta, niin sitten pitää ottaa kunnolla osaa siihen kodista ja lapsista huolehtimiseen.

Se pikkulapsiarki ei muuten ole mitään kaljan kittaamista ja rauhaisaa futismatsien katselua sohvalla. Monelle miehelle tulee aikamoisena yllätyksenä, mikä määrä työtä perhe-elämässä on. Eikä sitä asiaa aidosti tajua, vaikka katselisi vierestä kaverien tai sisarusten perhe-elämää. Isoin työ tehdään neljän seinän sisällä silloin, kun muita ei ole paikalla.

Vierailija
12257/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni ja Jyrki ovat minusta ihana pari. En ymmärrä miksi Jyrkin talodellisesta tilanteesta ollaan niin huolissaan. Tuhannet opettajat ovat samassa tilanteessa, eli määräaikaisia. Kyllä tekevälle töitä löytyy.

Matti on ihastunut Tainan ulkonäköön, mutta muuten eivät millään tapaa sovi yhteen. Ajatusmaailmat liian kaukana toisistaan. Matti on minusta fiksun oloinen, Tainasta en osaa sanoa.

Viime jaksossa Anna tuntui pikkuisen lämpenevän Haille mutta nyt voi olla jo myöhäistä. Hai on kohtelias eikä aina heti näytä tunteitaan. Alun ihastus on saattanut hävitä Annan jatkuvan arvostelun seurauksena.

Veikkaan jatkoa Jyrkille ja Jennille, ei muille.

Oli hyytävää kuulla Jennin suusta että hän jättäisi Jyrkin jos Jyrki jäisi työttömäksi.

Mietin myös, onko Jennillä odotukset liian matalalla Jyrkin suhteen. Ei se yksittäinen nurmikon leikkaaminen auvoiseksi tee. 

Vierailija
12258/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais tuota Annaa päivääkään. Hän näkee virheitä Haissa, mutta ei itsessään mitään. Lyttää aina Haita.

Vierailija
12259/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni on ulkoisesti jotenkin tätimäinen, oon sanonut jo alussa, ettei ns mun makuun toisin kuin Anna, joka tyttömäisempi. Miehenä tykkäsin enemmän Annan tyylisestä ja itsekin haluaisin olla sellainen. Jennissä vielä suunnitelmallisuus ja varautuminen kaikkeen mahdolliseen "pahaan" jne korostaa sitä tätimäisyyttä. Naureskelu on kyllä sitten jotain muuta. Itse 30v olin jo naimisissa ja ekan lapsen kanssa ko

Hahaa 😊 joo, sanoin vähän hassusti tuon miehenä tykkäsin. Tarkoitin siis jos olisin mies. Mut ehkä en voi tosiaan tietää millaisista naisista tykkäsin jos olisin mies vaan pitää sanoa vaan millaisista naisista naisena tykkään 🤔 

Vierailija
12260/30018 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jaksaa ihmetyttää tällä ja jo aiemmillakin kausilla:

Todella moni odottaa, että suhde alkaa heti sujumaan ja toinen ihminen "osaa toimia oikein". Ei käsitetä, että ainahan vieraan ihmisen (niin myös vaikka ystävyyssuhteen luomisessa) kanssa lähdetään nollasta liikkeelle. Sitä hiljaa tutustutaan toiseen, kysellään ja kuunnellaan. Opetellaan yhdessä, millaista oma ja toisen vuorovaikutus on sekä miten ne saadaan natsaamaan. Tutustumalla opitaan löytämään yhteinen huumori ja sellaiset tavat, että yhdessä on mukava olla. Samalla sitä oppii, että missä asioissa ollaan erilaisia ja miten sen erilaisuuden kanssa eletään. Mikään ihmissuhde ei ole täydellinen, mutta tässä sarjassa moni odottaa täydellistä suhdetta ja puolisoa. Sitten petytään, kun näin ei käykään ja teilataan toinen ihminen täysin. 

Itselläkin on tästä omakohtaista kokemusta. Kun tapasimme aviomie

Mahtavaa että sinä olet hyvän mitta, ja toinen osaa "lähes aina" toimia kuten sinäkin toimisit, ja täten teillä menee hyvin :D

Kamalaahan se on, et on olemassa ihmisiä, jotka eivät aina toimi kuin sinä toimisit...

Ketju on lukittu.