Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
9701/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni näyttelee vaimoa kesäteatteriesityksessä avioliiton alkumetrit. 

Juuri näin. Akka on lumoissaan VAIN avioliitosta ja aviomiehestä. Jyrki sinänsä ei kiinnosta kauaa. Veikkaan että suhde on jo loppu.

Sinulle Jenni on akka, mutta miestä puhuttelet etunimeltä. Se kertoo sinusta kaiken ja kommenttisi arvo on olematon. 

Vierailija
9702/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se jo näiden menneiden kausien perusteella ole kaikille osallistujille selvää  että tässä nimenomaan tutustutaan hyvin tiiviisti uuteen ihmiseen. Miksi ihmeessä lähteä koko juttuun, jos tarvitsee samalla vierelleen tutun ihmisen.  Itse uskon myös, että Tainalle pelkästään naisten piirissä kasvaneena on kummallista ollakin tiiviisti vieraan miehen seurassa.

Itseäni ei Taina viehätä pätkääkään. Naisen pitää olla sporttinen ja aktiivinen. Taina vaikuttaa asioiden hautojalta ja kropasta päätellen liikunta ei kiinnosta kun jo 28- vuotiaana on noin löysä kroppa.

Allit roikkuu jo tuossa iässä.

Höpöhöpö. Taitaa roikkua monella muulla paljon pahemmin. Huom! Suuri osa suomalaisista naisista onylipainoisia. 

Tiedätkös mitä tarkoittaa whataboutismi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9703/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toivottavasti on kysytty voiko koiran tuoda toisen kotiin. Onkin sitten aivan toinen juttu kehdata kieltää asia. Ja koira ei ole edes mikään pieni ja hyppii vanhempien sohvalla. Mutta koiranomistajissa on myös niitä minä minä ihmisiä

Vierailija
9704/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin toivottavasti on kysytty voiko koiran tuoda toisen kotiin. Onkin sitten aivan toinen juttu kehdata kieltää asia. Ja koira ei ole edes mikään pieni ja hyppii vanhempien sohvalla. Mutta koiranomistajissa on myös niitä minä minä ihmisiä

Minä olisin kysynyt koiraltani, saanko viedä sen tapaamiseen, jossa on koiran kiduttamalla tappaneita ja syoneitä

läsnä. Todellakin varjelen koirani henkistä terveyttä ettei se saa traumoja.

Vierailija
9705/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Miksei tällä kaudella parit tee mitään kivaa yhdessä? Kaksi paria istuu vain sohvan nurkassa ja ovat ahdistuneita. Yhdessä on yritystä, mutta saas nähdä,  jatkavatko. 

Jos joku nainen tulisi luokseni koiran kanssa niin saisi lähteä liukkaasti-

Jaa että "red flag" mitä?

Ikävää. Mutta eiköhän tuo lemmikkiasia ole kyselty tässä ohjelmassa tarkkaan. Olisi se naisellekin aika pettynyt, jos mies paljastuisi eläinvihaajaksi. Eikä kyllä tuollaista miestä puolisoksi haluaisikaan. Olen aina ajatellut, että mies joka rakastaa eläimiä ei voi olla läpeensä paha:D En haluaisi edes ystäväksi miestä, joka vihaa eläimiä, saati, että sellainen olisi puolisona.  Silloin olisi kyllä liian iso ero elämänkatsomuksessa. 

Vierailija
9706/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Taina olisi sanonut olevansa kylmä ihminen, hänet olisi täällä haukuttu sivukaupalla bitchiksi ja sanottu MATTI, JUOKSE KARKUUN!!! 😱 En oikein ymmärrä, millä logiikalla täällä kritiikki lähtee kohdistumaan. Jotenkin tuntuu että täällä käy ihmisiä, jotka on aika... omalaatuisia. Siksi en juuri luekaan näitä viestejä. Itse olen nainen ja ymmärrän Tainan puheita. Itse asiassa kiinnostukseni olisi täysi 0 miestä kohtaan, joka kutsuu itseään kylmäksi ihmiseksi.

Matti kutsui itseään kylmäksi _viimeisimmässä_ jaksossa, sen jälkeen, kun Taina on pomputtanut häntä ja osoittanut jäätävää kylmyyttä häämatkasta lähtien, usean jakson ajan.

Eiköhän Matti ole jo luovuttanut ja ajattelee homman olevan ohi ja siksi ylipäätään laukoi tällaisen totuuden it

Hain ilmoittivat äiti ja siskot.

Haluavat jo päästä eroon passattavasta peräkammarin pojastaan.

Vierailija
9707/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin kysynyt koiraltani, saanko viedä sen tapaamiseen, jossa on koiran kiduttamalla tappaneita ja syoneitä

Mistä tuollaisen syytöksen repäisit? Se, että jollain on Vietnamilainen tausta ei tee hänestä elänrääkkääjää. Tuo menee jo kunnianloukkauksen ja rasismin puolelle. Vaikka oman eläimen hyvinvoinnista on tärkeää pitää huolta. 

Vierailija
9708/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tätä koiran tuomista kylään ole kysytty ennen vierailua ja eihän sitä koiraa voi yksinkään jättää tai koko ajan viedä vaan hoitoon. Rakas koira niin kyllä hänen kanssaan haluaa myös viettää aikaa. Ja varmasti myös kivempi kyläillä, kun on edes yksi tuttu ja turvallinen pakalla. Lisäksi koirasta on aina helppo keksiä keskusteltavaa.

Vierailija
9709/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyajan nuoria naisia vaivaa? Kaikki analysoidaan puhki, suututaan, ahdistutaan tai koetaan "turvatonta tilaa". Kiitän luojaani että oma nuoruuteni oli aivan erilaista aikaa viattomine seikkailuineen, elämäniloineen ja -suruineen. 

Hyvin sanottu. Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, että nykyisin nuorilla naisilla on kova tarve korostaa koko ajan jotain merkillistä "turvallista" tai "turvatonta" tilaa, mitä se ikinä tarkoittaakaan! Tila on mitä on, tila on juuri sitä hetkeä jossa ollaan, ei sitä muuksi saa hokemalla noita sanoja. Siinä eletään, toimitaan, edetään asioissa. Olosuhde on juuri sellainen, jollaiseksi sen itse muodostaa.

Tuollainen järkyttävä ylianalysointi ja uhriutuminen joka asiassa on erittäin raskasta katsottavaa. Siihen syyllistyy lähinnä Anna, mutta myös Taina.

'

Olosuhde on juuri sellainen, jollaiseksi sen itse muodostaa???? Alkoholisti vanhempi, narsisti esimies, syöpähoidot ym. Itestäkö kaikki on kiinni?

Olen kyllä samaa mieltä, että Taina ja Anna ovat ylianalysoijia ja uhriutujia. Toisen pitäisi tuottaa heille joka hetki juuri se tunne, jota he sillä hetkellä tarvitsevat. Aivan käsittämättömän itsekkäitä tyyppejä.

Vierailija
9710/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tätä koiran tuomista kylään ole kysytty ennen vierailua ja eihän sitä koiraa voi yksinkään jättää tai koko ajan viedä vaan hoitoon. Rakas koira niin kyllä hänen kanssaan haluaa myös viettää aikaa. Ja varmasti myös kivempi kyläillä, kun on edes yksi tuttu ja turvallinen pakalla. Lisäksi koirasta on aina helppo keksiä keskusteltavaa.

Kas ymmärtääkseni se koira ei ole mukana työpaikallakaan. Mitenkä ressukka silloin selviää. Tuo kommenttisi oli kyllä hyvin itsekäs. Että kyläillä on mukavampi koiran kanssa  kun on tuttu turvallinen paikalla. Siis tottakai koira on paikalla  kun sinun luo tullaan kylään. Mutta ei sitä pidä viedä ainakaan ensivisiitille toisen vanhempien luo. Varsinkaan kun välimatka kotiin ei ole satoja kilometrejä. Tuli vielä mieleeni se viime kauden Pauliina Matin morsio, joka vei vanhempien taloon koiransa. Talossa asuneilla kissoilla ei ollut kotirauhaa eikä koiraa jätetty vaikka sinne mökille visiitin ajaksi.

Vierailija
9711/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi Annan maanisesti ja neuroottisesti tuijottavat silmät ovat pelottavat... niinkuin pohjattomat kuilut täynnä pimeyttä. 

Tuo jäkättävä ilmaisu, nuo pisteliäät silmät ovat ainakin pienille oppilille pelottavat. Anna ei oel sellainen opettaja, jonka itse ajattelen alakoulun opettajan olevan. Nyt on tämän "opettajan" koti, koira, koko ilkeä, pisteliäs elämä kuvattu. Kaikki jää netin syövereihin ja miten mahtaa itse nähdä itsensä tuolla paahtamassa suurella suullaan pirullisuuksia. Mikä on olo mennä työpaikalle sekä Annan että Tainan? Kamala.

Onneksi omat pereehnjäsenet ovat kaikki järkeviä vauvasta vaariin. Tätä ohjelmaa vain kummastellaan. Koko Ensiterffit alttarilla nyt poistoon ja ei enää yhtään ihmistä tuonne piinattavaksi. Koko formaatti on syvältä /Cstä.

Tuo ohjelma ei itsessään ole niin kam*ala, mutta nämä kommentiti tekee siitä kamal*an. Myös nämä hirv*eät kommentit jää tänne netin syövereihin ja ne ne vasta kam*alalia onkin. Tuskin yksikään näistä osallisistujista on saanut ohjelmasta pahoja traumoja, koska ne ketä on myöhemmin haastateltu on sanoneet, että ohjelma oli hyvä kokemus, vaikka parisyhdetta ei olisi syntynytkään ja yksikin joka täällä haukuttiin lyttyyn sanoi, että voisi mennä ohjelmaan uudestaankin. Eli ei tuo ohjelma ole niin paha, mutta nämä kommentit on. 

Jos tätä komentointia ei lukisi täältä, ei nuo ihmiset näyttäytyisi olenkaan hirviö*inä, mutta kun täältä saa lukea miten mielip*uolisia he ovat alkaa melken uskoa itsekin :D

Aina kun täältä on lukenut mitan kam*ala joku noista on, ja sitte, kun näkee itse ohjelaman, ei tilanne ole ollenkaan niin paha. Täällä väritetään ja ylitulkitaan joka ikinen sana ja ilme. 

Tämä kommentointi palsta on pain*ajaista, ei itse ohjelma. 

Näistäkin osallistujista varmaan jokainen on ihan tavallinen tallaaja, meitä kun on niin moneen lähtoon ja silti normaalin rajoissa ollaan.  Täällä vaa on niin hyvä mä*tkiä ja arvostella vieraita ihmisiä. Näämme heitä vain pienen pintaraapaisun ja senkin omituisessa tilanteessa. 

*=kommentti jonottaa moderointia. Mitä ihmettä?

Vierailija
9712/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää. Ystävän kanssa tässä mietittiin, että mikä ihme Tainaa ja Annaa voi ajaa käyttäytymään noin. Aikuiset, kuitenkin ilmiselvästi fiksut naiset kyseessä, vai onko vaan onnistuttu leikkaamaan pahimpien palojen kavalkadi ?  

Jo tenavana leikeissä saati sitten vanhempana kaikenlaisissa kaverikuvioissa olisi luullut käyvän ilmi tuo oleellinen miesten ja naisten välinen ero, tytöt pohtii ja analysoi puheita ja tapahtumia joita pojat eivät ole suurinpiirtein huomanneetkaan. Ainakin omassa laajassa kaveripiirissä opittiin äkkiä, että kun tytöt ryhtyivät pojalta  tivaamaan et mitä tarkotit sillä tai tuolla , niin vaivaannuksen määrä oli ääretön eikä pojasta kavereineen kuulunut mitään päiväkausiin. Saatiin sitten leikkiä keskenämme ilman poikien idearikasta seuraa. (Ja tämä ei tarkoita, että hyväksyisin mieheltä tai omilta pojiltani tai miehiltä yleensä ajattelematonta tai typerää käytöstä !) Keskivertomiehen mielestä ihmissuhteen analysointi varmasti vain kuuluu siihen vaivaannuttavaa ja vältettävää - kategoriaan, joka lässähdyttää fiiliksen yhteisistä herkistä takuuvarmasti ja saa itsevarmankin miehen lukkiutumaan ja varautumaan hyvin herkästi. 

Käy sääliksi Annaa ja Tainaa. Kauniita ja fiksuja naisia molemmat. Ovat molemmat eksyksissä kuvitelmissaan ja vaatimuksissaan täydellisestä parisuhteesta, jossa mies osaa käyttäytyä heidän luomiensa lausuttujen ja lausumattomien kriteerien mukaan vaistonvaraisesti. Samalla tietenkään itsenäisyyttä, omia mielipiteitä ja näkemyksiä unohtamatta. Unohtuu ihan se, että ihmistä jossa ei ole mitään heikkouksia ei ole vielä syntynytkään. Olen ollut avioliitossa elämäni rakkauden kanssa yli 20 vuotta. Vaikka tiedän toisen rakastavan minua puutteineen, silti välillä tulee yhteentörmäyksiä. Aina ei jaksa eikä halua ajatella asioita toisen kannalta, on vaan yksinkertaisesti itsekäs ja alhainen. Ei fiksua, mutta inhimillistä. Aika on opettanut, että on paljon helpompi elää, kun hyväksyy pienet puutteet itsessään ja siinä toisessa myös. Aina ei vie asioita eteenpäin saivarrella niistä ikuisista yksityiskohdista

Vierailija
9713/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen syytöksen repäisit? Se, että jollain on Vietnamilainen tausta ei tee hänestä elänrääkkääjää. Tuo menee jo kunnianloukkauksen ja rasismin puolelle. Vaikka oman eläimen hyvinvoinnista on tärkeää pitää huolta. 

On niin helppo olla kauhuissaan koiran syönnistä ja silti pudottaa elävä rapu kiehuvaan veteen ja todeta, että äkkiä se siellä kuolee. No niin kuolee se koirakin tai mikä tahansa elävä, joka sinne kiehuvaan veteen pudotetaan. Ei se silti vähennä tuon tapahtuman kauheutta.  Sika on viisaampi, kuin koira ja silti niitä syödään. Jossain maissa syödään marsuja ja Suomessa syödään poroja joka on jonkun engkantilaisen mielestä ihan kamaa. Ei Petteri punakuonoja voi syödä.

Ihminen inhimillistää/pitää lemmikkinä jonkun eläimen ja sitä ei mielletä ruokana, mutta jossain toisessa kulttuurissa se eläin on vain eläin ja se syödään. Itse en syö mitään eläintä ja suren toki, kun koiria kasvatetaan ruuaksi, mutta yhtä paljon suren niitä pieniä possupoikia jotka ta*petaan 5-6 kuukauden iässä ruokapöytään. 

Turha paheksua koiransyöntiä, jos itse vetää pihviä suupielet veressä ja tekee kuola suusta valuen lihapullia. Eläin kuin eläin, kaikki ovat omia tuntevia yksilöitään ja kaikilla on vain se yksi elämä. 

Vierailija
9714/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyajan nuoria naisia vaivaa? Kaikki analysoidaan puhki, suututaan, ahdistutaan tai koetaan "turvatonta tilaa". Kiitän luojaani että oma nuoruuteni oli aivan erilaista aikaa viattomine seikkailuineen, elämäniloineen ja -suruineen. 

Hyvin sanottu. Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, että nykyisin nuorilla naisilla on kova tarve korostaa koko ajan jotain merkillistä "turvallista" tai "turvatonta" tilaa, mitä se ikinä tarkoittaakaan! Tila on mitä on, tila on juuri sitä hetkeä jossa ollaan, ei sitä muuksi saa hokemalla noita sanoja. Siinä eletään, toimitaan, edetään asioissa. Olosuhde on juuri sellainen, jollaiseksi sen itse muodostaa.

Tuollainen järkyttävä ylianalysointi ja uhriutuminen joka asiassa on erittäin raskasta katsottavaa. Siihen syyllistyy lähinnä Anna, mutta myös Taina.

Katsoi uudestaan tuon jakson ja se vain vahvisti käsitystäni Annasta ja neuroottisesta luonteestaan. Tosin tuo Haikin on kyllä aikamoinen torvelo. Tilannetaju puuttuu ja tulee mieleen peräkamarin poika joka töksäyttelee asioita. 

Vierailija
9715/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas ymmärtääkseni se koira ei ole mukana työpaikallakaan. Mitenkä ressukka silloin selviää. Tuo kommenttisi oli kyllä hyvin itsekäs. Että kyläillä on mukavampi koiran

Kas, jos se vierailu kestää vain joitakin tunteja, se koira kyllä varmasti jätetäänkin kotiin(ellei toisin toivota). Mutta eikö tässä ole kyse siitä, että toisen luona ollaan pitenpään?  Ei koiraa voi jättää päiväkausksi kotiin yksin. Se olisi yksiselitteisesti eläinrääkkäystä. 

Ja ei se automaattisesti ole itsekästä, jos koira tulee kylään mukaan. Esim minä vaadin, että koiŕa on tuotava mukana , jos sellainen ystävä, jolla koira on, on tulossa kylään. Ilman koiraa ei ole tulemista:D

Vierailija
9716/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa tuo nurmikonleukkuun kehuminen.Jotenkin tökeröä touhua.Vähän kun "keitit hyvät perunat".

Mielestäni se oli vain kohteliasta. Kyllä minäkin kehun miestäni, kun hän yllättää minut jollain, olkoon se vaikka kotityö.

Näinhän se menee, miestä kehutaan kotityöntekemisestä, mutta kuinka moni nainen niistä saa kiitosta? Normi elämässä en nää tapreellisena kehua puolisoa joka ikisestä kotityöstä/ruohonleikkuusta, koska se on normaalia elämää, mutta tässä Jennin tapauksessa, kun tuore aviomies on ymmärtänyt ihan omia aikojaan tarttua heti töihin tultuaan ekaa kertaa vaimonsa kotiin, on tuo kiitos paikallaan. Joku toinen olisi odotellut vaimoa kotiin kädet taskussa.  Mutta normaali oloissa ei toista tarvii kiitellä erikseen joka kotityöstä. Ei edes sitä miestä. Mies

Ja sitten taas jotkut kiittelevät normaaliarjessa, kuten meillä tehdään. Ei se iso vaiva mielestäni ole, tosin ei vaarallista jos aina ei tule kiittäneeksi.

Tuntuu hyvältä mielestäni kun mieskin kiittää, vaikka onkin sitä ns. itsestäänselvyyttä. Voi ajatella niinkin, et jos toinen olisi halvaantunut, niin ei olisi itsestäänselvää.

Olen kiitollinen jokaisesta terveestä hetkestä ja myös haluaa tuoda esiin, ihan ääneenkin.

Vierailija
9717/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin helppo olla kauhuissaan koiran syön

Ei vaan tiputeta koiria ja kissoja kiehuvaan veteen vaan hitaasti sisäelimet kiehuttamalla, kuumuutta koko ajan lisäämällä keitetään.

Ovat tassut sidottuina selkäpuolelle ja toiset säkeissä, joista vain pää ulkona.

Kuonot naruilla sidottina.

Kuvia ja vidoita löytyy sadistisesta aasialaisesta ruokakulttuurista.

Jonne koiranystävää Annaa väkisin naitetaan.

Vierailija
9718/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä muuta ole Hain puolustukseksi huudettukaa, kuin että kaikki tosiasiat ovat rä zzismiä.

Ihan sama "kulttuuri", kuin Turun torin puukottajalla. 

Vierailija
9719/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun nämä Anna ja Hai ovat vain kuvauksen ajan yhdessä. Kummasti sitä Annan oli pitänyt ottaa koiransa mukaan vierailulle Keravalle. Misdä sitten koira hyppii sohvallakin. Kummasti ei Anna ottanut koiraa mukaan luontevampaan paikkaan piknik kuvauksiin. Vai eikö hauva olisi pysynyt paikoillaan.

Vierailija
9720/30018 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jakeleeko tuo pervo menninkäinen omalla vastaanotollaankin jotain perseensuristimia asiakkailleen :D Ihan naurettava kuvio, oliko tuo joku sponssi, joka mauttomasti oli pakko tunkea jaksoon. Nuo on tunteneet jotakin pari viikkoa ja jo panoterapeutti jakaa välineistöä tv:ssä.

Parille parin tapaan.

Ketju on lukittu.