Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mita Tinderissä swaippaaminen tarkottaa, en ymmärrä kun olen boomeri.
Mikä on Tinderin lisäksi boomeri? En tiedä muuta kuin, että olen luuseri 😆
Boomerilla tarkoitetaan "vanhanaikaisen ajatuskannan omaavia", joiden mielestä nainen on nainen ja mies on mies ilman mitään välivaiheita. Boomerin mielestä myös työnteko on kunnioitettavaa ja opiskelu nelikymppiseksi asti tukien varassa ei saa kannatusta. Boomerin mielestä ajoradalla istuskelu kyltti kädessä ei saa aikaan kuin liikenteen keskeytymisen.
Boomeri tulee Yhdysvalloista sanoista baby boomer ja tarkoittaa sodan jälkeen syntyneitä ns. suuria ikäluokkia. Nuoret, jotka eivät tätä tiedä, käyttävät nimitystä kuitenkin noin vanhempiensa ikäisistä ja etenkin va
Sanna Marin herätti boomerit, kun haukkui heidät.
Matti ei ole kyseisessä lahkossa eikä ole koskaan ollutkaan! Aivan älytöntä spekulaatiota täällä. Syntynyt ja kasvanut Puolangalla, jossa näitä kyseisen liikkeen edustajia ei ole lähes lainkaan. Häissäkin eturivin vieraat meikattuja/laittautuneita eli olettaisin heidän olleen vanhemmat ja lähisukulaiset.
Lessut ei jatkoon! Onneksi Matti ei ole tuossa lakossa mukana.
Niinpä. Täällä pidetään Jyrkiä jotenkin epäilyttävänä, koska hänellä ei ole ollut parisuhdetta kymmeneen vuoteen. Sellaisia ihmisiä on paljon. Itsekin elin yksin pitkästi toistakymmentä vuotta, ja olen ihan normaali, sosiaalinen ihminen. Omistauduin työlle ja harrastuksille, ja joitakin lyhyitä tapailusuhteitakin oli, samoin ihastumisia. Sopivaa tyyppiä ei kuitenkaan osunut kohdalle, enkä nähnyt mitään järkeä mennä jonkun kanssa yksiin vain siksi että pitäisi olla joku. Sellaisessa suhteessa on yksinäisempi olo kuin yksin! Nyt olen elänyt parisuhteessa yli kymmenen vuotta.
Minusta se, että ihminen ei hypi suhteesta suhteeseen, on päinvastoin luotettavuuden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Matti ei ole kyseisessä lahkossa eikä ole koskaan ollutkaan! Aivan älytöntä spekulaatiota täällä. Syntynyt ja kasvanut Puolangalla, jossa näitä kyseisen liikkeen edustajia ei ole lähes lainkaan. Häissäkin eturivin vieraat meikattuja/laittautuneita eli olettaisin heidän olleen vanhemmat ja lähisukulaiset.
Ja mitä väliä, jos vaikka olisikin (ollut) vl. Jos ei ole, niin kannattaisi pikapuoliin hankkiutua lestaimagosta eroon, se on suuri turn off täällä Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerilla tarkoitetaan "vanhanaikaisen ajatuskannan omaavia", joiden mielestä nainen on nainen ja mies on mies ilman mitään välivaiheita. Boomerin mielestä myös työnteko on kunnioitettavaa ja opiskelu nelikymppiseksi asti tukien varassa ei saa kannatusta. Boomerin mielestä ajoradalla istuskelu kyltti kädessä ei saa aikaan kuin liikenteen keskeytymisen.
Boomeri tulee englannin käsitteestä baby boomer. Tarkoittaa ns isoja ikäluokkia, jotka syntyivät v 46-64. Ovat nyt 57-75 -vuotiaita. Eli ihmisiä jotka eivät tajua nykynuorten kotkotuksista tuon taivaallista.
Jos on syntynyt vuonna 1964, on aika lailla 60-vuotias. Ja vuonna 1946 syntynyt on noin 78-vuotias.
Ikähaarukkasi on siis 60-78.
Olen MTV Katsomo+ tilaaja ja vasta äskettäin katsoin uusimman jakson. Spoilereita ja mielipiteitäni tulossa.
.
.
Ensimmäiseksi ihanaa nähdä alkukesän maisemia nyt kylmän syksyn saavuttua.
Anna ja Hai: Ei vaikuta hyvältä. Kommunikaatio ei vaan toimi. Anna on suorapuheinen ja hänellä on jostain syystä suojamuuri. Inhottaa sanoa, mutta tässä on osittain syynä kulttuurierot. Ymmärrän Annaa ja Haita molempia paremmin tämän jakson katsomisen jälkeen. Hai vaikuttaa kohteliaalta, mutta etäiseltä sekä myös vanhoilliselta mielipiteiltään. Pidän hänestä, mutta Annan käytöksen ymmärrän tämän jakson jälkeen paremmin.
Taina ja Matti: Taina on lämmin muut huomioon ottava ihminen . Matti sanoi olevansa kylmä ihminen, joka voi valita oman edun toisen kustannuksella. Alusta alkaen minua on häirinnyt tuo ero heissä. Taina pyrki olemaan hyväntuulinen ja kohtelias. Matti ei huomioi Tainaa samalla tavoin.
Jenni ja Jyrki: Onneksi heillä yhteiselo tuntuu sujuvan. Jenni on ihana! Positiivinen pari, mutta eihän jatkosta tiedä. Molemmat ovat symppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomeri tulee englannin käsitteestä baby boomer. Tarkoittaa ns isoja ikäluokkia, jotka syntyivät v 46-64. Ovat nyt 57-75 -vuotiaita. Eli ihmisiä jotka eivät tajua nykynuorten kotkotuksista tuon taivaallista.
Suomessa nuo ikäluokat ovat vain v 46-50 koska Suomessa suuret ikäluokat tulivat äkkiä ja myös loppuivat äkkiä.
60- luvun ikäluokat ovat jo pieniä Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Matti lesta?! Apua!
Matti näyttää ja vaikuttaa (näin pohjoispohjalaisesta) ihan vl:ltä. Aika hyvä tutka ja vainu minulla siihen, että osaan tunnistaa vl:t. Naiset tunnistan jo puheesta (ääni, puheentuotto, tietynlainen lässytys). Matista en osaa sanoa, miten, mutta vahvasti vl-vaikutelma miehestä tulee. Ehkä se, että vl-miehet on aika feminiinisiä ja ehkä ne tietyt piirteet ulkonäössä, joista tunnistaa. Ledtamiehillä myös oma puhetyyli ja nuotti, niitä en Matilla havaitse, mutta tuo ryökäle kyllä vahvasti viittaa vl. Itse en siuä jaksoa ole nähnyt vaan tein vl-diagnoosin eka jaksosta jo ("mitä toi lesta tuolla tekee?!").
Se on jännä, kun usein se menee niin, että ne henkilöt , jotka ovat elämänsä aikana olleet paljon tekemisissä lestadiolaisten kanssa, kyllä tunnistavat tuntemattomista ihmisistä, että ovatko he lestoja. Minunkin eräs kaveri on koko elämänsä asunut Oulussa ja hän kertoi minulle, että hän tunnistaa jo olemuksesta, jos joku on lesta. Hän sanoi, että esim. Juha Sipilästä näkee päälle päin, että hän on lestadiolaisperheestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen MTV Katsomo+ tilaaja ja vasta äskettäin katsoin uusimman jakson. Spoilereita ja mielipiteitäni tulossa.
.
.
Ensimmäiseksi ihanaa nähdä alkukesän maisemia nyt kylmän syksyn saavuttua.
Anna ja Hai: Ei vaikuta hyvältä. Kommunikaatio ei vaan toimi. Anna on suorapuheinen ja hänellä on jostain syystä suojamuuri. Inhottaa sanoa, mutta tässä on osittain syynä kulttuurierot. Ymmärrän Annaa ja Haita molempia paremmin tämän jakson katsomisen jälkeen. Hai vaikuttaa kohteliaalta, mutta etäiseltä sekä myös vanhoilliselta mielipiteiltään. Pidän hänestä, mutta Annan käytöksen ymmärrän tämän jakson jälkeen paremmin.
Taina ja Matti: Taina on lämmin muut huomioon ottava ihminen . Matti sanoi olevansa kylmä ihminen, joka voi valita oman edun toisen kustannuksella. Alusta alkaen minua on häirinnyt tuo ero heissä. Taina pyrki olemaan hyväntuulinen ja kohtelias. Matti ei huomioi Tainaa
Niinpä, mutta ne Jyrkin kalsarit ja se epävakaa taloustilanne...Muurinen tietty suhteillaan hommaa Jyrkille hyvän viran.
Ehkä Matin on parasta palata Ouluun, pelastaa molempien mielenrauhan, etäavioliitto on heille paras vaihtoehto.
Haista ja Annasta on jo sanottu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Anna ja Hai ovat täysin erityyppisiä persooniltaan, vaikka päällepäin voisi muuta kuvitella. Alla kuvaus mitä molemmat ehkä haluavat ja tarvitsevt.
Anna: haluaa varakkaan tai jollain tavalla menestyvän tai suorituskeskeisen ja itsevarman miehen, joka arvostaa Annan markkina-arvoa ja kympin tyttöyttä. Mies arvostaa, että Anna panostaa itseensä ja pitää itsestään huolta (ulkonäkö, meikkaus, vaatteet ym. pinta tärkeää). Anna haluaa, että mies kehuu hänen ulkonäköään ja perfektionismiaan, kovia askelmääriä ja neuroottista suorittamistaan. Koska niin menestyjät tekevät. Ovat joka päivä paras versio itsestään, lukeneet 5AM people self help -kirjansa, eivätkä tuhlaa potentiaaliaan. Jaksaa kuunnella Annan ahdistusta, tukee sanallisesti, mutta ei suostu Annan aggressioiden ja pomotuksen kohteeksi. Asettaa insinöörimäisesti rajoja Annan mielenvyöryille, ottaa tavallaan pomon paikan, joka luo turvaa Annalle.
<
Ehkä paras ja todennäköisesti paikkansapitävin analyysi tähän saakka. Tämän parin kohdalla paritus on mennyt ihan täydellisesti pieleen. Joko on haluttu lähteä hakemaan tietoisesti draamaa ohjelmaan tai sitten "asiantuntija" ovat epäonnistuneet tehtävässään ihan täydellisesti. Ei näitä kahta olisi ikinä pitänyt parittaa keskenään.
Täällä kommentoitiin Jyrkin olleen jotenkin pirullinen tai ivallinen antaessaan Jennille ruusun tai mikä kukka olikaan. Saanen huomauttaa hänen olevan kotkalainen. Kotkalaiset ovat ihan oma rotunsa ja heidän tapansa olla vuorovaikutuksessa on alkuun muille shokki, koska siellä tietty hienotunteisuus ei ole asia mikä korostuu.
Mukavia ihmisiä lähes kaikki kotkalaiset ketä tunnen, kesti vaan itsellä vuosikausia ymmärtää kuinka he vaan ovat tottuneet siellä aina sellaiseen tapaan kohdata toinen ihminen vähemmän tunteellisesti ja siitä tulee aika tyly vaikutelma.
Onko osallistujien horoskoopit tiedossa? Oma veikkaus Matti on kauris tai skorpioni. Taina härkä tai vaaka. Anna on oinas tai ehkä jopa neitsyt ja Hai rapu. Jenni kaksonen ja Jyrki leijona.
Vierailija kirjoitti:
On sellainen sanonta, että kyllä lesta lestan tunnistaa ja ite näin ex-lestana sanon että Matti on varmasti ex-vl. Häissäki oli taustalla lestadiolaisen näköisiä ihmisiä ja mummosta tuli samat vibat.
Tämä selittäisi Matin käytöstä jokseenkin täydellisesti. Nyt pitäisi nuorehkona miehenä painaa kaasua ja elää elämäänsä, mutta hänellä saattaa olla niin kuohittu tausta tuollaisista piireistä että se muuttaa miestä pysyvästi. Hänelle sopisi se Juudit aiemmalta kaudelta ja voisivat bondata toistensa sielunmaiseman puolesta.
Mulle ei kyllä tule lestaviboja Matista. Minusta hän on perus kainuulainen insinööri. Kainuulaiset ovat myös omansalaista sakkia. Matti on tosi samanlainen kuin eräs raksainssi kenet tunnen, joka sattuu olemaan savolainen. Jännä, että molemmat ovat raksainssejä ja ulosanniltaan hyvin samanlaisia. Sattumaako vai hakeutuu rakennusalalle tietynlaisia ihmisiä? En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tuon Annan kanssa sitten pitäisi keskustella, ettei hän loukkaannu jokaisesta kysymyksestä? Tosi vaikeaa varmaan, jos joutuu koko ajan huomioimaan, ettei se toinen loukkaannu ihan tavallisesta kysymyksestä.
Kyllä Anna pystyy ja kykenee rationaaliseen, loogiseen ajatteluun ja paattelyyn. Onhan hänellä sentään akateeminen loppututkinto.
Sivistys ja tutkinto ei korreloi ihmisen käyttäytymistä.
Todellakin näin. Ja akateemisillakin tutkinnoilla on eroja. On eri asia olla luokanopettaja kuin aineenopettaja. On eri asia olla insinööri kuin diplomi-insinööri.
Valitettavasti näin aineenopettajana joudun toteamaan, että luokanopettajilta harvemmin löytyy tuota rationaalista ja loogista ajattelua. Sen sijaan loukkaantuvat herkästi (kuten Annakin) ja käyttävät rajallista ymmärrystään ihmisistä muiden dissaamiseen. Luulevat koulutuksensa takia olevansa hyvinkin ammattimaisia, mutta kyky soveltaa tietoa ja huomioida muita on puutteellinen. Se oma henkinen kasvu on jäänyt vajavaiseksi, Annankin kohdalla. Ei kannattaisi vaatia Hailta suorapuheisuutta, jos ei pysty ottamaan vastaan suoraa puhetta. Ei kannattaisi vaatia Hailta vahvempaa ja syvempää kohtaamista, jos ei ole kykyä ottaa itse vastaan toisen syvällisempiä avautumisia ja jos se tarkoittaa vain Annan kuuntelemista.
Ruudun tältä puolelta katsottuna näyttää siltä, että Anna syyttää Haita kaikesta siitä, mitä hän ei itse ole tai pysty olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko osallistujien horoskoopit tiedossa? Oma veikkaus Matti on kauris tai skorpioni. Taina härkä tai vaaka. Anna on oinas tai ehkä jopa neitsyt ja Hai rapu. Jenni kaksonen ja Jyrki leijona.
Skorpionimiehet ovat skrodeja ja sexyjä. Hintelä ja hikinen Matti ei ole kumpaakaan. Ehkä epäluotettava vesimies.
Punkero Jyrki voi olla ponteva oinas.
Hai kaksinaamainen kaksonen.
Taina, kuten sanoit härkä.
Jenni pomotteleva oinas tai leijona.
Anna voimakas vaaka tai urheilullinen jousimies.
Eikös jollain ollut juri synttärit eli Hai on pikkutarkka neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tuon Annan kanssa sitten pitäisi keskustella, ettei hän loukkaannu jokaisesta kysymyksestä? Tosi vaikeaa varmaan, jos joutuu koko ajan huomioimaan, ettei se toinen loukkaannu ihan tavallisesta kysymyksestä.
Kyllä Anna pystyy ja kykenee rationaaliseen, loogiseen ajatteluun ja paattelyyn. Onhan hänellä sentään akateeminen loppututkinto.
Sivistys ja tutkinto ei korreloi ihmisen käyttäytymistä.
Todellakin näin. Ja akateemisillakin tutkinnoilla on eroja. On eri asia olla luokanopettaja kuin aineenopettaja. On eri asia olla insinööri kuin diplomi-insinööri.
Valitettavasti näin aineenopettajana joudun toteamaan, että luokanopettajilta harvemmin löytyy tuota rationaalista ja loogista ajat
Itse tunnen monenlaisia luokan- ja aineenopettajia. Osalla on hyvä kyky itsereflektioon ja ovat myös analyyttisiä ja loogisia. Osa on enemmän tunteiden vietävissä ja osalla elämä pyörii työpaikan ihmissuhteita vatvoessa. Pahimmat tyypit ovat olleet rehtoreita (luokan- ja aineenopettajataustaisia). Toki luokanopettajan koulutus on hyvin erilainen kuin aineenopettajalla, mutta en sanoisi, että useammin vain toisesta ryhmästä löytyy epärationaalista ja epäloogista ajattelua ja toisesta ei.
T. Erityisluokanopettaja ja aineenopettaja
Vierailija kirjoitti:
Täällä kommentoitiin Jyrkin olleen jotenkin pirullinen tai ivallinen antaessaan Jennille ruusun tai mikä kukka olikaan. Saanen huomauttaa hänen olevan kotkalainen. Kotkalaiset ovat ihan oma rotunsa ja heidän tapansa olla vuorovaikutuksessa on alkuun muille shokki, koska siellä tietty hienotunteisuus ei ole asia mikä korostuu.
Mukavia ihmisiä lähes kaikki kotkalaiset ketä tunnen, kesti vaan itsellä vuosikausia ymmärtää kuinka he vaan ovat tottuneet siellä aina sellaiseen tapaan kohdata toinen ihminen vähemmän tunteellisesti ja siitä tulee aika tyly vaikutelma.
Onneksi Jyrki ei sentään sano Mie, niin kuin Kymenmaallaa tavataan puhua. Toisaalta taas se osoittaa Jyrkin feikkiyttä, että ei ole oma itsensä, kuten niin monet ovat täällä jo vaistonneet olevan.
Tässä analyysissä on vain yksi ongelma, ja se on se, että tämä Annalle mielestäsi sopiva mies todennäköisesti haluaisi Annan sijaan just sellaisen naisen jota maalailet Haille.
Eli takaisin lähtöruutuun.