Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa tuommoista ylianalysoinnin ja märehtimisen määrää. Kuinka vaikeaksi voi ihminen elämänsä ja toisten elämät siinä sivussa tehdäkään. Hai- parka on aivan hämmentynyt ja lukossa. Tietää, että teki mitä teki, niin huonosti käy.
Viimeisimmässä jaksossa oli totisesti niin raskassoutuista tuo Annan jämähtäminen pähkäilyihinsä. Hän on juurikin niitä ihmisiä, joiden seurassa täytyy olla alati varuillaan, ettei vain toinen ota itseensä kaikkea. Puhut sitten säästä, maailmanpolitiikasta, kirjallisuudesta, lempiruuista, niin tuo ihmistyyppi ottaa kaikki kommenttisi henkilökohtaisena loukkauksena. En ihmettele lainkaan, jos Hai vetäytyy kuoreensa ja alkaa varoa sanojaan. Eihän sellaisessa suhteessa ole hyvä olla! Sitten Anna höpöttää kontrolloinnista - voi herran jestas - viaton kommentti kahvinjuonnista tai kynsilakasta katsotaan sitten kontrolloinniksi. Kuinka pumpulissa tämä prinsessa ja muut nykyajan herneprinsessat ovat eläneet, jos aivan vaarattomatkin kommentit otetaan sydänverellä loukattuna vastaan? Itse olen elänyt oikeasti kontrollin ja väkivallan uhan alla parisuhteessa ja erotan kyllä, missä kohtaa on kyse kontrolloivasta vallankäytöstä. Hai on äärimmäisen kaukana sellaisesta miestyypistä! Niin sävyisä, hienotunteinen ja kiltinoloinen. Häntä tuossa kuviossa säälin. Annalle toivon elämänkokemuksen tuomaa suhteellisuudentajua ja perspektiivin ulottamista itsensä ulkopuolelle. Näkökulmaa on terveellistä laajentaa omista päähänpinttymistä ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna on yksi epämiellyttävimmistä osallistujista ikinä.
Toisaalta säälittää, että kontrolloiva ihminen nolaa itsensä televisiossa kaiken kanssa edessä, toisaalta hän on ansainnut kaiken kritiikin mitä tälläkin palstalla lukee.
#freehai
Minulla on empatiaa Annaa kohtaa ja olen surullinen, missä jamassa hän on elämässään. Hommia on tehtävä ja paljon.
"Kohtaa"? Nykyisin on joku ihme trendi jättää n-kirjaimeen loppuvista sanoista se n pois.
Se on kohtaan.
Ehkei täälä tartte kirijakieltä puhhuu, vaa murrekki saa näkkyy
Pahoittelut sinulle kielipoliisi: minulla ainakin tulee virheitä, kun näpyttelen kännykällä 😢
Pohdiskelua Matin olen kylmä ihminen voi olla ihan vaan realistin lausahdus ilman mitään suurta oivallusta. En ole nähnyt maksullista jaksoa, jossa tuo keskustelu näkyy kokonaan, mutta luulisin, että Matti on elämässä melko realisti ja tasaisella tunneskaalalla elävä ihminen, joka ei isommin itke tai toisaalta myöskään saa mitään jättimäisiä ilon tunteita itsestään irti ainakana niin, että näkyisivät ulkopuolisille vahvasti. Enemmän järki- kuin tunneihminen. Voi silti olla kaikkea muuta kuin kylmä, vaikka on voinut kuulla olevansa kylmä ja jopa itse kokea olevansa sellainen. Voi myös olla melko suorasanainen, joka myös saattaa viestittää muille kylmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se Matin "kylmyys" ole vaan sitä, ettei oo ihan tunteiden vietävissä, pysyy rauhallisena, ei itke eikä raivoa, vaikka ois itelle kelju tilanne. Ja jos ei tuokaan suhde onnistu, ei anna itsensä jäädä rypemään itsesäälissä. Ikävä katsoa Matin osaa tossa Tainan tunnekuohujen seassa.
Matti itse totesi olevansa kylmä ihminen ja tehneensä edellisissä suhteissa asoita joiden tiesi loukkaavan kumppaniaan, mutta tehnyt silti, koska on ajatellut siinä kohtaa vain itseään. Tiedä sitten onko puhunut vain lämpimikseen, mutta luulisi, että kai tuossa joku totuuden siemenkin on. Toki ihmisissä on varmaan paljonkin sellaisia, jotka tekee mitä haluaa vaikka tietää, että se loukkaa kumppania. Ja moni tekee tätä varmaan ihan tietoisesti. Eihän se mikään kaunis piirre ihmisessä ole, mutta semmosia me ihmiset ollaan. Jokainen vajavaisia tavallaan. Tuskin kukaan on täydellinen. Kyse on siitä, mitkä "viat" siinä toisessa pystyt hyväksymään ja mitkä et.
"Käypä eri sohvilla tai nojatuoleilla testaamassa eri tekijöitä, niin ero on huomattava. Mutta laajempi keskustelu aiheesta tuskin kuuluu nyt tähän."
Älä huoli, ei kukaan odottanutkaan, että osaisit perustella.
P.s. Toivottavasti löydät itsellesi paremmin sopivan psykologi-psykoterapeutin.
No, kun Matti itse sanoo, että on tietoisesti ja tahallaan loukannut edellisissä suhteissaan, tunnustaa henkisen väkivallan jollei jopa fyysistakin, niin kyllä hän mielestäni on sadisti. Ja Tainan olisi viisainta jättää mitä pikimmin tuollainen "mies".
Täällä vaan ihaillaan Matin rehellisyyttä, kun pitäisi kavahtaa, mitä se itse asiassa pitää sisällään ; väkivaltaa.
Ja jo siita kertominenkin eli palvottu "rehellisyys" on henkistä väkivaltaa, koska asettaa Tainan odottamaan, että näin kuule sunkin vielä käy.
Eikö joku voisi paljastaa, että jäikö noista pareista yksikään yhteen? Minusta tuntuu, että kenestäkään ei lopulta mätsiä. Taina haluaa paremmannäköisen miehen, Jenni haluaa rikkaamman miehen ja Anna ei halua ketään.
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä merkitystä noilla "asiantuntijoilla" on, kun eivät anna kunnon palautetta, samaan tyyliin kuin esim Aussien ensitreffeissä. Esim tuo Annan käytös kaipaisi todella väliintuloa, mutta ei. Kaiken annetaan vaan tapahtua. Kurjaa kattoa.
Juuri näin. Samaa liiba laabaa jaksosta toiseen, kaudesta toiseen. Täysin tyhjänpäiväistä hyminää, ohjelmantäytettä. Ihan sama, vaikka tulisi nauhalta joka vuosi sama "asiantuntijan" puheenvuoro. Huh, todella raskasta kuunnella (sen lisäksi, että Annan minäminä-jupinat ovat raskaita) tuota onttoa psykologisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annalla on narsistisia piirteitä.
No äläs nyt sentään. Hän on tavallaan sympaattinen, mutta kertakaikkisen eksyksissä miesmaailmassa. Kompastelee omiin jalkoihinsa, ja päälle vielä "ystävä" antaa "hyviä neuvoja" jostain red flageistä. Ihan pahaa tekee katsoa miten hädissään hän on.
Sokea sokeaa taluttaa, kun ystävä neuvoo ojasta allikkoon ja horisee red flageista (onkohan tullut katsottua liikaa 90 daysia :D) - jos jonkun käytös on red flag, niin Annan käytös Haita kohtaan. Hain tässä pitäisi juosta pakoon ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
No, kun Matti itse sanoo, että on tietoisesti ja tahallaan loukannut edellisissä suhteissaan, tunnustaa henkisen väkivallan jollei jopa fyysistakin, niin kyllä hän mielestäni on sadisti. Ja Tainan olisi viisainta jättää mitä pikimmin tuollainen "mies".
Täällä vaan ihaillaan Matin rehellisyyttä, kun pitäisi kavahtaa, mitä se itse asiassa pitää sisällään ; väkivaltaa.
Ja jo siita kertominenkin eli palvottu "rehellisyys" on henkistä väkivaltaa, koska asettaa Tainan odottamaan, että näin kuule sunkin vielä käy.
No höpö höpö. Aika harvassa ovat ne ihmiset, jotka eivät koskaan onnistu toista loukkaamaan. Kyllä tämä on ihan rehellistä itselleen myöntää. Muuten käy niinkuin Annalle, joka riivaa miehen hulluuden partaalle, vaikka itse uskoo, että kykenee ainoastaan "alitajuisesti" näpäyttämään.
Oijoi. Kävin välillä katsomassa Rikkaat ja rahattomat sarjan jakson, jossa oli Pipsa kissan omistaja Mikko ja salapoliisi. Molemmat olivat tuhat miljoona kertaa miehekkäämpiä, kuin tähän proggikseen valitut "sulhaset".
Mistä asiantuntijat löytävätkin näitä luuserifriikkejä eta:aan. Kaikki kolme kuvottavia.
Mita Tinderissä swaippaaminen tarkottaa, en ymmärrä kun olen boomeri.
Vierailija kirjoitti:
Oijoi. Kävin välillä katsomassa Rikkaat ja rahattomat sarjan jakson, jossa oli Pipsa kissan omistaja Mikko ja salapoliisi. Molemmat olivat tuhat miljoona kertaa miehekkäämpiä, kuin tähän proggikseen valitut "sulhaset".
Mistä asiantuntijat löytävätkin näitä luuserifriikkejä eta:aan. Kaikki kolme kuvottavia.
Se Kari turvallisuusalalla jne työskentelevä on luonteeltaankin aivan huippu. Niin ihanan rauhallinen ja hyväsydämisyydessään toiset huomioiva. Aivan unelmamies. Komeakin.
Vierailija kirjoitti:
Mita Tinderissä swaippaaminen tarkottaa, en ymmärrä kun olen boomeri.
Swaippaaminen on pyyhkäisemistä suomeksi. Tinderissä ilmeisesti tulee ruudulle ehdotuksensa erilaisia treffailukandidaatteja, joista voi valita mieleisensä pyyhkäisemällä kuvaa oikealle. Vasemmalle pyyhkäisy on hylkäys.
En tiedä kun en ole Tinderissä, mutta näin olen käsittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Äijä on tehnyt itsestään BRÄNDIN!
Mitä mieltä...itseäni ällöttää..
Eikös Jeesus tarinan mukaan ajanut kirkosta pois kaupustelijoita. Täähän on ihan siihen verrattava asia. Ukko lyö rahoiksi kristinuskon varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä on tehnyt itsestään BRÄNDIN!
Mitä mieltä...itseäni ällöttää..
Eikös Jeesus tarinan mukaan ajanut kirkosta pois kaupustelijoita. Täähän on ihan siihen verrattava asia. Ukko lyö rahoiksi kristinuskon varjolla.
Rahanvaihtajia.
Kuule ei ole ensimmäinen kerta kun näin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Jenni olisi varmasti ennemmin ottanut Hain kaltaisen hyvännäköisen ja menestyvän miehen. Olisiko Hai ollut Jennin tarvitsema boss?
Taina ja Jyrki olisivat sopineet opettajina yhteen.
Anna kotiin kasvamaan. Samoin Matti.
Jenni ja Hai olisivat sopineet yhteen paremmin. Tasan samaa mieltä.
Jyrkistä tulee gay- vibat jostain syystä....Hai olisi varmaan saanut loistaa Jennin vieressä älykkyydellään ja Jenni olisi tukenut uraa (Hailla on kuitenkin halutessaan mahdollisuuksia edetä, muiden tie on melko hiljainen). Jenni olisi ehkä ollut jopa se perinteinen kotiäiti, mitän Hain perhe olisi arvostanut myöhemmin.
Miehet kyllä haukkuvat toisiaan todella rumasti ja ovat kateellisia. Ja täällä vauvallakin saa kyllä takuulla lukea juuri miehen näppikseltä ne kaikista kamalimmat ja rumimmat haukkumiset naisista. Tämä ketju on kyllä tietenkin siisti verrattuna joihinkin ketjuihin. Esim "kyllästyin passamaan perhettä, menin lakkoon" on ilmeisesti miehen näppikseltä ne kamalimmat naisten haukkumiset, jotka sieltä on poistettu, koska ovat olleet ihan hirveitä. Kaikki miehet eivät todellakaan ole enkeleitä vaikka jotkut naiset näin luulee.
Tästä ketjusta en ole lukenut, että kukaan olisi haukkunut naisia valjuiksi, jos ei meikkaa. Eikä yksikään nainen ole kehoittanut naisia piikittämään botoksia näyttääkkseen hyvältä. Ei kukaan tässä ketjussa ole ehdottanut sellaista(mitä minä olen huomannut)
Ja täällä ei kyllä oikeasti voi tietää kuka sen viestin on kirjoittanut. Joskus kyllä mainitaan, että "olen nainen" mutta sekään ei takaa mitään.
Tuolla yksi heppu kertoi laittavansa vaimosan kartanolle, jos tämä pyytää miestään siivoamaan ja seuraavassa kommintissaan kertoi kuitenkin olevansa nainen. Otapa näistä selvää.