Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettava se Jyrkin selkäkarvoitus. Kuin gorillan turkki. Varmaan haisee, kun hiestyy helteillä. Yök.
Niin sitä ihmiset ollaan erilaisia. Minusta karvat miehellä on ihania ja minusta tuollaiset Matit ja Jyrkit ovat oikein mukavan oloisia ja näköisiä miehiä. Hai on minun makuun jopa liian siloinen ja poikamainen.
Seksikkyys ja miellyttävä ulkonäkö ei riipu pituudesta, kaljuuntumisesta tai siroudesta, vaan nimenomaan keskustelutaidoista, itsevarmuudesta, maalaisjärjestä, rehellisistä ja oikeassa tilanteessa himokkaista silmistä. Kipinä on ihan jossain muualla kuin siinä ulkonäössä.
Paskimmat panoni ovat olleet ne yleisen mittapuun mukaan "kympin" ulkonäön omaavat miehet.
Sitten heräsit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole ollenkaan liian suurta haaveilla aviomiehestä joka olisi pankissa asuntolainakelpoinen. Kun on rahaa asuntoon ei tarvitse asua Itä-Helsingin mamulähiössä vuokralla. Siellä on nykyään myös kovat huumeongelmat. Jokainen koulutettu äiti haluaa kasvattaa lapsensa suomivoittoisela alueella. Oma asunto on myös hyvä vakuutus avioeron varalle lasten kanssa. Jos haluaa harrasta tai käydä kesämökillä tarvitaan siihen myös omaa autoa, sinne ei ratikalla pääse. Perheen elättämnen on kallista Helsingissä.
Olennaista onkin, miten tästä haaveesta on kertonut siinä vaiheessa kun asiantuntijoiden kanssa ennen parien valintaa on keskusteltu. Onko sanonut että on tärkeää että toinen kantaa taloudellista vastuuta vai onko kaunistellut että ei se raha oo tärkeää vaan rakkaus. Ja toki myös asiantuntijoiden huonoutta etteivät näe osallistujien huonon itsetuntemuksen taakse.
Niin, yleensä ihmiset valitsee jonkun, jonka kanssa tuodaan aika samat pöytään, tavalla tai toisella. Jos mies elättää, niin nainen panostaa enemmän kodin ja lasten hoitoon. Tai toisella voi olla nousujohteinen ura edessä.
Näistä ei ole tapana puhua, vaikka raha-asiat ovat tosi olennaisia ja hyvin tyypillisiä riidanaiheita. Pitäisi puhua.
Mutta vaikka Jyrkillä ei ole autoa tai asuntoa, hänellä voi olla muhkea arvo-osuustili. Ja Jennillä karmiva asuntolaina. Että ihan turha spekuloida.
Vierailija kirjoitti:
Mies imuroi ja nainen tekee kaiken muun. Miehen mielestä hyvä diili. Siitä voimme kaikki olla samaa mieltä :D
Mies vielä tuli oikein kehumaan miten "fiksu" nainen palstalla. Tottakai nainen on miehen mielestä "fiksu" jos suostuu tuohon. Minäkin kehuisin miestäni, miten fiksu se on kun suostuu siihen, että minä imuroin ja mies tekee kaiken muun. Ihana hurmaava ja niiin rakastettava mies. Kannattaa todella pitää kiinni ja kehua maasta taivaaseen.
Onneksi on olemassa niin ihania miehiä, jotka tekee kaiken mun, kun minä sitten vain kompromissiksi imuroin. Jee.
MInä olen se alkuperäinen kommentoija joka puhui miehen imuroimisesta ja minun pintojen siistimisestä. Tuon piti olla esimerkki, siitä, että miestä häiritsee koirankarvat lattialla, siis imuroi päivittäin, minä taas inhoan tiskipöydällä ja ruokapöydällä muruja ja läikkiä, siis pyyhin pinnat säännöllisesti. En vaadi miestä pyyhkimään jatkuvasti pöytiä eikä mies vaadi minua imuroimaan tai silittämään vaatteita, kummastakaan en pidä. Sen sijaan minä tykkään leikata nurmea ja haravoida lehtiä, mies tykkää ruuanlaitosta ja laittaakin ruuat noin kuutena päivänä seitsemästä, minä noin kerran viikossa.
Meillä kumpikin ripustaa pyykit narulle tyylillään, siitä ei toiselle huomautella, kumpikin täyttää tiskikoneen omalla tavallaan, sekin OK. Ruokaa mies laittaa mieluummin lihasta ja kalasta, minä kasviksista, ja tuokin OK (paitsi kun jään eläkkeelle, aion tehdä useammin ja kevennetään silloin ruokavalio voimakkaammin kasvispainotteiseksi).
Yritin kuvata kuinka monet arjen askareet voi tehdä eri tyylillä, kukaan ei kuolisi jos kotona olisi enemmän koirankarvoja jos huushollia hoidettaisiin minun tyylillä, eikä murut keittiönpöydällä tai tahrat tiskialtaassa tappaisi ketään. Kannattaa antaa arvo kummallekin parisuhteessa ja yrittää löytää yhteiset säännöt, ei toisen säännöt joihin toisen osapuolen pitää pakolla mukautua. Tai sitten pysyä sinkkuna ja siivota omalla tyylillään, täyttää kaappinsa tavallaan ja elää onnellisena yksinäisessä kodissaan.
Miksi ihmeessä täällä on niin mahdotonta uskoa, että kutosjaksossa Jennillä ja Jyrkillä menee ihan hyvin?
Vierailija kirjoitti:
On sellainen sanonta, että kyllä lesta lestan tunnistaa ja ite näin ex-lestana sanon että Matti on varmasti ex-vl. Häissäki oli taustalla lestadiolaisen näköisiä ihmisiä ja mummosta tuli samat vibat.
Kiva! Itsekin tunnen paljon kivoja lestoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten me naiset ollaan niin epävarmoja ahdistuvia yksilöitä. Joku tässä mättää. Ehkä liikaa pettymyksiä jännä-miehiltä. Mennyt usko miehiin. Ei pysty luottamaan. Jotain kiintymyssuhdeongelmia. Miehet vaikuttaa tasapainoisilta, "hyviltä" miehiltä ja naiset prinsessoja, joille ei kelpaa mikään.
Aika paljon p*skaa on naiset joutuneet kokemaan ainakin lähipiirissä. Eihän sellainen voi olla vaikuttamatta. Oliko ennen paremmin, vaikea sanoa.
Tätäkin ketjua kun lukee ja naisia muutenkin kuuntelee, niin naiset kaataa sitä p*skaa toistensa päälle ihan urakalla. Ei miehet toisiaan hauku, kuten naiset tekee. Miehet eivät ole tässäkään valittaneet, että naisten pitäisi meikata enemmän tai piikittää botoxia, mutta naiset ovat kovasti tuoneet esiin miten valjulta meikitön nainen näyttää ja miten naiset ehostaa itseään itsensä takia. Somen myötä naisten keskinäinen kilpailu "ehostuksista" tuntuu vain kihtyvän.. jos ei uskalla edes näyttää omalta itseltään ja pelätään mitä muut naiset ajattelee (koska miehille kelpaa ilman meikkiäkin), niin onko tuo ihme, että itseluottamus on nollassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennistä tuli mieleen, että jos kerran ei halua olla suhteen "äitinä", niin pitää muuttaa myös omaa käytöstään, eikä vaan odotaa siltä toiselta. Eli luopua vaatteiden viikauksesta, mitä sen toisen vaatteisiin tulee. Sanoa, että hei, leikkaatko nurtsin, mä kastelen nuo kasvit (tai toisinpäin) ym, eli peilata omaa käyttäytymistään ja miettiä, miksi on aiemmin mennyt pieleen. Äitinä olon voi lopettaa, niin ongelma poistuu, eikö niin?
Varsinkin, kun se oli niin hauskaa ja kikatteli sille viikkaukselleen. Mutta ei se ole hauskaa enää kuukausien päästä. Se alkaa nyppiä todenteolla. "Pitääkö mun aina kaikki hoitaa?". Ei kannata aloittaa tällaista, vaan oppia sietämään epätäydellisyyttä, jos ei halua olla suhteen äitihahmo.
Kaikille nuorille naisille, jotka lukee tätä palstaa: parisuhteessa ei todellakaan tarvitse kestää miesten saamattomuutta ja perseilyä. Se, että mies osallistuisi kodinaskareisiin ja tekisi myös ruokaa, EI ole liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten me naiset ollaan niin epävarmoja ahdistuvia yksilöitä. Joku tässä mättää. Ehkä liikaa pettymyksiä jännä-miehiltä. Mennyt usko miehiin. Ei pysty luottamaan. Jotain kiintymyssuhdeongelmia. Miehet vaikuttaa tasapainoisilta, "hyviltä" miehiltä ja naiset prinsessoja, joille ei kelpaa mikään.
Aika paljon p*skaa on naiset joutuneet kokemaan ainakin lähipiirissä. Eihän sellainen voi olla vaikuttamatta. Oliko ennen paremmin, vaikea sanoa.
Tätäkin ketjua kun lukee ja naisia muutenkin kuuntelee, niin naiset kaataa sitä p*skaa toistensa päälle ihan urakalla. Ei miehet toisiaan hauku, kuten naiset tekee. Miehet eivät ole tässäkään valittaneet, että naisten pitäisi meikata enemmän tai piikittää botoxia, mutta naiset ovat kovasti tuoneet esiin miten valjulta meikitön nainen näyttää ja miten naise
Miehethän ne täällä ja ylilaudalla aina haukkuu naisia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tuota Tainaa, hänellä kun on tarve olla oman itsensä kanssa omassa turvallisessa kodissaan. Toinen sitten joutuu olemaan hotellihuoneessa ja odottelemaan, milloin toinen ahdustukseltaan pystyy tapaamaan. Nää Anna ja Taina ei sitten yhtään, siis yhtään, ota huomioon sen puolison tuntemuksia.
Aivan normaalia käytöstä jos se toinen henkilö ei kiinnosta tippaakaan, mutta kerjää huomiota. Pahinta on, jos se kyseinen henkilö kerjää vielä fyysistä läheisyyttä ja itseä ajatus ällöttää.
Ei ole normaalia käytöstä. Jos ei kertakaikkiaan kiinnosta niin sitten asian voi sanoa.
"Nyt on niin, että en ole sinusta parisuhdemielessä kiinnostunut, enkä voi sille mitään. Olen pahoillani. Jatketaanko ohjelma loppuun kavereina?"
Vierailija kirjoitti
Hai ainoa täysipäinen. Jenni selvästi otettu isukin takia mukaan.
Haikin on vesiselvä
Vierailija kirjoitti:
Eikös Jyrki ole jo yli nelikymppinen eikä omista mitään, ei edes vakituista työpaikkaa. Tuon ikäinen, ei ihme jos Jennin isä ei oikein tykkää. Jenni pelkää etttä joutuu miehen elättämään. Jos molemmilla on oma asunto sais ne myymällä sen kalliimman perheasunnon. Olisi varmaan sitten aika saada lapsia. Jostain syystä ei raha-asioista saa puhua.
Hautaanko omaisuutta keräät. Toiset arvostaa elämyksiä ja kokemuksia, toiset maallista mammonaa ja rihkamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nuo miehet toki ovat juuri niitä miehiä, joita nuo naiset eivät olisi ikinä swaipanneet Tinderissä oikealle. Vaikka noista naisista lähes kaikki ovat luukuttaneet tuota sovellusta vuosia.
Mitä tuo tai Tinderissä tarkoittaa?
Tätäkin ketjua kun lukee ja naisia muutenkin kuuntelee, niin naiset kaataa sitä p*skaa toistensa päälle ihan urakalla. Ei miehet toisiaan hauku, kuten naiset tekee. Miehet eivät ole tässäkään valittaneet, että naisten pitäisi meikata enemmän tai piikittää botoxia, mutta naiset ovat kovasti tuoneet esiin miten valjulta meikitön nainen näyttää ja miten naiset ehostaa itseään itsensä takia. Somen myötä naisten keskinäinen kilpailu "ehostuksista" tuntuu vain kihtyvän.. jos ei uskalla edes näyttää omalta itseltään ja pelätään mitä muut naiset ajattelee (koska miehille kelpaa ilman meikkiäkin), niin onko tuo ihme, että itseluottamus on nollassa.
_________
Mistä sinä tiedät kaikkien muiden kirjoittajien sukupuolen?
Eikä tässäkään keskustelussa ole kukaan miettinyt miten valjulta meikitön nainen näyttää. Joku taisi kehaista Tainaa kun on välillä ilman meikkiä ja luonnollisen kaunis. Vaikea sanoa, oliko mies vai nainen, vai sekä että.
Mutta olen samaa mieltä, että monilla naisilla on tosi huono itsetunto. Täällä sitten vahtaavat toisten muhkupantoja ja kaappien sisältöjä. En usko, että nämä kaksi asiaa paljon miehiä hetkauttavat. Tuskin edes huomaavat koko asioita.
Vaikutelmia:
Ei tuo Matti oo kylmä. Erittäin huomaavainen. Pidän hänestä. Myös Taina on mukava.
Hai on kiltin oloinen, hyvällä tavalla. Hieno tyyppi ja komea. Anna varmasti voisi olla myös upea tyyppi, jos virittäisi pari vannetta päässään hieman löysemmälle.
Jennin maneerit on tosi hauskoja. Iskän tyttönä hänellä on hyvä itsetunto ja voi kikatella avoimesti ja vailla häpeää. Jyrki on ehkä jollain tavoin jopa laiskanpulskean oloinen kaveri vaikka kiva ja reilu.
Jenni olisi varmasti ennemmin ottanut Hain kaltaisen hyvännäköisen ja menestyvän miehen. Olisiko Hai ollut Jennin tarvitsema boss?
Taina ja Jyrki olisivat sopineet opettajina yhteen.
Anna kotiin kasvamaan. Samoin Matti.
Eiköhän se Matin "kylmyys" ole vaan sitä, ettei oo ihan tunteiden vietävissä, pysyy rauhallisena, ei itke eikä raivoa, vaikka ois itelle kelju tilanne. Ja jos ei tuokaan suhde onnistu, ei anna itsensä jäädä rypemään itsesäälissä. Ikävä katsoa Matin osaa tossa Tainan tunnekuohujen seassa.
Jenni hakee isää. Se on selvä. Pieleen meni. Jyrki on kaveri. Ehkä FBW, mutta ei parisuhde. Ja jenniä ei mies kestä. Hirveä härdelli ja minä-minä-minulle.
Tämä on nyt vähän erikoinen tulkinta, mutta minulle tuli mieleen, että Matti tavallaan halusi viestittää Tainalle että hän on aina ollut se joka hylkää (eli valinnanvaraa on?) Taina tässä on ollut se, joka hylkää, ja Matti myötäilee.
Osa Matin tunteista edellisista suhteista varmasti on (hänelle) tosia. Ehkä tärkeä ex-tyttöystävä kertonut, ettet huomio tarpeeksi ja ajattelet vain itseäsi, kun on halunnut erota, ja Matti on ottanut tunnollisena sen "liian" tosissaan. Onhan se toki aina positiivista, että haluaa analysoida omaa käytöstään ja rooliaan eron suhteen, ja ehkä hän syyttää vieläkin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ei seuraa somessa haita eikä Hai Annaa. Selvä peli siis.
Mieheni ei siedä Annaa enkä kyllä minäkään. Kunnon piikittelevä nipo. Tunteneet vasta alle viikon ja alko jo kunnon mäkätys. Ei ihme, että on sinkku.
Mitäs mieltä miehesi on Tainan muhkupannasta?
Kerrotko vielä miksi ihmisellä ei saisi olla omaa tyyliä? Vaatiiko se todella jonkun somemainostajan tekemään tuotteen tai sen käyttötavan trendiksi, ennen kuin sitä voi käyttää? Osalle vaatii ja osalle sen vaikutus on toki päinvastainen. Ja jotkut tekevät ihan omia päätöksiä.
Ja itse en näin miehenä vieläkään ole kiinnittänyt huomiota hänen muhkupantaansa. Saapa nähdä tarttuuko silmään seuraavassa jaksossa.
Niin, naisilla on vaan seksi mielessä.. heti kun kroppa vilahtaa, niin jalat levähtää.. ja sitten ihmetellään, miksi miehet pullistelee yläosattomissa Tinderissä.