Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi ja inhottaisi, jos joku mies sanoisi olevansa kylmä. Eniten pelkäisin, että tekisi jotain häijyä lemmikeille. Tuollaiset kylmät tyypit ovat juuri niitä raaimpia eläinrääkkääjiä.
Miksi tekisi?
Eläimiä rääkkäävät ne, jotka saavat siitä jotakin perverssejä kiksejä. Tarpeeksi kylmä tyyppi kun on, niin ei saa mitään nautinnollisiakaan fiiliksiä moisesta.
Kylmähän voi olla vaikka kylmähermoinen, ei menetä malttiaan tai panikoi vaikeissakaan tilanteissa. Ottaa rauhallisesti. Ei ole tunteiden vietävänä, olivat ne tunteet millaisia tahansa.
Höpö höpö. Kylmähermoinen ei todellakaan tarkoita kylmää ihmistä:D Jos ihminen on kylmä, hän voi vaikka kohdella sitä lemmikkiä huonosti, koska ei välitä toisen kärsimyksestä.
Kylmähermoinen voi olla vaikka kuinka lämmin ihminen, mutta hän hallitsee hermonsa, eikä mene paniikkiin vaikka tilanne olisi kuinka paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se toimi ihan niin, että ystävät ei töksäyttele loukkaavia asioita Annan ulkonäöstä :D
Mitä loukkaavaa Hai on sanonut Annan ulkonäöstä? Ei mielestäni mitään.
"Oletpas laittautunut, lakkaatko kynsiä useinkin, minä kyllä luulin ettei urheilulliset naiset meikkaa noin paljon kuin sinä"
Itse en todellakaan kommentoisi noin kenellekään. Ikinä. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi pitää suunsa kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se toimi ihan niin, että ystävät ei töksäyttele loukkaavia asioita Annan ulkonäöstä :D
"Oletpas laittautunut, lakkaatko kynsiä useinkin, minä kyllä luulin ettei urheilulliset naiset meikkaa noin paljon kuin sinä"
Itse en todellakaan kommentoisi noin kenellekään. Ikinä. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi pitää suunsa kiinni
Tuohan on vain osoitus siitä, että Anna kelpaa ilman laittautumista Haille. Kehu kerrassaan. Mutta pitäähän se NAISTEN vetää herne nenuun, koska mainittiin pyhä kynsilakka.
Joskus ihminen sanoo itsestään sellaista mitä ei tarkoita. Ja joskus nämä itse itsestä sanotut asiat laitetaan muistiin, ja niitä käytetään sanojansa vastaan. Suomessa itsensä alentaminen on hyväksyttävää, mutta itsekehu on lähes syntiä. Kuitenkin itseä on kehuttava, jos haluaa päästä vaikka töihin tai parisuhteeseen. Tuskin Matti oikeasti tarkoitti olevansa tunnekylmä tai jopa paha ihminen. Eikä hän varmaan sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi ja inhottaisi, jos joku mies sanoisi olevansa kylmä. Eniten pelkäisin, että tekisi jotain häijyä lemmikeille. Tuollaiset kylmät tyypit ovat juuri niitä raaimpia eläinrääkkääjiä.
Miksi tekisi?
Eläimiä rääkkäävät ne, jotka saavat siitä jotakin perverssejä kiksejä. Tarpeeksi kylmä tyyppi kun on, niin ei saa mitään nautinnollisiakaan fiiliksiä moisesta.
Kylmähän voi olla vaikka kylmähermoinen, ei menetä malttiaan tai panikoi vaikeissakaan tilanteissa. Ottaa rauhallisesti. Ei ole tunteiden vietävänä, olivat ne tunteet millaisia tahansa.
Höpö höpö. Kylmähermoinen ei todellakaan tarkoita kylmää ihmistä:D Jos ihminen on kylmä, hän voi vaikka kohdella sitä lemmikkiä huonosti, koska ei välitä toisen
Esimerkki kylmähermoisista ihmisistä on esim.palomies, poliisi, erikoisjoukkojen sotilas. Kotona mitä rakastavampia isiä ja äitejä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, mikseivät asiantuntijat auta Annaa ja Haita ollenkaan. Ts. miksi eivät puutu Annan jatkuvaan vääntämiseen ja hyökkäävään asenteeseen Haita kohtaan. Eivätkö ole yhtään perillä, mitä matkalla on tapahtunut? Toki tuokin oli hyvä idea Karilta, että pistetään keskustelu poikki ja keskitytään hyvään mutta kun ei Anna taida pystyä siihen hyvään. Jonkun pitäisi sanoa Annalle suoraan, että hän projisoi jatkuvasti omia huonoja ominaisuuksiaan Haihin ja syyttää Haita siitä, mitä itse on juuri tehnyt. Jonkun pitäisi pystyä näyttämään esim. videoilta ja sanomaan suoraan Annalle, että ongelma on hän, eikä se toinen.
Kun Hai sitten oppii varomaan sanojaan ja alkaa pelätä jatkuvasti, miten Anna reagoi, tämäkin on Hain vika. Anna sanoo, että "minulla tulee turvallinen olo, kun puhutaan suoraan asioista." Kuka uskaltaa sanoa hänelle yhtään mitään suoraan, kun kahvista puhuminenkin on hyökkäys hänen persoonaan
Pidän hyvin todennäköisenä, että asiantuntijat ovat soitelleet (myös videopuheluita, joilta osa pätkistä näyttää) ja tavanneet pareja, näkemättä mitä on kuvattu. Leikkaus on tehty hitaasti tai ehkä jopa täysin jälkikäteen, josta johtunee heidän ulapalla olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Hai ja Taina olleet sopivampi pari? Taina on empaattinen ja hyvä keskustelija, Hai olisi voinut uskaltaa paremmin avautua.
Entä Matti ja Anna? Taina kehui Matin kyselevän ja olevan kiinnostunut. Anna toivoi enemmän kyselyä ja kiinnostusta hänen asioihin.
voisi tulla vaimot vaihtoon jakso :D
Ulkonäöllä on kyllä paljon merkitystä. Eihän Matti ja Anna tai Hai ja Taina kumpikaan ole ulkonäöllisesti mätsi.
No onhan. Hai ja Taina salskeita kumpikin, Matti ja Anna kuivan kesän oravia.
Mutta Hai etsi päämäärätietoista ja tavoitteellisesti liikuntaa harrastavaa naista, ja sitä Taina ei ole. (Niin, Annallahan sentään on liikuntatavoite...)
Matin "huumori" loukkaisi tosikon Annan sydänjuuria myöten, ja jos Matti ei jaksa suhteessa kun ei enää ole kivaa, niin mikäpä häntä Annan luona pidättelisi.
Vierailija kirjoitti:
Katson eilen telkkarista tullutta jaksoa eli vitosta. Huhhuh kun on puuduttavaa! Melkein puolet jaksosta on mennyt, parit ovat yhä häämatkalla ja selittävät kameralle ties monennetta kertaa juuri sen hetkistä fiilistä sen valtaisan muutaman päivän tuntemisen perusteella.
Miten mulla on semmoinen muistikuva, että aiemmilla kausilla (lukuunottamatta ehkä paria edellistä) parien elämään ja arkeen pääsi tutustumaan syvällisemmin eikä kausi painottunut näin tiukasti ensimmäisiin päiviin? Nythän puolet kaudesta on nähty eikä ole päästy vielä edes juhannukseen saakka, hyvä että ollaan päästy häämatkalta kotiin saakka. Olisi kiva seurata parien tutustumista ja yhteiseloa normiarjessa, nyt tuntuu että on keskitytty liikaa alkuhetkiin eikä katsojille ole hirveästi mielenkiintoista tai uutta seurattavaa.
Jos juhannuksesta eteenpäin ei ole matskua?
Onko tuossa ohjelmassa myös niin, että vaikka asiantuntijan mielestä jommalla kummalla puolisolla on selkeästi omassa asenteessaan tai toiminnassaan korjattavaa, niin sitä ei uskalleta tälle henkilölle suoraan kameroiden edessä (tai muutenkaan) sanoa? Sitä vastoin puhutaan ympäripyöreyksiä parille kokonaisuutena. Näin kukaan ei loukkaannu, mutta parien tilanne ei asian kiertelyllä ainakaan parane.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen kuinka Matin repliikki kylmästä luonteestaan otettu niin todesta. Jos taas ihminen arvioi oman luonteensa lämpimäksi, rakastavaksi niin voiko siihen luottaa. Itsellä on monta kokemusta ihmisistä jotka kuvailevat luonnettaan herkäksi ja itse taas näen herkkyyden sijaan herkkänahkaisuutta. Jos asiat ei mene oman mielen mukaan niin jo itketään ja porutaan. Monet herkät ihmiset päinvaistoin parhaansa mukaan yrittävät piilottaa herkkyytensä koska nolostelevat sitä. Luulenpa että Matti on herkkis joka ei sitä millään myöntäisi teeveessä.
Minä en usko, että Matti on herkkis, jos entisissä suhteissan on tietoitesti tehnyt asioita, joiden on tiennyt loukkaavan kumppaniaan. Ei herkkis tekeis sellaista.
Kamalaa! En uskaltanut lukea enää tätä ketjua kun huomasin tuossa aiemmin kirjoituksia eläinrääkkäyksestä. Haluan vaan tietää KUKA noista ehdokkaista on se eläinrääkkääjä? Mutta en halua kuulla/lukea mitään kamalia tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Tshernobyl-kaapissa on kolme purkkia tahranpoistoaine Vanishia? Tuskin siinä vaatetahrat on ensimmäisenä ajatuksissa, jos tapahtuu jokin kriisitilanne..
Ei pidä tarttua yksityiskohtiin, vaan katsoa kokonaiskuvaa. Ole hyvä, sait ilmaisen Kanatelma-muunnelman.
What the fuck is Kanatelma-muunnelma??
:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei Taina päästänyt häämatkan jälkeen Mattia edes asunnossaan käymään, vaan passitti tämän hotelliin, on tökeröin teko enskareissa miesmuistiin. Kehtaa itkeä omaa ahdistustaan tuon tempun jälkeen. Minustakin asiantuntijoiden pitäisi puuttua selvästi tilanteeseen, jos näkevät selkeästi huonoa käyttäytymistä/tökeröä kohtelua tms. Australian enskareissa näin tosiaan tehdään.
Ja ihme eufenismi se, että kaveri tulee kantamaan laukkuja. Kai normaali aikuinen laukkunsa saa talon edestä asuntoonsa. Ei ole kyse niin hentoisesta ihmisestä.
Tuskin tuossa on takana se, ettei jaksaisi, mutta joskus kasseja on niin monta, ettei kaikkea yksi ihminen saa kannettua kerralla, eikä niitä voi jättää odottelemaan, että vie en
Ohis, yhdessä sarjassa oli tyttö nimeltä Lexus. Antaisitko lapselle nimeksi Lexus? Lexus Scheller oli tämä tyttö, teiniäidin lapsi josta tuli itsekkin teiniäiti. Esiintyi TLC/Discovery+ ohjelmassa "Unexped".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut mennä ihan sanasta sanaan tuo lainaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson eilen telkkarista tullutta jaksoa eli vitosta. Huhhuh kun on puuduttavaa! Melkein puolet jaksosta on mennyt, parit ovat yhä häämatkalla ja selittävät kameralle ties monennetta kertaa juuri sen hetkistä fiilistä sen valtaisan muutaman päivän tuntemisen perusteella.
Miten mulla on semmoinen muistikuva, että aiemmilla kausilla (lukuunottamatta ehkä paria edellistä) parien elämään ja arkeen pääsi tutustumaan syvällisemmin eikä kausi painottunut näin tiukasti ensimmäisiin päiviin? Nythän puolet kaudesta on nähty eikä ole päästy vielä edes juhannukseen saakka, hyvä että ollaan päästy häämatkalta kotiin saakka. Olisi kiva seurata parien tutustumista ja yhteiseloa normiarjessa, nyt tuntuu että on keskitytty liikaa alkuhetkiin eikä katsojille ole hirveästi mielenkiintoista tai uutta seurattavaa.
Jos juhannuksesta eteenpäin ei ole matskua?
Kaikki heittäneet hanskat tiskiin? Myötä- ja vastoinkäymisissä, vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa ohjelmassa myös niin, että vaikka asiantuntijan mielestä jommalla kummalla puolisolla on selkeästi omassa asenteessaan tai toiminnassaan korjattavaa, niin sitä ei uskalleta tälle henkilölle suoraan kameroiden edessä (tai muutenkaan) sanoa? Sitä vastoin puhutaan ympäripyöreyksiä parille kokonaisuutena. Näin kukaan ei loukkaannu, mutta parien tilanne ei asian kiertelyllä ainakaan parane.
Ehkä kameroiden edessä ei tarvitsisi ketään alkaa opettamaan, mutta kun kamerat ei käy niin silloin voisi esim Annan laittaa katsomaan monologejaan, joissa parjaa Haita ihan joka sanomisesta. Jollekinhan kerran näytettiin omaa käytöstään videolta ja kyllähän se sai tuon ihmisen miettimään käytöstään. Silloin ei kyllä ollut kyse noin pahasta käytöksestä, mitä Annalla on. Jotenkin mua silti säälittää se Anna, kun vaikka se on noin kamala Haille, niin silti jotenkin siitä ihmisestä paistaa epätoivo tai eksyksissä olo itsensä ja koko elämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa! En uskaltanut lukea enää tätä ketjua kun huomasin tuossa aiemmin kirjoituksia eläinrääkkäyksestä. Haluan vaan tietää KUKA noista ehdokkaista on se eläinrääkkääjä? Mutta en halua kuulla/lukea mitään kamalia tarinoita.
Se eläinrääkkääjä on jonkun kommentoijan omassa päässä. Ihan keksittyä.
Anna on kyllä niin hukassa itsensä kanssa. Miksi hakenut ohjelmaan ja eikö parittajat ole nähneet luonnetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Tshernobyl-kaapissa on kolme purkkia tahranpoistoaine Vanishia? Tuskin siinä vaatetahrat on ensimmäisenä ajatuksissa, jos tapahtuu jokin kriisitilanne..
Miten joku on niin tosikko, että ottaa lempinimen Tshernobyl-kaappi kirjaimellisesti? Että oikeastiko uskot Jennin avaavan tuon kaapin ainoastaan kriisitilanteessa?
Siellä on sellaisia tuotteita, joita Jenni kokee tarvitsevansa arjessa, eikä halua niiden loppuvan.
Virallisestikin suositetaan ihmisille muutaman päivän ns. kotivaraa. Listassa ei puhuta tahtanpoistoaineista.
Ne ovat näitä pastori Kanasen filosofisia haikuja eli ajatelmia.
Live and learn.