Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Kanala metsästää myös Myyrässä. Ei kai pappikaan yhtäaikaa joka paikkaan repeä
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas erikoisia pareja tällä kaudella. Jyrki sanoi jo ekoissa haastiksissa, että haluaa naisen joka on nainen ja hoitaa kodin ja kokkailut - mutta ilmeisesti tästä provider/housewife asetelmasta kelpaa vain se naisen osuus, mistä hyötyä, kun miehellä itsellään ei ole edes vakityötä lähes neljäkymppisenä. Haluaa siis naisen 50-luvulta, mutta ei itse kanna miehen vastuuta sieltä samalta aikakaudelta. Ymmärrän Jenniä hyvin, kukaan nainen ei halua olla äitihahmo miehelle parisuhteessa. Jenni kuitenkin hyvin miellyttämisenhaluinen ja jaksaa kuunnella miehensä höpötystä jalkapallosta yms, toivottavasti Jyrki tajuaa, että ei kannata mokata tätä juttua.
Anna ja Hai ei mätsää. Hai täksäyttelee asioita ja on tottunut sanomaan mitä tahansa kommentteja niin naisten ulkonäöstä kuin luonteenpiirteistä, ja eihän kukaan nainen tuollaista pitkään kuuntele. Ei ihme, että Anna on stressaantunut. Miten kukaan voi kuvitella, että on ok ihm
No siis eihän tuossa parissa ole mitään järkeä. Nainen haluaa perinteisen miehen ja mies perinteisen naisen. Mitä onkaan tarjolla?
Ilman vakituista työpaikkaa oleva mies ja nainen, joka ilmoittaa, että hän ei sitten kokkauksia, siivouksia ja pyykkejä todellakaan hoida ilman apua. En mä sano että kumpikaan olisi väärin, mutta mun ymmärrys ns. perinteisestä miehen ja naisen roolista on se, että mies painaa pitkää päivää ja tekee rahaa ja nainen hoitaa kodin.
Katson Katsomosta, ja vedän yli aina asiantuntijakommentit ja muut itselässytykset.
Mun miesystävällä on samantapainen tyyli kuin Jennillä pitää mielessään kirjaa siitä että mikään tavara ei pääse loppumaan. Aina pitää olla varalla uusi pakkaus odottamassa ennenkuin edellinen loppuu.
Vaatteet myös pitää aina viikata suoraan kaappiin. Itsehän laitan vähän sinne päin.
Miten se usein meneekin niin että suurpiirteisempi ja tarkka päätyy yhteen.
Hai on ihan ok...mutta puheet puolison kanssa eivät kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi ja inhottaisi, jos joku mies sanoisi olevansa kylmä. Eniten pelkäisin, että tekisi jotain häijyä lemmikeille. Tuollaiset kylmät tyypit ovat juuri niitä raaimpia eläinrääkkääjiä.
Huomasitte varmaan, miten Tainan pikku koira oli huolestuneen näköinen siinä sohvalla ? Kyllä eläimet vaistoavat 🐶
Voi herranjumala nyt menee kyllä analyysit yli. Pienestäpä sinä pelkäät ja leimaat jonkun eläinrääkkääjäksi. Analyysit kuin Annalla. Tarkoitti varmaan kylmä sillä tavalla, ettei ole kovin tunteellinen ja näytä voimakkaita tunteita kokoajan. Kuten useimmat suomalaiset, varsinkin miehet. Häissä katsoi todella rakastuneesti.
Jennin olisi syytä repäistä itsensä isästä eroon. Vanhanaikaisia asenteita, molemmilla. Taina vaikuttaa aika tavalliselle naiselle, en tarkoita pahalla tavalla. Mutta tuo oli ikävä teko kun ei päästänyt Mattia auttamaan laukkujen kantamisessa, sekä olisi vilauttanut kotiaan samalla, täällä asun ja pian sinäkin. Ei noin. Kuinka torjuvalle mahtoi tuntuakaan.
Jyrki leikkisästi osoitti Jenniä vesiletkulla ja painoi kytkintä. Jenni kielsi ehdottomasti tuollaiset leikit. Hyvä! Jyrkin nauru on teennäinen.
Vierailija kirjoitti:
Jennin olisi syytä repäistä itsensä isästä eroon. Vanhanaikaisia asenteita, molemmilla. Taina vaikuttaa aika tavalliselle naiselle, en tarkoita pahalla tavalla. Mutta tuo oli ikävä teko kun ei päästänyt Mattia auttamaan laukkujen kantamisessa, sekä olisi vilauttanut kotiaan samalla, täällä asun ja pian sinäkin. Ei noin. Kuinka torjuvalle mahtoi tuntuakaan.
Eikö Matti ole päässyt Tainan kotiin. Raahasi siis siskonsa puolisoineen Ouluun pelaamaan minigolfia.
Vähän ihmettelen kuinka Matin repliikki kylmästä luonteestaan otettu niin todesta. Jos taas ihminen arvioi oman luonteensa lämpimäksi, rakastavaksi niin voiko siihen luottaa. Itsellä on monta kokemusta ihmisistä jotka kuvailevat luonnettaan herkäksi ja itse taas näen herkkyyden sijaan herkkänahkaisuutta. Jos asiat ei mene oman mielen mukaan niin jo itketään ja porutaan. Monet herkät ihmiset päinvaistoin parhaansa mukaan yrittävät piilottaa herkkyytensä koska nolostelevat sitä. Luulenpa että Matti on herkkis joka ei sitä millään myöntäisi teeveessä.
Hesarissa onkin sopivasti artikkeli hypermentalisoinnista, valitettavasti vain tilaajille, mutta pistän linkin kuitenkin: https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010642164.html
Kuvaa niin Annaa. Jatkuvasti ylitulkitsee Hain sanoja ja tekemisiä. "Mikäli itsellä on tapana ryhtyä syyttelemään toisia omien tulkintojen perusteella, riitoja tulee elämään usein lähes väistämättä."
Eihän Matti mikään kylmä ole, se on vaan sellainen analyyttinen realistinen toteaminen ihmismielestä (itse olisin tainana väittänyt vastaan että et sä matti kylmä ole). Hedelmistään puu tunnetaan ja matti on tosi pitkämielinen ja empaattinen tyyppi. Enemmän luotan tuollaiseen suoraan puheeseen kun siihen että joku sanoo että mä oon aina hyvä ja ajattelen kaikista kivasti. Ei sellaiseen kukaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Matti mikään kylmä ole, se on vaan sellainen analyyttinen realistinen toteaminen ihmismielestä (itse olisin tainana väittänyt vastaan että et sä matti kylmä ole). Hedelmistään puu tunnetaan ja matti on tosi pitkämielinen ja empaattinen tyyppi. Enemmän luotan tuollaiseen suoraan puheeseen kun siihen että joku sanoo että mä oon aina hyvä ja ajattelen kaikista kivasti. Ei sellaiseen kukaan pysty.
No eikö tuo Anna ole juuri sellainen, joka on omasta mielestään kiva ja sympaattinen ja ajattelee kaikista kivasti? Hän on mielestään kykenemätön esimerkiksi piikittelemään tietoisesti toista ihmistä, vaan tekee sen "alitajuisesti". Tulee mieleen Diego Maradonan kuuluisa "Jumalan käsi".
Eikä hän näe miten hirveän ahtaalle hän Hain pistää aggressiivisine tivaamisineen ja toisen "puutteellisen kommunikaation" ylianalysointeineen.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi ja inhottaisi, jos joku mies sanoisi olevansa kylmä. Eniten pelkäisin, että tekisi jotain häijyä lemmikeille. Tuollaiset kylmät tyypit ovat juuri niitä raaimpia eläinrääkkääjiä.
Miksi tekisi?
Eläimiä rääkkäävät ne, jotka saavat siitä jotakin perverssejä kiksejä. Tarpeeksi kylmä tyyppi kun on, niin ei saa mitään nautinnollisiakaan fiiliksiä moisesta.
Kylmähän voi olla vaikka kylmähermoinen, ei menetä malttiaan tai panikoi vaikeissakaan tilanteissa. Ottaa rauhallisesti. Ei ole tunteiden vietävänä, olivat ne tunteet millaisia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitte varmaan, miten Tainan pikku koira oli huolestuneen näköinen siinä sohvalla ? Kyllä eläimet vaistoavat 🐶
Hui - eiku ei. Enemmän lämpimiä tunteita Matti on osoittanut kuin Taina, joka mainostaa olevansa lämminhenkinen aina. Kuinka lämminhenkistä on laittaa mies mäkeen heti häämatkan jälkeen, edes laukkuja ei saanut tulla kantamaan. Aika kylmää käytöstä minusta. Matti taas ihastui heti Tainaan ja on selkeästi yrittänyt. Ehkä nyt on tulossa se vaihe suhteessa, jossa tavallisesti olisi lähtenyt kävelemään - kun homma ei oikein lähde lentoon. Mutta Tainakin sanoi samaa, tuttua sinkkudeittailuissa, luovutetaan nopeasti ja etsitään uutta. Varmaan Tainakin tuohon sortunut. Mutta tässä suhteessa Matilla ollut paljon enemmän lämpimiä tunteita ja empatiaa kuin Tainalla. Pikkukoira saa makoilla Matin sohvalla ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Tshernobyl-kaapissa on kolme purkkia tahranpoistoaine Vanishia? Tuskin siinä vaatetahrat on ensimmäisenä ajatuksissa, jos tapahtuu jokin kriisitilanne..
Miten joku on niin tosikko, että ottaa lempinimen Tshernobyl-kaappi kirjaimellisesti? Että oikeastiko uskot Jennin avaavan tuon kaapin ainoastaan kriisitilanteessa?
Siellä on sellaisia tuotteita, joita Jenni kokee tarvitsevansa arjessa, eikä halua niiden loppuvan.
Auki on enää se, koska Jenni saa raivarit / hermoromahduksen ja sekin pari on paketoitu. Hyvää draamaa mutta huonot parit toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se toimi ihan niin, että ystävät ei töksäyttele loukkaavia asioita Annan ulkonäöstä :D
Mitä loukkaavaa Hai on sanonut Annan ulkonäöstä? Ei mielestäni mitään.
Kaikkien ulkonäköominauudet on täällä arvosteltu, mutta siis en ymmärrä, miksi Anna ja Jenni eivät leikkautta hapsottavia hiustensa latvoja. Eivät kyllä näytä hyviltä tommoset aikuisilla naisilla,
Ja kyllähän mä ainakin ostan esim. pyykinpesuainetta useamman kappaleen silloin, kun sitä halvalla saa. Eipä tule ihan heti mieleen, milloin viimeksi olisin ostanut ns. normaalihinnalla shampoota, dödöä tai pyykinpesuainetta. Sama ostaa alesta isompi satsi kun ne eivät mene miksikään, ei sillä, että siinä hirveän kasan euroja säästäisi, mutta pienistä puroista jne.