Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Tainasta näki jo häissä, että puolison ulkonäkö ei vastannut odotuksia. Nyt Tainaa ahdistaa, kun on joutunut naimisiin sellaisen henkilön kanssa, johon ei tunne mitään fyysistä vetoa ja silti pitäisi kameroiden edessä olla ihastunut ja iloinen.
No eihän se ketään varmasti yllätä, ettei miehen ulkonäkö vastaa tämän naisen odotuksia. Henry Cavillin näköisiä miehiä ei ole Tainalle(kaan) saatavilla.
Näin naisen näkökulmasta Taina on oikeastaan oikeinkin kaunis. Hänen tummat piirteensä ovat Suomessa vähemmistössä. Aivan varmasti löytää oman prinssi uljaansa ohjelman päätyttyä.
Komppaan miehenä, kaunein näistä ja ainoa, johon itse haluais tutustua.
Komppaan myös bi-naisena. Taina ja Matti molemmat ovat tyyppiäni. Toivon heidän löytävän vielä yhteisen sävelen.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa! En uskaltanut lukea enää tätä ketjua kun huomasin tuossa aiemmin kirjoituksia eläinrääkkäyksestä. Haluan vaan tietää KUKA noista ehdokkaista on se eläinrääkkääjä? Mutta en halua kuulla/lukea mitään kamalia tarinoita.
Anna tietysti. Haita rääkkää koko ajan.
Mä toivon, että asiantuntijatapaamisia käydään enemmän ilman kameroita, jolloin voidaan paremmin pureutua kipukohtiin, koska jollain asteella kuitenkin parien yksityisyyttä pitää kunnioittaa ja suojella. Esim. osallistujan mielenterveysongelmat ja persoonallisuushäiriöpiirteet on viisainta jättää pois julkaistavasta materiaalista.
Toivoisin kyllä, että esim. Annalle näytettäisiin omaa toimintaansa videolta kahdenkeskeisessä tapaamisessa asiantuntijan kanssa. Koska pahoin pelkään, että jo Hain saati katsojien läsnäolo saisi katastrofin puhkeamaan. Mirallehan aikanaan näytettiin hänen omaa kommunikaatiotaan ja se oli hänelle silmät avaavaa, ja Mirahan oli perin hyväluonteinen ja sävyisä verrattuna Annaan.
Taina puhuu vain itsestään. Minä, minä, minä, minä, minä, mä, mä, ,mä ,mä
Minä sain hermoromahduksen, mieti miltä musta tuntuu kun haluan omaa rauhaa mutta en olla erossa, minä olen, minä minä, mä, mun tunteet minun asunto, minäminäminäminä. MINÄ MINÄ MINÄ. Minun ura, minun rauha, minun koira, minun tunteet, minä minä minä minun olo, minun tunne minun vaatimukset, minun odotukset minä minä. Sanoinko jo että minua kiinnostaa minä, puhua minusta, minun elämästä ja minun kaverista ja minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Tshernobyl-kaapissa on kolme purkkia tahranpoistoaine Vanishia? Tuskin siinä vaatetahrat on ensimmäisenä ajatuksissa, jos tapahtuu jokin kriisitilanne..
Miten joku on niin tosikko, että ottaa lempinimen Tshernobyl-kaappi kirjaimellisesti? Että oikeastiko uskot Jennin avaavan tuon kaapin ainoastaan kriisitilanteessa?
Siellä on sellaisia tuotteita, joita Jenni kokee tarvitsevansa arjessa, eikä halua niiden loppuvan.
Virallisestikin suositetaan ihmisille muutaman päivän ns. kotivaraa. Listassa ei puhuta tahtanpoistoaineista.
No tämä ei ole minkään virallisen suosituksen mukainen kaappi, vaan Jennin ikioma kaappi. Hän on laittanut sinne niitä tavaroita mitä hän tarvitsee.
Miten ihmeess
Mua häiritsee se, että Jenni on niin varustautunut kuin Muumimamma. Hän on virittänyt itsensä supermuijaksi, jolla on aina apu mihin vain tilanteeseen. Kuvittelee naisten tai siis vaimojen olevan sellaisia. Relais nyt vähän. Aina sellainen kireä hymy naamalla. Vai olisko vain puutteessa?
Vierailija kirjoitti:
Jenni: "En haluu, että tulee maskuliininen olo siitä, että saan parempaa palkkaa." WTF?!?
Ymmärrän tuon täysin. Parempaa palkkaa saa se joka joutuu pitämään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se toimi ihan niin, että ystävät ei töksäyttele loukkaavia asioita Annan ulkonäöstä :D
Mitä loukkaavaa Hai on sanonut Annan ulkonäöstä? Ei mielestäni mitään.
"Oletpas laittautunut, lakkaatko kynsiä useinkin, minä kyllä luulin ettei urheilulliset naiset meikkaa noin paljon kuin sinä"
Itse en todellakaan kommentoisi noin kenellekään. Ikinä. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi pitää suunsa kiinni
Ei tainnut mennä ihan sanasta sanaan tuo lainaus.
Kerro sinä sitten, miten se menee sanasta sanaan.
No en. Sillä, joka esittää ikävän syytöksen, on itsellään velvollisuus esittää vääristelemättömät perustelut väitteensä tueksi. Ei ole minun tehtäväni ryhtyä todistelemaan, että keskustelu on Hain puolelta ollut täysin normaalia. Kunhan totean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa! En uskaltanut lukea enää tätä ketjua kun huomasin tuossa aiemmin kirjoituksia eläinrääkkäyksestä. Haluan vaan tietää KUKA noista ehdokkaista on se eläinrääkkääjä? Mutta en halua kuulla/lukea mitään kamalia tarinoita.
Jep, heidän elonsa on silkkaa kauhuelokuvaa. Tappava Anna ja Hai.
Jenni ja Jyrki ovat tämän kauden piristys ja pelastus. Toivottavasti pysyvät yhdessä.
Mistä "asiantuntijat" oikein löytävät joka kaudelle noita ahdistuvia nuorikkoja mukaville miehille?
Näppejään jäävät Anna ja Taina nuolemaan jatkossakin. Aviomiehen seurassa ahdistuminen ei ainakaan markkina-arvoa nosta, kun ihan itse ovat tällaiseen tilanteeseen vapaaehtoisesti ja innolla hakeutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂💯
Vierailija kirjoitti:
Anna on kyllä niin hukassa itsensä kanssa. Miksi hakenut ohjelmaan ja eikö parittajat ole nähneet luonnetta?
Minusta myös Hai on ollut hukassa tiukkojen kriteeriensä kanssa:
" Minulla oli toiveina, ettei mitään tatuointeja, minua lyhyempi, maksimissaan neljä vuotta minua nuorempi, urheilullinen, korkeakoulutettuAjattelin, että ei varmasti löydy ketään, mutta sieltä tuli, hän luetteli."
Iso osa Hain kriteereistä on ollut aika pinnallisia. Lisäksi Hai kertoo, että hänellä on ollut taipumusta mykkäkouluun aikaisemmissa suhteissa ja hän on opetellut pois tästä. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Jos ihminen kertoisi opetelleensa pois fyysisestä väkivallasta niin kuinka moni uskoisi että asia on lopullisesti pois päiväjärjestyksestä eikä ihmisessä ole enää taipumusta käyttää mitään väkivaltaa?
Anna vaikuttaa yliherkältä erilaisille triggereille eikä osaa käsitellä ongelmia asiallisesti, mutta kyllä hänen tuntemuksilleen voi olla jotain todellisuuspohjaa. Jos joku ihminen vaikuttaa kovin täydelliseltä muiden silmissä niin se ei useinkaan ole koko totuus. Joskus se joka reagoi ja sekoaa on jopa se mieleltään normaalimpi. En tarkoita että näin välttämättä olisi mutta täällä Annasta on nyt tehty pahis ja Haista enkeli niin se on aika mustavalkoista ajattelua. Annan käytöstä Haita kohtaan kameroiden edessä en puolustele.
Sama koskee Tainaa ja Mattia. Minusta heidän tapauksessaan molempien huumori on rumaa ja toista alentavaa. Varsinkin Tainan, mikä on vähän yllättävää. Matissa minulla kiinnittyi huomio heti alussa katseeseen jossa vilahtelee välillä jotain epämiellyttävää. Se on varmaan se kylmyys ja itsekkyys mistä Matti ilmeisesti on nyt kertonut. Tainan puheet turvallisesta tilasta viittaavat siihen että Matin huonot piirteet ovat kahden kesken tulleet suoremminkin esiin, mutta Taina ei halua mustamaalata vaan yrittää selvitä kunnialla. Miksi Mattikaan näistä huonoista puolistaan muuten nyt yhtäkkiä puhuisi? En ole kyllä nähnyt vielä viimeisintä jaksoa.
Paljon jää arvailujen varaan kun asioita tapahtuu kuvausten ulkopuolella tai sitä ei näytetä. Ainoa helposti havainnoitava ja avoin pari ovat Jenni ja Jyrki. Heillä on kivaa huumoria ja kemiaa, mutta vähän kauhulla seuraan miten Jennillä on tarve pitää asiat kontrollissa ja ojennuksessa. Mahtaako Jyrki jaksaa sitä, vaikka vaimo muuten onkin ihastuttava.
Vierailija kirjoitti:
Taina puhuu vain itsestään. Minä, minä, minä, minä, minä, mä, mä, ,mä ,mä
Minä sain hermoromahduksen, mieti miltä musta tuntuu kun haluan omaa rauhaa mutta en olla erossa, minä olen, minä minä, mä, mun tunteet minun asunto, minäminäminäminä. MINÄ MINÄ MINÄ. Minun ura, minun rauha, minun koira, minun tunteet, minä minä minä minun olo, minun tunne minun vaatimukset, minun odotukset minä minä. Sanoinko jo että minua kiinnostaa minä, puhua minusta, minun elämästä ja minun kaverista ja minä minä minä.
Kaikissa ihmissuhdeoppaissa kehoitetaan ihmisiä puhumaan aina minä-lähtöisesti ja siitä miltä itsestä tuntuu. Pitää sanoa"minusta tuntuu pahalta", eikä niin, että "aina sinä sanot noin".....
Annahan taas kyselee koko ajan Hailta, että mitä sinä ajattelet/miltä sinusta tuntuu/miten sinä selität tämän. Anna haluaa suoria vastauksia, mutta ei sitten kuitenkaan halua kuulla niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä opettaja tämä jyrki on?
Viime viikolla joku kertoi, että Jyrki opettaisi ulkomailta Suomeen muuttaneita oppilaita.
Okei selasin nettiä ja löysin vain että olisi luokanopettaja. Ei kai nekään enää saa vakituista paikkaa helpolla.
Valo-luokan (valmistava opetus) opettajat ovat luokanopettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä opettaja tämä jyrki on?
Viime viikolla joku kertoi, että Jyrki opettaisi ulkomailta Suomeen muuttaneita oppilaita.
Hän on myös myyjä. Onko luokanopettajan palkka niin pieni että pitää olla myös toinen työ.
Onhan se Annakin sivutyönään liikunnanohjaaja.
Outoja miehiä tällä kaudella. Yksi laukoo ihmeellisiä kommentteja naisten ulkonäöstä ja siitä minkälaisia naisten hänen mielestään pitää olla ja sitten ihmettelee, kun joku loukkaantuu. Toinen on epäempatiakykyinen ja kylmä ihminen, joka illalla juuri ennen nukkumaanmenoa alkaa ahdistelemaan toista syyttelevillä kysymyksillään. Missä on itsevarmat ja tunnetaitoiset miehet.
Ohjelma olisi paljon antoisampi ja mielenkiintoisempi, jos sopimuksessa pitäisi allekirjoittaa "en nalkuta, en ehdistu, en pilaa häämatkaa neurooseillani, en kiellä puolisoni muuttoa kotiini, vaan YRITÄN, OPETTELEN TUNTEMAAN TOISEN, RAKENNAN HYVÄLLÄ".
Sopimussakko olisi ISO.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntui niin pahalta kun Matti meni sinne hotelliin vaan odottelemaan. On kyllä lehmänhermot miehellä. Mä olisin tuossa tilanteessa lähtenyt Ouluun kotiin, ja puoliso saanut tulla sitten perässä jos kiinnostaa.
Oliko niin että Hai/Ainakaan eivät tuossa vielä vierailleet ollenkaan toistensa luona?
Vierailija kirjoitti:
Jenni ja Jyrki ovat tämän kauden piristys ja pelastus. Toivottavasti pysyvät yhdessä.
Mistä "asiantuntijat" oikein löytävät joka kaudelle noita ahdistuvia nuorikkoja mukaville miehille?
Näppejään jäävät Anna ja Taina nuolemaan jatkossakin. Aviomiehen seurassa ahdistuminen ei ainakaan markkina-arvoa nosta, kun ihan itse ovat tällaiseen tilanteeseen vapaaehtoisesti ja innolla hakeutuneet.
Minä ymmärrän jotenkin sen, että nuo naiset ahdistuu tuossa tilanteessa enemmän, kuin miehet. Eikä se, että ahdistuu tässä formaatissa tarkoita sitä, että oikeassa elämässä ahdistuisi noin paljon, kun alkaa jonkun kanssa seurustella ja tutustumaan. Silloin tilanteista pääsee aina pois ja omiin oloihinsa. Ei se, ettei pää kestä Ensitrefin alttarilla ohjelmassa tarkoita sitä, etteikö tutustuminen toiseen ihmiseen onnistuisi toisenlaisissa merkeissä. Varsinkin, kun silloin on itse valinnut sen ihmisen kehen haluaa tutustua. Hieman armoa näille nuorille naisille.
Itse en kestäisi montaakaan päivää jatkuvaa yhteisoloa vieraan ihmisen kanssa, varsinkaan niin, että tuo ihminen olisi vihitty aviopuoliso jonka kanssa nyt vaan pitäisi alkaa elämään ja lyödä hynttyyt yhteen. Rohkeita ihmisiä,(vai epätoivoisia?) kun tuohon uskaltavat lähteä. Totuus paljastuu, kun huomaa, että nalkissa ollaan, eikä toinen olekaan unelmien prinssi. Loppujen lopuksi se on aika harva ihminen, joka kiinnostaa siinä mielessä, että hänet huolisi puolisokseen ja loppuelämän kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kertoo se, että täällä useimmat keskustelijat sanoo Annan olevan neurootikko ja kontrolloija, mutta jaksoissa näemme miten Anna itse asiassa sanoo Haista toistuvasti, että Hai on todella kontrolloiva?
Kertoo siitä, ettei Anna ole huomannut eikä käsitellyt omaa kontrolloivuuttaan. Siksi projisoi sen toiseen eli huomaa vastaavat piirteet toisessa. Ja jos todella haluaa kontrolloida, ei silloin siedä samanlaisia piirteitä toiselta, koska ei halua antaa kontrollivaltaa toiselle. Sellaista on kontrolloivuuden luonne. Jos luottaisi ja olisi perusturva, ei tarvitsisi kontrolloida.
Nämä ei ole kyllä mitään maskuliinisia naisia yksikään. Miehet on yleensä paljon rennompia, tai jos eivät rentoja niin suoraviivaisen äreitä. Eivät kaikkeen takertuvia ylianalysoijia, epävarmoja itkupillejä tai miellyttämisenhaluisia kihertelijöitä. Kauden naiset ilmentävät kukin omalla tavallaan niitä naiseuden ikävämpiä puolia. Miehet on sangen selväpäisiä.