Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
4281/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui Anna on kyllä liian laiha. Ei näytä terveeltä. Jenni on nätti ja mukavan iloinen. 

Miten niin liian laiha? Ihan normaalin näköinen. Ihmisillä on kyllä todella vääristynyt kuva nykyään, hoikat ja normaalit on jo liian laihoja. Just.

Vierailija
4282/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on selkeästi päätetty että Hai on kaikessa oikeassa ja Anna on hirviö. 

Onpas annamainen kommentti. Hhhm, miksiköhän. Ettei vain olisi ex-rouva itse täällä kommentoimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep autottomuus on tässä tapauksessa se viimeinen pisara. Jenni joutuu jo nyt olemaan suhteen kantava voima ja moottori. Hän on puoleensavetävämpi ihan objektiivisempi, hänellä on kuuluista isä, auto ja omistusasunto, hän tekee kaikki kotityöt ja määrää kaapin paikan ja nyt sitten joutuu vielä stressaamaan siitäkin, saako Jyrki elätettyä itsensä, kun ei ole vakityötä. Ja sen päälle vielä tämä vihonviimeinen pisara eli se, että Jenni on suhteen ainoa autollinen ja ajotaitoinen. Tässäkin asiassa hän joutuu olemaan ohjaksissa kun toinen vaan istuu repsikan paikalla. Jenni haluaisi vihdoinkin olla elämässään miehen kyydissä, ei päinvastoin. Jyrkin kanssa se ei valitettavasti tule menemään niin. Suhde tulee luultavasti tyssäämään tähän asiaan.

Nyt stop tykkänään. Jos taloudellinen ja sosiaalinen status on Jennille noin tärkeää, niin miksi ihmeessä ei ole ollut hakuvaiheessa suora ja rehellinen odotuksistaan? En siis sano, etteikö Jenni saisi toivoa kummpanikseen jotain menestyvää bisnesmieshenkistä kaveria, siitä vaan. Mutta se, että Jyrki ei sellainen ole, ei kyllä tee Jyrkistä mitenkään Jenniä huonompaa tai alempiarvoista ihmistä. Käsittääkseni Jyrki kuitenkin elättää itsensä, käy töissä ja on ihan vastuullinen normikansalainen.

Ja huom. En pidä Jyrkistä, en koskaan ottaisi miestä joka odottaa naisen hoitavan valtaosan kotitöistä tai julistaa olevansa perinteisten arvojen kannattaja. Mutta siitä huolimatta Jyrki vaikuttaa ihan saman tasoiselta siippansa kanssa, joka on asiakaspalvelutyöntekijä vakuutusyhtiössä.

Vierailija
4284/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Annan sukunimi siis Kara? Silloin Haista voisi tulla Hai Kara (=Haikara).

Vierailija
4285/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikuttaa siltä, että Anna ei edes pohjimmiltaan halua parisuhdetta. Hän vain suorittaa. Yrittää elää ja toteuttaa elämää, mitä häneltä odotetaan tai hän olettaa muiden odottavan.

Tuosta kaikesta tuo nainen on ihan sekaisin ja käy läpi varmastikin jotain kriisiä.

Tällaisena se minullekin näyttäytyy. Ilmeisesti tästäkin ohjelmasta on tullut katsojalukuja kalasteleva tuotanto, jossa vähät välitetään siitä, missä mielentilassa hakijat ovat.

Vierailija
4286/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas sain hyvin tökerön kuvan Haista, mistään rauhottelusta ei ollut kyse vaan töksäytti suoraan sen mitä ajatteli. Urpo.

Vierailija
4287/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli varoitusvalot Annasta jo ihan siinä kun olivat häämatkalla ja Hai yritti ottaa Annaa kainaloon. En nyt muista mitä Anna sanoi mut jotenkin väisti tilanteen ja kieltäytyi läheisyydestä omituisen oloisesti. Tuli olo että kemiaa ei Annan puolelta ole mut syystä tai toisesta ei suostu sitä myöntämään vaan pyrkii kääntämään tilanteen niin että hän teki kaikkensa mut Hai oli ilkeä ja siksi homma ei toiminut.

tää ei ole nyt ilkeydellä kirjoitettu, mutta tuli mieleen että pystyisikö Anna olemaan edes kenenkään kanssa rennosti kun on todella pahasti itseään ja ympäristöään tarkkaileva/lukeva/analysoiva eli siinä ei jää sille spontaanille toiminnalle yhtään tilaa tai sille että toinen pääsisi lähelle. 

Tolla Annalla on jotenkin täysin vinoutunut ajatusrakenne, jota se toistaa ja toistaa uudelleen. Ja jos on noin huono itsetunto, niin se on ihan sama kuka tai millainen tyyppi siinä on rinnalla, koska eihän se toinen voi koskaan tehdä mitään mitä Anna ei ota itseensä sillä tossa ajatusrakennelmassa on kaikkeen sanottuun piilotettu jotain kaksoismerkityksiä ("se ajattelee että olen ruma, että käytän liikaa meikkiä, että mun on lopetettava kahvijuonti, se arvostelee MUA". minä minä minä). Minusta toi on jollain tavalla häiriintynyttä käytöstä.  

Vierailija
4288/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on semmoisessa tilassa, että ei siedä ketään.  Jos olisin Hai, niin pakkaisin laukkuni ja heippa

Vierailija
4289/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep autottomuus on tässä tapauksessa se viimeinen pisara. Jenni joutuu jo nyt olemaan suhteen kantava voima ja moottori. Hän on puoleensavetävämpi ihan objektiivisempi, hänellä on kuuluista isä, auto ja omistusasunto, hän tekee kaikki kotityöt ja määrää kaapin paikan ja nyt sitten joutuu vielä stressaamaan siitäkin, saako Jyrki elätettyä itsensä, kun ei ole vakityötä. Ja sen päälle vielä tämä vihonviimeinen pisara eli se, että Jenni on suhteen ainoa autollinen ja ajotaitoinen. Tässäkin asiassa hän joutuu olemaan ohjaksissa kun toinen vaan istuu repsikan paikalla. Jenni haluaisi vihdoinkin olla elämässään miehen kyydissä, ei päinvastoin. Jyrkin kanssa se ei valitettavasti tule menemään niin. Suhde tulee luultavasti tyssäämään tähän asiaan.

Luulin, että stadissa on joukkoliikenne. Ja joo, oltiin puolison kanssa suhteen ekat 5 v ilman autoa. Ja sen jälkeen auto tuli, mun kautta. Enkä kyseenalaistanut tai nyyhkyttänyt, kuinka mies ei ostanut/kustantanut. Miten muuten pk-seudullakin monesti perheen mies ajaa, vaikka naisellakin on kortti? Itse en olisi niin nössö, että istuisin aina repsikan puolella.

Vierailija
4290/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna on aika kuluneen näköinen kasvoistaan 30-vuotiaaksi. Jenni on samanikäinen ja naiset nähtyäni ajattelin, että Jenni on juuri siinä kolmissakymmenissä ja Anna sitten 35-37v.

Sitä se 30000 askelta päivässä tekee...juonteet paistaa kuin ajokoiralla.

Liikutko itse yhtään? Kommenttisi vaikuttaa muutenkin ihan kiusaajan kommentilta. Paremmalta se urheilullinen kroppa näyttää kuin ylipaino, mitä paljon nykyään katukuvassa näkee. Ei kyllä kaunista sekään ei.

Vierailija
4291/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee mitä kujanjuoksua.. toi Anna on TODELLA epävarma ja sen lisäks hyvin kontrolloiva. En tosiaan tiedä mikä mies olisi hyvä jos ihminen on itsensä kanssa noin pahasti kesken. 

Tämä saattaa olla melko epäsuosittu mielipide, mutta luulen että hänelle sopisi esim. sellainen 10 vuotta vanhempi mies, jota hän kokisi voivansa katsoa ylöspäin. Sellainen kokeneempi mies, joka ei lähtisi mukaan hänen ylianalysointeihin ja rauhoittaisi tilanteen nopeasti tyynellä itsevarmuudella ennen kuin se pääsee eskaloitumaan.

Tuollainen "tasa-arvoinen" suhde, missä molemmat osapuolet ovat suunnilleen samalla viivalla kaikessa, tuntuu aiheuttavan kaikille komelle ohjelman naiselle ahdistusta, ja ruokkivan sitä sisällä asuvaa neuroottisuutta sekä epävarmuutta.

Monet naiset ovat ainakin minulle sanoneet ihan suoraan, että haluavat löytää kumppanin jota voivat katsoa ylö

Pitää paikkansa ainakin mun kohdalla. 

Työskentelen jatkuvasti ja työskennellyt jo vuosia omien epävarmuuksieni kanssa joita elämä on jättänyt. En ikinä alkaisi ns tasa-arvoiseen suhteeseen omanikäiseni kanssa koska en yksinkertaisesti ole tarpeeksi terve siihen. Hajottaisin ensin itseni, sitten toisen ja lopulta koko parisuhteen. 

Olen seurustellut nyt 3 vuotta itseäni 14v vanhemman miehen kanssa joka on ns. muurini, ja myös suojani. Osaa rauhoittaa ja puhua järkeä kun alan käyttäytymään kuin 15-vuotias. Tämä on tervein, normaalein ja tasaisin parisuhde jossa olen ikinä ollut, ja molemmat ollaan onnellisia. En voisi kuvitella edes että lähtisin suhteeseen miehen kanssa jonka kanssa tietyt arvot ja asiat ei täyttyisi koska oikeasti olisin varmaan yhtä epävarma kuin toi Anna.

Vierailija
4292/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt stop tykkänään. Jos taloudellinen ja sosiaalinen status on Jennille noin tärkeää, niin miksi ihmeessä ei ole ollut h

no jos mainostaa olevansa perinteinen mies ja perheen pää, niin moni olettaa että on jonkun tason provider malliin viedään se vaimo pihville ja punkulle, ostetaan vaikka pari kertaa vuodessa uusi kiva laukku( pientä karrikointia mutta koittakaa kestää). Mainoksen todellinen anti on sitten wc-pöntön kantta ylös jättävä, sukkia ja kalsareita ympäri kämppää viljelevä sohavperuna futisfani, joka pystyy nippanappa itsensä elättämään. Avioliitossahan on myös elatusvelvollisuus, niin ymmärrän kyllä Jennin kauhun että minkä elätettävän sai. Jyrkihän voi jossakin vaiheessa päättää, että ihan mukavastihan täällä sun omistuskämpässä ja liksalla eletään ja työttömyyspäiväraha on hänen karkkiraha. Autokin löytyy vaimolta valmiina.

Vierailija
4293/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää tahallaan kaiken väärin koska Hai ei ollut hänelle itselle mieleinen / täydellinen sitten kuitenkaan. 

Juuri tämä. Anna on useaan kertaan maininnut, kuinka hän ei täytä Hain asettamia kriteerejä.

Mutta oikeasti Hai ei täytä Annan kriteerejä, ei alkuunkaan, vaan on Annalle iso pettymys. Nyt sitten Anna yrittää kääntää narratiivin niin, ettei hän muka kelpaa Haille, vaikka tilanne on juuri päinvastoin.

Näin Anna saa synninpäästön siitä, ettei homma onnistunutkaan, vaan kaikki kaatui Hain epärealistisiin odotuksiin ja suoranaiseen ilkeyteen. Anna jotenkin luulee säilyttävänsä oman markkina-arvonsa näin paremmin, hänellä on katse jo seuraavassa pelissä.

Valitettavasti Hai on ylikiltti ja täysin Annan manipuloitavissa uskomaan, että hän vaan ei osaa sanoa mitään oikein..

Vierailija
4294/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on juuri niitä omasta mielestään keskustelutaitoisia ihmisiä, jotka haluavat puhua syvällisiä ja analysoida ja "sanoittaa" kaikki tunteet ja tekemiset, mutta eivät sitten oikeasti jaksa edes kuunnella toista, puhumattakaan, että edes yrittäisivät ymmärtää toista. Annakin kyselee itse, mitä kriteereitä Hai sanonut hakuprosessissa, millaista puolisoa toivonut. Mutta kun Hai vasta aloittaa varovaisesti vastata, Anna keskeyttää heti ja tuntuu tietävän paremmin kuin Hai, mitä tämä on toivonut. Ja loukkaantuu. Tod.näköisesti tuo Hain ulkonäkökommenttikin on saatu samalla tavalla, Anna kysynyt, halunnut tietää ja sitten otti heti itteensä. Hän halusi kovasti tutustua ja mennä "syvään päätyyn", mutta ärsyyntyy ja valittaa siitä, että Hai on kertonut itsestään liikaa... Annan kanssa pärjäis vain joku täysin joojoo mies. No siitäin Anna varmasti valittais..Ajatustenlukija pitäis olla Annalle.

Vierailija
4295/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Anna voi mennä luokan eteen ja olla opettaja tämän jälkeen? Niin epämiellyttävä kuva on hänestä välittynyt.

En usko, että Anna on virassa oleva luokanopettaja. Kukaan luokanope ei menisi tuohon ohjelmaan ikinä.

Hai kysyi kahvin juonnin lopettamisesta. Kysyikö vain juttelemisen takia? Oletko ikinä ajatellut lopettaa kahvin juomista, oli kysymys. Mitä kummallista siinä on? Jos olisn Hai, olisin todella vihainen valinnasta.

Annan hiukset tai ovatko sitten hiustekeleet, ovat aivan kaameat ja koko olemus on aivan muuat kuin se kermakakku hääpäivänä.

Jyrkinkö pitäisi olla opettaja? Mikä opettaja? Miesopettajilla on töitä enemmän kuin paljon. Miksi mies ei ole saanut virkaa? Luokaopettajamiehillä, valmistuneilla, on varaa valita minne menee opetushommiin. Onko Jyrki joku ammattikoulun opettaja? Kummalle tuntuvat nämä opetushenkilöt tämän vuoden alttarilla.

Vierailija
4296/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui Anna on kyllä liian laiha. Ei näytä terveeltä. Jenni on nätti ja mukavan iloinen. 

Miten niin liian laiha? Ihan normaalin näköinen. Ihmisillä on kyllä todella vääristynyt kuva nykyään, hoikat ja normaalit on jo liian laihoja. Just.

Tämä on kyllä totta. Minä olen varmasti normaalipainoisena luuranko nykyisen mittapuun mukaan kun painan edelleen 47 kg ja ole olen 160 cm pitkä. :D

Vierailija
4297/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai kävelee munankuorilla ja Anna tuijottaa itseään peilistä etsien vikoja. Ei kauhea hyvät lähtökohdat. Molemmille vois tehdä hyvää ottaa yhdessä kunnon kännit, tanssia ja bilettää ilman mitään lausetta pidempää keskustelua.

#freehai

Vierailija
4298/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää Annan haukkumista koko ketju. Itse ajattelen, että ehkä eivät vaan kerta kaikkiaan sovi toisillensa. Helposti se näyttäytyy juuri tuollaisena tyytymättömyytenä ja ärsyyntymisenä, kun ei ollakaan tyytyväisiä. Jos mitään kemiaa ei vain ole. Tällaisia ajatuksia itselläni tuli mieleen. 

Vierailija
4299/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna on semmoisessa tilassa, että ei siedä ketään.  Jos olisin Hai, niin pakkaisin laukkuni ja heippa

Kynnys tehdä noin on varmaan tosi korkea. Liian korkea. Asiantuntijat ovat epäonnistuneet törkeällä tavalla, mutta Hai todennäköisesti yrittää vaikka väkisin etsiä Annasta niitä syitä ja positiivista piirteitä, miksi juuri heidät kaksi on valittu ns. toisilleen sopivaksi aviopariksi. Ja samaan aikaan Annalla ei ole pienintäkään aikomusta antaa suhteelle mitään mahdollisuutta, mutta tekee sen kääntämällä tilanteen ihan päinvastaiseksi. Anna itse on kontrolloiva, Anna ei pidä Haita viehättävänä, Anna on pettynyt puolisoonsa - ja kas kummaa, ihan jokaisesta noista "virheistä" Anna syyttää Haita. Kamalaa katsottavaa. Jos nuo kaksi jatkavat "yrittämistä", en pysty katsomaan edes telkkarista. 

Vierailija
4300/30018 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun Jyrki ei ole Jennin tasolla. Jenni on upea nainen ja ihminen. Jyrkikin on kiva ja symppis, mutta hän ei vaan yllä samalle tasolle Jennin kanssa. Opettajille ja etenkin miesopettajille on kyllä hyvin töitä, joten ihmetellä täytyy, jos Jyrki ei ole vielä tuohon ikään mennessä saanut virkaa. Onkohan hän edes pätevä? Jos ei, niin siinä voi olla syy sille, ettei ole virkaa. Jyrki on sanonut, että naisen täytyy ottaa päävastuu kotihommista. Se on vielä Jennille ok, mutta ei näköjään tuo, että hän on ainoa autollinen. Varmaan Jyrki on myös vain vuokralla. Mitä Jyrki loppujen lopuksi tuo suhteeseen itsensä lisäksi? Jenni tuo upean Muuris-suvun statuksen. Jyrki on vain kausiope Kotkasta. Pituudelle hän ei voi mitään mutta pömppövatsalle voisi. Ja lattialle pudotetuille kalsareille. Autonkin voisi ostaa edes lainalla, ja varmaan tarvisi ajaa ensin myös se kortti.

Jenni e

Jennillä ei varmasti ole korkeakoulututkintoa. On semmonen sihteerityyppi, joka jättää mielellään isommat päätökset muille. Toisaalta varmasti ihan leppoisa työkaveri, joka ei varmaankaan puhu kenestäkään pahaa. Näkisin hänessä jopa taukohuoneen enkelin, joka tuo välillä suklaata tai itse leipomiaan herkkuja ihan vain ilahduttaakseen työkavereitaan.

Ketju on lukittu.